[A6 C5] Geometria zawieszenia - krzywa zbieżności Wrocław
[A6 C5] Geometria zawieszenia - krzywa zbieżności Wrocław
Witam.
Wymieniłem wszystkie wahacze i końcówki drążków.
Szukam warsztatu we Wrocławiu który ma odpowiedni sprzęt i potrafi wykonać pełną geometrię zawieszenia razem z korektą krzywej zbieżności (chodzi o tą śrubę wkręcaną w sworzeń końcówki drążka kierowniczego)
Obdzwoniłem parę warsztatów, wniosek jest taki że większość w ogóle nie wie o co chodzi:
-Floryn auto na ślężnej - Pan mnie wyśmiał i mówiąc że tam nie ma żadnej regulacji nawet na milimetr, nie dyskutowałem niech żyje w nieświadomości
-na Trawowej, Poświęckiej i jeszcze dwa inne przyznali że niczego takiego nigdy nie regulują
-serwis Skody na grunwardzkiej podobno nie są w stanie zrobić bo nie mają danych do A6
-RS Serwis szybowcowa - chyba wiedzą o co chodzi, ale tam na warsztat nie chcą wpuszczać więc tak naprawdę nie wiadomo co robią, a poza tym jak ktoś mi mówi że cena zaczyna się od 170 i jest ruchoma (w górę oczywiście) w zależności co będzie trzeba wyregulować to trochę mi podpada
Ktoś to w ogóle robi we Wrocku lub okolicy? Oczywiście poza ASO i w rozsądnej cenie.
Wymieniłem wszystkie wahacze i końcówki drążków.
Szukam warsztatu we Wrocławiu który ma odpowiedni sprzęt i potrafi wykonać pełną geometrię zawieszenia razem z korektą krzywej zbieżności (chodzi o tą śrubę wkręcaną w sworzeń końcówki drążka kierowniczego)
Obdzwoniłem parę warsztatów, wniosek jest taki że większość w ogóle nie wie o co chodzi:
-Floryn auto na ślężnej - Pan mnie wyśmiał i mówiąc że tam nie ma żadnej regulacji nawet na milimetr, nie dyskutowałem niech żyje w nieświadomości
-na Trawowej, Poświęckiej i jeszcze dwa inne przyznali że niczego takiego nigdy nie regulują
-serwis Skody na grunwardzkiej podobno nie są w stanie zrobić bo nie mają danych do A6
-RS Serwis szybowcowa - chyba wiedzą o co chodzi, ale tam na warsztat nie chcą wpuszczać więc tak naprawdę nie wiadomo co robią, a poza tym jak ktoś mi mówi że cena zaczyna się od 170 i jest ruchoma (w górę oczywiście) w zależności co będzie trzeba wyregulować to trochę mi podpada
Ktoś to w ogóle robi we Wrocku lub okolicy? Oczywiście poza ASO i w rozsądnej cenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: [A6 C5] Geometria zawieszenia - krzywa zbieżności Wrocła
tyg pisze:wykonać pełną geometrię zawieszenia razem z korektą krzywej zbieżności (chodzi o tą śrubę wkręcaną w sworzeń końcówki drążka kierowniczego)
Możesz wyjaśnić? Co tam takiego nadzwyczajnego jest do regulacji w SPAM do klasycznego McPersona?
https://a6klub.pl/a6-c5-geometria-zawieszenia-vt15155.htm
7-my post od góry
cała procedura opisana w elsie (toe constant “S” lub S-point adjustment)
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?act=attach&type=post&id=128441
http://www.tecnopneumatic.gr/Uploads/PhotosFiles/euthugrammiseis/EXACT7000/EXACT7000.pdf
strona 77
z tego co wiem wymagana jest do tego specjalna belka na której unosi się przód samochodu
7-my post od góry
cała procedura opisana w elsie (toe constant “S” lub S-point adjustment)
http://vwforum.vwforum.ro/index.php?act=attach&type=post&id=128441
http://www.tecnopneumatic.gr/Uploads/PhotosFiles/euthugrammiseis/EXACT7000/EXACT7000.pdf
strona 77
z tego co wiem wymagana jest do tego specjalna belka na której unosi się przód samochodu
Ok rozumiem.
Mam tylko uwage że powinieneś podjechać do jakiegoś zakładu a nie dzwonić i rzucać im taką litanie zwrotów technicznych
Moje doświadczenie mówi mi, że mechanicy często wiedzą o co chodzi, ale wogóle nie potrafią tego dobrze nazwać. Więc jak im rzuciłeś wiązanke to sie nie dziwie że mówili że nie wiedzą o co chodzi i że tego nie potrafią.
Miałem taką sytuacje kiedyś z pompą wtryskową, naczytałem sie teorii i pojęć na necie, jak zaczołem wydzwaniać z pytaniami do serisów pomp (nawet renomowanych i poważnych) to wogóle mnie nie rozumieli co ja mam za problem z tą pompą. Jak pojechałem do jednego, który też przez telefon niewiele mnie rozumiał i na żywo pogadałem i on zabrał sie za robote to widać było że zęby zjadł na tych pompach.
Tego wielowahacza w Paskach B5 A4 A6 jeździ dziesiątki tysięcy po naszych drogach więc raczej spodziewam się że większość wie o co chodzi.
Szwagier z tydzień temu ustawiał całe zawieszenie w A4 po wymianie wszystkiego i nie było żadnych problemów z ustawieniem geometrii.
Mam tylko uwage że powinieneś podjechać do jakiegoś zakładu a nie dzwonić i rzucać im taką litanie zwrotów technicznych

Miałem taką sytuacje kiedyś z pompą wtryskową, naczytałem sie teorii i pojęć na necie, jak zaczołem wydzwaniać z pytaniami do serisów pomp (nawet renomowanych i poważnych) to wogóle mnie nie rozumieli co ja mam za problem z tą pompą. Jak pojechałem do jednego, który też przez telefon niewiele mnie rozumiał i na żywo pogadałem i on zabrał sie za robote to widać było że zęby zjadł na tych pompach.
Tego wielowahacza w Paskach B5 A4 A6 jeździ dziesiątki tysięcy po naszych drogach więc raczej spodziewam się że większość wie o co chodzi.
Szwagier z tydzień temu ustawiał całe zawieszenie w A4 po wymianie wszystkiego i nie było żadnych problemów z ustawieniem geometrii.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
- Lokalizacja: WROCŁAW
niestety nie
po objechaniu kilku warsztatów nie miałem już ani czasu ani ochoty na dalsze udowadnianie że nie jestem wielbłądem
ustawiłem "zwykłą" geometrie, zobaczymy co się będzie działo
ale jak ktoś przy okazji zlokalizuje taki serwis co ma sprzęt i niezbędną wiedzę
to chętnie w przyszłości odwiedzę
btw
w rs serwisie też tego nie robią

po objechaniu kilku warsztatów nie miałem już ani czasu ani ochoty na dalsze udowadnianie że nie jestem wielbłądem
ustawiłem "zwykłą" geometrie, zobaczymy co się będzie działo
ale jak ktoś przy okazji zlokalizuje taki serwis co ma sprzęt i niezbędną wiedzę
to chętnie w przyszłości odwiedzę
btw
w rs serwisie też tego nie robią
jac_ek pisze:ta specjalna belke jak napisales ma kazde audi
ta belka to narzędzie VAG1925 i chyba mój audik jak i "parę" innych wyjechało z fabryki wybrakowanych bo nie posiadają nic takiego na wyposażeniu

jac_ek pisze:A tak swoja droga to cos przeczytales a nie zrozumiales tego.
widocznie mój techniczny angielski być słaby
i jak mówią nie popełnia błędów ten kto nic nie robi
ale skoro przeczytałeś i zrozumiałeś wszystko to może mnie oświecisz,
bo na razie nie podałeś żadnego konkretu, nawet w którym miejscu się mylę
najlepiej na przykładzie, załóżmy że wymieniamy końcówki drążków, dla uproszczenia przyjmijmy, że przed wymianą zarówno przednie jak i tylne zawieszenie miało poprawną geometrię
możesz podać w kilku krokach jak w tym wypadku powinna w/g Ciebie procedura regulacji geometrii w tym modelu
Oczywiście to sprawdziłem najpierw, popytałem też wśród znajomych
te polecane poszły na pierwszy ogień
no a jednego baaaaardzo polecanego pana cytowałem nawet w pierwszym poście
ale zdaję sobie sprawę że ocena zwykłego właściciela auta jest subiektywna
zależy czy auto dobrze trzyma się drogi (ale auta są różne jedne łatwiej się reguluje inne trudniej, jedne bardziej są wrażliwe na złe ustawienie inne mniej)
czy cena za usługę była niska
czy obsługa miała dobry humor, czy warsztat wygląda profesjonalnie ...itp
dlatego ja pytałem za każdym razem czy wykonują konkretną procedurę, ale tego żaden z polecanych nie robił
myślę że problem jest szerszy i nie dotyczy tylko Wrocławia, dlatego radziłbym wszystkim właścicielom wielowachaczowego zawieszenia by audi/vw przyjrzeć się co i jak tak naprawdę sprawdzają i regulują diagności w ich autach
większość z nich nawet się nawet nie zastanawia co ustawia - "bo tak się robi we wszystkich autach", byleby się wydruk z maszyny zgadzał
te polecane poszły na pierwszy ogień
no a jednego baaaaardzo polecanego pana cytowałem nawet w pierwszym poście

ale zdaję sobie sprawę że ocena zwykłego właściciela auta jest subiektywna
zależy czy auto dobrze trzyma się drogi (ale auta są różne jedne łatwiej się reguluje inne trudniej, jedne bardziej są wrażliwe na złe ustawienie inne mniej)
czy cena za usługę była niska
czy obsługa miała dobry humor, czy warsztat wygląda profesjonalnie ...itp
dlatego ja pytałem za każdym razem czy wykonują konkretną procedurę, ale tego żaden z polecanych nie robił
myślę że problem jest szerszy i nie dotyczy tylko Wrocławia, dlatego radziłbym wszystkim właścicielom wielowachaczowego zawieszenia by audi/vw przyjrzeć się co i jak tak naprawdę sprawdzają i regulują diagności w ich autach
większość z nich nawet się nawet nie zastanawia co ustawia - "bo tak się robi we wszystkich autach", byleby się wydruk z maszyny zgadzał