Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 1.8T Dziwny dzwiek

Silniki benzynowe
Martin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:53
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/UK
Kontakt:

Post autor: Martin » 14 lip 2008, 22:02

To napinacz lancuszka rozrzadu,jest z tylu silnika

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2699
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 14 lip 2008, 22:40

Martin, nie stawiałbym na łańcuszek. On powinien brzęczeć wraz z rosnącymi obrotami, a nie spadając z nich.

1. Albo turbina ma już taki luz poprzeczny i schodząc z obrotów lub mocniej się kręcąc zahacza łopatkami, a co za tym idzie jej żywot ma się ku końcowi ( ona będzie działać, więc nie sugeruje się, że skoro działa to nie może obcierać )

2. Albo katalizator się rozleciał.

Rozbierz ją od zimnej strony i palcami wyczujesz luz. Tu powinien być już duży i bardzo wyczuwalny.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Martin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:53
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/UK
Kontakt:

Post autor: Martin » 14 lip 2008, 23:24

A moze to katalizator?Hmmm.rozbiore ale za jakies dwa trzy tygodnie

Gosc4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 cze 2008, 16:33
Lokalizacja: UK ok Leeds

Post autor: Gosc4x4 » 15 lip 2008, 03:47

Martin pisze:To napinacz lancuszka rozrzadu,jest z tylu silnika
mam zalozony nowy napinacz i lancuch

[ Dodano: 2008-07-15, 03:49 ]
Doc pisze:Martin, nie stawiałbym na łańcuszek. On powinien brzęczeć wraz z rosnącymi obrotami, a nie spadając z nich.

1. Albo turbina ma już taki luz poprzeczny i schodząc z obrotów lub mocniej się kręcąc zahacza łopatkami, a co za tym idzie jej żywot ma się ku końcowi ( ona będzie działać, więc nie sugeruje się, że skoro działa to nie może obcierać )

2. Albo katalizator się rozleciał.

Rozbierz ją od zimnej strony i palcami wyczujesz luz. Tu powinien być już duży i bardzo wyczuwalny.
pare tygodni temu przy wymianie pompy oleju macalem turbo i jest OK , katalizator tez mialem wyjety i wszystko cacy , a dzwiek wyraznie dobiega z okolic grodzi

Huan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:27
Lokalizacja: Londyn/Tunbridge W.

Post autor: Huan » 16 lip 2008, 15:09

Gdzie kupowales napinacz? czy byl nowy? Jezeli kupiles ze szrotu to masz duze prawdopodobienstwo ze wsadziles tam tez szrota....zanim napisales ze wymieniles napinacz lancucha bylem pewny ze to wlasnie lancuch...poza tym lancuch wcale nie musi zaczynac grzechotac wraz z rosnacymi obrotami...moze byc wresz przeciwnie....zalozmy ze lancuch jest luzny (napinac ma rypnieta sprezyne albo plastiki wytarte) czyli na nizszych obrotach bedzie go slychac bo bedzie zwyczajnie luzny...ale przy wysokich napnie sie.....

Napisz prosze gdzie dostales ten napinacz...
Ty wyprzedzasz, ja sie delektuje...
Obrazek

Gosc4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 cze 2008, 16:33
Lokalizacja: UK ok Leeds

Post autor: Gosc4x4 » 27 lip 2008, 20:13

ja uzywek nie wkladam :evil: w druciarstwo sie nibawie i na poliwo tez mnie stac i lpg zakladac niemusze 8-) . Napinacz i lancuch orginal febi

adi_si
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 07 cze 2008, 21:01
Lokalizacja: Norge Łomża

Post autor: adi_si » 27 lip 2008, 20:41

a zobacz jak wyglada sprawa przy wcisnietym sprzegle czy ten dzwiek zanika

Gosc4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 cze 2008, 16:33
Lokalizacja: UK ok Leeds

Post autor: Gosc4x4 » 02 sie 2008, 14:37

dzwiek jest caly czas bez wzgledu na to czy wcisniete czy nie :-?

[ Dodano: 2008-08-12, 17:17 ]
ja juz sie upierdliwego dzwieku pozbylem , teraz silniczek chodzi jak zloto :mrgreen:

santos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 sie 2008, 10:43
Lokalizacja: irlandia

Post autor: santos » 16 sie 2008, 11:02

mam taki sam problem czy ktos juz wie jaka jest przyczyna tego brzeczenia

dziki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 29 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: dziki » 21 sie 2008, 18:49

Sprawdzcie sobie obudowę katalizatora, ja tak miałem w vectrze, obudowa zgniła z jednej strony i była luźna przy zmiennych obrotach drżała i też był taki dźwięk
Im słabsze hamulce tym dalej zajedziesz

Gosc4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 cze 2008, 16:33
Lokalizacja: UK ok Leeds

Post autor: Gosc4x4 » 23 sie 2008, 03:56

problem juz rozwiazany , turbawka tak dzwoni :mrgreen:

gontarzk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 mar 2009, 21:12
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: gontarzk » 19 maja 2009, 23:14

Koledzy mam identyczny dzwięk i też mi sie wydaje że to turbo. Co prawda mój mechanik dokłdanie nie wiedział ale też podejrzewa turbo ale powiedzieł że jak wszystko w porządku ciągnie to niema co sie przejmować.
Jeszcze jedno pytanie. Czy w 1.8T jest łańcuch czy pasek rozrządu? Wymieniałe i komplet (rolki, pasek, napinacz) i chyba był pasek co prawda nie widziałem bo mechanik kupował i zakładał.

Qris

Post autor: Qris » 19 maja 2009, 23:58

przód pasek tył łańcuch od zmiennych fz rozrządu

gontarzk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 mar 2009, 21:12
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: gontarzk » 22 maja 2009, 21:35

Teraz juz kumam. Jeszcze pytanie o ten dzwięk, też tak myślę ze to turbo tylko powiedzcie jak wiecie co to w nim dzwoni i czy naprawiać to jak najprędzej czy można z tym jeździć?

Qris

Post autor: Qris » 24 maja 2009, 11:29

Jeśli to łańcuszek to jest prosty test... Jedź na wieś na super równą drogę otwórz szyby 3ci bieg i coś koło 3 tyś obrotów puść gwałtownie gaz by zaczął wytracać a potem wbij go w podłogę jeśli cyknie całkiem mocno (usłyszysz bo załączają się zmienne fazy i łańcuch jest obciążonu) to znaczy że napinacz już kończy swój żywot. Można to niwelować uzupełnianiem oleju na max aha sprawdź czy masz całą uszczelkę napinacza...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga