Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5]Tarcze i klocki ATE,problem

Zawieszenie
Awatar użytkownika
okony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 29 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: Poznań

[a6 c5]Tarcze i klocki ATE,problem

Post autor: okony » 10 lip 2010, 01:16

Moj mechanik wymienil mi tarcze i klocki na nowe ATE,po przejechaniu 3-4tysi przy hamowaniu z powyzej 140km/h zaczela latac mi kiera :evil:,jedna felga jest tak zasyfiona ze nie idzie jej w zaden sposob domyc,druga wyglada jako tako...Czy te klocki i tarcze tak na maksa brudza? Z tylu mam jakies stare badziewne klocki i felga jak nowa a przod masakra a tarcze i klocki nowki :roll: a moze jakas 3kat? jak u Was to wyglada? wczesniej mialem jakies byle jakie klocki i po zalozeniu ate naprawde nie widze roznicy w hamowaniu z tym tylko ze felga byla nowa a teraz jest... stara....
Ostatnio zmieniony 11 lip 2010, 23:53 przez okony, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 10 lip 2010, 08:02

Kierownicą buja najprawdopodobniej, bo piasta koła nie była dobrze wyczyszczona przed montażem tarcz. Klocki nie zużywają się równomiernie i stąd jedna felga bardziej zasyfiona.

Awatar użytkownika
okony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 29 paź 2008, 23:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: okony » 10 lip 2010, 09:55

dlaczego klocki nie zuzywaja sie rownomiernie?faktycznie poprzednie skonczyly sie szybciej z lewej strony i to bodajze wewnetrzna okladzina zdecydowanie szybciej sie zuzyla...

Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 10 lip 2010, 15:31

okony pisze:dlaczego klocki nie zuzywaja sie rownomiernie?faktycznie poprzednie skonczyly sie szybciej z lewej strony i to bodajze wewnetrzna okladzina zdecydowanie szybciej sie zuzyla...
Nie jest specem, ale mi mechanik tłumaczył, że mamy zaciski jednotłoczkowe i dlatego wewnętrzna część zawsze szybciej się zużywa. Czy toprawda, nie wiem.

Nie ukrywam, że dzięki temu, że jeżdżę dużo A4, dzięki naszym kochanym TIRowcom, mam wiecznie przypalone hamulce (nie ma jak z 180km/h hamować do 90km/h) i tak od 2/3 klocka zaczynam umawiać się na wymianę, bo ich właściwości hamujące spadają o 80%, zwłaszcza przy większych prędkościach.
C
Do tej pory zakładałem zawsze TRW, następny test ma być na ATE, zobaczymy czy warto przepłacić.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 11 lip 2010, 02:13

wymieniałem niedawno, z przodu od wewnętrznej się starły, a od drugiej strony jeszcze sporo klocka było, tak więc te środkowe mocniej muszą łapać i stąd szybsze zużycie

wymieniałem na ATE z tyłu 20 000 zrobione a zużycia praktycznie nie widać prawie jak nówki

Rico C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 28 lip 2009, 23:11
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Rico C4 » 11 lip 2010, 12:58

Miałem klocki ATE i nadal będę je kupował ich zaletą jest wolniejsze zużycie okładzin klocka,a nie jak niektórzy myślą lepsze hamowanie <ok>

[ Dodano: 2010-07-11, 13:05 ]
okony pisze:dlaczego klocki nie zuzywaja sie rownomiernie?faktycznie poprzednie skonczyly sie szybciej z lewej strony i to bodajze wewnetrzna okladzina zdecydowanie szybciej sie zuzyla...

wew. strona zawsze ma trochę wieksze zużycie.
Przy wymianie klocków zawsze powinno się czyścić ich prowadzenie szczotką drucianą no i czyszczenie i smarowanie prowadnic zacisku.
Po takim zabiegu klocki poruszaja się bez problemu.
było C4 AEL quattro

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 22 lip 2010, 21:07

[quote="Rico C4"]Miałem klocki ATE i nadal będę je kupował ich zaletą jest wolniejsze zużycie okładzin klocka,a nie jak niektórzy myślą lepsze hamowanie <ok>

Mniejsze zużycie klocków, to większe zużycie tarcz. A co za tym idzie koszty.
Moim zdaniem to przereklamowana firma, ale to moje zdanie.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 29 wrz 2010, 08:15

krischm pisze:
Rico C4 pisze:Miałem klocki ATE i nadal będę je kupował ich zaletą jest wolniejsze zużycie okładzin klocka,a nie jak niektórzy myślą lepsze hamowanie <ok>

Mniejsze zużycie klocków, to większe zużycie tarcz. A co za tym idzie koszty.
Moim zdaniem to przereklamowana firma, ale to moje zdanie.
W 100 % się z Tpbą zgadzam. Swojego czasu robiłem grubo ponad 60 tysięcy km rocznie i często testowałęm klocki.
I podstawową wadą klocków ATE jest włąśńie szybkie niszczenie tarcz.
W nissanie 200 sx nie zdały całkowicie zadania, po rozgrzaniu traciły się hamulce,, w porónaniu do nich, poczciwe lukasy są o niebo lepsze. Lepsza siła hamowania i to jest najważniejsze w aucie.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 29 wrz 2010, 12:33

wogole hamulce w c5 to jedna wielka porazka

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 29 wrz 2010, 17:55

Polecam klocki Ferodo premier wytrzymują większe temp. zanim przestana hamować :mrgreen: wada... szyyyybko się zużywają

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 29 wrz 2010, 19:12

Rico C4 pisze:[ Dodano: 2010-07-11, 13:05 ]
okony napisał/a:
dlaczego klocki nie zuzywaja sie rownomiernie?faktycznie poprzednie skonczyly sie szybciej z lewej strony i to bodajze wewnetrzna okladzina zdecydowanie szybciej sie zuzyla...

wew. strona zawsze ma trochę wieksze zużycie.

A ja nadal (gdzieś już był temat) się nie zgadzam z teorią że a6 C5 nierównomiernie zżera klocki - klocki powinny być równo zjechane, z przodu jak i z tyłu. Jak są nierówno to coś jest nie tak.
alukard pisze:wogole hamulce w c5 to jedna wielka porazka
Zgadzam się z tym. :cry:

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 29 wrz 2010, 21:41

alukard pisze:wogole hamulce w c5 to jedna wielka porazka
Zgadzam się z tym. :cry:[/quote]

A ja zupełnie się z tym nie zgadzam wsiądźcie panowie do jakiegoś japońca np: mazda bo takim miałem okazje się poruszać poprzednio i pomijając fakt zapiekania prowadnic czy auto jeździ czy nie prowadnice maja dość, po drugie tarcze są tak malutkie ze przy 17" kolach nie było widać tarcz, tam hamulców NIE MA :-x

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 29 wrz 2010, 22:16

No właśnie dlaczego naprawiamy w warsztatach tak mało Japończyków. Może dlatego, że Europa poszła na ilość, a nie jakość.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 30 wrz 2010, 00:13

czasy sie zmienily w ~2003

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 30 wrz 2010, 14:47

alukard pisze:wogole hamulce w c5 to jedna wielka porazka
nie wiem co macie za problemy
moje maleństwo waży ponad 1800kg (chyba nie bierzecie tego pod uwagę)
a hamulce wgniatają w asfalt
klocki i tarcze - ori (pewnie ATE)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja