Witam,
Moje turbo podło, odbieram turbo po regeneracji i moje pytanie co zrobić przed jej montażem:
-czy należy zrobić uszczelniacze? (czy powinny być już zrobione)
-wyczyścić intercooler itd?
Jak należy przygotować motor do montażu turba?
[A6 C5] Wymiana turbiny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 maja 2009, 21:34
- Lokalizacja: Tarnów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [A6 C5] Wymiana turbiny
ad1 jezeli turbo jest po regeneracji to musisz zalozyc ze jest w pelni sprawne (zostalo sprawdzone i zaklad swiadczacy usluge regeneracji wystawil gwarancje - prawda ?) czyli wszystko co potrzebne zostalo wymienione, wlacznie z uszczelnieniami.golabek_ms pisze:Witam,
Moje turbo podło, odbieram turbo po regeneracji i moje pytanie co zrobić przed jej montażem:
-czy należy zrobić uszczelniacze? (czy powinny być już zrobione)
-wyczyścić intercooler itd?
Jak należy przygotować motor do montażu turba?
ad2 chyba bym nie czyscil - ale to troche uzaleznione od okolicznosci w jakich 'umarlo' poprzednie turbo.
ad3 nie wymaga specjalnych przygotowan za wyjatkiem 'odchylonego wydechu'.
dodatkowo warto zakupic nowa uszczelke (x2 metalowe) pod rurke zasilajaca w olej turbine.
Teoretycznie to chyba wszystko - lecz zwroc uwage na kilka 'urokow' jakie posiada Twoj silnik, biorac pod uwage ze turbo wyjete to jest swobodny dostep do: podstawy filtra oleju i zaworkow zwrotnych pod nia, membranki w obudowie filtra, odmy, oringow na wezach wodnych. Jezeli zmiesci sie to w budzecie to moze warto przy okazji wymienic ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 maja 2009, 21:34
- Lokalizacja: Tarnów
A więc tak, przygotowałem autko jak trzeba, wmontowałem turbo, a auto kopci nie do opisania, lokomotywa to przy tym pikuś. Panowie zajmujący się regeneracją mówili, że kopcenie ustąpi tak ok po 100km, aż auto pozbędzie się całego syfu. Po przejechaniu 500km, kopci jeszcze więcej. (kopci cały czas, na wolnych obrotach i podczas jazdy)
Pojechałem do zaufanego mechanika, obejrzał samochód i odrazu stwierdził, że "niewyszła" im turbina i jechać ją wymienić. Miałem obawy, że to może być wina silnika, zatarte pierścienie czy coś, mechanik powiedział że do silnika niema co się doczepiać po pracuje tak jak ma pracować.
Pojechałem więc z reklamacją, a gościu niewidząc nawet auta mówi, że to nie jest wina turbiny tylko olej nie ma jak schodzić, bo niema odpowietrzenia silnika. Pokazuje mi na turbinie miejsce gdzie z turbiny schodzi olej wężykiem do silnika i mówi, że tutaj silnik nie puszcza oleju i przez to kopci.
Na pytanie o co chodzi z tym odpowietrzaniem silnika , jak to zrobić itd. odpowiada "jak odpowietrzanie silnika" (gościu typ cwaniaka :evil: :evil: )
Koledzy więc o co chodzi? O odme? tylko on wyrażnie mi pokazywał na wężyk upustowy oleju do silnika, a tak odbywa się to grawitacyjnie, dlatego jest pionowy i samo to powinno schodzić.
Sam już niewiem, proszę o Wasze opinie.
Pojechałem do zaufanego mechanika, obejrzał samochód i odrazu stwierdził, że "niewyszła" im turbina i jechać ją wymienić. Miałem obawy, że to może być wina silnika, zatarte pierścienie czy coś, mechanik powiedział że do silnika niema co się doczepiać po pracuje tak jak ma pracować.
Pojechałem więc z reklamacją, a gościu niewidząc nawet auta mówi, że to nie jest wina turbiny tylko olej nie ma jak schodzić, bo niema odpowietrzenia silnika. Pokazuje mi na turbinie miejsce gdzie z turbiny schodzi olej wężykiem do silnika i mówi, że tutaj silnik nie puszcza oleju i przez to kopci.
Na pytanie o co chodzi z tym odpowietrzaniem silnika , jak to zrobić itd. odpowiada "jak odpowietrzanie silnika" (gościu typ cwaniaka :evil: :evil: )
Koledzy więc o co chodzi? O odme? tylko on wyrażnie mi pokazywał na wężyk upustowy oleju do silnika, a tak odbywa się to grawitacyjnie, dlatego jest pionowy i samo to powinno schodzić.
Sam już niewiem, proszę o Wasze opinie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 maja 2009, 21:34
- Lokalizacja: Tarnów
niek184 pisze:golabek_ms powiem Ci też miałem problem z kopceniem po wymianie turbo.Przeszło dopiero gdzieś po przejechaniu 1500km :shock: .Jak wygląda u Ciebie sprawa z katalizatorem? wymieniałeś?
Ale kupiłem dzisiaj odme bo była w opłakanym stanie, wszystko spowrotem poskręcałem, ale pech chciał, że mi jedna śruba się zerwała (przy odkręcaniu już gwint niebył zaciekawy, chodzi o tą śrubę od wężyka do smarowania turbiny) i jest dostępna tylko w serwisie będzie dopiero za 48h. Jak poskręcam wszystko tak jak należy napisze czy pomogło.
pozdrawiam i dzięki za odp.
[ Dodano: 2010-07-26, 17:32 ]
Parę dni i parę kilometrów po skręceniu wszystkiego powiem, że pomogło

Turbina wsadzona na nowych uszczelkach, nowa, plastikowa odma wmontowana, nowy wąż na połączeniu: filtr powietrza-turbina wymieniony (od strony turbiny popękany bo ktoś nie miał wyczucia jak dokręcał opaskę) a do tego, że czekałem na śrubę i miałem zdemontowaną turbinę itd. wymyte zostały wszystkie węże od intercoolera wraz z nim :-D