Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2,5 tdi 115] poslizg paska przy gaszeniu silnika

Silniki wysokoprężne
krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

[A6 C4 2,5 tdi 115] poslizg paska przy gaszeniu silnika

Post autor: krzysiekjx1 » 19 sie 2010, 08:26

jak w tytule w momencie gaszenia silnika słychać piszczenie tak jakby poślizg paska klinowego??? lub nie wiem z czym to może być związane ;-) napinacz wymontowałem i nie nosi śladów zużycia a przy okazji został przesmarowany na nowo,i objaw nie ustąpił :-( brak mi pomysłów na co jeszcze zwrócić uwagę?
Ostatnio zmieniony 19 sie 2010, 21:11 przez krzysiekjx1, łącznie zmieniany 1 raz.
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

gość_

Post autor: gość_ » 19 sie 2010, 08:45

gdy u mnie to występowało to było właśnie winą napinacza. Po wymianie jak ręką odjął. Ktoś kiedyś dawał temat z regeneracją tej części.

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 19 sie 2010, 09:25

może delikatnie stoi krzywo napinacz, lub msz już delikatnie rozwulkanizowane koło na wale i przy gaszeniu ma bicie

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 19 sie 2010, 09:32

co do tematu z regeneracją to zapoznałem sie z nim i na podstawie wskazówek w nim zawartych rozebrałem i przesmarowałem swój i nadal lipa,co do bicia na kole pasowym wału to nie jest ono widoczne (troszkę przeleżałem pod autkami wiec bym zauważył) ja osobiście obstawiam dwie opcje albo ten amortyzatorek bo jest spocony i jak go miałem wymontowanego to mam wg mnie to on nie trzyma jako tłumnik drgań,no lub może pasek???
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

gość_

Post autor: gość_ » 19 sie 2010, 09:44

no to masz odpowiedź. Amortyzatorek spocony- wymiana. To samo miałem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 19 sie 2010, 09:45

tylko jak podstawa jest "zużyta" najczęściej to jest objawem piszczenia paska tak było u mnie i już u wielu a początki są podobne to może krzywo stać napinacz, ja pod jedną z 3 śrub podłożyłem podkładkę i przestało piszczeć
co do koła na wale to nie zobaczysz od dołu musisz rozebrać przód i wtedy dopiero to widać jak patrzysz prosto a nie od dołu
koszt koła chyba około 500zł
i oczywiście to może też być amortyzatorek

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 19 sie 2010, 10:03

na początek obstawie amortyzatorek bo mam wieksze wątpliwości do niego a i wasze sugestie na to wskazują :lol: nie wiem za ile i gdzie można go nabyć w rozsądnej cenie bo 400 za taką pierdułke to troche sporo,może macie jakie lepsze zródło zakupu w dobrej cenie??? oczywiście nie na sztuke bo mam w planach troszke polatać tym autkiem ;-)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 19 sie 2010, 10:06

to jedynie dobra używka ja się trafi

gość_

Post autor: gość_ » 19 sie 2010, 10:08

ja za 3 stówki dostałem nową taką jak w oryginale siedziała firmy Stabillus. Poszukaj takowego.

gość_

Post autor: gość_ » 19 sie 2010, 10:16

u siebie w mieście 8-)

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 19 sie 2010, 20:54

Przerób mocowanie na inny napinacz ;) Wyjdzie taniej ;-)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 21 sie 2010, 00:41

Lechu, Dokładnie tak jest jak mówisz, tnie pasek wzdłuż i mimo że wygląda solidnie jednak sie zużywa-robi się luz i ię krzywi na osi obrotu, dlatego ja zastosowałem napinacz od 1.6 3x tańszy i spełnia on swoją rolę <ok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 24 paź 2010, 18:49

Też kiedyś na chwilę założyłem ten napinacz bez amorka.
Wszystko było w miarę, tylko na wolnych obrotach mi "bęczał".
Wróciłem do starego.
Kupiłem nowy amorek na Alledrogo za 280 zeta, rolkę za 65 zeta, wysmarowałem smarem grafitowym na przegubie i podkładka pod jedną ze śrub mocujących napinacz i już z rok jest spokój.
Mam dobry amorek ori i rolkę.
Mogę za symboliczne 150 zeta oddać.
Obrazek Obrazek
Rolka ma jeszcze farbę na "bieżni", amorek suchy i sprawny.
Dostałem od znajomego mechanika.
Ja u siebie nie dawno nowe założyłem, nie wiem czy auto będę miał tak długo.

Mam i ten bez amorka, nówka.
Może z tysiąc przelatał ,a może nawet nie.
Też mogę oddać za symboliczne 150 zeta. He,he...

Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: bryku104 » 25 paź 2010, 07:33

robak26, rolka w tym pierwszym zestawie (z amortyzatorkiem) to Febi jest? Myślę wziąć ten zestawik od Ciebie. W weekend chcę się dobrać do napinacza bo piszczy.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 25 paź 2010, 18:23

Febi bryku104, i naprawdę w dobrym stanie.
Gdybym wcześniej nie kupił nowych gratów to te by śmigały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga