[A6 C6] Czujniki ciśnienia w oponach - montaż
[A6 C6] Czujniki ciśnienia w oponach - montaż
Na początek pytanie czysto teoretyczne - czy zdarzały się wersje A6 bez czujników ciśnienia w kołach ? Czy to była "opcja" czy powinno być w standardzie ? Jak sprawdzić czy np. ktoś tego nie wyłączył w opcjach zmieniając koła ? Wg. dokumentów powinien być na 17" kołach, a kupiłem go na 18" od S-Line. Zakładając że nie mam pod to instalacji co trzeba zrobić żeby to zamontować ? Zamierzam na lato kupić opony RunFlat i chciałbym jednak czujniki posiadac. Same czujniki to około 300-350 PLN za komplet, ale zgaduje ze do tego powinna być jakaś centralka i pytanie czy instalacja pod to jest czy trzeba także kable ciągnąć...
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 11:22 przez STraits, łącznie zmieniany 1 raz.
- Masta
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 352
- Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
- Kontakt:
Słyszałem też że w wentylkach montują jakieś czujniki, i one przekazują jakie jest ciśnienie.
znalazłem coś takiego, nie wiem czy to tak samo działa w Audi
Rozwiązanie stosowane w Skodzie Octavia (opis ze trony Skoda Auto Polska)
"TPM - System kontroli ciśnienia w oponach - TPM jest funkcją programową
sterownika ABS. Sterownik ten porównuje prędkości obwodowe wszystkich 4 kół
i na podstawie ewentualnych odchyleń określa spadek ciśnienia w oponach.
Obwód koła zależy od ciśnienia w oponie. Gdy zmniejszy się ciśnienie w
oponie, zmieni się także obwód koła. Spadek ciśnienia w oponach jest
sygnalizowany przez zapalenie lampki kontrolnej w zestawie wskaźników w
połśczeniu z krótkim dźwiękiem ostrzegawczym."
poczytaj tu też
''Pierwszy w pełni automatyczny system bezpośredniego pomiaru ciśnienia w oponach firmy Hella można zastosować akcesoryjnie w niemal wszystkich oponach do aut osobowych''
http://www.motofakty.pl/artykul/cisnien ... trola.html
znalazłem coś takiego, nie wiem czy to tak samo działa w Audi
Rozwiązanie stosowane w Skodzie Octavia (opis ze trony Skoda Auto Polska)
"TPM - System kontroli ciśnienia w oponach - TPM jest funkcją programową
sterownika ABS. Sterownik ten porównuje prędkości obwodowe wszystkich 4 kół
i na podstawie ewentualnych odchyleń określa spadek ciśnienia w oponach.
Obwód koła zależy od ciśnienia w oponie. Gdy zmniejszy się ciśnienie w
oponie, zmieni się także obwód koła. Spadek ciśnienia w oponach jest
sygnalizowany przez zapalenie lampki kontrolnej w zestawie wskaźników w
połśczeniu z krótkim dźwiękiem ostrzegawczym."
poczytaj tu też
''Pierwszy w pełni automatyczny system bezpośredniego pomiaru ciśnienia w oponach firmy Hella można zastosować akcesoryjnie w niemal wszystkich oponach do aut osobowych''
http://www.motofakty.pl/artykul/cisnien ... trola.html
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 23:18 przez Masta, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
hehe... no właśnie... też kiedyś miałem ochotę to sobie założyć, ale cena fabryczna mnie zniechęciła... bo sam koszt klamotów dla retrofitu to minimum 800PLN. Plus kilkanaście godzin własnej pracy i prucie autka...stanyor pisze:Jest to wyposażenie dodatkowe, które kosztuje 660 PLN (wg konfiguratora)
Stanowczo wolę instalację rzeczy wyżej wycenionych w konfiguratorze... 8-)
Chociaż gadżet fajny i np przy run-flatach pożyteczny...
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Czy mógłbys rozwinąć dlaczego pożyteczny przy run flatach ?tmr pisze:Chociaż gadżet fajny i np przy run-flatach pożyteczny...
ÂŻeby ich nie zajechać ? Chyba to nie to bo to przede wszystkim w zwykłych oponach grozi i tam byłoby bardziej pożyteczne :roll:
Jezeli mozna to poprosze o wiedze
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No to tak tez kombinowałemtmr pisze: no niby dlatego że jak Ci z run-flata wyjdzie wozduch w trakcie jazdy to jak masz osiemdzisiąt siedem lat (a i tyle miewają klienci audi) i zmysły stępione z tego tytułu - to tylko system monitoringu ciśnienia w oponach powie Ci że złapałeś gumę
Spotkałem się jednak ze stwierdzeniem, że run flaty stosować łacznie z czujnikami ciśnienia w kołach.
Sam w życiu zajechałem na smierć kilka opon na tylnej osi. Po prostu dowiadywałem się, że mam panę gdy poczułem swąd palonej gumy (jeżdżę, że tak powiem dosyć dynamicznie), ostatnio żona zrobiła to samo przejeżdżając ok. 5 km bez powietrza (tzn. taki dystans przejechała a ile bez powietrza to nie wiadomo). Były to normalne opony. A zaznaczam, że jestem dosyć bystrym obserwatorem. Gdybym miał takie czujniki to może tych opon bym nie stracił.
Ale na run flatach mozna jechać bez powietrza, więc stąd moja ciekawość, czym motywowane jest powyższe stwierdzenie ? Tym, że opona droższa ? Chyba nie ....
Części samochodowe online - Motostacja pl
Pewnie bezpieczenstwem. Opone typu RunFlat też można naprawiać i przewiduje to producent chociaż niektóre zakłady oponiarskie twierdzą że nie naprawia sie tych opon - ciekawe tylko dlaczego na stronaCh GY i Michelin napisane jest że mozna 1 raz taką opone naprawiać... podejrzewam że i 2,3 razy też Wszystko to marketing.
Dziekuje za opis... temat musze przemyśleć.
Dziekuje za opis... temat musze przemyśleć.
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
Wystarczy poszukaćfenomenalny pisze:Koledzy a mam pytanie nie majac w standardzie czujnikow cisnienia kól co potrzebuje by takie cos miec procz tych czujnikow? Jakis dodatkowy modol? czy jak? Czy to wystarcyz zamontowac same czujniki i je wkodowac do auata?
a6-c6-system-kontroli-cisnienia-w-oponach-vt18245.htm
Właśnie zebrałem wszystkie graty do systemu, chcę za jakiś czas zamontować i odpalić, dam znać co i jak połączyć.
Czujniki, moduł, antena, 2 wtyczki.
Czujniki znalazłem w kupionych felgach, 4F0 907 275 B
moduł 4F0 907 273 (ja mam A)
antena 8E0 907 277
wtyczka moduł 1J0 972 977
wtyczka antena 8E0 971 934
Podłączenie nie jest mi jeszcze znane, ale pracuję nad tym
To wersja tylko z wyświetlaniem na FIS w przypadku zbyt małego ciśnienia.
Do reszty trzeba mieć VAG'a.
Do MMI jest dużo więcej zabawy i przede wszystkim instalacja do pociągnięcia, bo dochodzą jeszcze 4 odbiorniki w nadkolach i z tego co mi wiadomo nawet tmr nie dał rady tego odpalić
Ale jedna 18 to 800zł a udało mi się już jedną zmasakrować jazdą bez powietrza, że zakładam tą wersję podstawową.
Dla ciekawskich - padł mi zawór przy jednym czujniku ciśnienia, kupiłem w ASO i pobili mój rekord ceny: 75zł za zawór!!!
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
Hej!
Czy jest jakaś szansa, że czujniki 1K0 907 255, 434 MHz
zadziałają z systemem 7K3, 433 MHz ?
Różnica taka, że za 433 wołają od 150 PLN w górę, a te pierwsze
można kupić za 3 dychy.
Kompletuję koła na zimę i po zakupie felg i opon już mnie d... boli,
a tu się okazuje, że bez czujników będzie się darło. I co, znowu trza wyskoczyć
6-7 stówek na taką duperelę?
Pozdrowionka.
Czy jest jakaś szansa, że czujniki 1K0 907 255, 434 MHz
zadziałają z systemem 7K3, 433 MHz ?
Różnica taka, że za 433 wołają od 150 PLN w górę, a te pierwsze
można kupić za 3 dychy.
Kompletuję koła na zimę i po zakupie felg i opon już mnie d... boli,
a tu się okazuje, że bez czujników będzie się darło. I co, znowu trza wyskoczyć
6-7 stówek na taką duperelę?
Pozdrowionka.
Nie wiem jak od strony Hardware ale kodować chyba można te i te. Przynajmniej u mnie takie coś było możliwe. Czy zadziała pewności nie mam.
Ja mam inny problem. Mam czujniki 433Mhz ale nie pasują do oryginalnej felgi Audi Po włożeniu wentyl ociera o ściankę gniazda i uniemożliwia zarówno montaż jak i napompowanie opon.
Pytanko czy były różne czujniki ewentualnie różne felgi do czujników?
I jeszcze jedno czy da się jakoś sprawdzić czy czujniki w ogóle działają bez montażu w kołach???
Ja mam inny problem. Mam czujniki 433Mhz ale nie pasują do oryginalnej felgi Audi Po włożeniu wentyl ociera o ściankę gniazda i uniemożliwia zarówno montaż jak i napompowanie opon.
Pytanko czy były różne czujniki ewentualnie różne felgi do czujników?
I jeszcze jedno czy da się jakoś sprawdzić czy czujniki w ogóle działają bez montażu w kołach???
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga