Po zdjęciu miski widać było obróconą panewkę, obecnie silnik jest wyciągany z auta w celu dokładnej diagnozy uszkodzenia. Zakładając że ta panewka jest obrócona - czy takie rzeczy da się naprawić czy mogę od razu strzelić sobie w łeb?. Proszę o niekometowanie roboty serwisu, to osobna sprawa. Chciałbym się tylko dowiedzieć jaka drogą ma dalej podążać :roll:
[A6 C5] 3.0 V6 - przekręcona panewka
-
tomciar
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[A6 C5] 3.0 V6 - przekręcona panewka
Witajcie. Oddałem auto do warsztatu w celu wymiany uszczelki pod głowicą, przy okazji zleciłem również wymianę rozrządu. Po zrobieniu roboty mechanik pojechał na jazdę próbną (po sprawdzeniu wszystkiego wcześniej na postoju). Podczas jazdy próbnej zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Samochód z powrotem na serwis, zmierzono ciśnienie oleju - faktycznie na wysokich obrotach spadało 0,5 bara poniżej nominalnego. Po zdjęciu miski olejowej pompa wyglądała na ok, natomiast smok był trochę zawalony i podobno resztki jakiegoś silikonu. Po przeczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy znowu pomiar ciśnienia na postoju - było ok, potem jazda próbna. Z jazdy próbnej już nie wrócili o własnych siłach, kontrolka sie zapaliła, silnik zaczął stukać
, lawetą do warsztatu.
Po zdjęciu miski widać było obróconą panewkę, obecnie silnik jest wyciągany z auta w celu dokładnej diagnozy uszkodzenia. Zakładając że ta panewka jest obrócona - czy takie rzeczy da się naprawić czy mogę od razu strzelić sobie w łeb?. Proszę o niekometowanie roboty serwisu, to osobna sprawa. Chciałbym się tylko dowiedzieć jaka drogą ma dalej podążać :roll:
Po zdjęciu miski widać było obróconą panewkę, obecnie silnik jest wyciągany z auta w celu dokładnej diagnozy uszkodzenia. Zakładając że ta panewka jest obrócona - czy takie rzeczy da się naprawić czy mogę od razu strzelić sobie w łeb?. Proszę o niekometowanie roboty serwisu, to osobna sprawa. Chciałbym się tylko dowiedzieć jaka drogą ma dalej podążać :roll:
.
Oczywiscie kolego że można robić panewki tylko pytanie czy gra jest warta świeczki. Ale skoro robiłeś górę czyli głowice to myślę że tak bo koszt takiego silnika to ok 6 tyś i pewności nie będzie że się sprawdzi, swoja drogą wielce podejrzana sprawa panewka tak same od siebie się nie obraca.Powodzenia pozdrawiam
-
tomciar
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
szybkiace, chodzi o panewkę górną jednego z korbowodów. Nie wiem co o tym sądzić, czy mieli aż takiego pecha czy coś tam namieszali. Na razie mam totalną załamkę bo silnik elegancko zrobiony od góry (nowe UPG, uszczelniacze zaworowe, rozrząd, termostat, pompa wody)), wcześniej badali kompresję i jest książkowa, a jakąś dedycję muszę podjąć, ale to pewnie dopiero po dokładnym zbadaniu uszkodzeń. Panewki zrobić, no tak ale czytam ze to też trzeba szlifować wał a po takim szlifie traci swoją odporność na ścieranie.
.
Wał też można szlifować i można też dokupić panewki do rozmiaru po takim szlifie ale jak macie wszystko wyciągnięte to można zobaczyć jak ten wał wygląda czy taki szlif jest konieczny czy nie da rady kupić nominalnej panewki i takiej założyć no i pasuje reszcie się przyjrzeć mogło coś być w oleju, albo mogło tak też być ze przez przepaloną uszczelke przedostał sie plyn do oleju i trochu namieszał jak dobry mechanik to znajdzie rozwiązanie pozdrawiam
-
tomciar
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Silnik poskładany, cyka jak konik polny. Powodem całego zamieszania było kiepskie ciśnienie oleju. Po przeczyszczeniu silnika wzrosło ale nie trzyma już parametrów nominalnych - pompa oleju do wymiany. Gdzie szukać takiej pompy? Musi być nowa, nie chcę już druciarstwa - czy pozostaje tylko ASO? rubio - czy Ty masz dostęp do części ASO w bardziej atrakcyjnej cenie niz z cennika? :mrgreen:










