[A6 C5 2.5 tdi AFB] Problem z odpowietrzeniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
[A6 C5 2.5 tdi AFB] Problem z odpowietrzeniem
Wczoraj kupilem sobie nowy filtr paliwa i postanowiłem go wymienic. Zacisnołem wszystkie 4 przewody zalałem go paliwem posciągalem zaciski i odpaliłem. pochodził z 5 sek. i zgasł. No wydaje mi sie ze mimo zacisniecia aż wszystkich czterech przewodów to i tak sie zapowietrzył. Przezroczysty węzyk jest pusty. Nie męczyłem wcale vp44 tylko dziś wziełem sie za odpowietrzanie(zgodnie z opisem na forum). No i niestety mam problem, bo wogóle ten wezyk sie nie napełnia-co prawda na początku zassalem troche paliwa(moze z 2-3 setki)i dalej nie idzie. Nie wiem czy robie coś zle czy mam za słabą pompke???
Myslalem nad tym zeby nie zasysać paliwa tylko je wepchnąć właśnie tym przezroczystym wężykiem, ale nie wiem czy to dobry pomysł?
Myslalem nad tym zeby nie zasysać paliwa tylko je wepchnąć właśnie tym przezroczystym wężykiem, ale nie wiem czy to dobry pomysł?
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 16:30 przez kryhawrc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz-MN
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
- Lokalizacja: Lublin
wlej sobie leejkiem do tego wezyka paliwo,filtr tez pelniutko zalej,szybko zaloz wezyk i proboj. jezeli nie meczylem pompy to lekko sie zapowietrzyla. niech ktos ci kreci kluczykiem a Ty poluzowuj wtryskiwacze zaczynajac od tego ktory jest najblizej VP4 (najkrotszy wezyk). a wogole przy kreceniu slychaj jakby zos zalapywalo lekko,czy taki pusty odglos i slychac TYLKO krecenie rozrusznika?
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
ja ostatnio męczyłem się też z odpowietrzeniem, dopiero poszło po użyciu pompki o działaniu ssąco - tłoczącym do pompowania pontonu, nie użyłem zbiornika do którego mogła się zlewać ropa więc wessana została do pompki. szczerze mówiąc nie polecam tej metody bo oczywiście pompka nadawała się na śmieci. wcześniej czytając różne opisy zdesperowanych userów próbowałem wielkiej strzykawki itp ale takie sprzęty nie mają mocy.
Może też do odpowietrzenia zapomniałeś założyć jakieś klamry lub ściski na przewody powrotne na filtrze.
przeczytaj uważnie instrukcje odpowietrzenia z forum i użyj podobnych sprzętów później poluzuj jeden rząd przewodów wysokiego ciśnienia od wtrysków przekręć rozrusznikiem ok 5 sek aż pół silnika utonie w ropie dokręć przewody, to samo na drugiej stronie i auto zagada.
wlewanie strzykawką do przewodu nic nie da raczej bo nie masz pewności czy paliwo doszło do pompy... a tej pompy to raczej nie kręci się na sucho bo to może kosztować kilka tyś.
[ Dodano: 2010-07-27, 20:00 ]
Może też do odpowietrzenia zapomniałeś założyć jakieś klamry lub ściski na przewody powrotne na filtrze.
przeczytaj uważnie instrukcje odpowietrzenia z forum i użyj podobnych sprzętów później poluzuj jeden rząd przewodów wysokiego ciśnienia od wtrysków przekręć rozrusznikiem ok 5 sek aż pół silnika utonie w ropie dokręć przewody, to samo na drugiej stronie i auto zagada.
wlewanie strzykawką do przewodu nic nie da raczej bo nie masz pewności czy paliwo doszło do pompy... a tej pompy to raczej nie kręci się na sucho bo to może kosztować kilka tyś.
[ Dodano: 2010-07-27, 20:00 ]
to samo miałem gdy używałem malutkiej pompki użyj czegoś konkretnego....kryhawrc pisze:No też jestem tego zdania co ty ,tylko chodzi o to że maiłem problem z napełnieniem. Wyssałem reszki paliwa z pompy i po prostu nie napełnial sie ten wężyk.Pompowałem i juz nic nie leciało i przewód sie nie napełniał.
Chyba że nalac paliwa do węzyka zassać zeby wypełniło pompe i wtedy spróbować?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
identycznie miałem z tą małą pompką troszkę się posączyło paliwo zalegające w pompie a przy użyciu pompki o poj. 4.5l dosłownie 10 - 15 ruchów i paliwo było wszędzie....:Pkryhawrc pisze:No byc moze miałem za słabą pompke. Tylko dziwi mnie to ze na początku wyssało cale paliwo z pompy i nie chciało leciec nic wiecej?
A co do instrukcji to wszystko zrobiłem tak jak jest opisane
[ Dodano: 2010-07-27, 20:08 ]
o taka tylko że moja miała opis 4 albo 4.5l ale wygląd na oko tej
pompka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Tak mam paliwa tyle co potrzeba(z tego co wyczytałem to jesli mam 3/4 paliwa to nie musze podłanczac tej pomki w zbiorniku)
Chyba znalazlem rozwiązanie-mam pomke ktora ciągnie porządnie tylko jak zredukuje ja do takiego węzyka zeby nachodził na pompe paliwa to juz ciągnie słabo. Dla tego nie chce pewnie zaciągnąć
Dałem grubsze przewody i jest lepiej. Ciągnie ładnie no ale co z tego jak pompowałem z 15 minut i wypompowałem kieliszek paliwa. Juz kur.... nie wiem o co chodzi. Codziennie jak przychodze rano to przezroczysty węzyk jest napełniony do połowy. Wypompuje to i nic wiecej nie idzie. Jak wleje strzykawką paliwo do przewodu to wlatuje jak by chciało a nie mogło. O co tu kur.... chodzi. :evil:
[ Dodano: 2010-07-29, 16:53 ]
Skoro te pompy są takie delikatne nie lubią powietrza, i łatwo ją zajechć to po czym poznam ze jest on jeszcze dobra. Ile można krecić bezpiecznie rozrusznikiem.?
Chyba znalazlem rozwiązanie-mam pomke ktora ciągnie porządnie tylko jak zredukuje ja do takiego węzyka zeby nachodził na pompe paliwa to juz ciągnie słabo. Dla tego nie chce pewnie zaciągnąć
Dałem grubsze przewody i jest lepiej. Ciągnie ładnie no ale co z tego jak pompowałem z 15 minut i wypompowałem kieliszek paliwa. Juz kur.... nie wiem o co chodzi. Codziennie jak przychodze rano to przezroczysty węzyk jest napełniony do połowy. Wypompuje to i nic wiecej nie idzie. Jak wleje strzykawką paliwo do przewodu to wlatuje jak by chciało a nie mogło. O co tu kur.... chodzi. :evil:
[ Dodano: 2010-07-29, 16:53 ]
Skoro te pompy są takie delikatne nie lubią powietrza, i łatwo ją zajechć to po czym poznam ze jest on jeszcze dobra. Ile można krecić bezpiecznie rozrusznikiem.?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Szczerze mowiąc juz mam solidnie dosyc tego odpowietrznia. Jedyny pomysł jaki mi wpada teraz do głowy po kilku dniach męczarni to kupic 10l benzyny, 5l rozlac w srodku 5l na zewnątrz i podpalić wszystko. Dzisiaj juz nie mam siły(nerwów) żeby sie z tym męczyć.
Jutro daje mu ostatnią szanse, jak nie zatrybi holuje go na wieś otwieram drzwi ,wrzucam siano i niech kury sobie chociaz w nim pomieszkają
Kur... wszystko już widziałem ale takiej bzdury jeszcze nie.
Jutro daje mu ostatnią szanse, jak nie zatrybi holuje go na wieś otwieram drzwi ,wrzucam siano i niech kury sobie chociaz w nim pomieszkają
Kur... wszystko już widziałem ale takiej bzdury jeszcze nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Uporałem sie z tym w koncu!!!
Nie wiem co robiłem zle do tej pory, ale dziś rano wstałem i zaczełem od nowa po zaciągnieciu okolo 250ml. paliwa(stwierdziłem ze nie ma już powietrza) odpowietrzyłem lewą glowice 5sek przawą 5 sek, dokręciłem przewody i odpalił(nareszcie)
Wielkie podziekowania dla kolegi kowallubin za pomoc!!!
Nie wiem co robiłem zle do tej pory, ale dziś rano wstałem i zaczełem od nowa po zaciągnieciu okolo 250ml. paliwa(stwierdziłem ze nie ma już powietrza) odpowietrzyłem lewą glowice 5sek przawą 5 sek, dokręciłem przewody i odpalił(nareszcie)
Wielkie podziekowania dla kolegi kowallubin za pomoc!!!