Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AVF 1.9 131KM] Falujące obroty i nie pali gdy ciepły

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
pluskwapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

[AVF 1.9 131KM] Falujące obroty i nie pali gdy ciepły

Post autor: pluskwapl » 16 lip 2010, 21:56

Witam szanownych forumowiczów.
Po przejżeniu forum niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy więc zapytam.

Od pewnego czasu auto na biegu jałowym lubi dodać sobie trochę obrotów. Obroty rosną mniej więcej do 1050-1100 obr/min i utrzymują się kilka sekund, po czym wracają do około 950 obr/min. W sumie nie przeszkadza to mi ,ale może ma związek z drugą przypadłością. Od około miesiąca auto nie chce zapalać, lub zapala bardzo ciężko gdy silnik jest gorący. Niestety objaw ten się nasila. Gdy silnik jest zimny zapala o wiele lepiej, chociaż ostatnio zauważyłem też małe trudności przy zapalaniu na zimnym. Oprócz tego samochód jeżdzi dobrze, ma moc, może tylko pali trochę za dużo bo w mieście pokazuje mi 11,5 l/100km, w trasie 8l.
Ponieważ nie mam VAGa będę próbował prosić znajomego o podłączenie.
Proszę o poradę jakie logi robić i czego szukać.
Wyczytałem, że może to być błąd czujnika tewmperatury cieczy chłodzącej. Czy to jest ten na dole przy chłodnicy? Czy VAG pokaże uszkodzenie tego czujnika?
Proszę o wszelkie sugestie, szczególnie od fachowców.
Pozdrawiam.

pluskwapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pluskwapl » 16 lip 2010, 22:46

Bardzo dziękuję za odpowiedź, ale niestety tu może, a raczej musi być inny problem, ponieważ nie mam pompy tylko pompowtryski.
Piszesz, że po odłączeniu czujników (temperatury cieczy) komputer powinien dać max dawkę. Czy u mnie też to tak powinno zadziałać? Czy w ten sposób można zdiagnozować usterkę czujnika?

pluskwapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pluskwapl » 18 lip 2010, 22:10

Dzięki Piotruś za konkrety. Tak zrobię, ale to dopiero za dwa tygodnie, wcześniej nie mam jak podpiąć VAGa.
Podzielę się z Wami dodatkowymi spostrzeżeniami które zaobserwowałem. Mianowicie wczoraj musiałem pojechać w trasę z Warszawy w Góry ÂŚwiętokrzyskie. Upał był niemiłosierny: pokazywało 38st C. Samochód gasiłem w pełni rozgrzany i po kilku- kilkunastu minutach stygnięcia nie chciał zapalić- kręcenie ok. 10 sekund i łapie na jednym cylindrze po czym załapują wszystkie. Dzisiaj wracałem do stolicy, oczywiście zimny zapalił jak zwykle od strzała. Temperatura dzisiaj to ok. 27 st. C. Po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu po ok 30 min. uruchamiałem go z dużą obawą, ale zapalił idealnie. Mam wrażenie ,że temperatura otoczenia gra tu dużą rolę.
Ktoś ma jakieś sugestie przed zrobieniem logów?
Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
sacreble
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 paź 2008, 14:17
Lokalizacja: Łódź

Re: [AVF 1.9 131KM] Falujące obroty i nie pali gdy ciepły

Post autor: sacreble » 20 lip 2010, 08:24

pluskwapl pisze:Od pewnego czasu auto na biegu jałowym lubi dodać sobie trochę obrotów. Obroty rosną mniej więcej do 1050-1100 obr/min i utrzymują się kilka sekund, po czym wracają do około 950 obr/min.
A spróbuj odłaczyć przepływomierz i zobacz czy będą róznice? Silnik przyjmie wartości awaryjne i zobaczysz czy to nie on.... bo objawy masz takie jak ja i teść połączone razem z 2 aut, ale z podobnym silnikiem.

PS.
Daj znac jak poszło :?:
1,9 TDI -115KM...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 20 lip 2010, 22:47

witam
nie chciałbym podważać argumentów uznanych klubowiczów lecz chciałbym dodać swoją skromna radę
mianowicie sprawdź akumulator :lol:
hanysq

pluskwapl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 03 lip 2008, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pluskwapl » 22 lip 2010, 21:55

Witam szanownych forumowiczów.
Dzięki za sugestie.
Spróbuję z tym przepływomierzem, ale niestety ten objaw falowania obrotów występuje sporadycznie i nie wiadomo kiedy się to stanie, więc trudno będzie to wyłapać.
Co do akumulatora - czytałem o tym na innych forach, ale myślę ,że mnie to nie dotyczy, ponieważ nie zauważyłem żadnej różnicy w kręceniu ,czy to na zimnym czy na gorącym silniku. Poza tym po kilku (kilkunastu) sekundach kręcenia, silnik zaczyna załapywać na jednym cylindrze, a jak byłyby za niskie obroty to komputer wogóle nie dawałby sygnału do PD, tak myślę.

Muszę się z Wami podzielić nowymi obserwacjami.
Wczoraj i przedwczoraj temperatury w dzień nie przekraczały 28 st. C i auto zapalało idealnie, od pierwszego, tak jak powinno, przez cały dzień.
Dzisiaj upały znowu powróciły- temperatura 35-38 st.C i co...
i nic!!! Samochód zapala bez problemu.
Nie wiem co mam o tym myśleć, ale nie sądzę aby się samo naprawiło, tylko myślę ,że problem występuje sporadycznie i jeszcze powróci.

Dodam, że profilaktycznie nalałem V-Power, może przyczyną jest paliwo!

Pozdrawiam wszystkich chłodno ( z uwagi na te upały).

rekin200773
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 2009, 23:58
Lokalizacja: Beskid Śląski

Post autor: rekin200773 » 25 lip 2010, 20:38

Witam Wszystkich.
Tak jak napisał ci Mistrz Piotruś,zaloguj te wszystkie grupy.

Najdokładniej zaloguj statycznie 13,18,22 i 23.

Ponadto na filmiku Youtube widać jak miga ci kontrolka od immo,a nie powinna. <ok>
Black Machine

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja