Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 AYM 155KM] Mała moc silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

[A6 C5 2.5 AYM 155KM] Mała moc silnika

Post autor: PSlowik » 03 lip 2010, 20:39

Witam serdecznie
Ogolnie auto działa jezdzi ok ale wydaje mi sie ze ma mala moc ...
Pan Sopa stwierdzil ze silnik dziala ok nic nie wyglada na to aby walki byly wytarte org przebied 165 tys.
Vag nic nie pokazuje.
Ale dzis jadac sobie zaczalem wyprzedzac przy predkosci 100 golfa 2 1,6 a on dodal gazu i sie prawie ze mna zrownal ...
pozniej on zaczal mnie wyprzedzac i niestety nie mialem zadnych szans...
Mam pytanie czy to faktycznie oznaka walkow czy cos innego?
w SSerwis mowili ze wszystkie parametry silnika sa idealne.
Auto pali nie wiele na miescie ok 8-9 w trasie 5,5 przy jezdzie 100km/h
Bede bardzo wdzieczny za odp

Awatar użytkownika
piast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2009, 13:58
Lokalizacja: mazury

Post autor: piast » 03 lip 2010, 20:47

Hej, bardzo ciekawy przypadek,hehea moze masz sam jakies podejzenia co moze byc nie tak?
Ostatnio zmieniony 03 lip 2010, 21:03 przez piast, łącznie zmieniany 1 raz.

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 03 lip 2010, 20:48

piast pisze:Hej, bardzo ciekawy przypadek,hehea moze masz sam jakies podejzenia co boze byc nie tak?
hmm nie wiem, ponoc parametry silnika ok a tu i tak lipa :(
Panowie no bez przesady aby golf 2 1,6 ile on ma koni 75? objechal mnie :/

Awatar użytkownika
piast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 18 paź 2009, 13:58
Lokalizacja: mazury

Post autor: piast » 03 lip 2010, 21:07

jak mowisz ze parametry sa ok i sprawdzales to w ASO, tak to zrozumialem, to moze uklad wydechowy??a moze dolotowy??,mozna by tak zgadywac,

a moze to by golf 2.0 GTI?? :-P ;-)

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 03 lip 2010, 21:09

piast pisze:jak mowisz ze parametry sa ok i sprawdzales to w ASO, tak to zrozumialem, to moze uklad wydechowy??a moze dolotowy??,mozna by tak zgadywac,

a moze to by golf 2.0 GTI?? :-P ;-)
Hehehe uwierz mi to nie byl GTI :) to byla ruina z okolo 90 roku.
Jestem mega zalamany :(:(
Ostatnio robilem multitronica u P Sopy i przed naprawa skrzyni wydaje mi sie ze silnik mial wiekszego kopa a teraz jest taki ospaly i mulowaty i np zauwazylem ze ciezko mu sie wspiac do predkosci 170-180 od 120 zajmuje mu to MEGA wiele czasu.
Dolot wyglada naprawde ok zadnych nie szczeslnosci itp.
moze faktycznie cos w silniku.

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 03 lip 2010, 23:54

wporzadku Piotrus w niedziele zrobie logi podaj prosze tylko ktore.
tzn mam nadzieje ze mi sie uda je zrobic :)

a zaciski hamulcowe hmmm przyznaje sie ze autko mam od jakis 2 miesiecy i nic nie robilem przy nim procz naprawy multi i wczoraj zmiany oleju.

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 04 lip 2010, 00:16

Piotruś pisze:
PSlowik pisze:wporzadku Piotrus w niedziele zrobie logi podaj prosze tylko ktore.
Przeczytaj proszę to (klik) - na początek zrobimy dokładnie tak samo jak w przywołanym przypadku - tylko statyczne i w nastawach podstawowych (BSy) .
Ocenimy wyniki wspólnie - a w razie potrzeby - poproszę Cię o logi dynamiczne ;-) .

Powodzonka ;-) :!: :!:
Dziekuje serdecznie za zainteresowasnie sie Piotrus moim problemem.
Mam nadzieje ze faktycznie do czegos dojdziemy jakos.
A miales kiedys podobne objawy?? ja to dosc mocno obstawiam ta skrzynie bo autko jakos silnik naprawde bardzo ladnie chodzi. tylko ta skrzynia jakas mulowata...
Przerobiona n a 7 lameli i oprogramowanie jakies z 2008 roku wgrali.
Chcialem u P Sopy podniesc moc pozniej zrezygnowalem i powiedzieli ze jak przyjade na zmiane oleju skrzyni to moga mi podniesc moc.
A moze mi obnizyli ??:) hehe pewnie glupi tok myslenia ale juz biore wszystko pod uwage :) a ten gol Piotrus serio to 1,6 zwykly stary silnik kopcilo sie z niego mega na niebiesko ale mnie wyprzdzil ;)) hehe

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 04 lip 2010, 00:33

Piotruś pisze:Poczekajmy logów ;-) . Będziemy "wyrokować" na jakiejś podstawie, bo od samego gdybania można popaść w zbędne przygnębienie ;-) .
Nasze szanse na wytypowanie i zlokalizowanie problemu (usterki ?) oceniam na jakieś 85 - 90% , a to raczej dużo ;-) .
Poza tym bądź spokojny - w SSERWISIE mają absolutne przekonanie co do tego, że prawidłowe działanie skrzyni jest warunkowane sprawnym działaniem silnika, więc w ostateczności będą musieli pochylić się nad Twoimi watpliwościami ;-) . Ale ja z kolei mam nadzieję, ze sami uporamy się - bez szczególnych komplikacji ;-) :!:
Tez mam taka nadzieje :)
Chetnie teraz poszedlbym zrobic logi ale zrobie to rano auto juz w garazu itp.
jutro okolo 7-8 bede walczyl pozniej wiadomo nedziele jeziorko piknik hehe
jutro rano powracam z logami :)

[ Dodano: 2010-07-04, 08:38 ]
Piotrus oto logi:

Log (0 - 003 BS)
Log (3 - 004BS)
Log (9 - 011BS)

Log (4 - 001)
Log (7 - 003)
Log (6 - 004)
Log (1 - 007)
Log (5 - 011)
Log (8 - 013)
Log (2 - 014)

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 04 lip 2010, 12:03

Piotrus a powiedz mi czy z tych logow moze wynikac ze walki sa juz liche??
silnik chodzi rowno nic dziwnego nie zaoobserwowalem oprocz tego ze jak np ustawie obraty tak na 1500 to tak jakby delikatnie ale to tyci tyci przrywal ale tylko na biefu jalowym podcaas jazdy zero jakis dlawien przyduszen nic idzie do przodu ale jakby zbyt wolno :))

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 04 lip 2010, 21:25

oto logi dynamiczne:
Log (3 - 001,003,004 Bieg 3)
Log (0 - 001,003,004 Bieg 4)
Log (2 - 008,010,011 Bieg 3)
Log (1 - 008,010,011 Bieg 4)

Piotrus a takie pytanie zawor N75 i N18??
Bo troche sie naczytalem i teraz mocno mysle.

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 05 lip 2010, 07:46

Piotruś pisze: Logi dynamiczne - "co do sztuki" - sprawiają wrażenie idealnych. Obawiam się, ze Twoje oczekiwania wobec silnika są poprostu za wysokie (serio, teraz tak myślę ...) .

Miałem "nadzieję", że może coś się zmieniło od czasu naprawy w SSERWIS-ie ale nic takiego nie widać i już się nie dziwię, ze Pan Sopa określił stan silnika jako bardzo dobry ... .

Czas, w którym silnik wkręca się na obroty również sprawia jak najbardziej prawidłowe wrażenie ... .

Jedyna szansa na wymierne porównanie to przejażdżka innym AYM+multi ale przecież gdyby to auto jeździło "zbyt słabo" - Pan Sopa nie wypuściłby go z warsztatu ... .

Zawory N18/N75 również wydają się być w doskonałej formie .... (a sam liczyłem na to, że właśnie w tym obszarze coś mogło się pogorszyć/zmienić i spowodować osłabienie silnika).
:roll: <rotfl> ... .
No to teraz jestem zalatwiony auto ma niby 155KM a zachowuje sie jak zolwik...
narzeczona ma A4 B7 2.0 TDI 140KM i moge pomarzyc i to baaaaaaaaaaaaardzo mocno... bo nie mam z tym autem najmniejszej szansy to jest poprostu pocisk wciskajacy we fotel...
Nie wiem co robic:(

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 06 lip 2010, 20:02

Piotrus jestem bardzo szczesliwy ze logi sa ok bo z tego co czytalem nie czesto sie zdaza.
Ale taka zagadka mam wrazenie ze dzis autko lepiej pomykalo bo jest duuuuuzo chlodniej mozliwe jest to czy tylko moje zludzenie?
Iteraz jeszcze jedno pytanko co do tej mocy czy mozliwe ze w SSerwisie ja lekko obnizyli abym sie zdecydowal na podniesienie?
I czy z moim silniku i multitroniku jest bezpiecznie podnosic moc?
U Pana Sopy mowili ze spokojnie miedzy 20-25% max 30% mozna podniesc bez zadnych przeszkod dla silnika i skrzyni bo jest po kapitalnym remoncie koszt 4,5 tys.
Tylko P Sopa chyba nie ma gdzie sprawdzic faktycznej mocy a soft ponoc pisza mu jacys ludzie w niemczech.
W drugiej polowie lipca wybieram sie na zmiane oleju w skrzyni do P Sopy po przejecheniu 5tys km i mysle czy wtedy zwiekszyc moc?
Prosze o jakas odpowiedz bede bardzo wdzieczny. Chociaz juz jestem za rozszyfrowanie logow. Dziekuje.
Pozdr

Marker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 gru 2009, 10:53
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Marker » 06 lip 2010, 20:40

Najlepszym sposobem będzie tak jak pisał Piotruś porównanie innego multitronica. A6 jest masę ktoś się na pewno znajdzie.

zimne powietrze ma większą gęstość co oznacza dostarczenie większej ilości tlenu,lecz czy faktycznie tak się dzieje tego nie wiem. Jednak coś w tym musi być gdyz przy upałach mam podobne odczucia.

poniżej wkleję filmik z youtube możesz sobie wizualnie porównać, choć nie bierz tego sobie do serca bo nie wiadomo jaki to dokładnie silnik i czy nie był modowany.



Osobiści nie jestem zwolennikiem podnoszenia mocy ( seria zawsze najbezpieczniejsza)

pozdrawiam.
BDH quattro

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2015
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 07 lip 2010, 17:58

Marker powiem Ci ze auto przyspiesza chyba tak samo.
Widac mocno ze do 100 idzie ok a powyzej 100 juz wolno :) widocznie tak musi byc.

CygussS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lip 2010, 20:28
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: CygussS » 08 lip 2010, 20:45

Witam mam podobny problem posiadam Audi A6 Avant 2,5TDI 150km. Wymieniłem w nim całkowite paski rozrządu, wałki ( przy 226tys.km. teraz jest 229tys.km. ), przepływomierz, Wszystkie filtry oraz olej... Wszystko grało co do nabierania prędkości oraz przyspieszenia samochód żyleta.. Niestety od pewnego czasu wszystko zanikło.. powyżej 2100 obrotach pojazd stoi w miejscu nie ma żadnego przyspieszenia ani odejścia.. Strach wyprzedzać innego pojazdu chyba że jest to długi pusty odcinek bać jest z górki.. A pod górkę nawet nie chce podjechać spada moc z 120km/h na 80km/h i nawet redukcja z 6biegu nie pomogła na 4 bieg.. Turbina jest zdrowa auto nie kopci... Czuć również spadek mocy gdy jednak uda się przekroczyć 2100 obrotów.. Jedyne co mi zostało do wymienienia to pompa bądź sterownik ABS ale watpie aby ten bład powodował takie problemy.. Byłem u 3 mechaników i sami nie wiedzią co to może być mam nadzieje ze ktos z was mi pomoże..

Z Góry Wielkie Dzieki i Pozdrawiam.. :)

[ Dodano: 2010-07-09, 20:03 ]
Problem zażegnany :) Wystarczyło wymienić katalizator który był już zapchany ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja