Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2,5tdi] Nie chce zapalić.

Silniki wysokoprężne
jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 30 lip 2010, 17:28

robisz jak uwazasz jesli ta naprawa ma byc chwilowa do czasu zalatwienia pompy to jest to uzasadnione, ale jesli myslisz ze bedzie dobrze caly czas to mylisz sie, sterownik padl bo zatarl sie tlok kata wtrysku jak odpalisz auto to pewnie bedzie blad 550 i calkiem mozliwe ze auto jakis czas nie wejdzie na obroty, a napewno wroci to po jakims czasie. (z zycia wziete) Co do nowego sterownika jesli bylby zaprogramowany czy jak tam sie zwie zakladsz i odpalasz zadnego kodowania nie ten rocznik, tak samo pompa przykrecasz i jedziesz. Gwarancje jaka dostaniesz bedzie to na sterownik ktory wytrzyma bolesci pompy ale czy ty to wytrzymasz ?

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 30 lip 2010, 18:24

powiem ci tak nie mam zamiaru wydawać niewiadomo ile kasy na tą naprawe.
Jakby udało się naprawić to za 250zł i pojeżdzi rok a potem padnie pompa to ok, bo po pierwsze nie wierze w regeneracje pompy czy turbiny ja osobiście wole używaną z pewnego żródła lub nową ale tu akurat za duże koszty 2500zł w góre wiec używka z rozbitego lub angola.
Jak poskładam auto napisze czy coś to wogóle pomogło, jakie były problemy jak będą i podłącze po całej akcji pod vaga i zobaczymy jakie błędy powstały, bo teraz jest wszystko pokasowane zostało tylko -uszkodzenie nastawnika pompy-
Na moją decyzje wpłyneło jeszcze to że auto i tak musi stać 2 tygodnie w kolejce a mi jest potrzebne jak najszybciej.

grejf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:36
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna

Post autor: grejf » 31 lip 2010, 13:28

To co przeczytalem :shock: VP44 kodowanie kluczyków. Naprawiany sterownik czyt. nowy/rgenerowany (to nie część, "która musi mieć nowe pudełko" to się tyczy też turbo jeżeli reg. jes rzetelna firma z nowym wirnikiem seryjnym, laserowo wyważana w starym ślimaku jeżeli nie został uszkodzony :D ) Jac_ek wie o czym piszę. Ja Ci napisałem co zrobić, aby nie wydac wiadra €, a zalatwic to zgodnie ze sztuka. Jeżeli ten TW. Facet od pompy Cie na to namawia uwalisz pompę po pewnym czasie. Zmień sterownik na regenowany powinna być gwarancja 6/mc. Lecz bez wyjęcia pompy i skalibrowania jej na stole Bosha, robisz to na własne ryzyko, a efekt jazdy bedzie taki, że 1,4 D4-D tojotki beda cie objeżdzać :roll: . Tak to z natury bywa jezeli ktos "druci" potem narzeka na silnik.
A co do regeneracji Turbo, pomp jeżeli jesteś nie przekonany, przeczytaj w ogóle jak to się robi. Ważne jest gdzie, na pewno nie u szympansów.

Pozdrawiam.
TDI

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 31 lip 2010, 18:05

kurcze jakos mi się nie chce wierzyć że to przez ten sterownik(nastawnik) po roku padnie pompa.Jeżeli by padła po tygodniu-miesiącu to się zgodze może to być przez to ale po roku?To mógł być tylko przypadek że wcześniej padł nastawnik a potem pompa.Nie znam się dodładnie na tym ale jeżeli była by jakaś usterka mechaniczna pompy to byłby np.bład nastawnika bo coś tam się stało w pompie.
Po drugie jeżeli mogę odwlec regeneracje pompy o rok za 200zł to czemu tego nie zrobić a może akurat pochodzi 2 lata?
Mam narazie 30tyś na rozrządzie to troche mało żeby go zmieniać a jak pompa padnie za rok to będzie według mojej jazdy około 70tyś lub wiecej na rozrządzie wtedy odrazu zrobie wszystko za 1 podejściem.
A co do ustawienie pompy-dlaczego mam ją ustawiąć skoro się tam nic nie zmieniło.Nastawnik nie będzie miał nowych parametrów tylko te same co do demontażu i montażu nie można nic przestawić itd.wyciagasz, naprawiają wsadzasz nie możesz go w żaden sposób przestawić lub inaczej przykrecić.
Ps.mechanik bierze ok 250-300zł za same wyjęcie i wsadzenie pompy którą chcesz wysłać do regeneracji i mało który przynajmniej ten który daje gwarancje chce założyć stary pasek.A jak nawy pasek do pompy to i nowy rozrząd,itd.
Co do narzekania na silnik kupiłem auto o 7 tysięcy taniej niż 1.9tdi i wiedziałem że to będzie silnik do którego dołoże kase ale 1.9 jest za słabe jak dla mnie.Ale teraz żałuje że nie kupiłem 1.9 tdi dołożył bym dobry chip i było by prawie to samo w jeżdzie a co najlepsze żona mówiła żeby kupić bmw a ja znowu to samo kupmy coś innego:)
Co do regeneracji pomp i turbo wiem że można zrobić to dobrze ale drogo.Widziałem ogłoszenie 2,5tyś.zł nawet za 3,5tyś.zł

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 01 sie 2010, 10:18

to nie tak, pompa nie padnie ci przez sterownik ona juz padla a sterownik spalil sie wlasnie dlatego ze pompa a dokladniej tloczek sie zatarl. Teraz dostaniesz mocniejszy tranzystor i to wszystko ruszy, ale tlok i tak bedzie przycieral sie coraz bardziej. Co do kalibracji to nie kreci sie srobka tylko elektronicznie. Do wymiany pompy nie musisz ruszac rozrzadu bo i po co. A jesli chodzi o ceny mechanika to nie dziwie sie ze jestes zly..

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 01 sie 2010, 11:48

Zaczynam rozumieć, to zmienia sytuacje!W sumie rozsądza to że regeneracja lub wymiana pompy i tak jest nieunikniona.
Tak jak mówiłem wole zrobić to za rok bo może w tym czasie znajdę jakąs inną pompe-
właśnie niedawno miałem do kupienia kumpel sciągnoł angola bo potrzebował przodu, boku i razem skóre do A6 był tam silnik 2,5 tdi z pękniętym rozrządem ale auto miało przebieg w przeliczeniu 148tyś.km chciał 700zł a ja głupi mówiłem po co mi mnie to nie spotka a teraz masz była by jak znazł:( teraz pluje sobie w brode...

Tak z drugiej strony teraz myśle że mogę kupić pompe na allegro po takiej naprawi jak ja zrobię i wtedy problem sie odnowi po jakimś czasie.Czyli najlepsza była by regeneracja:)
Znalazłem firme na allegro co robi regeneracje w niej jest wymiana tego tłoka,itd+ustawienie na stole za 900zł ale nie robią naprawy nastawnika czyli najlepszą opcją było by naprawienie teraz nastawnika+wysłanie całej pompy do regeneracji tłoka wtedy to by wszystko chodziło!

Jeszcze powiedz mi jedno czy po mojej naprawie nastawnika auto bedzie chodziło normalnie mimo tego zacierającego się tłoka?

grejf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:36
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna

Post autor: grejf » 03 sie 2010, 13:15

Co do regeneracji pomp i turbo wiem że można zrobić to dobrze ale drogo.Widziałem ogłoszenie 2,5tyś.zł nawet za 3,5tyś.z
Turbo 1,2tpln.
Pompa w zależności o uszkodzenia, zjarania i jej następstw -
czyli najlepszą opcją było by naprawienie teraz nastawnika+wysłanie całej pompy do regeneracji tłoka wtedy to by wszystko chodziło!
Jesteś na dobrej drodze. Sterownik wymienić (regenerowany)samemu, lub u znajomego, a tłoczek / nastawnik to już w sumie wymienią jeśli trzeba z kalibracją na stole Bosha. Wówczas jezeli miałeś dobrze ustawiony rozrząd skończy się tylko na statycznych nastawach pompy.
Nie zapłacisz 2,5 tpln na pewno !!! kalibracja + wymiana tłoczka max 250, sterownik zalezy gdzie kupisz ;)

Odczujesz, ze 1,9 nawet z wirusem swińskiej grypy nie ma takiej kultury pracy <130km/h.
TDI

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 06 sie 2010, 20:17

Wkońcu auto złożyłem do kupy i odpaliło!
Było troche zabawy z lutowaniem przewodów które wcześniej obciołem, ale udało się!
Trzeba było tylko dokładnie odpowietrzyć i zapalił!
Jutro pojade podłączyć pod vaga i zobaczymy co się tam narobiło.
Narazie będę tak jeździł bo auto potrzebne ale już kumpel w Angli szuka pompy ale też zastanawiam się nad regeneracją z drugiej strony czy warto to robić teraz jak auto jeżdzi?
Pali ładnie, chodzi też dobrze!
Były opinie że będzie mułowate ale wcale tak nie jest!

[ Dodano: 2010-08-07, 10:58 ]
Auto po podlączeniu pod vaga nie wykazało żadnych nowych błędów.
Było tylko uszkodzenie nastawnika-po skasowaniu nie wyświetlił się na nowo!
Czyli wszystko ok, auto wczoraj po odpaleniu normalnie weszło na obroty po dodaniu gazu.

grejf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:36
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna

Post autor: grejf » 09 sie 2010, 11:42

Mówiłem zacznij od nalania wachy i odpowietrzenia ;)

zrów logi BS 004, 008, 003
Statyczne all, no i jak mozesz dynamiczne. Wyjdzie w praniu co z pompą.
pozdrawiam.
TDI

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 09 sie 2010, 18:06

Samo odpowietrzanie by nic nie dało bo jak wyjmowałem nastawnik pompa pyła pełna a po jakimś czasie ropa cofneła się.Trzeba było zalać pompe przed włożeniem nastawnika ale dopiero potem o tym pomyślałem.
Nie mam jak zrobić logów bo nie mam vaga za każde podłączenie muszę płacić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga