Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 2.8 quattro] Problem z szarpaniem

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

[a6 c5 2.8 quattro] Problem z szarpaniem

Post autor: mirrson » 12 sie 2010, 20:28

Witam, pojawił mi się problem odnośnie szarpania w silniku 2,8 quttro ze skrzynią tiptronik. Wszystko się zaczeło od wymiany rozrządu, olejów, rolek, napinaczy itp.

Kupiłem autko i przejechałem nim 600km, później jeszcze jakieś 200 km i wstawiłem na wymianę rozrządu. Po odebraniu od mechanika zaczeły mi falować obroty ja jak chamowałem z większej prętkości to potrafił mi zgasnąć. Co odrazu zauważyłem że szarpie po nagrzaniu w zakresie 1000-2500 obr/min. Wstawiłem jeszcze raz do mechanika i obroty się ustablizowały, ale niestety szarpanie zostało. Wymieniłem tydzień temu filtr z olejem w skrzyni i dalej to samo (kolor oleju bardzo ciemny- prawie czarny). Dlatego prosze o wyrażenie swojej opinii bo jadąc do 2 mechanika on po przejechaniu stwierdził koszto naprawy 5000 nie podpinając pod kompa. Określił że walnął jakiś wobler czy coś w tym stylu.

Proszę o opinie
MiRSoN
Ostatnio zmieniony 13 sie 2010, 15:15 przez mirrson, łącznie zmieniany 1 raz.
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 13 sie 2010, 16:23

co do moich ustaleń prawdopodobnie może być źle ustawiony rozrząd odbiorę autko we wtorek to napisze czy to dobry trop
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 13 sie 2010, 20:06

mirrson, na czym polega to szarpanie, kiedy je masz? Może standardowy problem w V6 - kable i świeczki?

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 13 sie 2010, 20:26

Camel- : Kolego to jest w momencie jaksilnik sie nagrzeje do 90 stopni i te szarpanie polega na tym że jak jade przypuśćmy 50km jest ok ale jak dodam troche gazu to szarpnie i idzie normalnie. Co jeszcze zauważyłem to to że to jest pomiędzy 1000 a 2000 obrotów. Pojechałem dziś do mechanika i kazałem mu sprawdzić rozrząd i przy okazji świece i przewody. Dodam że te wszystkie problemy pokazały się po wymianie u innego mechanika rozrządu. Co po wymianie dodatkowo występuje grzechotanie w silniku podczas odpalenia. A przed tym nim zaczełem cokolwiek wymieniać było wszystko ok.

W poniedziałek mechanik się za niego zabierze to jak tylko odbiore to napisze co to było
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 14 sie 2010, 00:07

A co w ogóle VAG na to? Z ciekawosci możesz sprawdzić jak się zmienne fazy zachowują. Ja jednak stawiam na świece lub kable.

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 14 sie 2010, 12:07

Camel- : Kazałem mechanikowi poprawić rozrząd i odbrazu sprawdzić kable i świece bo wag nie wykrywał nieprawidłowości zobaczymy w przyszłym tygodniu jak odbiore ale wiesz jeśli by chodziło o same kable to by nie było tego grzechotania i wariuwał by w każdym zakresie obrotów i na każdym biegu
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja