Jak wymienić przegub?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:57
- Lokalizacja: Łódź
Jak wymienić przegub?
Witam ponownie w innym moim temacie pytałem o problem związany ze stukaniem w lewym przednim kole podczas ruszania na skręconych kołach. Pomogliście mi mówiąc ze to wina przegubu. teraz kolej na jego wymiane byłbym bardzo wdzieczny jesli mi ktos pomoze tak krok po kroku jak wymienić przegub. Z góry Bardzo dziekuję.
konrado8509
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
oli80, zapomniałeś że żeby wyjąc półoś trzeba ją jeszcze odkręcić od skrzyni. Ale nie trzeba tego robić. Mozna zbić przegub z półosi na aucie. dodatkowo powielę sposób który ktoś już podawał - jeśli w osi przegubu (tam gdzie wkręca się centralną srubę) jest otwór "na wylot" to pomocnym bedzie użycie centralnej śruby jako ściągacza - ustawiasz przegub w osi z półosią i wkręcasz śrubę - ona wycisnie półoś z przegubu 

USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:57
- Lokalizacja: Łódź
Dzięki Panowie za pomoc juz jestem po wymianie było to łatwiejsze niz myslałem lecz niestety czasochłonne.
Więc najprosciej zeby nic nie zepsuc odkreciłem wachacz i go zdemontowałem srubą wybiłem przegub i założyłem nowy i wszystko skręciłem i diała i przedewszystkim ustało trrrkanie.
Dzięki za pomoc.
Jesli ktoś by potrzebował dokładniejszych inf. to piszcie.
Więc najprosciej zeby nic nie zepsuc odkreciłem wachacz i go zdemontowałem srubą wybiłem przegub i założyłem nowy i wszystko skręciłem i diała i przedewszystkim ustało trrrkanie.
Dzięki za pomoc.
Jesli ktoś by potrzebował dokładniejszych inf. to piszcie.
konrado8509
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
w krótkim skrócie dla sprostowania napiszę jak to wygląda w C5
- poluźniamy śrubę od półosi (przegubu)
- podnosimy auto odkręcamy koło (samochód na klocku nie na lewarku)
- odkręcamy dolny tylny wahacz od zwrotnicy
- wykręcamy poluźnioną śrubę półosi (przegubu)
- na maxa koło ( w zależności od strony, od kierowcy w prawo)
- wyciągamy półosi z przegubem
- wkręcamy z powrotem śrubę w przegub w celu zdjęcia starego (śruba służy za ściągacz) w pewnym momencie będzie opór bo jest tam zabezpieczenie, które przeważnie zostanie zerwane, u mnie było słychać trzask i przegub zdjęty
- teraz uwaga, bo w środku są podkładki które dostaliśmy z nowym i wsadzić je w tej samej kolejności
- nowego delikatnie wciskamy aż słychać (przeważnie) wskoczenie zabezpieczenia
- poskręcać wszystko w odwrotnej kolejności
- poluźniamy śrubę od półosi (przegubu)
- podnosimy auto odkręcamy koło (samochód na klocku nie na lewarku)
- odkręcamy dolny tylny wahacz od zwrotnicy
- wykręcamy poluźnioną śrubę półosi (przegubu)
- na maxa koło ( w zależności od strony, od kierowcy w prawo)
- wyciągamy półosi z przegubem
- wkręcamy z powrotem śrubę w przegub w celu zdjęcia starego (śruba służy za ściągacz) w pewnym momencie będzie opór bo jest tam zabezpieczenie, które przeważnie zostanie zerwane, u mnie było słychać trzask i przegub zdjęty
- teraz uwaga, bo w środku są podkładki które dostaliśmy z nowym i wsadzić je w tej samej kolejności
- nowego delikatnie wciskamy aż słychać (przeważnie) wskoczenie zabezpieczenia
- poskręcać wszystko w odwrotnej kolejności
gratuluję udanej wymiany, też wymieniałem u siebie przegub w prawym przednim kole tyle że poszedłem prostszą drogą:
tu podpowiedź dla osób które kiedyś będą planować wymianę:
-oczywiście zdejmujecie koło
-odkręcacie śrubę
-jeśli prawy przegub to skręcacie na max w lewo, jeśli lewy przegub to na max w prawo
-bierzecie lewarek i podnosicie piastę do góry i w pewnym momencie możecie wyciągnąć przegub z piasty
-no i potem ściągacie stary zakładacie nowy i wykonujecie wszystkie te czynności w odwrotnej kolejności
i naprawdę nie trzeba żadnych wahaczy odkręcać czy wyjmować przegubu razem z półosią, oczywiście dotyczy to przegubu zewnętrznego
pozdrawiam
tu podpowiedź dla osób które kiedyś będą planować wymianę:
-oczywiście zdejmujecie koło
-odkręcacie śrubę
-jeśli prawy przegub to skręcacie na max w lewo, jeśli lewy przegub to na max w prawo
-bierzecie lewarek i podnosicie piastę do góry i w pewnym momencie możecie wyciągnąć przegub z piasty
-no i potem ściągacie stary zakładacie nowy i wykonujecie wszystkie te czynności w odwrotnej kolejności
i naprawdę nie trzeba żadnych wahaczy odkręcać czy wyjmować przegubu razem z półosią, oczywiście dotyczy to przegubu zewnętrznego
pozdrawiam
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA

- raphal
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
- Lokalizacja: Polska/Europa/Świat
Ty tomkom1, co Ty taki FBI, CIA, CBA czy inny Nostradamus???tomkom1 pisze:raphal, jak wam bartas jutro wykosi pol postow i znowu sie nie zalpiecie na zdjecia to wam miny zrzedna.a zrzedna wam jeszcze bardziej ajk zobaczycie czym on teraz bedzie smigal po forum w poszukiwaniu niepoprowanych postow.pozdro
Mnie się skojarzyło od razu z arcydziełem "Misiem" Barei (młodsi nie pamiętają) - "To ja się pytam... Pytam się!!!".
Bartas, czym byś nie śmigał, respekt
