Hej. A6 kupilem 2 tygodnie temu i juz doswiadczam pierwsze problemy.
Jest to model 2.5 TDi Avant Auto Tip Tronic z '99 roku. Auto ma 160000 przebiegu i niestety nie posiada historii serwisowej.
Kilka dni temu wracajac do domu skrzynia biegow nagle przelaczyla sie w tryb awaryjny - stale zalaczony 4 bieg, brak mozliwosci zmiany biegow recznie, oraz podswietlone na czerwono literki PRND234.
Nastepnego ranka skrzynia dzialala dobrze przez pierwsze 10 min jazdy, po czym znow tryb awaryny.
Czytalem troche na angielskim forum i ludzie pisza ze czestym powodem jest "zalanie" okablowania, badz samego ECU skrzyni biegow, ktory znajduje sie pod dywanem kierowcy (w UK).
Okazalo sie ze i u mnie pod dywanem znajdowala sie dosc spora ilosc wody oraz kable i czarna skrzynka z ECU miala w sobie troche wody.
Odslonilem dywaniki, w miare mozliwosci osuszylem kable i wszystko co tam bylo. Auto znow pojezdzilo przez 10 minut.
Podlaczylem auto pod VAG i wyskoczyl blad: 18155/P1747 Transm.Contr.Unit Relay Open/Short to Ground.
Czy ktos moze pomoc?
Dzieki
[C5 2.5TDI AFB] Blad 1747/18155... Pomocy
[C5 2.5TDI AFB] Blad 1747/18155... Pomocy
Ostatnio zmieniony 20 cze 2010, 21:52 przez A6Kris, łącznie zmieniany 1 raz.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
to złe objawyA6Kris pisze:Okazalo sie ze i u mnie pod dywanem znajdowala sie dosc spora ilosc wody oraz kable i czarna skrzynka z ECU miala w sobie troche wody.
radzę się tym zająć jak najszybciej tzn znalezć skąd bierze się woda
sterownik skrzyni to cena ok 1000 euro
odłączyć klemę, wyjąć sterownik skrzyni, otworzyć sterownik skrzyni tzn te zatrzaski odgiąć i bardzo dobrze wysuszyć, można użyć środka do elektroniki, aby nie zaśniedział
błąd mówi, o zwarciu z masą, więc woda daje się we znaki, skasować błąd (jeżeli się da )