[A6 C5 2.4 AGA] Naprzemian zapalają się kontrolki
[A6 C5 2.4 AGA] Naprzemian zapalają się kontrolki
Witam,
Mam dziwny problem z zapalającymi się na przemian komunikatami. Przejechałem dzisiaj przez cały dzień kilkadziesiąt kilometrów i wszystko było ok. Później samochód stał zaparkowany. Po dwóch, może trzech godzinach odpaliłem silnik i usłyszałem trzy dziwne dźwięki wydane przez komputer i na przemian zaczęły mi się wyświetlać alerty takie jak na zdjęciach poniżej:
Dodam, że zdarzyło mi się to już drugi raz. Wczoraj wieczorem po raz pierwszy. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i wszystko było ok. Nic nie piszczało i się nie wyświetlało, a samochód normalnie jeździł... Do wieczora.
Oleju w silniku nie brakuje, a razem z alertami zapala się kontrolka od systemu abs. Na dole wyświetlacza FIS, tam gdzie znajduje się PRND432, podświetlony na fotkach jest R, ale w pewnym momencie podświetlone było całe PRND432, a samochód ledwo się kulał, domyślam się, że to z powodu alertów...
Czy ktoś może mi podpowiedzieć o co chodzi? Co może być przyczyną?
Mam dziwny problem z zapalającymi się na przemian komunikatami. Przejechałem dzisiaj przez cały dzień kilkadziesiąt kilometrów i wszystko było ok. Później samochód stał zaparkowany. Po dwóch, może trzech godzinach odpaliłem silnik i usłyszałem trzy dziwne dźwięki wydane przez komputer i na przemian zaczęły mi się wyświetlać alerty takie jak na zdjęciach poniżej:
Dodam, że zdarzyło mi się to już drugi raz. Wczoraj wieczorem po raz pierwszy. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i wszystko było ok. Nic nie piszczało i się nie wyświetlało, a samochód normalnie jeździł... Do wieczora.
Oleju w silniku nie brakuje, a razem z alertami zapala się kontrolka od systemu abs. Na dole wyświetlacza FIS, tam gdzie znajduje się PRND432, podświetlony na fotkach jest R, ale w pewnym momencie podświetlone było całe PRND432, a samochód ledwo się kulał, domyślam się, że to z powodu alertów...
Czy ktoś może mi podpowiedzieć o co chodzi? Co może być przyczyną?
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Według mnie to co Ci się wyświetla to typowy objaw przy braku ciśnienia oleju.
Jeśli mówisz, że olej masz to stawiałbym na to, że coś może dziać się z pompą oleju.
Ten drugi objaw. "ledwo kulanie się przy podświetlonych wszystkich biegach" wygląda na tryb awaryjny skrzyni biegów. Jest o tym nawet wzmianka w instrukcji.
Co jest dziwne, to zbieżność w czasie tych dwóch usterek ... czyżby elektronika płatała jakieś figle?
Pozdrawiam
Jeśli mówisz, że olej masz to stawiałbym na to, że coś może dziać się z pompą oleju.
Ten drugi objaw. "ledwo kulanie się przy podświetlonych wszystkich biegach" wygląda na tryb awaryjny skrzyni biegów. Jest o tym nawet wzmianka w instrukcji.
Co jest dziwne, to zbieżność w czasie tych dwóch usterek ... czyżby elektronika płatała jakieś figle?
Pozdrawiam
Możliwe, bo dzisiaj rano odpaliłem samochód i znowu wszystko działało jak należy. Pojechałem do pracy (jakieś 15km) i wszystko ok. Gdy wracałem, to po przejechaniu około 2 km znowu wyświetlił oba komunikaty. Po następnych dwóch kilometrach wszystko wróciło do normy. Dziwna sprawa...Toranaga pisze:... czyżby elektronika płatała jakieś figle?
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Zaznaczam, że nie jestem pewien tego co piszę, ale wydaje mi się, że chwilowy brak ciśnienia oleju nie skutkuje błędem w pamięci kompa. Przynajmiej ja nie widziałem nigdy takiego błędu w swojej 80tce. A oleju żarł niemożliwie i chyba ze 2 razy mi się kontrolka zapaliła. Ta z oleju i ta z wykrzyknikiem. Tyle, że u mnie to były lampki, a u ciebie się wyświetla. Wydaje mi się, że poprostu chilami traci Ci się ciśnienie oleju. Skoro olej masz, to pompa lub cokolwiek ją napędza ...
