Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A4 2.5 TDI AKE 180 KM] Biały dym przy porannym rozruchu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
joe24ok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 22:35
Lokalizacja: Łódź

[A4 2.5 TDI AKE 180 KM] Biały dym przy porannym rozruchu

Post autor: joe24ok » 20 cze 2010, 21:33

Witam wszystkich, już nie mam sił do mojego V6 :( Od zakupu nie mogę sobie poradzić z problemem rozruchu. Wiem, że już było dużo postów na ten temat, ale chciałem opisać wszystkie bóle mojego silnika i wysłuchać waszych opinii.

Codziennie rano wita mnie biały dym (ilość dymu wprost porporcjonalna do tego jak niska jest temperatura, im niższa tym wiecej dymu) i kilku-kilkunasto sekudnowy metaliczny, dość mocny stukot, który ucicha.

Silnik w ogole wariuje np.czasami podczas temperatury 25 stopni na +, grzeje mi swiecie 8 s (przynajmniej kontrolka świeci)

Drugie dziwne zachowanie, zaraz rano po zapaleniu, po jakis 30-40 s w aucie podwyższają sie obroty do 1100, czasami od razu po zapaleniu są takie wysokie nawet przy 30 stopniach na plusie.

Dodam jeszcze ze chyba mam uszkodzony czujnik temp. zew. po pokazuje jakies 10 stopni wiecej, mam już nowy, ale nie moge zlokalizować obecnego, bo nie ma w tym miejscu gdzie powinien być czyli miedzy zderzakiem a chłodnicą

Vag nie pokazuje żadnych błędów. Kąt wtrsyku 1.0 ADTC. ÂŚwiece nowe, filtr paliwa Bosch, nowe wezyki przelewowe, podkładki miedziane, z moich obserwacji to powietrza raczej nie ma w układzie paliwowym.

Czasami rano chwyta po dwóch przekręceniach rozrusznika, a czasami po 4-5 sekundach.
Jak auto jest rozgrzane pali bez problemu po dwoch obrotach rozrusznika, bez dymu, stukot czasami pojawia sie na bardzo krótko i ucicha.

Dziś po przeczytaniu kilku postów, zamówie jutro w ASO czujnik g2/g62, bo z tego co przeczytałem Vag moze nie zgłaszać błędów a czujnik może byc niesprawny. Próbowałem go odłączać przed rozruchem ale nic nie dawało. Może wymiana cos pomoże.

Czekam na wasze opinie i podpowiedzi koledzy, bo chce się cieszyć moim V6!

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 21 cze 2010, 00:18

a czy przypadkiem olej nie dostaje cie sie do wydechu bo czyba biały dym to mniej wiej oznacza, wiazka od termometra leci po prawej stronie czyli po stronie kierowcy zdjac osłone dolna albo zderzak i szukac g2/g62 zbedny wydatek lepiej podjechac do lebszego warsztau i niech sprwdza lebszym kompem za niecałe 100 zł, mi puszczał biały dymek w BMW jak palił na 4swiecach a 2 byłu padniete, sprawdz rano czy na tym węzu przezroczystym pojawia sie powietrze w tedy bedziesz miał pewność

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 21 cze 2010, 13:25

salaj11 pisze:a czy przypadkiem olej nie dostaje cie sie do wydechu bo czyba biały dym to mniej wiej oznacza, wiazka od termometra leci po prawej stronie czyli po stronie kierowcy zdjac osłone dolna albo zderzak i szukac g2/g62
to o czym piszesz to jest czujnik od temperatury płynu chłodzącego i jest bardzo łatwy dostęp do niego.
bjoe24 a nie ubywa ci płynu ze zbiorniczka wyrównawczego? Zrób logi statyczne i wstaw na forum, napewno ktoś ci pomoże.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

joe24ok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 22:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: joe24ok » 21 cze 2010, 13:25

Pierwsze co to założyłem nówki świecie o czym pisałem powyżej.

Zapowietrzenie wyeliminowałem zaraz po tym jak wymiana świec nic nie dała. Jednak zaryzykuje z tym g2/g62, bo może jemu się coś chrzani i mi grzeje świecie czasami jak jest ciepło. Wole spróbować na początek czujnik, bo później chyba zostają mi wtryskiwacze bo pomysły już mi się konczą.

Sprawdzałem też u elektromechanika który ma profesjonalny interfejs to nie miała żadnych błędów.

Zrobię dziś logi statyczne jeszcze raz.

Wody raczej nie ubywa, bo nic nie dolewałem od kliku miesiecy i nadal jest stan.

joe24ok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 22:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: joe24ok » 21 cze 2010, 19:29

Logi:
Mierzone:

Log (0 - 001)
Log (1 - 000)
Log (2 - 013)
Log (3 - 004)
Log (4 - 018)
Log (5 - 003)
Log (6 - 007)
Log (7 - 014)

Basic:

Log (0 - 000)
Log (1 - 004)
Log (2 - 011)
Log (3 - 003)

Właśnie wróciłem z ASo z nowym czujnikiem, dziś wywaliło mi bład:

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

To już po raz kolejny, co jakiś czas sie pojawia, więc dziś lub jutro wymiana i dam znać czy cokolwiek pomogło.

Piotruś, tych pokryw, chyba sam nie zdejme, jest możliwość przyprowadzenia samochodu do Ciebie, mam troche daleko, ale u mnie nikt sie nie zna na tych silnikach tylko mówią mi, że jak zapala to jezdzij ;/

Nagrałem jeszcze filmik jak silnik pracuje na wolnych obrotach jak jest rozgrzany. Jak go wrzuce na youtube to wrzuce link.

joe24ok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 22:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: joe24ok » 21 cze 2010, 22:38

Dzieki Piotruś za odpowiedz.

Czujnik już mam w garażu, próbowałem dziś go zmienić, ale niestety jest chyba dość mocno zapieczony, po odbezpieczeniu nie chciał wyjsc :(, więc jutro zaraz po pracy będę z nim walczył. Jak masz jakis sposób to mozesz cos podpowiedzieć, bo nie chce niczego zepsuć.

Dam znać po wymianie czy coś pomogło. Myślisz, że ten poranny stukot to bardzo poważna sprawa? On później przez cały dzień chodzi, zapala bez problemu itd.

Szkoda, że nie masz czasu, ale może jakoś damy rade przez forum :)
Tylko nie wiem, czy ja jestem odpowiednią osobą, żeby ściągnąć u siebie dekle.

Pozdrawiam

joe24ok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 30 sty 2010, 22:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: joe24ok » 22 cze 2010, 23:19

Czujnik g2/g62 wymieniony. Stała od wczoraj (prawie 24 h), wymieniłem ten czujnik i zapaliła normalnie bez stuków i dymu, ale być może to zbieg okoliczności, bo czasami miała lepsze dni z odpalaniem lecz nie ukrywam i tak się łudze, że cokolwiek się poprawi.

Zobaczymy co będzie się działo przez kolejne dni. Zdam na pewno relacje ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja