[A6 C6 2.0TDI] Wibracje przy ruszaniu
[A6 C6 2.0TDI] Wibracje przy ruszaniu
Moja A6 się ze mną droczy. Przy ruszaniu na pierwszym biegu auto rusza po czym wpada na ułamek sekundy w wibracje (kilka razy, jakby kolo straciło przyczepność) po czym jedzie normalnie.
Problem w tym, że czasami się to dzieje, czasami nie. Jak się umówiłem na serwis w ASO to jak "na złość" ani razu nie zawibrował dzień przed, w trakcie serwisu i dzień po. Czasami pół dnia wibruje, później przestaje. Bywa, że przez dwa tygodnie cisza, a później cały dzień.
Panowie w ASO sprawdzili sprzęgło i mówią, że wygląda "raczej dobrze", że widać "niewielkie zużycie i ledwo wyczuwalne wibracje". Z racji tego, że auto sprawowało się wzorowo zaproponowali powtórzenie diagnostyki a za dotychczasową mnie nie skasowali.
Czy to sprzęgło? Ktoś tak miał w swojej A6, jak mogę "sprowokować" efekt, żeby ASO mogło go namierzyć?
Problem w tym, że czasami się to dzieje, czasami nie. Jak się umówiłem na serwis w ASO to jak "na złość" ani razu nie zawibrował dzień przed, w trakcie serwisu i dzień po. Czasami pół dnia wibruje, później przestaje. Bywa, że przez dwa tygodnie cisza, a później cały dzień.
Panowie w ASO sprawdzili sprzęgło i mówią, że wygląda "raczej dobrze", że widać "niewielkie zużycie i ledwo wyczuwalne wibracje". Z racji tego, że auto sprawowało się wzorowo zaproponowali powtórzenie diagnostyki a za dotychczasową mnie nie skasowali.
Czy to sprzęgło? Ktoś tak miał w swojej A6, jak mogę "sprowokować" efekt, żeby ASO mogło go namierzyć?
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
Mam pompowtryskiwacze. Silnik w ASO przeszedł diagnostykę na postoju i podczas jazdy próbnej po mieście i po autostradzie. Wg testów wszystko w jak najlepszym porządku.pawelk600 pisze:Tak na szybko to może być przyczyną koło zamachowe dwumasowe ale zaprzecza temu nieregularność usterki, więc przyczyną może być nierówna praca silnika przez ten ułamek chwili kiedy auto wpada w wibracje. Ja bym zacząłod wnikliwej diagnostyki komputerowej na postoju i podczas jazdy Być moze jakiś parametr np.cisnienie paliwa moze sie "wahać" w tym monencie kiedy wibruje.
Masz pompowtryskiwacze czy Common Rail?
Cały problem w tej nieregularności właśnie. Jakby to było sprzęgło czy koło dwumasowe problem ogólnie powininen narastać i być łatwo powtarzalny (tak przynajmniej mi się wydawało), tutaj tak wogóle nie jest. Dzisiaj kilka razy zawibrowało, właśnie wróciłem z rundki i ... znowu spokój, auto rusza idealnie, grrr! :evil:
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
Auto nie ma żadnych spadków mocy, silnik pracuje równiutko, sprawnie przyspiesza, dynamika jaka była taka jest. Robiłem amatorskie "testy" sprzęgła: mogę ruszyć na 4tym biegu, jak zarzucę ręczny to na czwartym biegu przy delikatnym puszczaniu sprzęgła auto próbuje ruszyć, potem gaśnie (bez szarpania), ruszanie pod górkę bez najmniejszych problemów.pawelk600 pisze:sebbie, skoro tak sprawa wyglada i masz pompowtryskiwacze to jest jedna nie tak bardzo częsta ale powtarzająca się usterka czyli wiązka przewodów elektrycznych pompowtryskiwaczy która znajduje się pod pokrywą zaworów. Co prawda ta co pisze odnosi się do 1.9 TDI PD ale 2.0 chyba tak bardzo się nie różni i może to być to. Objawy bardzo podobne, w niektórych przypadkach jest chwilowy brak mocy, a błędów nie ma. Jest to informacja z pierwszej ręki bo dowiedziałem się o takiej dolegliwości na szkoleniu, potwierdził mi znajomy z ASO i takich przypadkach a raz sam przerobiłem to i autko śmiga, ale jeszcze raz powtórze, mówie o silniku 1.9.
2.0 to trochę inny silnik niż 1.9. Okazjonalne szarpanie na pierwszym biegu to mogą być kable pompowtryskiwaczy? Tak na logikę to mi dziwne, jak mogę to sprawdzić / potwierdzić?
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
Ja w koncu tez wybralem sie do ASO i u mnie usterka wyszla jak na dloni a nawet dwie:
szarpanie to wina nieprawidlowo pracującego zaworu turbiny
a wibracje to zurzyte łożysko wałka głównego skrzyni biegów
koszt regeneracji turbiny w Polsce to 600pln wiec przystepny
moze pomogę w rozwiązaniu tych niewiadomych problemów
swoja drogą stwierdzam że nowe A6 oprócz świetnego wyglądu nie jest zaciekawym autem części drogie a usterki pojawiają sie bardzo szybko 150 000 na diesla i takie szopki???
moje idzie do sprzedania i nie mam zamiaru wracać do tej marki
szarpanie to wina nieprawidlowo pracującego zaworu turbiny
a wibracje to zurzyte łożysko wałka głównego skrzyni biegów
koszt regeneracji turbiny w Polsce to 600pln wiec przystepny
moze pomogę w rozwiązaniu tych niewiadomych problemów
swoja drogą stwierdzam że nowe A6 oprócz świetnego wyglądu nie jest zaciekawym autem części drogie a usterki pojawiają sie bardzo szybko 150 000 na diesla i takie szopki???
moje idzie do sprzedania i nie mam zamiaru wracać do tej marki
U mnie przyczyna okazalo sie sprzeglo, wymienia sie podobno razem z dwumasem, po wymianie kompletu problem ustapil od reki.
Przy tej wymianie musialem troche zaryzykowac, zeby potwierdzic sprzeglo trzeba je bylo rozkrecic. Zostawilem auto i umowilem sie, ze jak to nie bedzie sprzeglo to za rokzrecenie i skrecenie zaplace 50f, a jak bedzie to wlicza koszt w montaz nowego. Oplacilo sie, uff
Przy tej wymianie musialem troche zaryzykowac, zeby potwierdzic sprzeglo trzeba je bylo rozkrecic. Zostawilem auto i umowilem sie, ze jak to nie bedzie sprzeglo to za rokzrecenie i skrecenie zaplace 50f, a jak bedzie to wlicza koszt w montaz nowego. Oplacilo sie, uff

sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 sie 2009, 16:53
- Lokalizacja: london
roberttom83 pisze:sebbie moglbys podac namiar na cene £ sprzegla kompletnego z dwumasem jak u ciebie i wymiany,czas potrzebny na wymianez gory dzieki
Ja zaplacilem 1070f o ile dobrze pamietam, nie robilem tego w ASO ze wzgledu na wymagania gwarancyjne (AA), z tego co wiem w ASO kosztuje tyle samo (tylko ze tam daja auto zastepcze gratis, a ja musialem placic 12f/dobe). U mnie wymiana wszystkiego trwala trzy pelne dni.
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 sie 2009, 16:53
- Lokalizacja: london
Hey, zanim cokolwiek zrobisz musisz skontaktowac sie z AA, mi nie wyrazili zgody na ASO chociaz nalegalem. Chodzilo o to, ze jezeli okazaloby sie, ze naprawa jest gwarancyjna to wtedy nie pokryja calosci kosztow (chyba 36f/godzine robocizny + czesci, ASO ma jakos 100f/h). Dziwne to troche dla mnie, ale coz.roberttom83 pisze:sebbie,SPOKO MAM TeZ GWARANCJE W AA czy to znaczy ze jak cos zrobi aso to niema gwarancji bo nie kumam do konca ostro troche lub nie podlega gwarancji i czy dali gwarancje na usluge wykonana i na jak dlugo, a gwarancja powinna chyba pokryc chyba te koszty .dzieki
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Witam,
nie czytałem całego wątki, ale parę ostatnich postów starczy.
Do 2013r. byłem właścicielem C6, od mam A4 2.0TDI I 48tys km.
Mogę potwierdzić, że problem występuje wciąż i Audi nie usunęło tej wady od bodajże chyba 2007 roku.
Mój przypadek :
wymienione sprzęgło (choć było w b. dobrym stanie)
wymieniona płyta dociskając, która posiadała lekkie zabarwienia (fioletowe)
Całość mnie kosztowała 1700Eur (części i robocizna)
Niestety, z gwarancji nic, jako że sprzęgło podlega zużyciu a wad technicznych nie stwierdzono więc musiałem zapłacić za wszystko sam.
Po wymianie problem znikł. Dwumas był w porządku.
Trzęsienie czy szamponie pojawiało się tym, że wystarczyło zostawić ciepłe auto na jakieś 30min bądź dłużej i ponownie ruszyć. Na zimnym silniku objawów nie było.
Spróbuj nagrane auto zostawić na jakiś czas. Teraz latem gwarantuje ci, że objawy powrócą.
Na internecie pełno jest informacji. Np. przy 100kmh wcisnąć sprzęgło trzymając gaz przez 5sek i pozwolić sprzeglu szlifowac. Nic nie pomaga.
Lekkie przytulenie docisku przy wysokiej temperaturze powodowało szarpanie.
Czekam na informacje z Audi, sprawa jest u prawnika. Niestety, taka gwarancje fabryczne można sobie do dupy wsadzić.
Wybaczcie za wyrażenie.
Pozdrawiam
nie czytałem całego wątki, ale parę ostatnich postów starczy.
Do 2013r. byłem właścicielem C6, od mam A4 2.0TDI I 48tys km.
Mogę potwierdzić, że problem występuje wciąż i Audi nie usunęło tej wady od bodajże chyba 2007 roku.
Mój przypadek :
wymienione sprzęgło (choć było w b. dobrym stanie)
wymieniona płyta dociskając, która posiadała lekkie zabarwienia (fioletowe)
Całość mnie kosztowała 1700Eur (części i robocizna)
Niestety, z gwarancji nic, jako że sprzęgło podlega zużyciu a wad technicznych nie stwierdzono więc musiałem zapłacić za wszystko sam.
Po wymianie problem znikł. Dwumas był w porządku.
Trzęsienie czy szamponie pojawiało się tym, że wystarczyło zostawić ciepłe auto na jakieś 30min bądź dłużej i ponownie ruszyć. Na zimnym silniku objawów nie było.
Spróbuj nagrane auto zostawić na jakiś czas. Teraz latem gwarantuje ci, że objawy powrócą.
Na internecie pełno jest informacji. Np. przy 100kmh wcisnąć sprzęgło trzymając gaz przez 5sek i pozwolić sprzeglu szlifowac. Nic nie pomaga.
Lekkie przytulenie docisku przy wysokiej temperaturze powodowało szarpanie.
Czekam na informacje z Audi, sprawa jest u prawnika. Niestety, taka gwarancje fabryczne można sobie do dupy wsadzić.
Wybaczcie za wyrażenie.
Pozdrawiam