[A6 2.5 tdi AFB]-przeskoczył rozrząd-przestroga-LOGI do ocen
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
[A6 2.5 tdi AFB]-przeskoczył rozrząd-przestroga-LOGI do ocen
Witam
Z dzisiejszego własnego doswiadczenia chciałbym ostrzec posiadaczy 2.5 tdi v6 o ewentualnym uszkodzeniu.
A więc tak- w sumie auto miałem jakiś czas "nieczynne" ze wzgledu na probemy z pompą lub wtryskami(auto chodziło tylko że falowało-pisałem już o tym kiedyś(z Piotrusiem)-ale to akurat teraz nie ważne)
Dziś wybrałem sie nad jeziorko-mówie a co tam pare kilometrów. I niestety po przejachaniu tych paru kilometrów auto zaszarpało i zgasło. Pierwsze co, to wszelkie osłony wyjazd. Po sciągniecu osłony rozrządu pełno "czarnych trocin". Wywnioskowałem że to starty pasek rozrządu. Oglądając dalej powyrywane zęby paska-ale tylko od strony silnika.
No i na razie tylko tyle rozebrałem, ale mam teorie taką że prawdopodobnie wykręciła sie jakaś sruba(nie wiem z kąd) na początku tarła a pózniej wyrwała zęby. No i tym sposobem mam teraz problem
Przekalkulowałem wszystko i biorąc wszystko pod uwagę(pompa lub wtryski uszkodzone) oraz problem z wałkami który powoli też mnie dotyka-nie pozostaje nic innego jak wymienić cały silnik.
Tylko nie wiem teraz czego szukać. Przeczytałem linki o wymianie silnika i z jednej strony to nie jest takie proste(bo nie wszystko współpracuje ze wszystkim)i tak sobie mysle jaka opcja jest dla mnie najlepsza i zarazem najtańsza i najszybsza? Od tego czytania sam już nie wiem czego szukać
Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi
Z dzisiejszego własnego doswiadczenia chciałbym ostrzec posiadaczy 2.5 tdi v6 o ewentualnym uszkodzeniu.
A więc tak- w sumie auto miałem jakiś czas "nieczynne" ze wzgledu na probemy z pompą lub wtryskami(auto chodziło tylko że falowało-pisałem już o tym kiedyś(z Piotrusiem)-ale to akurat teraz nie ważne)
Dziś wybrałem sie nad jeziorko-mówie a co tam pare kilometrów. I niestety po przejachaniu tych paru kilometrów auto zaszarpało i zgasło. Pierwsze co, to wszelkie osłony wyjazd. Po sciągniecu osłony rozrządu pełno "czarnych trocin". Wywnioskowałem że to starty pasek rozrządu. Oglądając dalej powyrywane zęby paska-ale tylko od strony silnika.
No i na razie tylko tyle rozebrałem, ale mam teorie taką że prawdopodobnie wykręciła sie jakaś sruba(nie wiem z kąd) na początku tarła a pózniej wyrwała zęby. No i tym sposobem mam teraz problem
Przekalkulowałem wszystko i biorąc wszystko pod uwagę(pompa lub wtryski uszkodzone) oraz problem z wałkami który powoli też mnie dotyka-nie pozostaje nic innego jak wymienić cały silnik.
Tylko nie wiem teraz czego szukać. Przeczytałem linki o wymianie silnika i z jednej strony to nie jest takie proste(bo nie wszystko współpracuje ze wszystkim)i tak sobie mysle jaka opcja jest dla mnie najlepsza i zarazem najtańsza i najszybsza? Od tego czytania sam już nie wiem czego szukać
Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 08 sie 2010, 15:04 przez kryhawrc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
No może i to dobry pomysł ale ile ja dostane za taką A6 z uszkodzonym silnikiem-tym bardziej że teraz coś sprzedac to problem, a jeszcze wiekszy sprzedać za rozsądną kase. A co do jakiś tam japończyków to nie-audi to audi
[ Dodano: 2010-07-03, 08:06 ]
Naczytałem sie o podmianach i zamianach tych silników że już w sumie nic nie rozumiem. A czy jesli kupiłbym jakikolwiek inny silnik (np.AKN,AYM,BAU czy BDG)komplety z cała wiązką kabli i sterownikiem-było by coś z tego?(pytam bo moge nabyć silnik AKN-po wymianie wałków,regenaracji pompy i turbiny za małe pieniądze od znajomego)
[ Dodano: 2010-07-03, 08:06 ]
Naczytałem sie o podmianach i zamianach tych silników że już w sumie nic nie rozumiem. A czy jesli kupiłbym jakikolwiek inny silnik (np.AKN,AYM,BAU czy BDG)komplety z cała wiązką kabli i sterownikiem-było by coś z tego?(pytam bo moge nabyć silnik AKN-po wymianie wałków,regenaracji pompy i turbiny za małe pieniądze od znajomego)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
No niestety- pracował na manualu :evil:
Czyli odpada. Z tego co rozumiem potrzebuje silnik który wspólpracowal tiptronicem-multitronic wchodzi w gre czy też odpada?
[ Dodano: 2010-07-03, 10:13 ]
Jesli ktoś z forumowiczów byłby zainteresowany kupnem to rozważam też taką ewentualnośc. Propozycje na PW
Czyli odpada. Z tego co rozumiem potrzebuje silnik który wspólpracowal tiptronicem-multitronic wchodzi w gre czy też odpada?
[ Dodano: 2010-07-03, 10:13 ]
Jesli ktoś z forumowiczów byłby zainteresowany kupnem to rozważam też taką ewentualnośc. Propozycje na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
I tu znów problem bo nie wiem czy pamietasz ale jakis czas temu pisalismy wlasnie o stanie mojej pompy i wtrysków. Tak ze problem byłby nadal(falowanie), a jak juz mam wydać kase to wolałbym uniknąc jednego i drugiego.Znalazlem kilka AFB w mojej okolicy. Dzwonilem i daja możliwosc sciągniecia dekli i obejżenia wałków- pompy nie sprawdze ale dają pisemną gwarancje na miesiąc(jak coś bedzie nie tak to można oddać)Wydaje mi się ze taka opcja jest chyba najlepsza(mysle tu o tym żeby wszystko pasowało i chodziło bez żadnych przeróbek)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
No to teraz juz wymiekam. Szczerze mowiąc nie wiem czy szukac nowego silnika czy nie,czy sie upić czy też nie a może płakać? Nie wiem kur..... nie wiem :evil:
[ Dodano: 2010-07-04, 08:51 ]
Jeszcze tylko jedno ostatnie pytanie Znajomy ma jeszcze kompletne AYM z wiązką i komputerem który pracował na multitronicu. Jest jakaś szansa?
Czy wogóle jakikowiek silnik V6 bedzie pasował P&P?
Wiem że troche marudzę ale staram sie wybrać najlepszą dla siebie możliwość, dlatego pytam o każdy szczegół, przeliczam i kalkuluje zeby nie wpakować sie w jakies bagno. Nie podjełem jeszcze ostatecznej decyzji-dzwonie,pytam sie ,dowiaduje co, i ile by kosztowało. W sumie po to jest to forum aby między innymi pytać a przy okazji sie dużo nauczyć.
pozdr
[ Dodano: 2010-07-04, 08:51 ]
Jeszcze tylko jedno ostatnie pytanie Znajomy ma jeszcze kompletne AYM z wiązką i komputerem który pracował na multitronicu. Jest jakaś szansa?
Czy wogóle jakikowiek silnik V6 bedzie pasował P&P?
Wiem że troche marudzę ale staram sie wybrać najlepszą dla siebie możliwość, dlatego pytam o każdy szczegół, przeliczam i kalkuluje zeby nie wpakować sie w jakies bagno. Nie podjełem jeszcze ostatecznej decyzji-dzwonie,pytam sie ,dowiaduje co, i ile by kosztowało. W sumie po to jest to forum aby między innymi pytać a przy okazji sie dużo nauczyć.
pozdr

- SPeak_8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 12:25
- Imię: Henryk.
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Koledzy wybaczcie ze sie wtrace...chcialbym zeby jednoznacznie okreslic czy mozna AFB swapowac na BAU :?: jesli tak to w jakich okolicznościach bo czytajac te wszystkie tematy na forum nie moge dojsc do sedna sprawy. Zdaje sobie sprawe ze kiedys problemy tego silnika mnie dopadna i trzeba przynajmniej 1 krok zaplanowac
jednoznacznie, można :evil: :evil:SPeak_8 pisze:Koledzy wybaczcie ze sie wtrace...chcialbym zeby jednoznacznie okreslic czy mozna AFB swapowac na BAU
ale może
:evil: :evil: 8-) 8-)Piotruś pisze:ulokuj w jaimś dobrze zweryfikowanym "Japończyku" (np. Avensis AD'2000) lub w ostateczniści - kup sobie Passata 1,9TDi (AFN, ATJ, AVB, AWX lub AVF) ... .
sory za OT, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać :mrgreen: :mrgreen: i całym sercem popieram wypowiedź Piotra
Było Ford Probe 2,5v6 KLZE
Było Audi TT 1,8 quatro
Jest Audi A6 2,5v6
Było Audi TT 1,8 quatro
Jest Audi A6 2,5v6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
nie sercem kolego ale mózgiem, bo serce mowi: pierd....l jeb...go japonczyka - nigdy nie bedzie to audi.....Ada pisze: ...
ale może:evil: :evil: 8-) 8-)Piotruś pisze:ulokuj w jaimś dobrze zweryfikowanym "Japończyku" (np. Avensis AD'2000) lub w ostateczniści - kup sobie Passata 1,9TDi (AFN, ATJ, AVB, AWX lub AVF) ... .
sory za OT, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać :mrgreen: :mrgreen: i całym sercem popieram wypowiedź Piotra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Witam wszystkich po krótkiej nieobecnosci
Tak wiec powiem wam ze jestem juz po przelożeniu silnika- ale po koleji.
No niestety ale nie nie wiem czy zrobilem zle czy dobrze nie słuchając rad o sprzedazy auta-ale postanowiłem je naprawić.
Uruchomilem wszystkie możliwosci i szwagier ktory pracuje za granica znalazł poprzez kolege kolegi itp. silnik AFB. Sprzedający stwierdził ze silnik jest po remoncie i po znajomosci chce 250 euro za kompletny. Biorąc pod uwage ceny w naszym kraju nie zastanawiałem sie i wziełem w ciemno. Po przywiezieniu co najlepsze okazalo sie że gosc nie kłamał. Wałki super,pompa nowa lub po regenarecji, turbo też wygląda nie zle no i rozrzad też.(ale pasek i tak wymieniłem)tak że razem z kolegą przełozylismy motor P&P i wszystko pasowało-odpalił bez problemu i chodzi i jedzie zaje......(w porównaniu do poprzedniego silnika)
Wychodzi na to że miałem WIECEJ SZCZęÂŚCIA NIÂŻ ROZUMU i naprawiłem auto za małą kase.Co prawda nie wiem czy silnik jest zdrowy w 100% ale w tygodniu postaram sie zrobić logi i poprosić WAS o ocene i bede jeszcze naprawiał to co bedzie jeszcze do roboty badz do wymiany.
pozdr.
Tak wiec powiem wam ze jestem juz po przelożeniu silnika- ale po koleji.
No niestety ale nie nie wiem czy zrobilem zle czy dobrze nie słuchając rad o sprzedazy auta-ale postanowiłem je naprawić.
Uruchomilem wszystkie możliwosci i szwagier ktory pracuje za granica znalazł poprzez kolege kolegi itp. silnik AFB. Sprzedający stwierdził ze silnik jest po remoncie i po znajomosci chce 250 euro za kompletny. Biorąc pod uwage ceny w naszym kraju nie zastanawiałem sie i wziełem w ciemno. Po przywiezieniu co najlepsze okazalo sie że gosc nie kłamał. Wałki super,pompa nowa lub po regenarecji, turbo też wygląda nie zle no i rozrzad też.(ale pasek i tak wymieniłem)tak że razem z kolegą przełozylismy motor P&P i wszystko pasowało-odpalił bez problemu i chodzi i jedzie zaje......(w porównaniu do poprzedniego silnika)
Wychodzi na to że miałem WIECEJ SZCZęÂŚCIA NIÂŻ ROZUMU i naprawiłem auto za małą kase.Co prawda nie wiem czy silnik jest zdrowy w 100% ale w tygodniu postaram sie zrobić logi i poprosić WAS o ocene i bede jeszcze naprawiał to co bedzie jeszcze do roboty badz do wymiany.
pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Z tego co mi sie wydaje to przepływka padła ale oceńcie sami. Dodam ze auto podczas normalnego przyspieszania szarpie- jak wcicne pedał do podlogi szarpnie tylko raz i rozpędza się płynnie. Jedyny bład jaki pokazało to 00553
Z gory dziękuje
Log (0 - 018)
Log (1 - 013)
Log (2 - 014)
Log (3 - 007)
Log (4 - 001,001)
Log (5 - 011,011)
Log (6 - 010)
Log (7 - 008)
Log (8 - 004,004,004)
Log (9 - 003,003,003)
Log (10 - 000,000,000)
Z gory dziękuje
Log (0 - 018)
Log (1 - 013)
Log (2 - 014)
Log (3 - 007)
Log (4 - 001,001)
Log (5 - 011,011)
Log (6 - 010)
Log (7 - 008)
Log (8 - 004,004,004)
Log (9 - 003,003,003)
Log (10 - 000,000,000)