Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 c5 2.4 ALF] Co jakiś czas gaśnie i nie da się odpalić

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rikardo8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:30
Lokalizacja: pomorskie

[A6 c5 2.4 ALF] Co jakiś czas gaśnie i nie da się odpalić

Post autor: Rikardo8 » 05 sie 2010, 12:39

Witam!
Wszystko zaczęło się miesiąc temu. Najpierw wskaźnik paliwa opadł i auto stanęło. Po kilku minutach odpalił i na wolnych obrotach doczołgałem się do mechanika. Pierwsza diagnoza: filtr paliwa. Po wymianie de\wa tygodnie normalnej jazdy i ta sama historia. Spalony bezpiecznik pompy paliwa. Wymiana bezpiecznika i pompy na zamiennik za 200 zł. Auto odpalilo. Przez wekend stało w garazu, rano odpaliło i w czasie jazdy dziwnie się zachowywał..brak mocy. Po wyjeciu pompy okazało sie, żę gumki mocujace pompę w koszy sparciały (chińszczyzna) i pompa opadał na dno kosza. Kolejna wymiana tym razem na pompę z uzywki "anglik". Auto odpala na minutę i znowu gasnie. bezpieczkik ponownie spalony. Przewody zasilające aż gorące. Czy jest mozliwe, że obie orginalne pompy sa uszkodzone?
Moge sie przekonać kupując orginał za 1250 zł <smuty> Dodam, żę to auto z vebasto dlatego pompa taka droga(chyba). A możę to elektryka?
Każda Wasza rada bedzie dla mnie cenna. Z góry dziekuje...
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 15:08 przez Rikardo8, łącznie zmieniany 1 raz.

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 05 sie 2010, 17:04

Najpierw VAG może u kolegi za free, żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy.
Sprawdź pompę poza zbiornikiem.
Jeżeli przewody były gorące to znaczy, że pompa pobiera o wiele za dużo prądu. I w tym momencie powinien zadziałać bezpiecznik i na szczęście zadziałał u Ciebie. :-P
A może masz coś w zbiorniku, co wykończyło obie pompy.
Masz zamiennik, zobacz jak pracuje w porównaniu z tą padniętą. Np ile prądu pobiera
Nie wiem, jak jest rozwiązana pompa paliwa w naszych autach, więc dokładnie nie doradzę, ale może jeszcze ktoś dołoży jakiś lepszy pomysł.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
Rikardo8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:30
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Rikardo8 » 05 sie 2010, 18:13

Vag nie wykazał błedów...kolega sprawdzał trzy razy. Jutro mechanik włozy składankę: kosz orginalny sama pompa zamiennik. Zobaczymy jaki efekt.
Co do przyczyn wyczytałem na naszym forum, żę jak sie ma uszkodzony elektrozawór regulujący cisnienie w zbiorniku można pompe zajeździć. ja niestety przez ponad rok jeździłem i gdy wysiadałem po zgaszeniu silnika...jak syczy coś przy wlewie paliwa.
Gdy poszedłem na początku z tym do mechanika powiedził, żę coś tam z filtrem węglowym i nic sie wielkiego nie dzieje.
Dzieki za komentarz...

Awatar użytkownika
Rikardo8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:30
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Rikardo8 » 10 sie 2010, 09:40

Witam!
Mechanik złozył w orginalny kosz pompe zamiennik. Samochód w końcu odpalił. Jednak po kilkuminutach obroty zaczeły falować a przy dodaniu gazu zgasł. Po chwili znowu odpalił, lecz nie działa wskaźnik paliwa oraz tak mi się wydaje wskaźnik temp. płynu chłodzącego.
Ratujcie... :-( Co dalej?

[ Dodano: 2010-08-19, 19:55 ]
Witam ponownie!
mam nadzieję, żę to koniec mojej udręki jak róznież pomoc dla innych. Samochód jeździ. Wersja mechanika jest następująca. Były dwie przyczyny. Pierwsza to, że pierwszy mechanik montując zamiennik pompy, źle ułozył przewód paliwowy karbowany łączący pompę z deklem ziornika i zagioł się. Objawem było brak mocy. Kolejna usterka to na skutek zatarcia sie pompy orginalnej jakims cudem zrobilo się zwarcie i upaliła się ścieżka masowa w tablicy czujników. Więc one wszystkie oszalały. Nie wiem czy miało to wpływ na prace silnika ale rzeczywiście wskaźnik paliwa i temperatury były martwe.
Przejechałem autem 30 km i wszystko było ok! :mrgreen: Mam nadzieję, żę tak pozostanie. Pozdrawiam!

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 15 sty 2011, 23:21

Teraz sam mam problemy z pompa paliwa.
Niedawno, tzn 2 lub 3 tygodnie temu wymieniłem pompę. Włożony zamiennik.
Teraz znowu ta sama historia. Samochód odpala jak chce, totalna loteria. Na awaryjnym odpalaniu na gazie pali za to bez problemu jak nie ostygnie całkiem.
Najczęściej nie chce zapalić na benzynie po krótkim postoju, za to jak jest zimny palił dobrze aż do dziś. Dziś nie zapalił wcale po kilku godzinach postoju i został tam gdzie stał :-/
Napięcie na przewodach jest ale paliwa nie podaje.
Największym problemem jest duuuża butla w bagażniku :evil: :evil:
Zjarała się następna pompa? Co może być przyczyną takiej awarii bo to chyba nie jest przypadek?
A może po prostu marny zamiennik?
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Cypek80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 cze 2008, 19:25
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: Cypek80 » 15 sty 2011, 23:31

robsonb73 pisze: Włożony zamiennik.
Jaki ?
To może ostrzeż innych przed kupnem

robsonb73 pisze:Największym problemem jest duuuża butla w bagażniku
Niby dlaczego ?
Nie bądź idiotą internetowi nie płacą ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl