[A6 C5]Parktronic A6 C5 Avant 2001 vorlift- diagnoza
[A6 C5]Parktronic A6 C5 Avant 2001 vorlift- diagnoza
Witam
Od kiedy mam auto, moj parktronic nie dziala. Poprzedni wlasciciel nic w tym temacie nie robil a ja zdecydowalem sie na sprawdzenie co jest nie tak. Po wlaczeniu biegu wstecznego dlugi sygnal, ktory informuje o bledzie. Posiadam parktronik 8 kanalowy (przod i tyl)
Teraz mialbym kilka pytan:
1. Czy mozna odlaczyc od centralki (8 kanalowej) przednie czujniki aby uzywac tylko tylnych?
(jesli ktorys z czujnikow z tylu bylby uszkodzony zamienilbym go ze sprawnym czujnikiem z przodu)
2. Jak sciagnac listwe tylna na ktorej sa czujniki? od spodu jest bodaj 7 wkretow - odkrecalem ale listwa zamocowana jest chyba dodatkowo w zderzaku (pytanie czy sa tam klipsy czy jakies dodatkowe wkrety)
3. Czy za pomoca VAGa dowiem sie, ktory czujnik jest uszkodzony?
Jesli ktos rozbieral to cale ustrojstwo to prosze o rade
P.S Przepraszam za brak polski liter ale jestem aktualnie zagranica.
stosuj tagi
Od kiedy mam auto, moj parktronic nie dziala. Poprzedni wlasciciel nic w tym temacie nie robil a ja zdecydowalem sie na sprawdzenie co jest nie tak. Po wlaczeniu biegu wstecznego dlugi sygnal, ktory informuje o bledzie. Posiadam parktronik 8 kanalowy (przod i tyl)
Teraz mialbym kilka pytan:
1. Czy mozna odlaczyc od centralki (8 kanalowej) przednie czujniki aby uzywac tylko tylnych?
(jesli ktorys z czujnikow z tylu bylby uszkodzony zamienilbym go ze sprawnym czujnikiem z przodu)
2. Jak sciagnac listwe tylna na ktorej sa czujniki? od spodu jest bodaj 7 wkretow - odkrecalem ale listwa zamocowana jest chyba dodatkowo w zderzaku (pytanie czy sa tam klipsy czy jakies dodatkowe wkrety)
3. Czy za pomoca VAGa dowiem sie, ktory czujnik jest uszkodzony?
Jesli ktos rozbieral to cale ustrojstwo to prosze o rade
P.S Przepraszam za brak polski liter ale jestem aktualnie zagranica.
stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 10 cze 2009, 09:58 przez lichtus, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
Witaj.
Co do vag-a to na pewno nim sprawdzisz,który czujnik nie domaga.
Możesz sprawdzić też'' na dotyk''.
Włącz zapłon,wsteczny,dotknij palcem po kolei czujki.te sprawne będą lekko ''pulsowały''.Na pewno to wyczujesz.
U mnie ta metoda na 100% pokrywa się z odczytem z vag-prawa środkowa tył jest uszkodzona.
Tak jak w Twoim przypadku nie mogę dostać się do tych czujników(nie chce czegoś zniszczyć.)
Co do sprawdzenia vag-iem
-select
-wchodzisz w zakładke Electronics 1
-wciskasz 76-Park Assist
-Fault codes
Co do vag-a to na pewno nim sprawdzisz,który czujnik nie domaga.
Możesz sprawdzić też'' na dotyk''.
Włącz zapłon,wsteczny,dotknij palcem po kolei czujki.te sprawne będą lekko ''pulsowały''.Na pewno to wyczujesz.
U mnie ta metoda na 100% pokrywa się z odczytem z vag-prawa środkowa tył jest uszkodzona.
Tak jak w Twoim przypadku nie mogę dostać się do tych czujników(nie chce czegoś zniszczyć.)
Co do sprawdzenia vag-iem
-select
-wchodzisz w zakładke Electronics 1
-wciskasz 76-Park Assist
-Fault codes
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 11:11 przez falco, łącznie zmieniany 1 raz.
Super, widzę że z tą listwą może być problem. Acha, jak jest z dokładnością zamontowania ich w zderzaku (listwie). Czy zakres pola jest taki, że lekko zukosowany czujnik wykryje zderzak i będzie traktował to jako błąd, bądź przeszkodę.falco pisze:Witaj.
Co do vag-a to na pewno nim sprawdzisz,który czujnik nie domaga.
Możesz sprawdzić też'' na dotyk''.
Włącz zapłon,wsteczny,dotknij palcem po kolei czujki.te sprawne będą lekko ''pulsowały''.Na pewno to wyczujesz.
U mnie ta metoda na 100% pokrywa się z odczytem z vag-prawa środkowa tył jest uszkodzona.
Tak jak w Twoim przypadku nie mogę dostać się do tych czujników(nie chce czegoś zniszczyć.)
Co do sprawdzenia vag-iem
-select
-wchodzisz w zakładke Comfort/conv
-wciskasz 73-Entry Assist,P
-Fault codes
P.S Właśnie sprawdziłem czujniki zgodnie z twoim sposobem. Wszystkie "cykają" tak samo czyli wychodzi że są dobre. Po jednym z przodu i z tyłu są lekko wciśnięte (źle osadzone). Być może czujki traktują zderzak jak przeszkodę.....
Marcin
Witam dołączę się do pytania.
Mam taki oto problem z parktonic raz działa wszystko ok a następnym razem po włączeniu wstecznego długi sygnał i nie działa.
mam pytanie czy jeżeli jest to czujnik to jaki nr. , symbol mam szukać tego czujnika czy to ma jakieś znaczenie rok produkcji auta?
znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/item626408589_czujnik ... ronic.html
z ggóry dzieki za odp
Mam taki oto problem z parktonic raz działa wszystko ok a następnym razem po włączeniu wstecznego długi sygnał i nie działa.
mam pytanie czy jeżeli jest to czujnik to jaki nr. , symbol mam szukać tego czujnika czy to ma jakieś znaczenie rok produkcji auta?
znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/item626408589_czujnik ... ronic.html
z ggóry dzieki za odp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Podpinam się pod temat.
Mam tez 8-mio kanałowe parktroniki i po wymianie deski (nie przezemnie ) przestały działać.
Vag pokazuje błąd przedniego brzeczyka jazdy do przodu =zwarcie do masy czy cos tam jeszcze.
Domyślam się że ktoś odłączył przy wymianie deski ten głośniczek i wisi błąd tylko pytanie gdzie on jest :?: Nie bardzo to widać w ETKA
a nie mam ochoty rozbierać całej deski ![:-( :-(](https://a6klub.pl/images/smilies/smutny_2.gif)
![:-) :-)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech2.gif)
Mam tez 8-mio kanałowe parktroniki i po wymianie deski (nie przezemnie ) przestały działać.
Vag pokazuje błąd przedniego brzeczyka jazdy do przodu =zwarcie do masy czy cos tam jeszcze.
Domyślam się że ktoś odłączył przy wymianie deski ten głośniczek i wisi błąd tylko pytanie gdzie on jest :?: Nie bardzo to widać w ETKA
![:-/ :-/](https://a6klub.pl/images/smilies/kwasny.gif)
![:-( :-(](https://a6klub.pl/images/smilies/smutny_2.gif)
zchrobot pisze:vagiem sprawdzisz dokładnie które czujniki nie działają najprawdopodobniej jeden.
Listwy nie musisz ściagać wystarczy położyć się pod autem z tyłu i jest do nich dobry dostęp, każdy jest na zatrzaski po zdjęciu ochronnej z nich gumy można bez problemu wyjąć każdy z nich.
U mnie listwa mocowana jest od spodu chyba 7 wkrętami. Po ich wykręceniu listwa nie schodzi. Chyba ma jeszcze dodatkowe mocowanie (jakieś klipsy, zatrzask itp.) Boje się że jak mocniej pociągnę to pęknie i będzie po zawodach....
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Fakt. Sa klipsy. Trzeba bardzo uważać ściągając. Dostęp jest kiepski. Ustaliłem numer uszkodzonego czujnika. Teraz czas na zakup...
Marcin
witam
dzis stwierdzilem, ze parktronic u mnie nie dziala ... pojawia sie dlugi sygnal po wrzuceniu R lub zalaczeniu z palca parktronica na przod ale czujki sa martwe (zaslanianie nie wywoluje zadnej reakcji). gdzie szukac uszkodzenia ?
pozdrawiam
dzis stwierdzilem, ze parktronic u mnie nie dziala ... pojawia sie dlugi sygnal po wrzuceniu R lub zalaczeniu z palca parktronica na przod ale czujki sa martwe (zaslanianie nie wywoluje zadnej reakcji). gdzie szukac uszkodzenia ?
pozdrawiam
sa takie samochody, ktore chce sie miec. nie dlatego, ze sa niezwykle funkcjonalne, nie dlatego, ze spelniaja "twarde" oczekiwania ich posiadacza, ale dlatego, ze maja "to cos"
Włącz parktronic (przyciskiem) albo bez uruchamiania silnika włącz R i podejdź do każdego z czujników. Standardowo one tak sobie "cykają" jak dotkniesz palcem poczujesz impulsy. Sposób niezły i pewny. Wystarczy, że jeden nie będzie działał i cały parktronic nie działa. Mi ostatnio padł tylny lewy czujnik. Już zamówiłem nowy. Czekam na przesyłkę...holly_waw pisze:witam
dzis stwierdzilem, ze parktronic u mnie nie dziala ... pojawia sie dlugi sygnal po wrzuceniu R lub zalaczeniu z palca parktronica na przod ale czujki sa martwe (zaslanianie nie wywoluje zadnej reakcji). gdzie szukac uszkodzenia ?
pozdrawiam
Marcin
sprawdzian wypad wybitnie niepomyslnie wychodzi na to ze mam padniete 4 czujniki ... i tu pytanie czy moga to byc dowolne czujniki czy musza byc od audi a nawet od konkretnego modelu ?
sa takie samochody, ktore chce sie miec. nie dlatego, ze sa niezwykle funkcjonalne, nie dlatego, ze spelniaja "twarde" oczekiwania ich posiadacza, ale dlatego, ze maja "to cos"
holly_waw pisze:sprawdzian wypad wybitnie niepomyslnie wychodzi na to ze mam padniete 4 czujniki ... i tu pytanie czy moga to byc dowolne czujniki czy musza byc od audi a nawet od konkretnego modelu ?
Które padły? Przednie, tylne? Numer czujników 4B0 919 275 B (w kształcie L) z indeksem C są proste. Ja wymieniałem ostatnio jeden tylny lewy. Był w kształcie L. Używany kupiłem na ebay.de 25 euro z przesyłką.
Marcin
Najwygodniej to ściągnąć tylni zderzak.Nie jest dużo roboty.Wykręcasz lampy,dalej tam masz śruby od zderzaka.Schodzi bez problemów. Co do padniętych 4 czujników jest to dziwne,że wszystkie się zepsuły.Ja miałem przegnite od rdzy dosłownie dwa czujniki.Wymieniłem i jak na razie działa.Muszę sprawdzić jeszcze testem odległości.
0. zapłon włączony;
1. VC > 76 Park Assist > Fault Codes 02 > odczytujemy błędy;
2. VC > 76 Park Assist > Meas Blocks 08> grupa 001 > włączamy wsteczny, wychodzimy z auta i ustawiamy duży przedmiot [walizkę] w okolicy każdego z czujników sprawdzając jak działa pomiar odległości [wartości w każdej pozycji powinny w cm pokazywać odległość od przeszkody].
0. zapłon włączony;
1. VC > 76 Park Assist > Fault Codes 02 > odczytujemy błędy;
2. VC > 76 Park Assist > Meas Blocks 08> grupa 001 > włączamy wsteczny, wychodzimy z auta i ustawiamy duży przedmiot [walizkę] w okolicy każdego z czujników sprawdzając jak działa pomiar odległości [wartości w każdej pozycji powinny w cm pokazywać odległość od przeszkody].
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga