[A6 C5 1,9TDI AWX `04] Jakiej firmy dwumas i sprzęgło??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
- Lokalizacja: Sierakowice
[A6 C5 1,9TDI AWX `04] Jakiej firmy dwumas i sprzęgło??
Witam.
Po 6 miesięcznym użytkowaniu AWX na chipie, sprzęgło zaczęło dawać o sobie znać. ślizga się niemiłosiernie na 4 i 5 biegu taka jazda jest niebezpieczna
Chipa mam na ok 165KM pisze ok bo nie byłem jeszcze na hamowni:)
chce kupić dobre oryginalne sprzęgło i zapewne dwumas tez pójdzie do wymiany bo drgania na pewnych obrotach tez już miałem.
jeżeli możecie polecić to z jakiej firmy kupować Koło dwumasowe a z jakiej sprzęgło?? czy wszystko z jednej?? A i czy warto założyć jakieś wzmocnione?? Nie przewiduję ostrej jazdy i dalszego podnoszenia mocy auta.
Ku jakiej firmie się bardziej skłonić LUK czy Sachs?? A może inna??
Byłbym wdzięczny za podanie numerów katalogowych to tychże części.
I o czym jeszcze nie można zapomnieć przy wymianie? Są jeszcze jakieś potrzebne części bez których się nie obejdzie czy wszystko jest w zestawie??
Liczę na Waszą pomoc.
Po 6 miesięcznym użytkowaniu AWX na chipie, sprzęgło zaczęło dawać o sobie znać. ślizga się niemiłosiernie na 4 i 5 biegu taka jazda jest niebezpieczna
Chipa mam na ok 165KM pisze ok bo nie byłem jeszcze na hamowni:)
chce kupić dobre oryginalne sprzęgło i zapewne dwumas tez pójdzie do wymiany bo drgania na pewnych obrotach tez już miałem.
jeżeli możecie polecić to z jakiej firmy kupować Koło dwumasowe a z jakiej sprzęgło?? czy wszystko z jednej?? A i czy warto założyć jakieś wzmocnione?? Nie przewiduję ostrej jazdy i dalszego podnoszenia mocy auta.
Ku jakiej firmie się bardziej skłonić LUK czy Sachs?? A może inna??
Byłbym wdzięczny za podanie numerów katalogowych to tychże części.
I o czym jeszcze nie można zapomnieć przy wymianie? Są jeszcze jakieś potrzebne części bez których się nie obejdzie czy wszystko jest w zestawie??
Liczę na Waszą pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
- Lokalizacja: Sierakowice
czyli obstawiacie na Sachs-a
teraz pozostaje mi tylko kupno w dobrej cenie oryginału i zamontowanie.
dwumasę tez będę wymieniał za jednym razem bo jak by się później po złożeniu okazało że i ona pada to lipa z ponowną wymiana.
Powiedzcie wymieniał ktoś sam sprzęgło i koło dwumasowe w AWX-ie??
Będę się za to zabierał ze szwagrem, i nie chciałbym napotkać jakiś komplikacji po drodze.
jakieś krótkie instrukcje wymiany może ktoś by przytoczył?? I czy o czymś trzeba jeszcze pamiętać?? Są tam jakieś potrzebne nowe uszczelki nowe śruby czy coś takiego??
teraz pozostaje mi tylko kupno w dobrej cenie oryginału i zamontowanie.
dwumasę tez będę wymieniał za jednym razem bo jak by się później po złożeniu okazało że i ona pada to lipa z ponowną wymiana.
Powiedzcie wymieniał ktoś sam sprzęgło i koło dwumasowe w AWX-ie??
Będę się za to zabierał ze szwagrem, i nie chciałbym napotkać jakiś komplikacji po drodze.
jakieś krótkie instrukcje wymiany może ktoś by przytoczył?? I czy o czymś trzeba jeszcze pamiętać?? Są tam jakieś potrzebne nowe uszczelki nowe śruby czy coś takiego??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
- Lokalizacja: Sierakowice
hehe dobre, alukard poradzę sobie nie bój żaby tak tylko pytam co tam jeszcze będzie potrzebne, bo nie wiem co tam w tych kompletach Sachs daje.
A co mi tam powiem szczerze, skrzyni jeszcze nie robiłem i dlatego teraz chcę zobaczyć i popróbować. Miałem A6 2,5TDI AFB i tam to dużo grzebałem więc na kręceniu trochę się znam.
[ Dodano: 2009-07-21, 09:43 ]
Widzę że nikt się nie kwapi z podpowiedziami
Wczoraj o 17 poszedłem zobaczyć do kanału pod autko jak to wygląda.
NO I SIę ZACZęÂŁO :mrgreen:
Rozkręciłem wszystko , wyciągnąłem skrzynię odkręciłem stare sprzęgło i dwumasówkę i założyłem nową ze sprzęgłem.
Chyba nie wierzyliście w moje siły i możliwości 8-)
Skończyłem o 24, fak trochę długo ale samemu i tak poszło sprawnie.
Teraz skrzynia czeka juz z nowym łożyskiem na dzisiejsze składanie, muszę sobie pomocnika skombinować
Właściwie to sam nie wiedziałem żę to będzie takie proste
I teraz moje pytanko do Was i mam nadzieję że ktoś zechce odpowiedzieć
Czy wymieniać olej w skrzyni jak już jest wyjęta????
Jeżeli tak to jaki i ile go wchodzi w skrzynię GGB
I problem bo na tym małym pręciku popychaczu co wchodzi do wysprzęglika była taka od strony widełek gumowo-plastikowa podkładka uszczelka, właściwie dalej tam jest ale jest naderwana i z jednej strony praktycznie starta że chyba niedługo odpadnie.
czy ten pręcik tez trzeba wymienić czy w niczym to nie przeszkadza??
Bo jak już robić to porządnie, a i czy same widełki też wymienić?? Ale wydaje się być mało zuzyte.
A co mi tam powiem szczerze, skrzyni jeszcze nie robiłem i dlatego teraz chcę zobaczyć i popróbować. Miałem A6 2,5TDI AFB i tam to dużo grzebałem więc na kręceniu trochę się znam.
[ Dodano: 2009-07-21, 09:43 ]
Widzę że nikt się nie kwapi z podpowiedziami
Wczoraj o 17 poszedłem zobaczyć do kanału pod autko jak to wygląda.
NO I SIę ZACZęÂŁO :mrgreen:
Rozkręciłem wszystko , wyciągnąłem skrzynię odkręciłem stare sprzęgło i dwumasówkę i założyłem nową ze sprzęgłem.
Chyba nie wierzyliście w moje siły i możliwości 8-)
Skończyłem o 24, fak trochę długo ale samemu i tak poszło sprawnie.
Teraz skrzynia czeka juz z nowym łożyskiem na dzisiejsze składanie, muszę sobie pomocnika skombinować
Właściwie to sam nie wiedziałem żę to będzie takie proste
I teraz moje pytanko do Was i mam nadzieję że ktoś zechce odpowiedzieć
Czy wymieniać olej w skrzyni jak już jest wyjęta????
Jeżeli tak to jaki i ile go wchodzi w skrzynię GGB
I problem bo na tym małym pręciku popychaczu co wchodzi do wysprzęglika była taka od strony widełek gumowo-plastikowa podkładka uszczelka, właściwie dalej tam jest ale jest naderwana i z jednej strony praktycznie starta że chyba niedługo odpadnie.
czy ten pręcik tez trzeba wymienić czy w niczym to nie przeszkadza??
Bo jak już robić to porządnie, a i czy same widełki też wymienić?? Ale wydaje się być mało zuzyte.
Sorki za odgrzebanie kotleta, ale w najbliższym czasie również mnie czeka wymiana kompletu z dwumasem. Wiem że teodor2424 ostatnio gościł na forum w styczniu, ale może znowu sie zaloguje i odpowie, a być może ktoś inny będzie mógł pomóc. Chodzi mi konkretnie o ostatni post i o tą podkładkę i ten "pręcik". Czy jest sens się w te części zaopatrzyć przed wymianą, a jeśli tak to jaki mają one nr katalogowe?
Informacyjnie - ja będę wymieniał na zestaw z LUK-a. W hurtowni w której kupuję, akurat nie mają sachsa, tylko LUK-a. No i cena jest na tyle atrakcyjna, że nie opłaca mi się nawet szukać sachsa :mrgreen:
Informacyjnie - ja będę wymieniał na zestaw z LUK-a. W hurtowni w której kupuję, akurat nie mają sachsa, tylko LUK-a. No i cena jest na tyle atrakcyjna, że nie opłaca mi się nawet szukać sachsa :mrgreen:
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
- Lokalizacja: Sierakowice
Już nie pamiętam o co dokładnie chodziło z tym pręcikiem, ale wydaje mi się że to była końcówka wodzika od popychacza, numeru CI nie podam, ale ja zostawiłem to tak jak było, bo musiałem szybko złożyć autko a nie miałem nigdzie pod ręką takiej części.
Następnym razem gdybym wymieniał to na pewno zaopatrzyłby się w tą część bo na pewno je jest to drogie a zawsze nowa część lepiej będzie działała niż wyrobiona stara.
Następnym razem gdybym wymieniał to na pewno zaopatrzyłby się w tą część bo na pewno je jest to drogie a zawsze nowa część lepiej będzie działała niż wyrobiona stara.
Obecnie na rynku są trzy TOPowe firmy produkujące sprzęgła:
Sachs, Luk i Valeo. Dwa pierwsze można stosować zamiennie (często ci producenci wypuszczają zestawy sprzęgieł w których są części z obu fabryk).
Przy wymianie sprzegła dobrze jest sprawdzić łapkę. Tam relatywnie są niewielkie ceny częsci do niej, a może wszystko Wam zepsuć.
Ostatnio rozmawiałem ze specjalista od skrzyń biegów w ciężarówkach to poradził mi wymieniać olej doraźnie w skrzyni co 100k km. Do skrzyni w osobówce wchodzi około 4 litrów.
Sachs, Luk i Valeo. Dwa pierwsze można stosować zamiennie (często ci producenci wypuszczają zestawy sprzęgieł w których są części z obu fabryk).
Przy wymianie sprzegła dobrze jest sprawdzić łapkę. Tam relatywnie są niewielkie ceny częsci do niej, a może wszystko Wam zepsuć.
Ostatnio rozmawiałem ze specjalista od skrzyń biegów w ciężarówkach to poradził mi wymieniać olej doraźnie w skrzyni co 100k km. Do skrzyni w osobówce wchodzi około 4 litrów.
Dzięki panowie, w takim razie zaopatrzę sie jeszcze w pozostałe części eksploatacyjne i olej. Narazie dobijam jeszcze obecny zestaw i odkładam na nowy, ale jak będę po wymianie to sie odezwę.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga