[A6 C5 2,4 AGA +LPG] Problem z obrotami.. błędy VAG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Bloki pomiarowe, blok 32 są to korekty długie. Kratki 1 i 3 są to korekty czasów według ECU dla odczytów pierwszych sond na biegu jałowym. Kratki 2 i 4 są to korekty dla sond przed katalizatorami ze średnim obciążeniem. Ważny jest też blok 33 i kratki 1 i 3 a są to korekty krótkie ECU według odczytów z pierwszych sond czyli po prostu korekty jakie ECU chce wprowadzać na żywo, w danym momencie. Jeśli korekta długa na benzynie wykracza poza limit to ECU skoryguje sobie mapę o jej wartość. Idealna korekta to 0% a do 5% to akceptowalna, im bliżej 0 tym lepiej. Korekta ujemna oznacza za bogatą mieszankę a korekta dodatnia za ubogą. Na gazie i na benzynie korekty powinny być te same. W przypadku źle dobranej mieszanki na gazie ECU benzynowe wyłapuje korektę ale nie potrafi tego skorygować bo nie ma ingerencji w komputer gazowy, ma tylko gazownik po podłączeniu laptopa. W najgorszym przypadku jeżdżąc na źle wyregulowanym gazie ECU benzynowe wyłapuje sporą korektę i wprowadza ją korygując dobrą mapę benzynową bo nie wie że jedzie na gazie, myśli że jedzie na benzynie więc ingeruje w mapę benzynową. Wtedy problemy zaczynają się na benzynie bo auto jedzie na złej mapie benzynowej skorygowanej przez ECU w oparciu o źle wyregulowany gaz.
Z rana na zimnym silniku gdy sondy zaczynają pracować po nagrzaniu się korekty będą bardziej na minusie bo mieszanka nie jest perfekcyjnie spalana a wraz z nagrzewaniem się silnika korekty zbliżają się do 0.
Z rana na zimnym silniku gdy sondy zaczynają pracować po nagrzaniu się korekty będą bardziej na minusie bo mieszanka nie jest perfekcyjnie spalana a wraz z nagrzewaniem się silnika korekty zbliżają się do 0.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2010, 00:06 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
fassi1, dzięki Tobie coraz więcej z tego rozumiem
ale nadal za mało... Czy z bloku 33 można wywnioskować że sonda niedomaga? Na paliwie i na rozgrzanym silniku w świetle tego co powiedziałeś mam bardzo duże korekty z minusem...zresztą z tego wynikają te błędy o których już mówiliśmy... może rzeczywiście jest to skutek z założenia gazu.. no ale wartości obu sond są inne.. czy tak ma być?
![Obrazek]()

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
fassi1, blok 32: -11,7% -3,9% -11,7% -10,2%.. wszystkie badania robiłem na samej benzynie.. Jeszcze jedna sprawa mnie ciekawi: porównuję blok 002 i widzę, że mamy inne obroty biegu jałowego: ja mam 730 Ty 680.. ale to już historia.. Dziś albo jutro zrobię nowe badania z nową sondą i przeczyszczoną przepustnicą i zobaczymy co wyjdzie :roll:
[ Dodano: 2010-06-10, 15:53 ]
Wczoraj odebrałem auto od mechanika.. sonda B2S1 została zmieniona na nową oryginalną.. Przepustnica została wyjęta i :shock: okazało się, że ktoś mi wywiercił dziurę w przepustnicy.. Logicznie rzecz biorąc to musiało być powodem zaciągania lewego powietrza do kolektora i sondy wariowały co prawdopodobnie przekładało się na te dziwne obroty na biegu jałowym.. Podpiąłem dzisiaj auto pod Vaga i skutek na zdjęciu:
potem wyświetliło mi błąd sondy B1S1 ale silnik chodzi równo i bez falowania na niskich obrotach.. czyli tak jakby wszystko już było ok.. prócz właśnie padającej drugiej sondy :roll:
[ Dodano: 2010-06-10, 15:53 ]
Wczoraj odebrałem auto od mechanika.. sonda B2S1 została zmieniona na nową oryginalną.. Przepustnica została wyjęta i :shock: okazało się, że ktoś mi wywiercił dziurę w przepustnicy.. Logicznie rzecz biorąc to musiało być powodem zaciągania lewego powietrza do kolektora i sondy wariowały co prawdopodobnie przekładało się na te dziwne obroty na biegu jałowym.. Podpiąłem dzisiaj auto pod Vaga i skutek na zdjęciu:
potem wyświetliło mi błąd sondy B1S1 ale silnik chodzi równo i bez falowania na niskich obrotach.. czyli tak jakby wszystko już było ok.. prócz właśnie padającej drugiej sondy :roll: