[a6 2.8 q] problem z odpalaniem na cieplo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dziękuję za te informacje, pojawia się szansa.
To mogłoby się zgadzać, ponieważ wyskakuje mi błąd w Vagu mówiący o EVAP ( a to jest właśnie system odprowadzający opary ze zbiornika).
Proszę napisz więcej o wymianie, gdzie się on znajduje.
Czy auto sporadycznie Ci nie odpalało? Bo mi się zdażyło dopiero 3 razy w ciągu dwóch tygodni. Nie jest to ciągły proceder.
To mogłoby się zgadzać, ponieważ wyskakuje mi błąd w Vagu mówiący o EVAP ( a to jest właśnie system odprowadzający opary ze zbiornika).
Proszę napisz więcej o wymianie, gdzie się on znajduje.
Czy auto sporadycznie Ci nie odpalało? Bo mi się zdażyło dopiero 3 razy w ciągu dwóch tygodni. Nie jest to ciągły proceder.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
W przeciągu kilku miesięcy zdarzyło się to kilkanaście razy. Zawsze na ciepłym silniku.
Błąd z evap akurat mi nie wyskakiwał, tylko z sondą lamdba i czujnikiem położenia wału.
Naczytałem się o wielu hipotezach związanych z odpalaniem ciepłego silnika. Na szczęście nie sugerowałem się tym, bo bym umoczył trochę złociszy bez sensu.
W przeciągu paru dni zrobię ci fotki. Ale wymiana to łatwizna, kilka minut beż żadnych narzędzi. Potrzebował będziesz dwóch opasek zaciskowych (plastikowe wystarczą) W tym czasie możesz spróbować jeździć z odkręconym korkiem od wlewu paliwa.
Ponoć, bo nie jestem pewny na 100% problemy z odpalaniem ciepłego silnika powinny ustąpić.
Nic to nie kosztuje a spróbować warto.
Pozdrawiam.
Błąd z evap akurat mi nie wyskakiwał, tylko z sondą lamdba i czujnikiem położenia wału.
Naczytałem się o wielu hipotezach związanych z odpalaniem ciepłego silnika. Na szczęście nie sugerowałem się tym, bo bym umoczył trochę złociszy bez sensu.
W przeciągu paru dni zrobię ci fotki. Ale wymiana to łatwizna, kilka minut beż żadnych narzędzi. Potrzebował będziesz dwóch opasek zaciskowych (plastikowe wystarczą) W tym czasie możesz spróbować jeździć z odkręconym korkiem od wlewu paliwa.
Ponoć, bo nie jestem pewny na 100% problemy z odpalaniem ciepłego silnika powinny ustąpić.
Nic to nie kosztuje a spróbować warto.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dzięki dzięki. Zdjęć nie potrzebuje, już wiem jak to wygląda, Napisz jedynie gdzie się znajduje.
Czytałem właśnie o odkręcaniu zbiornika. Dochodzę do wniosku, że chyba dzieje się to na w miarę pełnym zbiorniku, bo jak teraz mam 1/4 to nie ma problemu, ma to logiczne wyjaśnienie. Mam nadzieje, że to jest właśnie to.
Ale na aukcjach nie ma aktualnie zaworu.
Sprawdzę VAG-em czy ten zawór działa.
Na racingforum wyczytałem coś takiego:
Prawdopodobnie tankowałeś do pełna i zalał się zbiorniczek odpowietrzający z węglem aktywnym od zbiornika paliwa.
Samo wyschnie po czasie pewnie lub też przeczyścić trzeba.
Faktycznie lałem po kupnie auta na maksa do pełna aby sprawdzić spalanie, poprzedni właściciel j2tyg po sprzedaży zapewniał mnie, że nie miał nigdy takich problemów, więc może samo przejdzie:)
Pozdrawiam
Czytałem właśnie o odkręcaniu zbiornika. Dochodzę do wniosku, że chyba dzieje się to na w miarę pełnym zbiorniku, bo jak teraz mam 1/4 to nie ma problemu, ma to logiczne wyjaśnienie. Mam nadzieje, że to jest właśnie to.
Ale na aukcjach nie ma aktualnie zaworu.
Sprawdzę VAG-em czy ten zawór działa.
Na racingforum wyczytałem coś takiego:
Prawdopodobnie tankowałeś do pełna i zalał się zbiorniczek odpowietrzający z węglem aktywnym od zbiornika paliwa.
Samo wyschnie po czasie pewnie lub też przeczyścić trzeba.
Faktycznie lałem po kupnie auta na maksa do pełna aby sprawdzić spalanie, poprzedni właściciel j2tyg po sprzedaży zapewniał mnie, że nie miał nigdy takich problemów, więc może samo przejdzie:)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 21:57 przez Kaszeszczuk, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
Na forum jest trochę o problemach z odpalaniem. Być może trafisz na posty użytkownika Quick, też wspomina o tym. Autko, którym jeżdżę kupiłem właśnie od niego, wspomniał że to może być właśnie ten czujnik, jego mechanik to zasugerował i jak pisałem wyżej był to strzał w dziesiątkę. Mechanik do którego zawiozłem samochód nie sprawdzał tego czujnika Vagiem tylko w jakiś inny sposób sobie znany.
Zdjęcia postaram się zrobić jutro.
Zdjęcia postaram się zrobić jutro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Panowie a ja mam taki przypadek. Wsiadam rano samochód dyk i pali a wystarczy zeby postał na słońcu i jest już kłopot nie musi byc rozgrzany.Dodam że rozgrzany tez ciężko pali i w czym leży problem vag nie pokazuje błędów. Po odpaleniu samochód nie muli chodzi jak ta lala. Panowie błagam bo ręce opadają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kolego, sprawdź najpierw Vagiem czujniki temperatury.
Wchodzisz Engine>M. Blocks> wybierasz 04 i go,
- 3 pozycja to temperatura płynu chodzącego, powinna na zimnym silniku mieć podobną temp. do otoczenia, a po uruchomieniu rosnąć az do ok. 80-90stopni.
- 4 pozycja to temperatura powietrza zasysanego - powinna być podobna do otoczenia, a na rozgrzanym silniku może podskoczyć do ok. 50stopni.
Jeżeli jest inaczej np. - 49 albo + 130, to wtedy coś jest nie tak.
Do tego sprawdź odpowietrznik EVAP.
Na odpalonym silniku Engine>bassic setting> 070 i GO. Pozycja 4 zmienia się z Test of na test on i za chwile wyskakuje albo EVAP Ok, albo dont ok. U mnie ok, więc pozostaje chyba Halla, albo pompa paliwa.
Ja myślę, że u mnie jest czujnik Halla, ale jeszcze rozmyślam.
Wchodzisz Engine>M. Blocks> wybierasz 04 i go,
- 3 pozycja to temperatura płynu chodzącego, powinna na zimnym silniku mieć podobną temp. do otoczenia, a po uruchomieniu rosnąć az do ok. 80-90stopni.
- 4 pozycja to temperatura powietrza zasysanego - powinna być podobna do otoczenia, a na rozgrzanym silniku może podskoczyć do ok. 50stopni.
Jeżeli jest inaczej np. - 49 albo + 130, to wtedy coś jest nie tak.
Do tego sprawdź odpowietrznik EVAP.
Na odpalonym silniku Engine>bassic setting> 070 i GO. Pozycja 4 zmienia się z Test of na test on i za chwile wyskakuje albo EVAP Ok, albo dont ok. U mnie ok, więc pozostaje chyba Halla, albo pompa paliwa.
Ja myślę, że u mnie jest czujnik Halla, ale jeszcze rozmyślam.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 mar 2010, 18:49
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
kolego Kaszeszczuk wielkie dzięki za podsuniecie pomysłu za informacje. jak tylko będę miał wolna chwilkę to po sprawdzam jeszcze raz wielkie dzięki.
[ Dodano: 2010-08-02, 14:07 ]
Panowie koledzy temat został rozwiązany przyczyna był regulator cisnienia na listwie wtryskowej wina leżała w peknietym oringu na czpieniu regulatora
[ Dodano: 2010-08-02, 14:07 ]
Panowie koledzy temat został rozwiązany przyczyna był regulator cisnienia na listwie wtryskowej wina leżała w peknietym oringu na czpieniu regulatora

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dziś sprawdziłem wężyki od zaworka odpowietrzającego zbiornik paliwa. I dmuchnąłem w ten, który idzie do silnika. Okazało się, że był przetarty. Zaizolowałem go, jednak problem z odpalaniem pozostał.
Sprawdzę, czy zniknie chociaż błąd EVAP - inncorrect flow.
Jako, że wyskakuje mi błąd czujnika G-28 czujnik położenia wału korbowego czyli prędkości obrotowej silnika. ( tylko po próbie nieudanego odpalenia auta), zamawiam czujnik.
Sprawdzę, czy zniknie chociaż błąd EVAP - inncorrect flow.
Jako, że wyskakuje mi błąd czujnika G-28 czujnik położenia wału korbowego czyli prędkości obrotowej silnika. ( tylko po próbie nieudanego odpalenia auta), zamawiam czujnik.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Sprawdziłem, że zaworek odpowietrzania cyka cały czas, i czasami tylko przestanie na kilka sekund.
Zamówię najpierw używany zaworek a potem wymienię czujnik G28.
-----------------------------------------------------------------
CZYÂŻBY NASTÂĄPIÂŁ PRZEÂŁOM?:)
Dziś przyszedł używany zawór odpowietrzania zbiornika paliwa ( oryginał bosch od anglika) i po jego zamontowaniu nie pojawił się już błąd EVAP. Po dłuższej trasie auto odpaliło!!
Jutro będę testował i poinformuję, czy problem zażegnany.
------------------------------------------------------------------
Winowajcą był jednak zawór odpowietrzania zbiornika - diagnozowanie zaworu Vagiem nie wykazało błędu, a jednak działał on nieprawidłowo. Vag pokazywał od początku błąd EVAP - incorrect flow. Czyli sposób, który opisałem wyżej na sprawdzenie zaworka nie daje pewności, że działa na 100% prawidłowo.
Ja dodatkowo miałem przetarty przewód od strony zbiornika tuż przy zaworku.
Zawór znajduje się po lewej stronie ( stojąc przodem do silnika), pod osłonką przy przepływomierzu.
PS: na allegro nikt nie sprzedawał zaworka, więc podzwoniłem i popytałem, następnego dnia DHL-em miałem zaworek w cenie 45zł+wysyłka.
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------------------
Regulator ciśnienia paliwa był w idealnym stanie, zakupiłem jednak używany i wymieniłem go.
Niestety usterka dalej się pojawia.
Może pozostaje pompa paliwa?
----------------------------------------------------------------------
11.09.2010r.
Czyżby kolejne światło w tunelu?
Odebrałem auto od elektryka. Wymieniłem przewody na NGK i świece NGK ( ze względu na LPG), została wyczyszczona przepustnica.
Auto podczas odbioru nie chciało odpalić, więc poprosiłem szybko o pomiar iskry itd.
Okazało się, że nie było iskry a po długim kręceniu wyskoczył błąd czujnika G28 - prędkość obrotowa silnika - położenie wału korbowego).
W tygodniu go wymienię i dam znać.
Z tego co się dowiedziałem, aby wyskoczył błąd któregoś z czujników czasami trzeba kręcić rozrusznikiem do 6sekund, aby komputer zapisał jako błąd.
[ Dodano: 2010-09-15, 10:16 ]
Czujnik położenia wału został wymieniony na nowy EPS. Wcześniej był nieoryginalny FAE.
Kable zostały sprawdzone, są w idealnym stanie. Zaizolowalem dodatkowo wtyczkę bo przy niej kable były poza pancerzem. potem kabel łączy się w grubą wiązkę i w taki zbiorczy pancerz. Wszystko wygląda na nieruszane.
Od kilku dni auto z rana nie odpala już na dotyk, tylko trzeba kręcić kilka sekund ( ok. 3sek).
Po zgaszeniu na gorącym silniku i ponownym odpaleniu odpala na dotyk. Dopiero po dłuższej przerwie trudniej mu odpalić.
[ Dodano: 2011-02-05, 18:49 ]
Napiszę, że od końca września nie miałem ani razy przypadku, żeby auto nie chciało odpalić. Zawsze odpala na dotyk, z rana czy po jeździe 300km i zgaszeniu na gorącym.
Czekamy do upałów.
Zamówię najpierw używany zaworek a potem wymienię czujnik G28.
-----------------------------------------------------------------
CZYÂŻBY NASTÂĄPIÂŁ PRZEÂŁOM?:)
Dziś przyszedł używany zawór odpowietrzania zbiornika paliwa ( oryginał bosch od anglika) i po jego zamontowaniu nie pojawił się już błąd EVAP. Po dłuższej trasie auto odpaliło!!
Jutro będę testował i poinformuję, czy problem zażegnany.
------------------------------------------------------------------
Winowajcą był jednak zawór odpowietrzania zbiornika - diagnozowanie zaworu Vagiem nie wykazało błędu, a jednak działał on nieprawidłowo. Vag pokazywał od początku błąd EVAP - incorrect flow. Czyli sposób, który opisałem wyżej na sprawdzenie zaworka nie daje pewności, że działa na 100% prawidłowo.
Ja dodatkowo miałem przetarty przewód od strony zbiornika tuż przy zaworku.
Zawór znajduje się po lewej stronie ( stojąc przodem do silnika), pod osłonką przy przepływomierzu.
PS: na allegro nikt nie sprzedawał zaworka, więc podzwoniłem i popytałem, następnego dnia DHL-em miałem zaworek w cenie 45zł+wysyłka.
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------------------
Regulator ciśnienia paliwa był w idealnym stanie, zakupiłem jednak używany i wymieniłem go.
Niestety usterka dalej się pojawia.
Może pozostaje pompa paliwa?
----------------------------------------------------------------------
11.09.2010r.
Czyżby kolejne światło w tunelu?
Odebrałem auto od elektryka. Wymieniłem przewody na NGK i świece NGK ( ze względu na LPG), została wyczyszczona przepustnica.
Auto podczas odbioru nie chciało odpalić, więc poprosiłem szybko o pomiar iskry itd.
Okazało się, że nie było iskry a po długim kręceniu wyskoczył błąd czujnika G28 - prędkość obrotowa silnika - położenie wału korbowego).
W tygodniu go wymienię i dam znać.
Z tego co się dowiedziałem, aby wyskoczył błąd któregoś z czujników czasami trzeba kręcić rozrusznikiem do 6sekund, aby komputer zapisał jako błąd.
[ Dodano: 2010-09-15, 10:16 ]
Czujnik położenia wału został wymieniony na nowy EPS. Wcześniej był nieoryginalny FAE.
Kable zostały sprawdzone, są w idealnym stanie. Zaizolowalem dodatkowo wtyczkę bo przy niej kable były poza pancerzem. potem kabel łączy się w grubą wiązkę i w taki zbiorczy pancerz. Wszystko wygląda na nieruszane.
Od kilku dni auto z rana nie odpala już na dotyk, tylko trzeba kręcić kilka sekund ( ok. 3sek).
Po zgaszeniu na gorącym silniku i ponownym odpaleniu odpala na dotyk. Dopiero po dłuższej przerwie trudniej mu odpalić.
[ Dodano: 2011-02-05, 18:49 ]
Napiszę, że od końca września nie miałem ani razy przypadku, żeby auto nie chciało odpalić. Zawsze odpala na dotyk, z rana czy po jeździe 300km i zgaszeniu na gorącym.
Czekamy do upałów.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 30 sty 2012, 17:45
- Lokalizacja: Toruń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt: