Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Czy do wymiany łożyska trzeba wyciągac kolumne?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
szkot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 06 gru 2009, 01:05
Lokalizacja: Edynburg

[A6 C6] Czy do wymiany łożyska trzeba wyciągac kolumne?

Post autor: szkot » 28 maja 2010, 00:44

Mam takie pytanko.
Mam juz komplet lozyska do wymiany (z przodu) . Zdradzicie mi czy trzeba do tej operacji wyciagac kolumne? Czy w zalaczniu jest opisana poprawna procedura wymiany?

Dzieki za wszelkie info


[edit]
cos do zalacznika nie mozna sie dostac wiec tu daje link: [URL=http://www.thats_me.republika.pl/rep.pdf]LINK[/URL]
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 28 maja 2010, 07:49

a dlaczego wymienas zlozyska? Slychac wyraznie ze wyja? maja luzy czy jak? Ja tez sie przymeirzam do ich wymiany. Mam takei rwazenie ze sa glosniejsze. Ale moze jestem przewrazliwiony!

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 28 maja 2010, 07:59

szkot
Byłem przy takiej operacji tydzień temu, nie zauważyłem wyciągania kolumny.

fenomenalny
Jeżeli nie jesteś pewien to na razie nie wymieniaj, u mnie raptem w ciągu tygodnia pojawił się bardzo uciążliwy hałas i lekkie wibracje, które wyczuwałem stopą. Możesz próbować jadąc slalomem nasłuchiwać czy hałas narasta, obciążając podczas takiej jazdy większą masą dane łożysko powinno mocniej hałasować.

szkot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 06 gru 2009, 01:05
Lokalizacja: Edynburg

Post autor: szkot » 28 maja 2010, 09:54

MaTyS pisze:szkot
Byłem przy takiej operacji tydzień temu, nie zauważyłem wyciągania kolumny.
Dzieki!!!

fenomenalny
Jeżeli nie jesteś pewien to na razie nie wymieniaj, u mnie raptem w ciągu tygodnia pojawił się bardzo uciążliwy hałas i lekkie wibracje, które wyczuwałem stopą. Możesz próbować jadąc slalomem nasłuchiwać czy hałas narasta, obciążając podczas takiej jazdy większą masą dane łożysko powinno mocniej hałasować.
Dokladnie tak jest.
Pierwsze lozysko bylo wymienione tuz zanim kupilem samochod pol roku temu. Bylo w raporcie z przegladu (na tej zoltej karteczce VOSA)
Niedawno pojawilo mi sie to szuranie. Do predkosci 30 mil jest cisza, przy 60 kolo okropnie halasuje, szybciej balem sie jechac zeby nie zgubic kola. Pojawilo sie to jakis miesiac temu i jest coraz glosniej.
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy

ralf_24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 02 cze 2009, 10:54
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: ralf_24 » 28 maja 2010, 09:59

Jeśli kupisz kompletne łożysko to nietrzeba ściągać kolumny. Fakt że na samochodzie trwa to dłużej bo nawet po odkręceniu łożysko często nie chce wyjść bo jest zapieczone a na prasie to moment. Ostatnio wymieniałem klientowi to jedno zeszło po minucie a z drugim męczyłem się godzine. A tak na marginesie. Sprawdz sobie ciśnienie w kołach bo miałem taki przypadek że gość przyjechał na wymiane łożysk w C6 a miał założony kapeć 235/45/17 i miał za niskie ciśnienie w kołach.Szumiało mu identycznie jak łożysko. Wystarczyło dobić powietrza i po problemie. Także najpierw to sprawdz żeby nieokazało się że będziesz miał najdroższe pompowanie kół bo to wszystko to jakieś 600 zł wyniesie.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 28 maja 2010, 10:06

A ja mialem cos takiego. Po zaupie uzywanego auta mialem opony 245/45 r 17 i jadac tym autem slychac bylo ze cos buczy. Pojechalem okazalo sie ze opony sa wyzabkowane zmienilem 2 sztuki i niby t buczenie stalo sie cichsze, ale nie chcialo mi sie wiezyc zeby opony az tak mocno buczaly. Po jakims czasie postanowlem wymienic wszytkie opony ale na wezsze czyli 225/45 r 17 i po wymianie buczenie ustapilo prawie do zera, ale mam wrazenie takie jakby teraz opona byla wezsza to mniejsze jest obciazenie i dlatego prawie nie buczy, ale gdy auto bylo na hamowni i zostalo rozpedzone do znacznej predkosci to na zewnatrz slychac bylo taki dziwny siwst. Zastanowila mnie jedna rzecz bo TUNER powiedzial ze moje kola stawiaja znaczny opor tzn wiekszy niz normalnie i ze moze to byc wina opon. Ale przecie zopony sa nowe, wiec co to moze byc............. lozyska???? Jak to sprawdzic by mie cpewnosc stuprocentowa!

szkot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 06 gru 2009, 01:05
Lokalizacja: Edynburg

Post autor: szkot » 28 maja 2010, 11:22

ralf_24 pisze:Jeśli kupisz kompletne łożysko to nietrzeba ściągać kolumny. Fakt że na samochodzie trwa to dłużej bo nawet po odkręceniu łożysko często nie chce wyjść bo jest zapieczone a na prasie to moment. Ostatnio wymieniałem klientowi to jedno zeszło po minucie a z drugim męczyłem się godzine. A tak na marginesie. Sprawdz sobie ciśnienie w kołach bo miałem taki przypadek że gość przyjechał na wymiane łożysk w C6 a miał założony kapeć 235/45/17 i miał za niskie ciśnienie w kołach.Szumiało mu identycznie jak łożysko. Wystarczyło dobić powietrza i po problemie. Także najpierw to sprawdz żeby nieokazało się że będziesz miał najdroższe pompowanie kół bo to wszystko to jakieś 600 zł wyniesie.
Cisnienie sprawdzalem trzykrotnie. Fakt ze od momentu jak zaczal mi sie halas pojawiac nieco ponad miesiac temu zrobilem jakies 5000km
Opony bardzo dokladnie ogladalem i nie widze jakichkolwiek uszkodzen. Poztym wyje tylko z jednego kola.

Z znalezieniem lozyska mialem troche zabawy. Bylem w czterech hutrowniach. ceny od 110 do 145 Futnow. Za tansze zamienniki i drozszy oryginal. Przez internet niewiele taniej (95Futnow plus 20 przesylka)
W koncu ka ktoryms forum znalazlem firme Euro Car Parts. Sprowadzili mi oryginalne lozysko w cenie 75 Funtow. SKF i co ciekawe: nie chinskie, nie szwedzkie a WLOSKIE (Made in Italy)
Jutro (sobota) przymiezam sie do wymiany
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 28 maja 2010, 11:27

fenomenalny pisze:A ja mialem cos takiego. Po zaupie uzywanego auta mialem opony 245/45 r 17 i jadac tym autem slychac bylo ze cos buczy. Pojechalem okazalo sie ze opony sa wyzabkowane zmienilem 2 sztuki i niby t buczenie stalo sie cichsze, ale nie chcialo mi sie wiezyc zeby opony az tak mocno buczaly. Po jakims czasie postanowlem wymienic wszytkie opony ale na wezsze czyli 225/45 r 17 i po wymianie buczenie ustapilo prawie do zera, ale mam wrazenie takie jakby teraz opona byla wezsza to mniejsze jest obciazenie i dlatego prawie nie buczy, ale gdy auto bylo na hamowni i zostalo rozpedzone do znacznej predkosci to na zewnatrz slychac bylo taki dziwny siwst. Zastanowila mnie jedna rzecz bo TUNER powiedzial ze moje kola stawiaja znaczny opor tzn wiekszy niz normalnie i ze moze to byc wina opon. Ale przecie zopony sa nowe, wiec co to moze byc............. lozyska???? Jak to sprawdzic by mie cpewnosc stuprocentowa!
Może coś z rozmiarem nie tak. Bo standardowa opona dla szerokosci 225 to jest 225/50/17 , a nie jak zalozyles 225/45/17;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga