Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 3,0 TDi Q] Jakie opony wybrac??

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
mariush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 24 gru 2009, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariush » 29 kwie 2010, 16:51

crn pisze:No i nie oszczędziłem.
Nabyłem Bridgestone RE050A 225/50/17 98Y XL.

Się okaże czy to był dobry wybór :-)
daj znac jak sie sprawuje (i jak zabkowanie) za jakis czas
Tez o tym modelu myslalem, ale wreszcie wybralem ContiSportContact3 225/45/17 94W
w watku obok opisalem pierwsze wrazenia
Pozdrawiam,
Mariusz

bob budowniczy

Post autor: bob budowniczy » 03 maja 2010, 22:25

Witam , Panowie czy ktoś jeździł na tym : Nankang ULTRA SPORT NS-II 225/40R18 XL

[ Dodano: 2010-05-03, 22:26 ]
cena zachecająca , bieżnik tez nieźle wygląda ( trochę kraj pochodzenia mnie martwi) - jestem ciekaw czy ktos juz na tym jeździł...

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 06 maja 2010, 23:06

bob budowniczy pisze:Witam , Panowie czy ktoś jeździł na tym : Nankang ULTRA SPORT NS-II 225/40R18 XL

[ Dodano: 2010-05-03, 22:26 ]
cena zachecająca , bieżnik tez nieźle wygląda ( trochę kraj pochodzenia mnie martwi) - jestem ciekaw czy ktos juz na tym jeździł...
Stary :-/
co to jest NANKANG?!!!! :shock:
To tak jakbys zapytal forumowiczow czy jezdzili TATA SUV tak tak jest model 4x4 widzialem na Fuercie ostatnio :shock: Wygladal tak ze nie pytajcie kwadratowe nadwozie, plastiki i metal w srodku oraz taborety zamiast siedzen.
W audi musi byc Pirelli, Bridgestone lub Dunlop, Michelin, a nie jakies NANKANG :shock: sport :shock: :-/ Nankang to sobie zaloz do TATA ktore to rozpedz asie do 100kmh w 60 sekund a do 150kmh nigdy poniewaz producent niewyobraza sobie takiej predkosci
Pewnie te kangi jezdza w chinski podrobkach audi...
Mam nadzieje ze inni podzielaja moj tok rozumowania
Stary poprostu chce cie uchronic przed podwojnym kupnem opon...
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

mariush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 24 gru 2009, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariush » 06 maja 2010, 23:25

777equity pisze: W audi musi byc Pirelli, Bridgestone lub Dunlop, Michelin,
a Continental tez jest dopuszczalny??? ;)

Wiem o co Ci chodzi i generalnie popieram <ok>
Pozdrawiam,
Mariusz

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 07 maja 2010, 06:51

Chodzi mu o to, żeby zakładać markowe gumy, nie obniżając nimi renomy Audi, co się wiąże przede wszystkim z bezpieczeństwem i nieskróconym przebiegiem laczuff
- Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Michelin, Continental, Good Year, Yokohama, ewentualnie Nokian, Fulda. Innych producentów raczej trzeba sobie odpuścić i zdecydować się na używki markowe, niż nie markowe byle co <ok>

bob budowniczy

Post autor: bob budowniczy » 07 maja 2010, 08:30

No dobra dobra tylko tak zapytałem ..hehhehe , a ma ktoś dobre dojście do oponek ..? w dobrej kasie ?

Awatar użytkownika
stanyor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 13 lis 2008, 07:22
Lokalizacja: Jaworzno / Śląsk

Post autor: stanyor » 07 maja 2010, 08:41

crn pisze: Jeśli ma ktoś informacje czym grozi zastosowanie opony o niższym indeksie to proszę o info. Z drugiej strony jeśli ktoś jeździ 94 i nic się nie dzieje albo wręcz przeciwnie zauważył niepokojące objawy to proszę o zabranie głosu :-D
Ważne! Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych.

&#8226; N.p. Passat waży 1.400 kg pusty, dodamy 400 kg obciążenia (4 osoby i bagaż wakacyjny) daje nam 1.800 kg. Możemy założyć 215/55R16 93H (650 kg - tego nie ma w homologacji VW) lub 215/55R16 97H XL (730 kg i to jest w homologacji VW). Jeśli podzielimy 1.800 kg na cztery to mamy jedynie 450 kg na oponę (93 wystarcza). Jeśli uwzględnimy rozkład mas 60% przód i 40% tył to mamy 540 kg na przednie koło i 360 kg na tylne (93 wystarcza). Jeśli zaczniemy nagle hamować ze 150km/h to rozkłada mas wynosi 80% na przód i 20% na tył, teraz mamy 720 kg na przód i 180 kg na tył (teraz 93 już kompletnie nie wystarcza i nasza opona przednia może eksplodować w trakcie hamowania).
&#8226; Ta zależność obowiązuje również przy pokonywaniu zakrętów, kiedy przednie koło zewnętrzne bierze na siebie dużo większą masę niż w stanie statycznym.
Zależność dynamiczna nośności i prędkości maksymalnej motywuje, dlaczego czasami mimo faktu, że auto jedzie jedynie 240 km/h to musimy założyć jednak opony W lub Y(Y dlatego, że przy prędkości 240 km/h W daje Ci jedynie 100% nośności natomiast obciążeniowo Y daje Ci ok 110%)
crn pisze:I ostatnie: czy przejmować się datą produkcji 2008???
Byłem kiedyś w "Szkole Jazdy Subaru" i tam wbijali nam do głowy zasadę 3x4, tzn:
- max 4 lata użytkowania
- min 4mm bieżnika
- zawsze 4 takie same (a nie każda z innej parafii)

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 07 maja 2010, 13:34

mariush pisze:
777equity pisze: W audi musi byc Pirelli, Bridgestone lub Dunlop, Michelin,
a Continental tez jest dopuszczalny??? ;)

Wiem o co Ci chodzi i generalnie popieram <ok>
mariush
Continental to mega gumki, jezdzilem na contactpremium i bylo cicho, bezpiecznie i pewnie...

Czasem niektore posty mnie tak zaskakuja ze nie moge sie powstrzymac od swojej uwagi :shock:

[ Dodano: 2010-05-07, 13:37 ]
bob budowniczy pisze:No dobra dobra tylko tak zapytałem ..hehhehe , a ma ktoś dobre dojście do oponek ..? w dobrej kasie ?
Synek uwazaj z wsadzaniem kija w mrowisko ;-)
My tu kochamy AUDI i to Vorsprung durch Technik :lol:
Jak ktos nie zna niemieckiego to pewnie bedzie probowal zakladac "kangi :shock:
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

mariush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 24 gru 2009, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariush » 07 maja 2010, 17:42

777equity pisze: mariush
Continental to mega gumki, jezdzilem na contactpremium i bylo cicho, bezpiecznie i pewnie...
pytanie mialo byc ironiczno-zartobliwe :)

generalnie Cie popieram, ja tez uwazam, ze opony musza byc markowe i dobre

mimo, ze jestem lzejszy o prawie 2k to tez kupilem nufki niesmigane bo wole miec ta pewnosc
Pozdrawiam,
Mariusz

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 08 maja 2010, 16:30

Mam takie pyatnie czy lepiej wybrac Pirelli P ZERO ROSSO 245/45 R17 ktore mialem fabrycznie zamontowane czy tez MICHELIN PRIMACY MXM4 99H o tych samych wymiarach. Michelin mam o 50zl tansze na sztuce. Prosz eo jakas porade!

mariush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 24 gru 2009, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariush » 08 maja 2010, 19:50

fenomenalny pisze:Mam takie pyatnie czy lepiej wybrac Pirelli P ZERO ROSSO 245/45 R17 ktore mialem fabrycznie zamontowane czy tez MICHELIN PRIMACY MXM4 99H o tych samych wymiarach. Michelin mam o 50zl tansze na sztuce. Prosz eo jakas porade!
H to zdecydowanie za niski indeks predkosci (co przeklada sie zapewne na cene)
do 3.0 TDI to pewnie W to minimum a najlepiej Y lub ZR
poza tym jak byles zadowolony z P Zero Rosso to kup takie
jak nie to szukaj innej oponki
Pozdrawiam,
Mariusz

krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 03 gru 2010, 21:55

Witam :P
Panowie jakie ogumienie polecacie na lato ? :D
i co sadzicie o Uniroyal Rainsport 2 225/50/17 ?
obecnie jeździłem na takich w lato no i podroż do Włoch, do Niemiec była i było przyjemnie, i bardzo dobrze się lepiły. Najbardziej mi się podobało jak po Austrii były bardzo rozgrzane, jak sie dotykalo to aż sie lepiły, po górzystych terenach, a wolno nie jeżdżę :D chciałbym posłuchać co o nich sadzicie ?
krahs

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 05 gru 2010, 02:47

Jeździlem na takich uniroyalach i bardzo polecam.. W deszczu się extra na nich jeździło.. I na suchym też także jak najbardziej ok

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 05 gru 2010, 14:44

Ja polecam na lato Continentale jeżdziłem na kilku modelach i rozmiarach w różnych autach i zawsze było super :-D
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

kris_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 mar 2010, 00:37
Lokalizacja: WLKP/Krefeld DE

Post autor: kris_m » 05 gru 2010, 20:05

Witam koledzy, jak pisal kolega mariush indeks prędkości oraz ładowności ma bardzo duze znaczenie , ja np zakupiłem nowe oponki Continental Contact Sport 2 95W dalem za nie cos okolo 2000 tys w polsce i co zrobilem na nich 1100 km i akurat TÜV mi wychodzil pojechalem na przeglad i powiedziano mi ze na tych oponach samochod przegladu nie przejdzie dlatego musialem zakupic odrazu drugie no a te niestety ida na sprzedaz
Było a6 c6 3.0 tdi tiptronic (zostało w rodzinie)
A5 Sportback 3.0 Tdi S tronic

Jest a6 c7 3.0 Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga