Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.6] Obroty a prędkość

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mart73301

[A6 C4 2.6] Obroty a prędkość

Post autor: mart73301 » 10 sie 2010, 20:39

Witam. Mam zagwozdkę. Niedawno jechałem z kolegą Audi A4 z silnikiem 2.6 (stąd pytanie do użytkowników A6 z tym silnikiem) i przy prędkości 100-110 km/h miał 4000-4200 obrotów na minutę na 5 biegu. Czy to jest normalne w tych silnikach ? A jeżeli nie to co może być powodem takiego zjawiska. Pytam z ciekawości ale i mojego kumpla to gryzie więc będę wdzięczny za wszelkie rady. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 10 sie 2010, 21:03

przy 3500obr/min mam równo 130 na zegarach

sprzęgło się ślizga??
:-|
:?:

nie za bardzo się znam na tych sprawach ale gdzieś mi się obiło o uszy że takie coś może być przyczyną

Awatar użytkownika
bartek915
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: bartek915 » 10 sie 2010, 21:43

Nie wiem jak się ma adaptacja licznika do obrotów ale może to to ?
80 B2 81' 1.8i 82kW
A6 C4 97' 2.5 TDi 85kW
A6 C5 00' 2.5 TDi 110kW

Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 11 sie 2010, 20:48

ślizgające sprzęgło najbardziej objawia się na wysokich biegach.
jeśli coś z kalibracją licznika to wystarczy drugie auto żeby zweryfikować wskazania prędkości.
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 11 sie 2010, 21:01

gryfi pisze:ślizgające sprzęgło najbardziej objawia się na wysokich biegach.
jeśli coś z kalibracją licznika to wystarczy drugie auto żeby zweryfikować wskazania prędkości.
Albo nawigacja <ok>

Co do sprzęgła to sprawdzić czy się ślizga nic prostszego. Najlepiej przy rozpędzaniu. Wystarczy patrzeć na wskazówki obrotomierza i prędkościomierza. Albo dobrze ucho nastawic coby sprawdzić obroty jak ktos nie ma obrotomierza :mrgreen:

Ale jakby mniejsza prędkość (lub patrząc z drugiej strony zbyt wysokie obroty) w czasie normalnej jazdy miała byc wynikiem slizgania sprzegla to nie bardzo wierzę ;-)

Ile bowiem mozna by tak przejechac do spalenia okładzin ? 1 km ? może 2 albo 3 km?
Nie wiem dokładnie ile, ale ile by to nie było to nie da się jeździć na ustawicznie slizgającym się sprzegle aby nie spalić okładzin :shock: <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga