[A6 C5 2.4] błąd jednostki sterującej przepustnicą
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
[A6 C5 2.4] błąd jednostki sterującej przepustnicą
Witam. Ponieważ temat dotyczy zarówno skrzyni biegów, silnika i błędów Vag postanowiłem umieścić go tutaj. Jeżeli nie powinien się tutaj znaleźć proszę o przeniesienie.
Ponieważ zauważyłem ostatnio moim zdaniem niepokojące zachowanie się skrzyni biegów (lekkie szarpanie przy zmianie podczas jazdy, mocniejsze przy zmianie podczas postoju z P na R lub D, zamulenie czyt. strata mocy i taka zawiecha pomiędzy biegiem 3 a 4) pojechałem do speców od automatów po poradę. Pan przejechał się (stwierdził że skrzynia przekłada w porządku, trochę jakby minimalnie była spóźniona ale ok). Zrobił również diagnostykę skrzyni (wyskoczył błąd 526 - współczynnik świateł stop nieprawidłowy sygnał) i diagnostykę silnika i wyskoczyły błędy :
17547 adaptacja mieszanki ,system zbyt bogaty
17536 bank 1 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
17538 bank 2 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
16518 bank 1 sonda 1 brak aktywności
17978 zablokowana jednostka sterująca silnika
17967 jednostka sterująca przepustnicą
17973 jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolne zatrzymanie nie osiągnięte
Wszystkie błędy oprócz 17967 udało się wykasować. Co teraz powinienem zrobić? Na mój rozum powinienem udać się do mechaniora żeby przeczyścił przepustnicę (zrobił adaptację???) i ponownie ustawił prawidłowe kąty wtrysku. Co myślicie o pozostałych błędach w szczególności tez z sondą? Czy samo wykasowanie błędu załatwia sprawę? Czy może to mieć coś wspólnego z wysokim ponad 20 litrowym spalaniem gazu (ten problem opisywałem w innym temacie all-c5-v6-duze-spalanie-lpg-vt5605,45.htm i all-c5-v6-duze-spalanie-lpg-vt5605,105.htm)?
Pozdrawiam.
Ponieważ zauważyłem ostatnio moim zdaniem niepokojące zachowanie się skrzyni biegów (lekkie szarpanie przy zmianie podczas jazdy, mocniejsze przy zmianie podczas postoju z P na R lub D, zamulenie czyt. strata mocy i taka zawiecha pomiędzy biegiem 3 a 4) pojechałem do speców od automatów po poradę. Pan przejechał się (stwierdził że skrzynia przekłada w porządku, trochę jakby minimalnie była spóźniona ale ok). Zrobił również diagnostykę skrzyni (wyskoczył błąd 526 - współczynnik świateł stop nieprawidłowy sygnał) i diagnostykę silnika i wyskoczyły błędy :
17547 adaptacja mieszanki ,system zbyt bogaty
17536 bank 1 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
17538 bank 2 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
16518 bank 1 sonda 1 brak aktywności
17978 zablokowana jednostka sterująca silnika
17967 jednostka sterująca przepustnicą
17973 jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolne zatrzymanie nie osiągnięte
Wszystkie błędy oprócz 17967 udało się wykasować. Co teraz powinienem zrobić? Na mój rozum powinienem udać się do mechaniora żeby przeczyścił przepustnicę (zrobił adaptację???) i ponownie ustawił prawidłowe kąty wtrysku. Co myślicie o pozostałych błędach w szczególności tez z sondą? Czy samo wykasowanie błędu załatwia sprawę? Czy może to mieć coś wspólnego z wysokim ponad 20 litrowym spalaniem gazu (ten problem opisywałem w innym temacie all-c5-v6-duze-spalanie-lpg-vt5605,45.htm i all-c5-v6-duze-spalanie-lpg-vt5605,105.htm)?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Błąd 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings - czyli pierwsze co, to dokładne czyszczenie przepustnicy i adaptacja (obowiązkowo). Jak się nie uda, to problem może być z samym modułem. Co do wysokiego spalanie lpg - IMO przepustnica nie jest przyczyną. Raczej coś z ustawieniem instalacji (na co wskazują inne błędy). Pojeździj jeszcze trochę i ponownie sprawdź błędy na vagu. Na benzynie też pali więcej niż powinien?
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
skrzynia moim zdaniem ma tu najmniej winygrzesiek_wroc pisze:Ponieważ temat dotyczy zarówno skrzyni biegów
a to jak się zachowuje to wina reszty błędów
na początek zajmij się przepustnicą tak jak kolega wyżej napisał
potem skasuj błędy i zobacz jakie powrócą
dawka moim zdaniem jest związana z przepustnicą i może od niej wywalać takie błędy, jeżeli nie będzie miała związku, to do zawodników od LPG trzeba będzie się wybrać aby zbadali instalację
czasami wywalane są błędy z sondami, problem poważny się rodzi gdy nie można ich usunąć, dlatego na początek jazda z przepustnicą
wypadałoby sprawdzić, słynny eżektor i odmę
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
No i tu problem, bo nigdy nie sprawdzałem. Nie mam Fis-a a zawsze się znajdują inne wydatki niż zalewanie do pełna Pbkrisker pisze:Na benzynie też pali więcej niż powinien?

Tak zrobię i opiszę czy pomogło. Dzięki i pozdrawiamgoly191 pisze:na początek zajmij się przepustnicą tak jak kolega wyżej napisał
nie rozwijam nowego tematu lecz dołączam się do znalezionego może nam to przybliży problem;
autko bez gazu;
przed wymianą katów wstępnych było:
16805,16815- Warm Up Catalyst Bank 1,2 Efficiency Below Threshold
po (moim zdaniem- niepotrzebnej) wymianie katów wstępnych jest:
17544,17546- Fuel Trim: Bank 1,2 (Add) System too Lean
16891- Idle Control System RPM Higher than Expected
'obroty biegu jałowego skaczą,sondy wariują wszystkie 4 (zimne auto stabilne sondy poniżej 200mV,ciepłe autko 100-600mV skaczą)'
mechanicy,diagności wskazują na sterowanie przepustnicą i sondy,a ja myślę,że to może wstępne katalizatory tak zadziałały na auto;
nie chce mi się wierzyć,że nagle po wymianie katów padła przepustnica lub 4 sondy naraz:
proszę o sugestję
autko bez gazu;
przed wymianą katów wstępnych było:
16805,16815- Warm Up Catalyst Bank 1,2 Efficiency Below Threshold
po (moim zdaniem- niepotrzebnej) wymianie katów wstępnych jest:
17544,17546- Fuel Trim: Bank 1,2 (Add) System too Lean
16891- Idle Control System RPM Higher than Expected
'obroty biegu jałowego skaczą,sondy wariują wszystkie 4 (zimne auto stabilne sondy poniżej 200mV,ciepłe autko 100-600mV skaczą)'
mechanicy,diagności wskazują na sterowanie przepustnicą i sondy,a ja myślę,że to może wstępne katalizatory tak zadziałały na auto;
nie chce mi się wierzyć,że nagle po wymianie katów padła przepustnica lub 4 sondy naraz:
proszę o sugestję
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
16891 - regulacja biegu jałowego - obroty poniżej wartości wymaganej@mail pisze:16891- Idle Control System RPM Higher than Expected
możliwe przyczyny:
- jednostka sterująca przepustnicą
czyli na początek wypada zrobić adaptację przepustnicy (wcześniej skasować błędy, aby ich nie było)
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
jeżeli nie pomoże, przeczyścić przepustnicę
pozostałe błędy to dawki, wiec pochodzą od tego błędu
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
16805 Warm Up Catalyst Bank 1
Ostatnio zmieniony 27 gru 2013, 14:35 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
błąd dotyczy kata, warto byłoby podjechać na emisję spalin, i sprawdzić z obu stron w celu porównaniadaniel 12 pisze: Kod byl kasowany, ale po kilku godzinach powraca.
a tu poczytasz o błędzie, tragedii nie ma, chyba że zatkany będzie fest to się tym zająć
http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1