[1.8T APU 150KM] szarpanie podczas jazdy
[1.8T APU 150KM] szarpanie podczas jazdy
Cześć. Myślałem, że nigdy nie będę musiał tu zaglądać jako autor problemu ale jednak stało się. Po trzech latach bezawaryjnej eksploatacji zaczęły się problemy. Na biegu jałowym silnik czasami faluje ale tak było i nie jest to jakiś dokuczliwy problem. Wczoraj silnik zaczął nierówno pracować przy lekkim dodaniu gazu (obroty skaczą i ciężko jest płynnie ruszyć w sposób delikatny) dodatkowo samochód zaczął mocno szarpać podczas jazdy (po lekkim nagrzaniu, na zimnym było w miarę ok). Jest to mocne szarpanie (nie jakieś tam tylko mulenie) ale auto nie gaśnie. W momencie jak traci moc zapala się kontrolka EPC na desce i słychać cykanie jakiegoś przekaźnika pod deską rozdzielczą. Efekt jest taki jakby ktoś dosłownie wcisął hamulec. Po skanowaniu vagiem nie ma błędów. Pomóżcie bo nie wiem o co chodzi. Auto to A6c5 silnik apu 1.8T benzyna. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2010, 10:15 przez artek PL, łącznie zmieniany 2 razy.
[1.8T APU 150KM] szarpanie podczas jazdy
Może moje ostatnie spostrzeżenia kogoś naprowadzą. Kontrolka EPC zapala się podczas hamowania ( oczywiście nie przy każdym hamowaniu ale na tyle często ,że można te fakty powiązać ze sobą ) i samochód potrafi wtedy zgasnąć. Raz zapaliła się po włączeniu klimy (podczas oczekiwania na zielone) i silnik też zgasł. W dalszym ciągu VAG nie pokazuje żadnych błędów. Czy to może być kończący się akumulator? Vag pokazuje przy zgaszonym silniku 11,8 a po włączeniu nawiewu i radia około 11,4. Poradźcie coś bo mnie szlag trafi. Nie mam pojęcia o co chodzi...
nie, nie jest to prąd ładowania, jest to napięcie pokazywane przez vag przy włączonym zapłonie podczas skanowania i sam nie wiem czy jest za niskie czy może takie byćmart73301 pisze:Jeżeli masz na myśli prąd ładowania alternatora to faktycznie wartości za niskie. Przy włączonych wszystkich odbiornikach, z tego co pamiętam wartość ta powinna wynosić pomiędzy 13,9 a 14,1 V.
Przepustnicę już mam wyczyszczoną (zrobiłem to w tzw. międzyczasie chociaż to mi aż tak strasznie nie przeszkadzało) i teraz silnik pracuje naprawdę równo a obrotomierz nawet nie drgnie na wolnych. Niestety główny problem nadal występuje. Ostatnio odłączyłem zawór n75 i kiedy już myślałem ,że to on był problemem bo dwa dni było ok (tzn. była jakby troszeczkę zmulona i oczywiście VAG pokazywał błąd ale EPC się nie zapalało) to znowu problem powrócił.... nie mam pojęcia co to jest. mechanicy nie wiedzą o co chodzi bo w kompie nie zostaje żaden ślad po tym, że zapala się kontrolka EPC a silnik potrafi wtedy zgasnąć. Po tym wszystkim musi się tak jakby dostroić do nowych warunków pracy i przez kilka kilometrów poszarpuje przy dodaniu gazu, turbo reaguje z około 1 lub 2 sekundowym opóźnieniem zarówno na dodanie jak i puszczenie gazu. Po jakimś czasie silnik zaczyna jeździć normalnie aż do kolejnego zaświecenia się kontrolki EPC z jednoczesnym cykaniem jakiegoś przekaźnika pod deską rozdzielczą.fabiano82 pisze:Co do falowania obrotow polecam przeczyszczenie przepustnicy powinno pomoc pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 702
- Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hmmmm ciezki orzech do zgryzienia :lol: sprawdz swiatla stop, rowniez moze czujnik chammulca co jeszce z tego co slyszalem to moze to byc tez czujnik cieczy chlodzacej. Nic wiecej nie wymysle
daj znac jak ogarniesz temat powodzenie i pozdro .Ja mialem problem z szarpaniem ale u mnie problemem byla zawalona odma tyle ze u ciebie sa troszke inne objawy 

ÂŚwiatła stop działają, czujnik wymieniony (na starym światła działały ale dawał błąd na vaga) i ustawiony, z czujnikiem temp. miałem problem zimą ( raz działał a raz nie) ale po wyczyszczeniu złączki powrócił do życia i działa także nie wiem czy jest sens go wymieniać. Gdyby to był on to problem pojawiłby się wtedy kiedy przestawał działać. Problem raczej elektyczny niż mechaniczny. Nie wiem czy to jakieś zwarcie czy co. Tak czy inaczej dzieki za podpowiedzi. Będę szukał dalej.
[ Dodano: 2010-06-17, 09:21 ]
Cześć. Wczoraj chyba znalazłem przyczynę moich problemów. Okazało się ,że po odłączeniu przepływomierza wszystkie objawy ustąpiły. Mam na myśli powolne schodzenie z obrotów i brak możliwości utrzymania zadanych obrotów na stałym poziomie. Dodatkowo auto reaguje na gaz tak ,że już zapomniałem ,że może tak jeździć. Teraz pozostaje mi jeszcze potestować czy aby znowu EPC się nie zapali. Jak przez najbliższy tydzień nie zapali się EPC to kupuję nową przepławkę i dam wam znać o wynikach ale już teraz mogę powiedzieć ,że jest znaczna poprawa. Najgorsze było to ,że Vag nie widział żadnych błędów i trzeba było wróżyć z fusów a to mnie dobijało. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem.
[ Dodano: 2010-06-18, 19:07 ]
Po dwóch dniach znowu mryganie EPC i szarpanie... Nie mam już sił... Będę szukał dalej... Tym razem chyba rozepnę sondę lambda a jakby komuś coś wpadło do głowy to proszę o info... <smuty>
[ Dodano: 2010-06-19, 23:24 ]
Czy ktoś z forumowiczów wie w jaki sposób zasilany jest ECU? Chodzi mi o to czy przechodzi przez jakiś przekaźnik i ewentualnie przez który.
[ Dodano: 2010-06-17, 09:21 ]
Cześć. Wczoraj chyba znalazłem przyczynę moich problemów. Okazało się ,że po odłączeniu przepływomierza wszystkie objawy ustąpiły. Mam na myśli powolne schodzenie z obrotów i brak możliwości utrzymania zadanych obrotów na stałym poziomie. Dodatkowo auto reaguje na gaz tak ,że już zapomniałem ,że może tak jeździć. Teraz pozostaje mi jeszcze potestować czy aby znowu EPC się nie zapali. Jak przez najbliższy tydzień nie zapali się EPC to kupuję nową przepławkę i dam wam znać o wynikach ale już teraz mogę powiedzieć ,że jest znaczna poprawa. Najgorsze było to ,że Vag nie widział żadnych błędów i trzeba było wróżyć z fusów a to mnie dobijało. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem.
[ Dodano: 2010-06-18, 19:07 ]
Po dwóch dniach znowu mryganie EPC i szarpanie... Nie mam już sił... Będę szukał dalej... Tym razem chyba rozepnę sondę lambda a jakby komuś coś wpadło do głowy to proszę o info... <smuty>
[ Dodano: 2010-06-19, 23:24 ]
Czy ktoś z forumowiczów wie w jaki sposób zasilany jest ECU? Chodzi mi o to czy przechodzi przez jakiś przekaźnik i ewentualnie przez który.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 mar 2010, 15:53
- Lokalizacja: Szczecin/Liverpool
Witam. Chcialem zalozyc nowy temat ale widze ze w/w jest bardzo podobny do mojego. Otoz moja niunia zaczyna cos wariowac i szczerze powiedziawszy nie wiem od czego zaczac. Wszystko zaczelo sie kilka dni temu. Podczas jazdy na drugim biegu auto zaczelo szarpac delikatnie. Zbagatelizowalem to. Teraz jest duzo gorzej. Podczas ruszania auto zachowuje sie normalnie. Problem pojawia sie po zmianie biegu na 2. Zmieniam bieg i dodaje gazu i czuje szapranie silnikiem i przerywanie. Tak jak by benzyna nie dochodzila badz silnik lapal lewe powietrze. Najgorzej jest na 2 i 3 biegu jednak usterka wystepuje takze na pozostalych. Denerwujaca jest swiadomosc ze chce sie przyspieszyc ale nie mozna. Dzieje sie zarowno na zimnym jak i nagrzanym silniku. Dodam ze niunia podczas dodawania gazu nadal przyspiesza tylko ze przerywa i szarpie ( zlosliwa jest
). Komputera nie wykazal zadnych bledow. Spalanie w normie. Sonda lamba sprawdzona miesiac temu na przegladzie bez problemow. Mozna powiedziec ze jestem w czarnej du..... teraz. Prosze o pomoc.

- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
artek PL, sprawdzałeś potencjometr przy pedale gazu lub jego przewód który odpowiada za stopień otwarcia przepustnicy? Może jest zabrudzony i to mocno,wiec przerywa sygnał co gorsze może robić jakieś zwarcie.Przy okazji olukaj też przepustnice a konkretnie sam silnik który odpowiada za jej otwarcie.Warto sprawdżić,sam miałem taki przypadek,co prawda w ładowarce Komatsu z 2008 roku.Dwóch ekspertów z serwisu szukało przyczyny "przerywania-szarpania"komputer nie pokazywał żadnych błedów.Po dwóch dniach doszli do potencjometru pedału gazu,po wymianie smigała jak wściekła.
Pozdro !
Pozdro !
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lip 2010, 17:17
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
nie chcę zaczynać nowego tematu dlatego postanowiłem się podpiąć pod podobny.
Niedawno kupiłem A6 C5 2,4Q tiptronic , mam problem z szarpaniem podczas płynnego i delikatnego przyśpieszania na każdym biegu w przedziale obrotów w granicach 1500-2300. Silnik szarpie , nie przyspiesza lub bardzo powoli
. Dopiero jak konkretnie dodam gazu i przeskoczy na około 2500 obr to idzie jak burza
. Proszę o rady
[ Dodano: 2010-07-17, 14:29 ]
Dodam , że problem pojawia się na benzynie i na gazie , na ciepłym i zimnym silniku .
nie chcę zaczynać nowego tematu dlatego postanowiłem się podpiąć pod podobny.
Niedawno kupiłem A6 C5 2,4Q tiptronic , mam problem z szarpaniem podczas płynnego i delikatnego przyśpieszania na każdym biegu w przedziale obrotów w granicach 1500-2300. Silnik szarpie , nie przyspiesza lub bardzo powoli


[ Dodano: 2010-07-17, 14:29 ]
Dodam , że problem pojawia się na benzynie i na gazie , na ciepłym i zimnym silniku .
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lip 2010, 17:17
- Lokalizacja: Warszawa
Sorry, że nie odpowiadałem ale nie zaglądałem ostatnio na forum. Dzieki za podpowiedzi ale na szczęście problem już rozwiązany. Wszystkiemu winien był naprawiany sterownik ABS. W jakiś cudowny sposób chyba powodował zakłócenia ECU silnika nie pozostawiając żadnych błędów. Co ciekawe hamulce działały dobrze i sam sterownik też nie podawał błędów na VAG. Tak czy inaczej po wielu tygodniach walki udało się. Autko jeździ jak dawniej. Może komuś ten temat oszczędzi kłopotów. Pozdrawiam.
- lubkiewicz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 27 paź 2009, 11:29
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Witam,
również borykam się z tym problemem już jakiś czas.
Objawy:
- szarpanie
- falujące obroty
- spadek mocy
- gaśnięcie przy hamowaniu
Wszystko to działo się sporadycznie i z czasem nasiliło się coraz bardziej.
Diagnozy miałem różne, ponieważ częściej działo się to w deszczowe dni...
Wymieniłem oleje + filtry
Przeczyściłem przepustnicę
Wymieniłem świece na NGK 6458 / Laser Platinium ( co wydawało mi się pomogło )
Teraz planowałem wymienić kable wn z cewkami...
Dziś, aby nie iść w koszta chciałem podpiąć pod VAG'a, lecz zero reakcji.
Czy może to być problem z komputerem ?!
artek PL również świecą mi te wnerwiające kontrolki od ABS'u
Jeśli Tobie to pomogło to chyba będę się musiał za to zabrać...
Jaki koszt takiej imprezy ?
również borykam się z tym problemem już jakiś czas.
Objawy:
- szarpanie
- falujące obroty
- spadek mocy
- gaśnięcie przy hamowaniu
Wszystko to działo się sporadycznie i z czasem nasiliło się coraz bardziej.
Diagnozy miałem różne, ponieważ częściej działo się to w deszczowe dni...
Wymieniłem oleje + filtry
Przeczyściłem przepustnicę
Wymieniłem świece na NGK 6458 / Laser Platinium ( co wydawało mi się pomogło )
Teraz planowałem wymienić kable wn z cewkami...
Dziś, aby nie iść w koszta chciałem podpiąć pod VAG'a, lecz zero reakcji.
Czy może to być problem z komputerem ?!
artek PL również świecą mi te wnerwiające kontrolki od ABS'u
Jeśli Tobie to pomogło to chyba będę się musiał za to zabrać...
Jaki koszt takiej imprezy ?