Witam niedawno kupiłem A6 C5 z silnikiem 2.5TDI 150KM V6 z wyciekiem oleju. Właśnie zabrałem się za wymianę rozrządu i okazało się że źródłem wycieku jest miejsce pod pompą wody. Znajduje się tam dekiel koła pasowego. U góry tego dekla przy pompie (prawdopodobnie jest tam kanał olejowy sądząc kształcie dekla) na długości około 1 cm podczas pracy silnika dość mocno wycieka olej (duże ciśnienie bo pojawiają się bańki) spływając powoli przy alternatorze. A teraz pytania do Was:
1. Uszczelka na tym deklu jest metalowa, czy mogę podkleić to jakimś preparatem? (popuściłem śruby i dekiel mam odsunięty na 1,5cm)
2. Jeśli w 1 odpowiedź będzie brzmiała nie czy będę musiał opuszczać zawieszenie aby ściągnąć całą miskę olejową? (inaczej dekiel nie zejdzie)
3. Pytanie co może być powodem wycieku w tak dziwnym miejscu? Czy może ciśnienie oleju jest za duże?
zaraz dołączę foto
Proszę Was o pomoc...
[2,5TDI V6 AKN 150KM] Wyciek oleju pod pompą wody.
[2,5TDI V6 AKN 150KM] Wyciek oleju pod pompą wody.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, 09:05 przez kamleg, łącznie zmieniany 3 razy.
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
kolego po pierwsze zapoznaj sie z netykietą forum i zastosuj sie do zasad w niej panujacych
[ Dodano: 2010-07-16, 09:17 ]
1. tylko nowa
2. najprawdopodobniej tak a to wiarze sie z zakupem drugiej uszczelki pod miske olejową
3. po sciagnieciu dekli muszisz dokladnie ogladnac czy powierzchnie nie jest porysowana ewentualnie lekko zdeformowana jak to bedzie ok to poprostu uszczelka puściła
w pełni profesionalne blokady rozrzadu
z tego co widze to jak by odkrecil ta rolke czy napinacz (nie wiem co tam dokladnie siedzi w 2.5)zaraz nad tym dekielkiem po prawej stronie nie wyjdzie on do góry
[ Dodano: 2010-07-16, 09:17 ]
1. tylko nowa
2. najprawdopodobniej tak a to wiarze sie z zakupem drugiej uszczelki pod miske olejową
3. po sciagnieciu dekli muszisz dokladnie ogladnac czy powierzchnie nie jest porysowana ewentualnie lekko zdeformowana jak to bedzie ok to poprostu uszczelka puściła
w pełni profesionalne blokady rozrzadu

z tego co widze to jak by odkrecil ta rolke czy napinacz (nie wiem co tam dokladnie siedzi w 2.5)zaraz nad tym dekielkiem po prawej stronie nie wyjdzie on do góry

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Powiem Ci że jak Ci leci tylko w jednym miejscu to i tak masz szczęście ja wyciągałem cały motor bo leciało mi z pod sprzęgła,koła pasowego na przodzie,kolektorów i drugiej miski olejowej. Wszystko dlatego ,że miałem zapchaną "odmę"
Polecam:
-wymienić uszczelkę pod tą pokrywą
-odmę (jak nie była tykana)
-termostat
-sprawdzić szczotki i łóżyska w alternatorze
Pozdrawiam
Polecam:
-wymienić uszczelkę pod tą pokrywą
-odmę (jak nie była tykana)
-termostat
-sprawdzić szczotki i łóżyska w alternatorze
Pozdrawiam

Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

Odp
Wszystko to co piszesz zostało sprawdzone. Wymienilem termostat, alternator w porządku. Mój mechanik spróbował to zakleić żeby ominąć nakładu pracy, jednak tak jak piasał alukard "tylko nowa". Po złożeniu nadal są wycieki.
Jest kolejny problem.
Podczas pracy silnika dochodzi tylko do 1500 obrotów i MEGA kopci!!!
co może być przyczyną? Dotykaliśmy tylko wszystkiego co przy zmianie rozrządu i od dołu silnika miskę olejową. Proszę o pomoc.
[ Dodano: 2010-07-16, 19:00 ]
Panowie temat do zamknięcia. Przyczyna została znaleziona. Wstyd się przyznać ale to zrobię:)
Podczas rozbierania zatykaliśmy rury od powietrza mój brat ze szmatą wepchał skarpetę która podczas prób palenia auta bezpośrednio po zmianie rozrządu
Jest kolejny problem.
Podczas pracy silnika dochodzi tylko do 1500 obrotów i MEGA kopci!!!
co może być przyczyną? Dotykaliśmy tylko wszystkiego co przy zmianie rozrządu i od dołu silnika miskę olejową. Proszę o pomoc.
[ Dodano: 2010-07-16, 19:00 ]
Panowie temat do zamknięcia. Przyczyna została znaleziona. Wstyd się przyznać ale to zrobię:)
Podczas rozbierania zatykaliśmy rury od powietrza mój brat ze szmatą wepchał skarpetę która podczas prób palenia auta bezpośrednio po zmianie rozrządu