Dziwne jet tylko, że skrzynia przeszła Ci też w tryb awaryjny, tak też się może stać przy utracie ciśnienia ... tyle, że w skrzyni
Nie wiem , jak jest w Twoim silniku, u mnie pompa oleju jest w skrzyni (chyba ) więc raczej nie są nijak sprzężone...
Popatrz może do jakichś papierków na temat Twojego silnika, może coś się rozjaśni...
Powodzenia
Dziwne jet tylko, że skrzynia przeszła Ci też w tryb awaryjny, tak też się może stać przy utracie ciśnienia ... tyle, że w skrzyni
Nie wiem , jak jest w Twoim silniku, u mnie pompa oleju jest w skrzyni (chyba ) więc raczej nie są nijak sprzężone...
Popatrz może do jakichś papierków na temat Twojego silnika, może coś się rozjaśni...
Powodzenia
Gdyby pompa traciła ciśnienie, to słychać by było panewki. Wyrażnie zmienia się odgłos pracy silnika na metaliczno-grzechoczący.
Ponieważ wyrzuca Tobie chwilowy błąd skrzyni, stawiałbym na usterkę w obwodach elektroniki, np. kiepski kontakt w kostkach elektrycznych.
Nie sądzę, by sterowanie skrzyni w Audiolce było bardziej skomplikowane od tego w Renault Safrane, a tam awarie osprzętu silnika nie przekładają się na awarie skrzyni. Rzecz ująłem w uproszczeniu, oczywiście
Ponieważ wyrzuca Tobie chwilowy błąd skrzyni, stawiałbym na usterkę w obwodach elektroniki, np. kiepski kontakt w kostkach elektrycznych.
Nie sądzę, by sterowanie skrzyni w Audiolce było bardziej skomplikowane od tego w Renault Safrane, a tam awarie osprzętu silnika nie przekładają się na awarie skrzyni. Rzecz ująłem w uproszczeniu, oczywiście
Byłem dzisiaj w serwisie. Podpięli pod swój komputer i stwierdzili, że uszkodzony jest sterownik od abs'u. Objawy takie jak świecąca kontrolka ciśnienia oleju czy awaryjny tryb pracy skrzyni biegów są z tym powiązane. Tak wynikało z logów i ponoć mieli już takie przypadki... Jestem umówiony na naprawę, ale niestety termin jest dosyć odległy. Mechanik poinformował mnie, że mogę z tym jeździć bez żadnych ograniczeń. No cóż zobaczymy...
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
kolego ja mam to samo tylko nie na takich zegarach ja ty tylko na tym co nie ma komputera pokładowego nie wiem jak dokładnie się ten licznik nazywa ale u mnie jeszcze nie chodzi kontrola trakcji i obrotomierz ale koledzy mi mówili że to wina zegarów bo jak je wyjmę to wszystko hula jak trzeba ale auto u mnie nic nie traci na mocy szukam na szrocie licznika aby mi go na chwile pożyczyli do sprawdzenia i dam ci znać czy sie coś zmieniło pozdro
pawel1 pisze:kolego ja mam to samo tylko nie na takich zegarach ja ty tylko na tym co nie ma komputera pokładowego nie wiem jak dokładnie się ten licznik nazywa ale u mnie jeszcze nie chodzi kontrola trakcji i obrotomierz ale koledzy mi mówili że to wina zegarów bo jak je wyjmę to wszystko hula jak trzeba ale auto u mnie nic nie traci na mocy szukam na szrocie licznika aby mi go na chwile pożyczyli do sprawdzenia i dam ci znać czy sie coś zmieniło pozdro
U mnie też nie chodziła kontrola trakcji i obrotomierz, a skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Odłączyłem sterownik abs i wszystko śmiga, że aż miło. Nie działa tylko abs i asr, ale to jest oczywiste po odłączeniu kabla od sterownika abs.
Jak mocniej docisnę sterownik absu do pompy (gdy kabel jest podłączony) to coś zaskakuje i wszystko działa dobrze. Myślę, że w sterowniku abs coś po prostu nie łączy.
Fotki zrobione na 2,5 TDI, ale w 2.4 benzyna wygląda to identycznie. Przypuszczam, że przy innych silnikach też. Na zdjęciu zaznaczona jako 1 jest pompa ABS'u, a 2 to sterownik ABS'u. Wtyczka, którą odłączyłem znajduje się na samej górze i jest dobrze widoczna na zdjęciu. mam nadzieję, że się przyda. Powodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga