Audi A6 C6 [3.2FSI] Oba czujniki położenia wałka rozrządu
Audi A6 C6 [3.2FSI] Oba czujniki położenia wałka rozrządu
Mam problem ponieważ komputer wywalił mi błąd położenia wałka rozrządu na obu wałkach i dodatkowo jakieś zwarcie z plusem na pierwszym cilindrze. Samochód powyżej 2 tys obrotów ma drzwięk jakby włożyć słomkę do kubka z wodą i powoli dmuchać. moc nie spadła. czym to może być spowodowane?? Proszę o szybką pomoc
Nie jeżdze, mam u mechanika w tej chwili. Myślimy, że to raczej nie rozrząd, bo raczej dziwne aby oba wałki naraz kitnęły. Raczej myślimy o jakimś większym błędzie w elektronice(zwarcie lub coś podobnego) i przez to najprawdopodobniej brak zasilania na jednym cylindrze
. Miałeś może jakiś podobny problem??
. Miałeś może jakiś podobny problem??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
ja wymieniam sam napinacz, ewentualnie łańcuch - okaze się po ściągnięciu
cały rozrząd to kupa kasy bo części poza aso nie ma
przykładowo:
jedna z firm z wrocławiam po przedstawieniu problemu orentowała się odnośnie kosztów -
wymiana obu napinaczu górnych to koszt około 4200 zł (łącznie z robocizną)
a wymiana calego rozrządu (wszystkich napinaczy, łańcuchów, itp) to koszt około
11000 zł (same części!!) nie wspominał już o kosztach wymiany a pewno nie małe ponieważ konieczne jest wyjęcie silnika
gdyby tych kilka postów odnośnie rozrządu w benzynach pojawiło się trochę wcześniej na pewno nie kupiłbym tego auta
normalnie porażka auta z takim przebiegiem (ok 100tyś) a silnik już złom
cały rozrząd to kupa kasy bo części poza aso nie ma
przykładowo:
jedna z firm z wrocławiam po przedstawieniu problemu orentowała się odnośnie kosztów -
wymiana obu napinaczu górnych to koszt około 4200 zł (łącznie z robocizną)
a wymiana calego rozrządu (wszystkich napinaczy, łańcuchów, itp) to koszt około
11000 zł (same części!!) nie wspominał już o kosztach wymiany a pewno nie małe ponieważ konieczne jest wyjęcie silnika
gdyby tych kilka postów odnośnie rozrządu w benzynach pojawiło się trochę wcześniej na pewno nie kupiłbym tego auta
normalnie porażka auta z takim przebiegiem (ok 100tyś) a silnik już złom
no ja już wcześniej slyszałem o tym problemie, ale standardowo myślałem, że mnie to nie będzie dotyczyć. z tego co się orientowałem to koszt wymiany łańcuchów i napinaczy to okolo 3400 + robocizna czyli okolo jakieś 4 tys na gotowo. Gdyby nie ten mankament to ten silnik jest boski dla mnie. w planach mam zrobienie z niego biturbo i wiruska po oturbieniu, ale najpierw ten zasrany rozrząd do zrobienia.
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
koszt części to w przypadku silnika 3.2 ok 9 tys., mnie częsci do 2.4 kosztowały ponad 6 tys, a w Waszym motorze są 2 wariatory zmiennych faz więcej, a to najdroższe zabawki w całej imprezie. Ale! wymiana rozrządu może nie załatwić sprawy - ja mam wszystko zrobione na zicher i błąd nieprawidłowego działania wałka rozrządu czasem powraca - nie ma reguły, zrobię kilkaset km i nie ma nic później pojeżdżę mniej i błąd się pojawia, jak się doczytałem elektronika jest bardzo czuła i nawet szarpniecie przy zmianie biegów, może wywołać taki błąd lub co bardziej prawdopodobne w przypadku aut z automatem chwilowy spadek ciśnienia oleju w którejś z głowic podczas gaszenia motoru spowoduje wcześniejsze zwolnienie napinacza łańcucha i minimalne opóźnienie rozrządu co spowoduje wywalenie błędu. Ja się już przestałem z tym spinać, widać te modele tak po prostu mają, ale fakt, chyba wszyscy kupiliśmy benzynki bo wcześniej naczytalismy się o przygodach posiadaczy diesli, a nasz ulubiony producent znalazł już patent, żeby zarabiać na serwisie aut benzynowych...
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
możesz to sprecyzować, widziałem taki silnik rozebrany i nie za bardzo mogę sobie to wyobrazićjeden napinacz mi obróciło a reszte wyrwało i rozeszły się fazy rozrządu
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
w aso pracują kretyni (z nielicznymi wyjątkami). mi mówili, że panewkę gdzieś obróciło i chcieli rozbierać cały silnik za samo wyjęcie i włożenie chcieli ponad 2 tys. a gdzie rozbieranie silnika i szukanie usterki? okazało się, że klekotało co innego.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 lip 2011, 22:31
- Lokalizacja: Krzeszowice
Re: Audi A6 C6 [3.2FSI] Oba czujniki położenia wałka rozrząd
Jestem fachowcemMicro28 pisze:Mam problem ponieważ komputer wywalił mi błąd położenia wałka rozrządu na obu wałkach i dodatkowo jakieś zwarcie z plusem na pierwszym cilindrze. Samochód powyżej 2 tys obrotów ma drzwięk jakby włożyć słomkę do kubka z wodą i powoli dmuchać. moc nie spadła. czym to może być spowodowane?? Proszę o szybką pomoc
W tych silnikach jest fabryczny błąd, problem z rozrządem.
Silnik uważam za bardzo dobry jak na tę moc bardzo ekonomiczny. Jezeli naprawa będzie wykonana tylko na jednej z głowic to problem powróci za ok. 10-20 tys/km tyle że na drugiej głowicy!!!
Temat tego silnika gryzłem przez 2 lata i zauważyłem prawidłowość że uszkodzenie pojawia się w samochodach które nie są używane non stop tzn. mają częste parodniowe postoje na ogół jednak ten problem pojawia się po ok. 40-70 tys.km i pózniej regularnie co tyle samo:(
Mam na to patent!!!!
Mechanik