Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 AFB]Falujące obroty cd.

Silniki wysokoprężne
kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

[A6 C5 AFB]Falujące obroty cd.

Post autor: kryhawrc » 15 maja 2010, 20:08

Witam po dluzszej przerwie.
Kontynuuje wontek; a6-c5-25tdi-afb-falujace-obroty-vt16688.htm i mam nowe spostrzeżenia, mianowicie:

Problem jeszcze nie rozwiązany ale mam nowe spostrzeżenia. Otóż po wiosennych porządkach i myciu silnika(min. zawór EGR) problem sie troche zmniejszył a własciwie zmodyfikował. To szarpanie ktore występowało u mnie było spowodowane brakiem 1300obr.min. Tzn. byłwyraźny przeskok obrotów z 1200 na 1400 i wlasnie w tym przedziale występowało falowanie i do tego były drgania całego auta.Mozna to bylo wyczuc łatwo na postoju dodając delikatnie gazu. Wyraźny przeskok. Tak jak pisałem wcześniej po wiosennych porządkach trochę sie zmieniło ten przeskok jest na przełomie 1000-1200 obrotów. Podczas jazdy juz nic nie czuć-nie faluje, tylko sa drgania no i ten przeskok obrotów.
Wyszukałem ze takie objawy mogą być spowodowane wtryskiem sterującym,ale to za drogi koszt go wymieniac nie mając 100% pewności. Do tego VAG żadnych błędów nie pokazał.
I mało tego-"przeskok obrotów i drgania" wystepuje tylko i wyłącznie jak auto sie troche rozgrzeje(po przejechaniu 2-3 km.). Na zimnym silniku wszystko jest w porządku i nie ma ani "przeskoku" ani drgań.
Czy ktoś wie cos na ten temat, bo ja już nie mam zielonego pojęcia o co tu chodzi.
pozdrawiam.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 15 maja 2010, 23:15

Co do twojej oceny "mojego" regionu to jak bedziesz kiedykolwiek w tej okolicy to zapraszam <piwo>
A co do twojej diagnozy to wykluczyłbym tez przepływomierz-bo robilem podmiane i bylo to samo.
A jesli chodzi o resztę sugesti to nasuwa mi sie to ze czysciłem tez kolektory ssące i w tym klapę gasząca o której wspomniałes, tak ze może to coś z tym związane???

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 16 maja 2010, 11:35

Co do logów to wlasnie jest tak jak napisałes-czyli wykażą prawdopodobnie co innego-mianowice przeładowanie turbiny lub cos z osprzętem(błąd 00575- ktory mam od początku kiedy kupiłem auto czyli ponad 3 lata),a to falowanie mam od kilku miesiecy(dlatego tak długo bo zimą nie robiłem nic bo nie mam garażu)
Tak ze nie wiem czy usunę w ten sposób usterke.

Co do podmiany pompy i wtryskow to raczej nie mam takiej opcji. Spróbowałbym jeszcze podmiane na inny przepływomierz-bo ten co podmieniałem to była podróba(chociaż próbowalem na postoju dodając lekko gazu i też był przeskok)
Obawiam sie ze problem moze byc bardzo trudny z diagnozowania.

A co do tego co napisales na poczatku(o tym czy powinienes zabierać głos) to zdanie mam takie że Ty i wielu ludzi na tym forum ma dużo wieksze pojecie na temat tych silników niż wiekszosć Autoryzowanych Serwisów Audi czy Vw. No nie wspomne juz o "panach Jasiach za rogiem" i tym podobnych ,którzy wogóle nie mają tym pojęcia.Tak że kazde zdanie napisane przez ciebie może dużo pomóc- i niejednemu pomogło. <ok>

[ Dodano: 2010-05-16, 11:40 ]
A i jeszcze jedno -
Jak moge sprawdzic tą prawidłową dawke paliwa VAGiem-może coś pogrzebałem?
I czy wogóle sam dam radę to zrobić?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 22 maja 2010, 17:49

Więc z tego co rozumiem na razie mam tylko odczytac wartości jakie pokaże mi VAG(korzystając z loginu jak o którym tam pisano) i wkleic na forum.
Tylko mam jeszcze pytanie czy zrobic to na rozgrzanym silniku czy na zimnym?
(Tzn. kiedy występuje ten przeskok czy kiedy go nie ma?)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2010, 12:26

A wiec tak przepisalem bo motałem sie ze zrobieniem screena-jak cos bedzie zle i czegoś bedzie brakować to poprawie.

Na Zimnym
01
http://img195.imageshack.us/img195/7/01zimny.jpg
05
http://img52.imageshack.us/img52/6401/05zimny.jpg
I ciepły
01
http://img580.imageshack.us/img580/8098/01cieply.jpg
05
http://img594.imageshack.us/img594/2764/05ciepy.jpg

No ale jest problem ze nawet po rozgrzaniu nie pojawił sie dzis problem falowania. Wystraszył sie VAGa czy co :lol: ?
Co prawda dałem mu dziś trochę w pi.....ę, nie wiem co teraz jest grane. Może potrzebował trochę ciężkiej nogi i się naprawił

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2010, 14:00

Co do temperatury to na wskaźniku w aucie jest równe 90 stopni, a VAG pokazuje 81. Raczej juz wyższej temperatury nie osiągnę bo włącza sie wetylator.
Tak jak pisałes przedstawie logi statyczne tych grup które chciałes.
pozdr

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2010, 15:54

Zanim przeczytałem co napisałes zrobilem logi. Jeszcze raz screen logu 01 i 05 ,bo osiągnąłem trochę wiekszą temperature zaczął falowac
01
http://img232.imageshack.us/img232/7411/99217461.jpg
05
http://img139.imageshack.us/img139/6568/70589553.jpg
no i logi statyczne(nie wiem czy dobrze zrobione)
001
http://img7.imageshack.us/img7/3246/001fbb.jpg
013
http://img153.imageshack.us/img153/2282/013et.jpg
014
http://img33.imageshack.us/img33/9830/014lzz.jpg
Jak dam rade jeszcze dzisiaj to sprawdze czy jest jakaś różnica temperatur tak jak pisales poprzez odczyt z silnika i z licznika

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2010, 17:30

No to mnie teraz "pocieszyłeś" <smuty>
Fakt jest taki ze wałki rozrządu na pewno są powycierane(były już z powycierane jak kupiłem auto tj. ponad 3 lata temu.) Być może teraz są w dużo gorszym stanie,choć nie na pewno bo dużych przebiegów nie robię(5-7tys rocznie)Kojażę teraz ze problem o którym piszemy zaczął sie pojawiać jak zmieniłem stację paliw. Tzn.- kto wie czy nie lałem jakiegoś badziewnego paliwa-i może to też być z tym związane?
Tak czy tak mam poważny problem i chyba bedę musiał pomysleć o sprzedaży auta "za grosze" . Niestety ale już chyba nie bedzie mnie stac na naprawe. Tym bardziej ze teraz mam inne wydatki typu dziecko,kredyt hipoteczny itp., no i niestety to mnie razej przerośnie. Tak że teraz jestem w kropce-szczerze mówiąc myślalem ze to jakaś pierdoła-a tu :evil:

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 maja 2010, 17:53

Nie no- tak łatwo sie nie poddam.
Oczywiście ze sciągne pokrywy zaworów.
Tylko mam pytanie czy po odkręceniu i sciągnieciu przewodów paliwowych bedzie trzeba odpowietrzac pompę jakimś urządzeniem(czytałem o tym kiedyś) czy tylko odpowietrzyć pózniej przez popuszczenie nakrętek?Pytam dla tego gdyż wiekszośc napraw wykonuje i chcę wykonać sam bo nie ufam żadnemu mechanikowi(z resztą w moim rejonie żaden machenik nie wie co to VAG i logi)i nie wiem czy będe miał odpowiedni szprzęt

pozdr i wielkie dzieki za dotychczasową pomoc Piotruś <piwo>

[ Dodano: 2010-05-23, 18:35 ]
W sumie to tak sobie kiedyś myślałem żeby kupić jakis używany kompletny silnik taki jak np. BFC albo chociaż AYM,niż inwestować w AFB. Tylko mam pytanie czy pasuje osprzęt. Lub ewenualnie co by trzeba było jeszcze dokupic-przeprogramować?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 24 maja 2010, 08:16

Myslę własnie nad zamianą silnika. I własnie coś żeby już miało kod na litere B. Na allegro trzeba dać za taki silnik 3-4 tys. Mam jeszcze szwagra za granicą. Jak by coś znalazł to na pewno za pół ceny tej co na allegro. A przywieść go to też nie problem-tylko teraz kasa.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 24 maja 2010, 19:36

Na razie tak dopiero rozmyślam tak czy tak jak bede kupował to na pewno bede sie pytał. A czy to bedzie współpracowac z tiptronicem.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 26 maja 2010, 08:06

Z tego co rozumiem to obojętnie czy szukać silnika z manuala czy automata-dochodzi ewentualnie koszt tej tulejki o ktorej wspomniałes.

Podsumowując wszystko-silnik na literke B- pomijając BFC!

[ Dodano: 2010-05-30, 09:10 ]
Piotruś ma prośbę. Mam zamiar podmienic wtryskiwacze. Mołbys mi napisac które mam podmienic? Rozumiem ze nie ma potrzeby podmiany wszystkich 6-ciu. Proszę o odpowiedz-z gory serdrcznie dziekuje.

[ Dodano: 2010-06-01, 22:18 ]
Jeszcze chciałbym zapytac czy jest mozliwa regeneracja wtryskow i czy w ogole sie to opłaca?
Jeszcze raz prosze o wskazanie które wtryski nadają sie do wymiany-chyba ze musze wszystkie?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 03 cze 2010, 20:20

Czekając na twoją odpowiedz, a zalezało mi na czasie- zapytałem sie też na konkurencyjnym forum(oczywiście nie mam do Ciebie żalu za to że sie nie odzywałeś-rozumiem ze są inne sprawy itp.)
W każdym bądz razie radzili zeby kupić niejaki Xeramic i pojeżdzić trochę. Druga sprawa to sprawdzić czy nie ma pęcheżyków powietrza. (dodam ze zimą kiedy zaczęły sie te problemy wymieniałem plastikową złączke przy filtrze paliwa(fachowo to zawór do wersji z podgrzew. paliwa 057127247A) i czy przypadkiem to nie ma z tym związku?)
Co o tym sądzisz?
Czy to też może być przyczyną?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 03 cze 2010, 23:38

Mixol co prawda nie wlewam zawsze-tylko co 3-4 tankowanie, ale mysle ze to raczej nie powinno mieć chyba teraz znaczenia.
Jesli chodzi o podmiane wtrysków to szczerze mowiąc miałem w planie kupno urzywanych. Z względu na ograniczenia finansowe chciałem kupić 2-3 sztuki te które wyglądają najgorzej no i spróbować co bedzie się działo. Tylko pytałem które, bo wiem ze wtrysk sterujący jest dużo droższy, no i oczywiscie nie mam pewnosci ze bedzie na 100% sprawny.(no ale wygląda na to ze niestety sterujący też)Ale z drugiej strony myslę ze nie bedzie uszkodzony"tak samo" i bedzie jakis punkt odniesienia.
Mam jeszcze pytanie czy ma znaczenie z jakiego silnika pochodzą wtryski(150,163,180KM)?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 04 cze 2010, 10:19

Kod: Zaznacz cały

Wybuduj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia. 
Rozumiem ze po prostu wyjąc moje wtryski i dac do sprawdzenia. Tylko gdzie ja teraz znajde w miare dobrego fachowca od tego. A co do ewentualnej podmiany to niestety nie mam z kąd wziąść żeby podmienić wtryski dla tego rozważałem kupno. Niestety w mojej okolicy nikt nie ma a jak mają to chcą tyle co za nowe i w dodatku nie wiadomo na ile sprawne.
Ach bo kur..... jak sie piepszy to wszystko i w pracy i w domu i w aucie-co za życie. I do tego jeszcze brak czasu żeby konkretnie się zabrać za to auto <smuty>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga