Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9 tdi AWX] Brak mocy, gaśnie na wolnych obr.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
knachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 sie 2008, 01:04
Lokalizacja: wielkopolska

[A6 C5 1.9 tdi AWX] Brak mocy, gaśnie na wolnych obr.

Post autor: knachu » 22 lip 2010, 16:20

Witam Wszystkich

Proszę o pomoc bo nery mi już puszczają. Obczytuje wszystkie możliwe fora od 2 tygodni, ale nic nie znalazłem co by odpowiadało moim objawom.

Od pewnego czasu auto nie ma mocy tzn. raz jest a raz nie ma. A wygląda to tak:
WÂŁÂĄCZONA KLIMA
stojąc na światłach włączam 1 i gazu a on czkawka i gaśnie , więc szybko odpalam i ruszam na półsprzęgła jak ciota i jakoś rozpędza się, przekracza 2 tys obr i jest w miarę power. 2 i następne biegi do 2 tys masakra powyżej 2 tys obrotów w miarę normalnie, ale słabo.
Dojeżdżam do następnych świateł wciskam sprzęgło i auto gaśnie samo. odpalam i obroty wolne są normalnie ale z ruszaniem powtórka z rozrywki.
Jest też takie coś że stoję na parkingu silnik sam chodzi na wolnych obrotach z wł. klima i wszystko ok, ale jak mu nacisnę gazu do ok.2 tys obr i potrzymam 3-5 sekund i puszcze gaz to juz nie wróci na wolne obroty tylko zgaśnie, a jak casami nie zgasnie to obroty spadną na 500 i pusci wielkiego kopciucha i się ustabilizuje.

Później wrzucę filmik jak to wygląda.

WYÂŁÂĄCZONA KLIMA
rusza w miarę normalnie, tzn. nie ma czkawki.

A są tez przypadki, że bez względu czy jet włączona klima czy wyłączna koła prawie piszą i jak dobrze depnę to zapiszczą na 2 biegu.
A przy ruszaniu normalnym to tzn auto jedzie normalne a ja ruszam spokojne 1 bieg to przy około 1400 ob szarpnie a później na 2 bieg przy 1800 też szarpnie jak by zgasł na chwilkę a w lusterku wiek kłąb dymu czarnego.

TO JUÂŻ ZROBIÂŁEM
Podłączony VAG i pokazało błąd 17571 - uszkodzony czujnik temperatury paliwa oraz
błąd 17965. Człowiek który to sprawdzał powiedział że EGR do czyszczenia.
Wyczyszczony EGR wraz z dolotem /nie zaślepiony/.
Od czujnika był urwany kabelek.
Sprawdziłem to co widoczne rury dolotu powierza i chyba są ok.
Wężyki nie widać rozszczelnień.

Proszę o pomoc bo skup złomu się ucieszy <smuty>

[ Dodano: 2010-07-22, 22:41 ]
Witam ponownie

Nagrałem telefonem jak to się dzieje na postoju z moim autem czyli jak gaśnie
link :evil:

Oraz mam też takie dziwne dźwięki podczas jazdy jak i postoju przy obrotach 1500 -1850 gdy puszcze i dodam gazu to coś jakby metalicznie grzechotało.
link :evil:

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-07-22, 22:57 ]
No to jeszcze pochwalę się jaki miałem zasyfiony EGR i dolot przy przebiegu 167 tys km.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

teraz jest wyczyszczony jak nowy ale nie mam fotek.

[ Dodano: 2010-07-23, 17:55 ]
No widzę burzliwą dyskusję na temat mojego problemu :lol:

Ale teraz jest inny problem a mianowicie
Podłączyłem VAG-a i po skrupulatnej analizie wywnioskowałem, że mój EGR chć po wielkim czyszczeniu to nie działa prawidłowo.
I se mówie w duszy (wkur.... na maxa, że auto nie jeździ i kopci czasami na czarno), że już mi wszystko jedno co się stanie z autem, turbiną i odłączyłem wężyk podciśnienia od sterowania EGR (coś jak bym go zaślepił :-P ) a tu szok :shock:
Audiczka odzyskała konie i wigor jak salonowa.

Pytanie brzmi: Co jest uszkodzone lub mało sprawne EGR czy N75 a może coś innego?

Proszę o pomoc.
P.S. VAG nie pokazuje żadnych błędów.

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 23 lip 2010, 22:32

Kolego moim zdaniem jeśli po czyszczeniu EGR-a nic się nie zmieniło a po zaślepieniu go zmieniło się, że aż szok to po prostu wymień EGR na nowy (zamiennik Wahler około 400zł a ori w ASO około 800Zł) <ok> . Oprócz tego nie stawiałbym na zaworek N75 ponieważ syf w dolocie i w EGR miałeś straszny a co za tym idzie turbo a dokładniej kierownice w turbinie pewnie wyglądają tak samo lub podobnie. Oczywiście możesz podmienić zaworek od kogoś i zobaczysz czy coś się zmieni. PSJ-tem ktoś jeździł wcześniej zapewne.
:arrow: Czyszczenie turbiny (kierownic turbiny) lub ostra jazda (około 160 km/h na odcinku co najmniej 50 km) i powinno się polepszyć :mrgreen:
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

knachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 sie 2008, 01:04
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: knachu » 23 lip 2010, 23:19

Zrobiłem jeszcze logi kanał 011 z załozonym weżykiem podciśeniea EGR czyli kiepsko jadącym autem
link http://vaglog.rtnet.pl/handel-gsm_18229.html

oraz kanał 003 i 011 ze zdjętym wężykiem podciśnienia z EGR (koła piszczą przy dodawaniu gazu na 1 biegu)
link http://vaglog.rtnet.pl/handel-gsm_18230.html

Proszę o analizę :-D

Forum samochodowe

Post autor: Forum samochodowe » 02 sie 2010, 01:45

witam
mam identyczne auto, zbliżony oficjalny przebieg(po stanie auta wydaje się autentyczny) i dość podobne objawy, tyle że auto gaśnie jedynie przy ruszaniu-trzeba dodawać sporo wiecej gazu niż w innych autach.
Dodatkowo auto przyspieszyło do 160 i szybciej nie chciało jechać. Moc przy przyspieszaniu wydaje się taka jaka powinna być.
Silnik chodzi nierówno przy przyspieszaniu w przedziale 1400-2000 obrotów oraz na postoju przy załączonej klimie.
Auto przy odpalaniu i przyspieszaniu kopci dość mocno na czarno co przede wszystkich chciałbym wyeliminować.

Komputer wykazał błędy:
1177 Sterownik silnika
1315 Sterownik skrzyni automatycznej -mam manualną wiec nie wiem skąd ten błąd
18044 -brakująca informacja z kontrolera AIRBAG
17564 (P1156) czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - przerwany obwód prądowy / zwarcie z masą - G71 (nie mogłem dokładnie odnaleźć opisu)
17849 (P1441) egr valve circ open short to ground
17569 (P1161) Manifold Temp Sensor (G72)

część błędów mogła zostać nie wykasowana po niedawnych ingerencjach-wymianie rozrządu, filtrów, przetarciu przewodu z płynem chłodniczym, przepaleniu wentylatora od klimy/chłodnicy.

Po wykasowaniu błędów i niedługiej przejazdzce błędy znikają -jutro jeszcze raz podjade sprawdzić czy nie ma znów błędów.

Nie czyściłem ani nie odłączałem jeszcze EGR..próbuje dokładniej zdiagnozować przed byćmoże niepotrzebnymi kosztownymi naprawami.
Byćmoże któryś z forumowiczów przypuszcza co może być przyczyną? EGR czy moze jeszcze coś innego?jeśli EGR to nowy czy wystarczy przeczyścić ewentualnie zaślepić jak widzę się praktykuje często.?

knachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 sie 2008, 01:04
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: knachu » 02 sie 2010, 15:58

Nowe logi
Robiłem logi styczne 003 BS i przy pierwszych próbach samochód mi gasł, po odpaleniu znów a to logi co udało sie zrobic
Obrazek

Po kilku przegazówkach bez logowania i programu znów podłaczyłem kompa i zacząłem robić logi 003BS i tym razem auto nie gasło ale kopciło jak smok
Obrazek

a tu jeszcze filmik z kopcenia i pracy EGR


Proszę o opinie odnośnie tego gaśnięcia, kopcenia i nierównej pracy silnika.

Logi po przegazówce i filmik sa robione jednocześnie.
Pozdrawiam
:cry:

knachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 sie 2008, 01:04
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: knachu » 03 sie 2010, 01:13

Piotruś pisze: Objawy wydają się całkiem typowe dla uszkodzonego EGRa.
Witam
A jakie powinno być zachowanie auta podczas logowania 003BS?
Bo mi on gasł, tak jakby się zadusił własnymi saplinami, kupa dymu.
Pozdrawiam

pszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 lis 2009, 22:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pszek » 03 sie 2010, 16:05

Oraz mam też takie dziwne dźwięki podczas jazdy jak i postoju przy obrotach 1500 -1850 gdy puszcze i dodam gazu to coś jakby metalicznie grzechotało. ---- powiedz kolego co Ci wyszło z tym grzechotaniem, bo po obejrzeniu z youtube stwierdzam ze mam identyczne grzechotanie.

knachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 11 sie 2008, 01:04
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: knachu » 04 sie 2010, 10:12

pszek pisze: powiedz kolego co Ci wyszło z tym grzechotaniem,
Generalnie to jeszcze walcze z autem i jego przypadłościami. Odnośnie grzechotania to przypuszczam, że może być coś z EGR-em, bo jak odłoączyłem wężyk podciśnienia to ustało.

[ Dodano: 2010-10-11, 09:08 ]
Witam po dłuższej nieobecności, w celu zamknięcia wątku.

Odnośnie mojej usterki to był EGR, który to zaślepiłem i auta dostało drugie życie. W tym całym okresie użytkowania nie odnotowałem żadnych niepokojących objawów w pracy silnika po zaślepieniu.
Plusy są takie
- auto bardzo żwawe
- brak okopconej rury wydechowej nawet po przebiegu 1 tys. km bez mycia auta.
Dodatkowo naprawiłem czujnik temperatury paliwa i spalanie wróciło do normy trasa 110km/h zużycie 4,5 l/100km <ok>
Od zaślepienia EGR-a i naprawy czujnika przejechałem ok 5 tys. km.

[ Dodano: 2011-04-23, 22:57 ]
A teraz jak NIE należy zaślepiać EGR tzn. cienka blaszka to o kant d... Chodź nie była z puszki po piwie a z blachy sprężynowej.
Poniżej fotki tandetnej zaślepki EGR po 8 miesiącach jazdy.

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja