Mam takie pytanko.
Mam juz komplet lozyska do wymiany (z przodu) . Zdradzicie mi czy trzeba do tej operacji wyciagac kolumne? Czy w zalaczniu jest opisana poprawna procedura wymiany?
Dzieki za wszelkie info
[edit]
cos do zalacznika nie mozna sie dostac wiec tu daje link: [URL=http://www.thats_me.republika.pl/rep.pdf]LINK[/URL]
[A6 C6] Czy do wymiany łożyska trzeba wyciągac kolumne?
[A6 C6] Czy do wymiany łożyska trzeba wyciągac kolumne?
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy
Mieszkaniec wyspy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
szkot
Byłem przy takiej operacji tydzień temu, nie zauważyłem wyciągania kolumny.
fenomenalny
Jeżeli nie jesteś pewien to na razie nie wymieniaj, u mnie raptem w ciągu tygodnia pojawił się bardzo uciążliwy hałas i lekkie wibracje, które wyczuwałem stopą. Możesz próbować jadąc slalomem nasłuchiwać czy hałas narasta, obciążając podczas takiej jazdy większą masą dane łożysko powinno mocniej hałasować.
Byłem przy takiej operacji tydzień temu, nie zauważyłem wyciągania kolumny.
fenomenalny
Jeżeli nie jesteś pewien to na razie nie wymieniaj, u mnie raptem w ciągu tygodnia pojawił się bardzo uciążliwy hałas i lekkie wibracje, które wyczuwałem stopą. Możesz próbować jadąc slalomem nasłuchiwać czy hałas narasta, obciążając podczas takiej jazdy większą masą dane łożysko powinno mocniej hałasować.
Dokladnie tak jest.MaTyS pisze:szkot
Byłem przy takiej operacji tydzień temu, nie zauważyłem wyciągania kolumny.
Dzieki!!!
fenomenalny
Jeżeli nie jesteś pewien to na razie nie wymieniaj, u mnie raptem w ciągu tygodnia pojawił się bardzo uciążliwy hałas i lekkie wibracje, które wyczuwałem stopą. Możesz próbować jadąc slalomem nasłuchiwać czy hałas narasta, obciążając podczas takiej jazdy większą masą dane łożysko powinno mocniej hałasować.
Pierwsze lozysko bylo wymienione tuz zanim kupilem samochod pol roku temu. Bylo w raporcie z przegladu (na tej zoltej karteczce VOSA)
Niedawno pojawilo mi sie to szuranie. Do predkosci 30 mil jest cisza, przy 60 kolo okropnie halasuje, szybciej balem sie jechac zeby nie zgubic kola. Pojawilo sie to jakis miesiac temu i jest coraz glosniej.
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy
Mieszkaniec wyspy
Jeśli kupisz kompletne łożysko to nietrzeba ściągać kolumny. Fakt że na samochodzie trwa to dłużej bo nawet po odkręceniu łożysko często nie chce wyjść bo jest zapieczone a na prasie to moment. Ostatnio wymieniałem klientowi to jedno zeszło po minucie a z drugim męczyłem się godzine. A tak na marginesie. Sprawdz sobie ciśnienie w kołach bo miałem taki przypadek że gość przyjechał na wymiane łożysk w C6 a miał założony kapeć 235/45/17 i miał za niskie ciśnienie w kołach.Szumiało mu identycznie jak łożysko. Wystarczyło dobić powietrza i po problemie. Także najpierw to sprawdz żeby nieokazało się że będziesz miał najdroższe pompowanie kół bo to wszystko to jakieś 600 zł wyniesie.
A ja mialem cos takiego. Po zaupie uzywanego auta mialem opony 245/45 r 17 i jadac tym autem slychac bylo ze cos buczy. Pojechalem okazalo sie ze opony sa wyzabkowane zmienilem 2 sztuki i niby t buczenie stalo sie cichsze, ale nie chcialo mi sie wiezyc zeby opony az tak mocno buczaly. Po jakims czasie postanowlem wymienic wszytkie opony ale na wezsze czyli 225/45 r 17 i po wymianie buczenie ustapilo prawie do zera, ale mam wrazenie takie jakby teraz opona byla wezsza to mniejsze jest obciazenie i dlatego prawie nie buczy, ale gdy auto bylo na hamowni i zostalo rozpedzone do znacznej predkosci to na zewnatrz slychac bylo taki dziwny siwst. Zastanowila mnie jedna rzecz bo TUNER powiedzial ze moje kola stawiaja znaczny opor tzn wiekszy niz normalnie i ze moze to byc wina opon. Ale przecie zopony sa nowe, wiec co to moze byc............. lozyska???? Jak to sprawdzic by mie cpewnosc stuprocentowa!
Cisnienie sprawdzalem trzykrotnie. Fakt ze od momentu jak zaczal mi sie halas pojawiac nieco ponad miesiac temu zrobilem jakies 5000kmralf_24 pisze:Jeśli kupisz kompletne łożysko to nietrzeba ściągać kolumny. Fakt że na samochodzie trwa to dłużej bo nawet po odkręceniu łożysko często nie chce wyjść bo jest zapieczone a na prasie to moment. Ostatnio wymieniałem klientowi to jedno zeszło po minucie a z drugim męczyłem się godzine. A tak na marginesie. Sprawdz sobie ciśnienie w kołach bo miałem taki przypadek że gość przyjechał na wymiane łożysk w C6 a miał założony kapeć 235/45/17 i miał za niskie ciśnienie w kołach.Szumiało mu identycznie jak łożysko. Wystarczyło dobić powietrza i po problemie. Także najpierw to sprawdz żeby nieokazało się że będziesz miał najdroższe pompowanie kół bo to wszystko to jakieś 600 zł wyniesie.
Opony bardzo dokladnie ogladalem i nie widze jakichkolwiek uszkodzen. Poztym wyje tylko z jednego kola.
Z znalezieniem lozyska mialem troche zabawy. Bylem w czterech hutrowniach. ceny od 110 do 145 Futnow. Za tansze zamienniki i drozszy oryginal. Przez internet niewiele taniej (95Futnow plus 20 przesylka)
W koncu ka ktoryms forum znalazlem firme Euro Car Parts. Sprowadzili mi oryginalne lozysko w cenie 75 Funtow. SKF i co ciekawe: nie chinskie, nie szwedzkie a WLOSKIE (Made in Italy)
Jutro (sobota) przymiezam sie do wymiany
A6C6 Avant 3L TDI
Mieszkaniec wyspy
Mieszkaniec wyspy
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Może coś z rozmiarem nie tak. Bo standardowa opona dla szerokosci 225 to jest 225/50/17 , a nie jak zalozyles 225/45/17;/fenomenalny pisze:A ja mialem cos takiego. Po zaupie uzywanego auta mialem opony 245/45 r 17 i jadac tym autem slychac bylo ze cos buczy. Pojechalem okazalo sie ze opony sa wyzabkowane zmienilem 2 sztuki i niby t buczenie stalo sie cichsze, ale nie chcialo mi sie wiezyc zeby opony az tak mocno buczaly. Po jakims czasie postanowlem wymienic wszytkie opony ale na wezsze czyli 225/45 r 17 i po wymianie buczenie ustapilo prawie do zera, ale mam wrazenie takie jakby teraz opona byla wezsza to mniejsze jest obciazenie i dlatego prawie nie buczy, ale gdy auto bylo na hamowni i zostalo rozpedzone do znacznej predkosci to na zewnatrz slychac bylo taki dziwny siwst. Zastanowila mnie jedna rzecz bo TUNER powiedzial ze moje kola stawiaja znaczny opor tzn wiekszy niz normalnie i ze moze to byc wina opon. Ale przecie zopony sa nowe, wiec co to moze byc............. lozyska???? Jak to sprawdzic by mie cpewnosc stuprocentowa!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga