Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 c4 2.5 AAT] Ubywa olej

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

[A6 c4 2.5 AAT] Ubywa olej

Post autor: Peran7 » 07 cze 2010, 12:45

Witam wszystkich ostatnio przejechałem przez kilka dni 3tys kilometrów przed trasa uzupełniłem olej na max po powrocie stwierdziłem ze nie ma wcale oleju na miarce.
To raczej nie jest normalne zużycie oleju wiec zastawaniem się czy nie zbierać już kasy na nowy silnik.
Wydruk ciśnieniem w cylindrach
Obrazek

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 11 cze 2010, 19:00

Peran7, a plam po postoju nie dostrzegasz?
Masz osłony?
Jak tak to zdejmij je i zobacz czy nie ma na nich oleju.
Jak auto stoi pochylone do przodu zawsze pokaże mniejszy stan.
Zawsze sprawdzaj olej gdy auto stoi na równym terenie i w tym samym czasie od wygaszenia silnika.
Ja zawsze sprawdzam po dłuuuugim postoju lub dwie minuty po wygaszeniu.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 11 cze 2010, 19:59

Lechu, miałem podobny problem.
Ubywało mi oleju.
Myślałem ,że bierze.
Po jakimś czasie dostrzegłem, że jak auto postało pod pewnym kątem to robiła się plama.
Zdjąłem osłonę i okazało się ,że wypieprza olej rolką napinającą rozrząd.
Szpilkę wkręciłem na klej i po ośmiu tys. nadal ten sam stan.

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 14 cze 2010, 21:03

Mam wszystkie osłony ale nie widzę żadnego widocznego wycieku. Zastanawiam sie czy przez góre może wziąć aż tyle oleju.

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 18 lip 2010, 14:05

Dolot jest trochę wilgotny ale nie mokry. Wczoraj znów zrobiłem 1200km poszło ok 1/3 oleju na bagnecie. Zastanawiam się czy nie dolać jakiegoś uszczelniacza do oleju np Regenerator silników Diesla STP®.

marcinsliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:59
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: marcinsliwa » 20 lip 2010, 20:42

Witam.
Sprawdź czy Ci nie dymi mocniej niż zwykle z wydechu. Mogą to być też uszczelniacze na zaworach, jeśli kopci i ubywa oleju. Koszt nie wielki bo ok 2pln za sztuke, z tym ze trzeba zciągnąć wałek rozrządu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 21 lip 2010, 14:12

Raczej niemożliwie żeby przez uszczelniacze zaworów tyle oleju poszło, ponieważ w turbo dieslach nie ma dużych wartości podciśnienia w kolektorze ssącym, bo turbinka pracuje i już od niskich obrotów i zaczyna pompować cisnienie.
Kolego Peran7 szukaj raczej przyczyny gdzie indziej.

Mario69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2010, 19:39
Lokalizacja: Olsztyn / London :D

Post autor: Mario69 » 11 sie 2010, 01:26

witaj, mysle ze moze byc jeszcze jedna przyczyna, to zurzycie oleju moze byc rowniez spowodowane zurzyciem pierscieni olejowych, albo ich zapieczeniem, jezeli masz juz troche duzy przebieg to tak moze sie dziac, radze Ci nie lej zadnych uszlachetniaczy do oleju to pomaga tylko na chwile, lepiej zainwestuj w dobry olej...
ja wymieniam olej i filtry systematycznie co 15000km i nakrecilem juz ponad 450 tys
...wiesz dlaczego kolesie w tirach robia po 2 miliony kilometrow na silnikach bez remontow, bo leja dobry olej... cala filozofia...
pozdrawiam...

[ Dodano: 2010-08-11, 01:38 ]
witaj, mysle ze moze byc jeszcze jedna przyczyna, to zurzycie oleju moze byc rowniez spowodowane zurzyciem pierscieni olejowych, albo ich zapieczeniem, jezeli masz juz troche duzy przebieg to tak moze sie dziac, radze Ci nie lej zadnych uszlachetniaczy do oleju to pomaga tylko na chwile, lepiej zainwestuj w dobry olej...
najlepiej wjedz gdzies na kanal, zdejmij pokrywe od dolu i obejrzyj silnik od dolu, jezeli wycieka gdzies na zewnatrz to taki ubytek jak piszesz powinien pojawic sie z tylu na zderzaku w postaci kropek lub na spodzie samochodu, jezeli nic nie widac to ciagnie do srodka i spala, a jak spala, to tak jak juz wczesniej ktos pisal turbina, uszczelniacze albo pierscienie...
pozdrawiam...images/smiles/023.gif
...cztery kolka, Diesel w rzedzie
... i dojade sobie wszedzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga