Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Czujniki ciśnienia w oponach - montaż

Elektryka
ODPOWIEDZ
STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

[A6 C6] Czujniki ciśnienia w oponach - montaż

Post autor: STraits » 29 wrz 2009, 09:00

Na początek pytanie czysto teoretyczne - czy zdarzały się wersje A6 bez czujników ciśnienia w kołach ? Czy to była "opcja" czy powinno być w standardzie ? Jak sprawdzić czy np. ktoś tego nie wyłączył w opcjach zmieniając koła ? Wg. dokumentów powinien być na 17" kołach, a kupiłem go na 18" od S-Line. Zakładając że nie mam pod to instalacji co trzeba zrobić żeby to zamontować ? Zamierzam na lato kupić opony RunFlat i chciałbym jednak czujniki posiadac. Same czujniki to około 300-350 PLN za komplet, ale zgaduje ze do tego powinna być jakaś centralka i pytanie czy instalacja pod to jest czy trzeba także kable ciągnąć... :)

<piwo>
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 11:22 przez STraits, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stanyor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 13 lis 2008, 07:22
Lokalizacja: Jaworzno / Śląsk

Post autor: stanyor » 29 wrz 2009, 10:39

Jest to wyposażenie dodatkowe, które kosztuje 660 PLN (wg konfiguratora)

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 29 wrz 2009, 11:23

OK, więc pytanie brzmi jak to zamontować :) Czy przy kołach musza być odbiorniki czy centralka robi jako odbiornik ? Zgaduje ze trzeba VAGiem to wkodowac czy tylko uaktywnic ?

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 29 wrz 2009, 14:22

Słyszałem też że w wentylkach montują jakieś czujniki, i one przekazują jakie jest ciśnienie.

znalazłem coś takiego, nie wiem czy to tak samo działa w Audi

Rozwiązanie stosowane w Skodzie Octavia (opis ze trony Skoda Auto Polska)

"TPM - System kontroli ciśnienia w oponach - TPM jest funkcją programową
sterownika ABS. Sterownik ten porównuje prędkości obwodowe wszystkich 4 kół
i na podstawie ewentualnych odchyleń określa spadek ciśnienia w oponach.
Obwód koła zależy od ciśnienia w oponie. Gdy zmniejszy się ciśnienie w
oponie, zmieni się także obwód koła. Spadek ciśnienia w oponach jest
sygnalizowany przez zapalenie lampki kontrolnej w zestawie wskaźników w
połśczeniu z krótkim dźwiękiem ostrzegawczym."

poczytaj tu też

''Pierwszy w pełni automatyczny system bezpośredniego pomiaru ciśnienia w oponach firmy Hella można zastosować akcesoryjnie w niemal wszystkich oponach do aut osobowych''
http://www.motofakty.pl/artykul/cisnien ... trola.html
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2009, 23:18 przez Masta, łącznie zmieniany 1 raz.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 29 wrz 2009, 16:33

stanyor pisze:Jest to wyposażenie dodatkowe, które kosztuje 660 PLN (wg konfiguratora)
hehe... ;-) no właśnie... też kiedyś miałem ochotę to sobie założyć, ale cena fabryczna mnie zniechęciła... bo sam koszt klamotów dla retrofitu to minimum 800PLN. Plus kilkanaście godzin własnej pracy i prucie autka...
Stanowczo wolę instalację rzeczy wyżej wycenionych w konfiguratorze... 8-)
Chociaż gadżet fajny i np przy run-flatach pożyteczny...
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 wrz 2009, 17:49

tmr pisze:Chociaż gadżet fajny i np przy run-flatach pożyteczny...
Czy mógłbys rozwinąć dlaczego pożyteczny przy run flatach ?
ÂŻeby ich nie zajechać ? Chyba to nie to bo to przede wszystkim w zwykłych oponach grozi i tam byłoby bardziej pożyteczne :roll:

Jezeli mozna to poprosze o wiedze <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 29 wrz 2009, 17:56

;-) no niby dlatego że jak Ci z run-flata wyjdzie wozduch w trakcie jazdy to jak masz osiemdzisiąt siedem lat (a i tyle miewają klienci audi) i zmysły stępione z tego tytułu - to tylko system monitoringu ciśnienia w oponach powie Ci że złapałeś gumę <rotfl>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 wrz 2009, 20:49

tmr pisze:;-) no niby dlatego że jak Ci z run-flata wyjdzie wozduch w trakcie jazdy to jak masz osiemdzisiąt siedem lat (a i tyle miewają klienci audi) i zmysły stępione z tego tytułu - to tylko system monitoringu ciśnienia w oponach powie Ci że złapałeś gumę <rotfl>
<piwo> No to tak tez kombinowałem ;-)

Spotkałem się jednak ze stwierdzeniem, że run flaty stosować łacznie z czujnikami ciśnienia w kołach.

Sam w życiu zajechałem na smierć kilka opon na tylnej osi. Po prostu dowiadywałem się, że mam panę gdy poczułem swąd palonej gumy (jeżdżę, że tak powiem dosyć dynamicznie), ostatnio żona zrobiła to samo przejeżdżając ok. 5 km bez powietrza (tzn. taki dystans przejechała a ile bez powietrza to nie wiadomo). Były to normalne opony. A zaznaczam, że jestem dosyć bystrym obserwatorem. Gdybym miał takie czujniki to może tych opon bym nie stracił.
Ale na run flatach mozna jechać bez powietrza, więc stąd moja ciekawość, czym motywowane jest powyższe stwierdzenie ? Tym, że opona droższa ? Chyba nie ....
Części samochodowe online - Motostacja pl

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 30 wrz 2009, 09:55

Pewnie bezpieczenstwem. Opone typu RunFlat też można naprawiać i przewiduje to producent chociaż niektóre zakłady oponiarskie twierdzą że nie naprawia sie tych opon - ciekawe tylko dlaczego na stronaCh GY i Michelin napisane jest że mozna 1 raz taką opone naprawiać... podejrzewam że i 2,3 razy też :)) Wszystko to marketing.

Dziekuje za opis... temat musze przemyśleć.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 27 cze 2010, 13:40

Koledzy a mam pytanie nie majac w standardzie czujnikow cisnienia kól co potrzebuje by takie cos miec procz tych czujnikow? Jakis dodatkowy modol? czy jak? Czy to wystarcyz zamontowac same czujniki i je wkodowac do auata?

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 27 cze 2010, 18:17

fenomenalny pisze:Koledzy a mam pytanie nie majac w standardzie czujnikow cisnienia kól co potrzebuje by takie cos miec procz tych czujnikow? Jakis dodatkowy modol? czy jak? Czy to wystarcyz zamontowac same czujniki i je wkodowac do auata?
Wystarczy poszukać
a6-c6-system-kontroli-cisnienia-w-oponach-vt18245.htm

Właśnie zebrałem wszystkie graty do systemu, chcę za jakiś czas zamontować i odpalić, dam znać co i jak połączyć.

Czujniki, moduł, antena, 2 wtyczki.
Czujniki znalazłem w kupionych felgach, 4F0 907 275 B
moduł 4F0 907 273 (ja mam A)
antena 8E0 907 277
wtyczka moduł 1J0 972 977
wtyczka antena 8E0 971 934

Podłączenie nie jest mi jeszcze znane, ale pracuję nad tym :)
To wersja tylko z wyświetlaniem na FIS w przypadku zbyt małego ciśnienia.
Do reszty trzeba mieć VAG'a.
Do MMI jest dużo więcej zabawy i przede wszystkim instalacja do pociągnięcia, bo dochodzą jeszcze 4 odbiorniki w nadkolach i z tego co mi wiadomo nawet tmr nie dał rady tego odpalić :)

Ale jedna 18 to 800zł a udało mi się już jedną zmasakrować jazdą bez powietrza, że zakładam tą wersję podstawową.

Dla ciekawskich - padł mi zawór przy jednym czujniku ciśnienia, kupiłem w ASO i pobili mój rekord ceny: 75zł za zawór!!!
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

zbi9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:59
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: zbi9 » 19 lip 2010, 10:16

Hej!

Czy jest jakaś szansa, że czujniki 1K0 907 255, 434 MHz
zadziałają z systemem 7K3, 433 MHz ?
Różnica taka, że za 433 wołają od 150 PLN w górę, a te pierwsze
można kupić za 3 dychy.
Kompletuję koła na zimę i po zakupie felg i opon już mnie d... boli,
a tu się okazuje, że bez czujników będzie się darło. I co, znowu trza wyskoczyć
6-7 stówek na taką duperelę?

Pozdrowionka.

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 19 lip 2010, 14:11

Nie wiem jak od strony Hardware ale kodować chyba można te i te. Przynajmniej u mnie takie coś było możliwe. Czy zadziała pewności nie mam.
Ja mam inny problem. Mam czujniki 433Mhz ale nie pasują do oryginalnej felgi Audi :( Po włożeniu wentyl ociera o ściankę gniazda i uniemożliwia zarówno montaż jak i napompowanie opon.

Pytanko czy były różne czujniki ewentualnie różne felgi do czujników?
I jeszcze jedno czy da się jakoś sprawdzić czy czujniki w ogóle działają bez montażu w kołach???
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 27 kwie 2012, 10:51

Praulinka- mam pytanko odnośnie samego podłączenia tmps w wersji mini (modół, 1 antena, 4 czujki) czy bedzi wywalać błąd z niezainstalowanych 4 anten w nadkolach, czy piny od nich zostają puste

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga