[A6 C4] Dokładka AC/BC - jak podłączyć AUTOCHECK ?
[A6 C4] Dokładka AC/BC - jak podłączyć AUTOCHECK ?
Witam, i jak zwykle do mądrzejszych się zwracam
Jako że dokładam licznik BC i AC do mojej niuni (wcześniej miałem zegary bez BC z samym tylko minicheckiem- 4 kontrolki) mam pytanie odnośnie podpięcia Autocheck'a
Co jak i z czym połączyć? BC ogarnąłem (zrobiłem nową wiązkę i działa jak "talala"). Co i z czym połączyć przy tej większej kostce - proszę o w miarę możliwości "łopatologiczne" wytłumaczenie. Chodzi mi głównie o kontrolki oleju, temperatury, układu hamowania (klocków) i akumulatora. Miło było by jeszcze mieć stan płynu spryskiwacza (do tego chyba czujnik potrzeba zamontować bo nie wiem czy mam) i sprawdzanie świateł (chociaż tylnych bo przekaźnika od tego niestety nie mam a całą wiązkę robić to chyba samobójstwo). Fakt faktem teraz bez podpięcia kostki do autochceck'a niby jest OK ale jakoś nie mam na tyle zaufania do autka żeby jeździć bez kontrolek. Patrzyłem po zaprzyjaźnionych forach ale
1. jakoś tak za mądrze dla mnie wszystko napisane
2. są różne szkoły (patenty) podłączania przewodów kostki autocheck'a ( chodzi mi np. o zapalającą się (lub nie) olejarkę na włączonym zapłonie po kilku sekundach itp.
Jako że dokładam licznik BC i AC do mojej niuni (wcześniej miałem zegary bez BC z samym tylko minicheckiem- 4 kontrolki) mam pytanie odnośnie podpięcia Autocheck'a
Co jak i z czym połączyć? BC ogarnąłem (zrobiłem nową wiązkę i działa jak "talala"). Co i z czym połączyć przy tej większej kostce - proszę o w miarę możliwości "łopatologiczne" wytłumaczenie. Chodzi mi głównie o kontrolki oleju, temperatury, układu hamowania (klocków) i akumulatora. Miło było by jeszcze mieć stan płynu spryskiwacza (do tego chyba czujnik potrzeba zamontować bo nie wiem czy mam) i sprawdzanie świateł (chociaż tylnych bo przekaźnika od tego niestety nie mam a całą wiązkę robić to chyba samobójstwo). Fakt faktem teraz bez podpięcia kostki do autochceck'a niby jest OK ale jakoś nie mam na tyle zaufania do autka żeby jeździć bez kontrolek. Patrzyłem po zaprzyjaźnionych forach ale
1. jakoś tak za mądrze dla mnie wszystko napisane
2. są różne szkoły (patenty) podłączania przewodów kostki autocheck'a ( chodzi mi np. o zapalającą się (lub nie) olejarkę na włączonym zapłonie po kilku sekundach itp.
Cześć ja tez przygotowuje się do podobnej operacji znalazłem ten opis http://home.arcor.de/audi100c4/audi_c4a/ --> Audi C4 FAQ-->A19 Autocheck und Bordcomputer nachrĂźsten (Audi 100 C4)
teraz zostaje tylko znaleźć te przewody z minichecka i podłączać w odpowiednie miejsca.
teraz zostaje tylko znaleźć te przewody z minichecka i podłączać w odpowiednie miejsca.
Ja również zakładałem u siebie AC + BC. Skoro BC już ogarnąłeś to pomijam opis.
W pierwszej wersji nie podpinałem wtyczki do AC i nie zgłaszał on żadnych błędów - zapalało się OK i gasło po chwili.
Obecnie do 11pinu AC mam podpięty sygnał z pompki spryskiwacza (musisz mieć pompkę 4A0 955 651A z 3 pinami, zamiennik kupisz np. w focie za ok 30zł - ogólnie fajny gadżet :mrgreen: ) + sygnał z czujnika oleju z 14pinu dużej zielonej wtyczki wpięty do 12pinu AC.
Kontroli żarówek nie ruszałem w ogóle (niektórzy każą masować ) - nie zgłasza żadnych błędów.
Gdy na postoju wciskam pręcik od przyciemniania zegarów, AC przechodzi test wszystkich elementów i na koniec wyświetla OK, które gaśnie po chwili. Wciśnięcie pręcika podczas jazdy powoduje zapamiętanie danej prędkości, po jej przekroczeniu wyskakuje symbol km/h i słychać sygnał dźwiękowy - fajny bajer. Co do olejarki to nie zapaliła mi się jeszcze ani razu (pokazuje się tylko w teście), nawet zaraz po włączeniu zapłonu - mam nadzieję, że wszystko jest si, bo z różnymi wersjami w necie się spotkałem.
tutaj na AKP masz fajne fotostory http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79069&highlight=auto+check
powodzenia w dłubaniu
W pierwszej wersji nie podpinałem wtyczki do AC i nie zgłaszał on żadnych błędów - zapalało się OK i gasło po chwili.
Obecnie do 11pinu AC mam podpięty sygnał z pompki spryskiwacza (musisz mieć pompkę 4A0 955 651A z 3 pinami, zamiennik kupisz np. w focie za ok 30zł - ogólnie fajny gadżet :mrgreen: ) + sygnał z czujnika oleju z 14pinu dużej zielonej wtyczki wpięty do 12pinu AC.
Kontroli żarówek nie ruszałem w ogóle (niektórzy każą masować ) - nie zgłasza żadnych błędów.
Gdy na postoju wciskam pręcik od przyciemniania zegarów, AC przechodzi test wszystkich elementów i na koniec wyświetla OK, które gaśnie po chwili. Wciśnięcie pręcika podczas jazdy powoduje zapamiętanie danej prędkości, po jej przekroczeniu wyskakuje symbol km/h i słychać sygnał dźwiękowy - fajny bajer. Co do olejarki to nie zapaliła mi się jeszcze ani razu (pokazuje się tylko w teście), nawet zaraz po włączeniu zapłonu - mam nadzieję, że wszystko jest si, bo z różnymi wersjami w necie się spotkałem.
tutaj na AKP masz fajne fotostory http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79069&highlight=auto+check
powodzenia w dłubaniu
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
No to już prawie w domu jestem :-D . Głównie chodzi mi właśnie o tą dużą zieloną wtyczkę i podpięcie z niej sygnałów . Idą z niej sygnały : przegrzania, oleju, i klocków na tym najbardziej mi zależy a pompkę pewnie nabędę bo faktycznie fajny bajer. A dzięki fotostory z AKP ogarnąłem właśnie BC :mrgreen:
Z zielonej przepiąłem tylko ciśnienie oleju, natomiast zużycie klocków, kontrola płynu chłodniczego, ładowanie, rezerwa paliwa - działały bezpośrednio po podłączeniu głównych wtyczek - zielonej i czerwonej.grześ_DTP pisze:No to już prawie w domu jestem :-D . Głównie chodzi mi właśnie o tą dużą zieloną wtyczkę i podpięcie z niej sygnałów . Idą z niej sygnały : przegrzania, oleju, i klocków na tym najbardziej mi zależy a pompkę pewnie nabędę bo faktycznie fajny bajer. A dzięki fotostory z AKP ogarnąłem właśnie BC :mrgreen:
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
No to już całkiem rozwiałeś moje wątpliwości Czekam tylko aż mi licznik przyjdzie bo aktualnie mam przekodowany na diesla od benzyny. Zdradź mi jeszcze czy z 14pinu dużej zielonej wtyczki wypiąć kabel i podpiąć do AC czy zostawić go i pociągnąć nowe odnóże z sygnałem i czy masowanie kontroli żarówek coś daje (skoro i tak nie mam przekaźnika który za to odpowiada) ?
Ja nie wypinałem przewodu z 14pinu i tylko się do niego wlutowałem. Masowanie żarówek nie wiem czy coś daje, niektórzy twierdzą że trzeba masować bo pokazuje błąd, u siebie nic nie robiłem i po teście wszystko jest OK.grześ_DTP pisze:No to już całkiem rozwiałeś moje wątpliwości Czekam tylko aż mi licznik przyjdzie bo aktualnie mam przekodowany na diesla od benzyny. Zdradź mi jeszcze czy z 14pinu dużej zielonej wtyczki wypiąć kabel i podpiąć do AC czy zostawić go i pociągnąć nowe odnóże z sygnałem i czy masowanie kontroli żarówek coś daje (skoro i tak nie mam przekaźnika który za to odpowiada) ?
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Peran7, olej czyli odpiac kostke od czujnika.poziom plynu chlodniczego,odpinajac kostke od czujnika poziomu plynu pod zbiorniczkiem.rowniez odpinajac kostke czujnika abs,ale nie wiem czy w ten sposob nie nabijesz bledow.napewno nie bedziesz mial bog wie jakich funkcji.jesli w starym zegarku nie miales do tego kontrolek.np nie masz na pewno sprawdzania zarowek,jesli miales licznik bez ac.
[ Dodano: 2010-06-26, 20:55 ]
test ac wykonujesz jak jzu pewnie wiesz wciskajac guzik od ustawiania godziny i sciemniania podswietlenia.
[ Dodano: 2010-06-26, 20:55 ]
test ac wykonujesz jak jzu pewnie wiesz wciskajac guzik od ustawiania godziny i sciemniania podswietlenia.
Peran7, poprostu czesc bledow wymaga podania masy na odpowiedni kabelek.a czesc dziala na zasadzie przerwaniaodu.czesc sygnalow do ac idzie dodatkowa kostka ta czarna a czesc czyli to co jest w standarcie idzie normalnie tymi duzymi koscmi .takze te zeczy jak olej temperatura itp ida normalnie w starych duzych kosciach.wiec to ci na 100%dziala.jesli sie nie myle to ty brales odemnie komplet?