Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 1.9TDI (115KM)] 160km i ani ciut więcej

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
grzesoo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 maja 2010, 14:16
Lokalizacja: Brzeg

[C5 1.9TDI (115KM)] 160km i ani ciut więcej

Post autor: grzesoo1 » 25 maja 2010, 14:32

Witam, jestem posiadaczem audi a6 2001r 1.9 115KM
mam pytanie do znawców tematu, a mianowicie:
w czasie jazdy nie mogę wydusić z swojego autka więcej niż 160km/h, a pod nogą mam całkiem spory zapas gazu. obroty przekraczają lekko 3tyś i stoją w miejscu nawet jak wcisnę pedeł gazu do podłogi.
Jeśli chodzi o przyśpieszenie i dynamike to wydaje mi się ze jest wszystko w porzadku do tych 160km zbiera się całkiem nieźle ale potem lipa.
ps. filtr paliwa wymieniałem pół roku temu.
proszę o jakaś rade z czym może być problem
dzięki
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 23:16 przez grzesoo1, łącznie zmieniany 1 raz.

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 25 maja 2010, 15:16

1. Byś się przywitał w odpowiednim dziale.
2. Zrób logi.

grzesoo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 maja 2010, 14:16
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: grzesoo1 » 25 maja 2010, 16:07

Przepraszam za moje złe wychowanie, po reprymendzie zrobiłem co należy.
A propo logów to nic mi to nie mówi i nie wiem za co się zabrać, ale byłem u mechanika podpioł autko pod kompa i nic nie wykazało. Powiedział tylko tyle że może ten problem dotyczyć turbiny. Ale on tym się nie zajmuje i nic poradzić mi nie może.

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 25 maja 2010, 18:00

Ciekawe pod jaki komputer Ci samochód podpiął :)
Pewnie pod Texę:PP

Dobrze kombinuje jednak z tą turbiną.
Postaraj się pod VAGa podpiąć. Może ktoś w okolicy ma.

Sprawdź organoleptycznie układ dolotowy. Sprawdź zaworki (te obok filtra paliwa na podszybiu oraz podłączone do nich przewody i membrany.

Ty.. a może masz kaganiec:)

grzesoo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 maja 2010, 14:16
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: grzesoo1 » 25 maja 2010, 18:32

Nie pamiętam nazwy tego programu, ale wiem ze jest polskiej produkcji na niemieckiej licencji. co do reszty to jutro odwiedzę kolejnych mechaników moze coś poradzą, zasugeruję sie twoimi spostrzeżeniami może się przydadzą.
dzięki

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 26 maja 2010, 21:12

e tam ---- wymien przepływkę , porzycz od kogoś kto ma taka sama i jazda , jak pójdzie wiecej - to jzu wiesz co wymienic .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 27 maja 2010, 01:23

No to ładnie auto zamulone ;-)
Domniemywam ze dopiero co nabyłeś auto i 95% swojego życia spędzilo na światłach ruszając , chamując gdzie średnia prędkość przelotowa wynosiła max 70km/h a auto było "ciągane" pod 2000tys obrotów co w konsekwencji spowodowało tzw nagar i powolne zapieczanie - zamulanie.

Co do turbiny to niedaj się kręcić na żadną wymiane i bajere typu to jej ostatnie tchnienia,padła nie pompuje itd..

Co do przepływki to profilaktycznie możesz wymienić ale wydaje mi się ze skoro auto normalnie się zwija na niższych biegach i ładnie się kreci na wyższy zakres obrotów to to raczej nie to , pozatym przepływka skutkuje trybem awaryjnym w którym wręcz się toczysz.

Zaczął od weryfikacj kierownic turbiny i zaworku bodajrze N95 o ile dobrze pamiętam (mam nadzieje ze nie pomylił mi się symbol z nr nokii ;-) w każdym razie N90coś :-) ) Pamiętaj ze te przypadłości nie są końcem turbinki!

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 28 maja 2010, 21:30

Fascynat pisze: pozatym przepływka skutkuje trybem awaryjnym w którym wręcz się toczysz.
oj nie mogę sie zgodzic , juz takie cuda mialem , a winna była przepływka , ze nic mnie nie zdziwi
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

TomeQ36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 31 mar 2010, 21:20
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: TomeQ36 » 28 maja 2010, 23:04

Fascynat pisze:Zaczął od weryfikacj kierownic turbiny i zaworku bodajrze N95 o ile dobrze pamiętam (mam nadzieje ze nie pomylił mi się symbol z nr nokii w każdym razie N90coś ) Pamiętaj ze te przypadłości nie są końcem turbinki!
dokładnie zaworki n75 i n18 trzeba sprawdzić może nawet przeczyścić, jeżeli to nie pomoże to trzeba dalej szukać

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 29 maja 2010, 06:14

TomeQ36
Dziękuje za sprostowanie i odświeżenie pamięci w temacie TDI ;-)

grzesoo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 maja 2010, 14:16
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: grzesoo1 » 31 maja 2010, 22:30

Dziękuje panowie za zainteresowanie i pomoc ;-)
okazało się że to przepływka koszt 320zł plus komputer, ale powiem że się opłaciło nie poznałem samochodu, tereaz to idzie jak rakieta :mrgreen:
jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 01 cze 2010, 21:47

No i miłem racje :mrgreen:
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja