[a6 C5] jak poznać rodzaj lamp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
[a6 C5] jak poznać rodzaj lamp
witam , kto mi powie jak rozpoznać czy lampy są przystosowane na ruch prawostronny, z góry dzięki za odpowiedz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
tak ściślej to strzałki w prawo alena szkle to stoprawo a jąc przodem do lampy czy siedząc w aucie bo mam w garazu lampy z a4 którą jeździlem na regularne przeglądy i światła również były sprawdzane i na nich te strzałki były a prawo ( patrząc przodem do lampy) a w mojej a6 mam jedna lampe z kilkoma strzałkami rowniez w prawo a na drugiej kilka w jedna i kilka w drugą ... hmmm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 107
- Rejestracja: 22 lis 2008, 23:17
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Pozwolę sobie odkopać temat, bo nic ciekawego w szukajce nie znalazłem 
Chodzi mi o homolgacje. Ostatnio czyściłem A6 i zaczałęm czytać co jest napisane na kloszach... Na obu mam napisane: DC, HC, HR, D2S oraz dwa oznaczenia w rogach H1 i H7. Rozumiem, że homologacja lamp jest i dla mijania halogenów i mijania ksenonów, natomiast długie to tylko halogen. D2S oznacza soczewkę, a H1 i H7 rodzaj mocowania żarówek. Moje pytanie jest takie: jak ma się do tej imprezy HID? Co raz więcej zauważam na drogach A6 z ksenonami i naprawdę wygląda to świetnie, a w dodatku brudna seria nie świeci najlepiej... Co nam daje DC i HC na kloszach lamp? Oczywiśćie na obu mam to samo

Chodzi mi o homolgacje. Ostatnio czyściłem A6 i zaczałęm czytać co jest napisane na kloszach... Na obu mam napisane: DC, HC, HR, D2S oraz dwa oznaczenia w rogach H1 i H7. Rozumiem, że homologacja lamp jest i dla mijania halogenów i mijania ksenonów, natomiast długie to tylko halogen. D2S oznacza soczewkę, a H1 i H7 rodzaj mocowania żarówek. Moje pytanie jest takie: jak ma się do tej imprezy HID? Co raz więcej zauważam na drogach A6 z ksenonami i naprawdę wygląda to świetnie, a w dodatku brudna seria nie świeci najlepiej... Co nam daje DC i HC na kloszach lamp? Oczywiśćie na obu mam to samo

- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Każda A6 C5 ma na kloszu napisane DC i HC...Camel- pisze:Co raz więcej zauważam na drogach A6 z ksenonami i naprawdę wygląda to świetnie, a w dodatku brudna seria nie świeci najlepiej... Co nam daje DC i HC na kloszach lamp? Oczywiśćie na obu mam to samo
Ja mam HIDy 4300k i wyglądają normalnie za to w nocy nareszcie widzę drogę przed samochodem

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Camel-, o HIDach jest na forum tyle chyba co o olejach. Duże dyskusje były jakieś 2 lata temu więc nie mów, że szukałeś :mrgreen:Camel- pisze:Moje pytanie jest takie: jak ma się do tej imprezy HID? Co raz więcej zauważam na drogach A6 z ksenonami i naprawdę wygląda to świetnie, a w dodatku brudna seria nie świeci najlepiej... Co nam daje DC i HC na kloszach lamp? Oczywiśćie na obu mam to samo
Jak lampy sa brudne to je wyczyść (opis też na forum). To że masz na kloszu zarówno D2S jak i H7(H1) wcale nie znaczy, że lampa ma homologacje na obydwa te źródła swiatła. Mocowanie żarówki/żarnika jest w obu przypadkach rózne i to ono okresla ktora lampa jest homologowana na halogen a która na ksenon.
Oznaczenie na kloszu wynika z unifikacji kloszy.
ÂŻaden HID z mocowaniem H7 (ani z żadnym innym) nie ma homologacji

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
RomanS, owszem, znalazłem te dyskusje, ale 80% tych tematów to rozprawa nt. barwy światła, a nie zastosowania HIDów :mrgreen: Z tą unifikacją to tak myslałem. Czytałem też, że homologacji nie ma lampa, ale całość (+ żarówka/żarnik + ew. przetwornica). Jednak z punktu widzenia kontroli, z kompletem sprysków ten układ jest w zasadzie legalny. Przecież soczewka to soczewka... Muszę nad tym pomyśleć 
Oczywiście czyszczenie lamp i tak przeprowadze, ale jak już rozbieram, to odrazu podhidowałbym się :mrgreen:

Oczywiście czyszczenie lamp i tak przeprowadze, ale jak już rozbieram, to odrazu podhidowałbym się :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tego akurat nie rozumiem, homologacje ma lampa jako element oswietlenia przystosowany do określonego źródła światła. Po to różne żródła światła maja inne mocowania aby nie stosować innych. No ale wiadomo, Polak (Chińczyk, tym bardziej) potrafiCamel- pisze:Jednak z punktu widzenia kontroli, z kompletem sprysków ten układ jest w zasadzie legalny. Przecież soczewka to soczewka... Muszę nad tym pomyśleć

Soczewka może i jest ta sama (a może nie ?) inne natomiast jest lustro za soczewką.
Oczywiscie zwolennicy HIDów mają kosmiczne nieraz teorie aby uzasadnic, że mają rację, ale niech sobie o tym dyskutują z odpowiednimi "organami", dla mnie sprawa jest jasna i nie ma o czym gadac

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Camel-, bo wiesz, sprawa ma niejedno oblicze. Wiem, że od strony technicznej mozna tak przerobić reflektor soczewkowy aby uzyskać efekt swiecenia jak ori.
I załóżmy, że tak zrobi 999 na 1000 użytkowników HIDów. Ale jak ja trafie akurat na tego ostatniego z tysiąca, który mial to głęboko w d... i on mi walnie po oczach a ja rozjadę np. rowerzystę (niech będzie, że nawet nieoswietlonego i pijanego) ?
No fakt, ze wina jakby moja nie będzie, ale to ja będe z tym musiał żyć dalej :roll:
I po to jest m.in. ta homologacja, żeby nie dopuszczać do dyskusji typu: "ale ja przerobiłem tak, że jest bezpiecznie" bo w efekcie wszyscy dyskutowaliby ze wszystkimi o wszystkim. Taka anarchia jakby.
Jak Ci nie pomoże czyszczenie (i ewentualna regeneracja odbłysników za lustrami- moje były wypalone na szaro po 8 latach, ori ksenon 35 W, to nie wierzę żeby przy żarówce 55 W mogło być lepiej) to może wymiana lamp na homologowany ksenon (na Allegro nie ori coś 800-900 za obie) plus spryski,( to może byc ze szrotu) i układ samoregulacji (istnieja takie układy nie ori kiedys chciałem montować do innego auta) i mozesz byc legalny
I załóżmy, że tak zrobi 999 na 1000 użytkowników HIDów. Ale jak ja trafie akurat na tego ostatniego z tysiąca, który mial to głęboko w d... i on mi walnie po oczach a ja rozjadę np. rowerzystę (niech będzie, że nawet nieoswietlonego i pijanego) ?
No fakt, ze wina jakby moja nie będzie, ale to ja będe z tym musiał żyć dalej :roll:
I po to jest m.in. ta homologacja, żeby nie dopuszczać do dyskusji typu: "ale ja przerobiłem tak, że jest bezpiecznie" bo w efekcie wszyscy dyskutowaliby ze wszystkimi o wszystkim. Taka anarchia jakby.
Jak Ci nie pomoże czyszczenie (i ewentualna regeneracja odbłysników za lustrami- moje były wypalone na szaro po 8 latach, ori ksenon 35 W, to nie wierzę żeby przy żarówce 55 W mogło być lepiej) to może wymiana lamp na homologowany ksenon (na Allegro nie ori coś 800-900 za obie) plus spryski,( to może byc ze szrotu) i układ samoregulacji (istnieja takie układy nie ori kiedys chciałem montować do innego auta) i mozesz byc legalny

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:24
- Imię: Smotek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Szczerze mówiąc nie wiem jaki wy problem widzicieRomanS pisze:I załóżmy, że tak zrobi 999 na 1000 użytkowników HIDów. Ale jak ja trafie akurat na tego ostatniego z tysiąca, który mial to głęboko w d... i on mi walnie po oczach a ja rozjadę np. rowerzystę (niech będzie, że nawet nieoswietlonego i pijanego) ?
No fakt, ze wina jakby moja nie będzie, ale to ja będe z tym musiał żyć dalej


Dodam jeszcze że na dzień dzisiejszy jeżdżę na xenonie soczewka HID H1 (mijania) i xenonie HID H7 (długie) :lol:
Hidy miałem zamontowane w trzech autach na przestrzeni 6 lat i nigdy nie spotkałem się ani na drodze ani podczas kontroli czy to przez policje czy na przeglądach z jakimkolwiek niezadowoleniem więc nadal będę jeździł na hid-ach :idea: :idea: :idea:
zamiast krwi benzyna, zamiast serca turbina:-)
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A że się zapytam z ciekawości: czemu nie kupiłeś lamp ksenonowych DEPO ?smoke pisze: Aktualnie założyłem Hidy H1 do nowych lamp "DEPO" nie HELLA !
Koszt (przynajmniej na Allegro) prawie ten sam co lamp na żarówki ?
Nie byłoby wygodniej ? Przełozyć przetwornice+nowe D2S, na lampach masz homologacje.....
Myslę, że tak zrobię gdyby padły moje lampy

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:24
- Imię: Smotek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Szczerze to nie spotkałem się z DEPO xenon na allegro nie licząc tych z ringami!!! A powiedz mi RomanS jaki to xenon jest zastosowany w tych lampach DEPO, bo nie sądzę żeby to było coś innego niż Hid a koszt niestety jest prawie dwa razy większy bo ja dałem za swoje 500zł za komplet plus 140zł za Hidy no i oczywiście koszty eksploatacji Hid-ów są mniejsze bo żarnik do nich to koszt ok 30zł a do D2S phillips trzeba dać 130zł za szt.RomanS pisze:A że się zapytam z ciekawości: czemu nie kupiłeś lamp ksenonowych DEPO ?
Koszt (przynajmniej na Allegro) prawie ten sam co lamp na żarówki ?
Nie byłoby wygodniej ? Przełozyć przetwornice+nowe D2S, na lampach masz homologacje.....
Lampy były z soczewkami więc postanowiłem nie bawić się w przeróbki i rzeźbienie tylko prosty montaż a efekt moim zdaniem jest ten sam, a koszta o wiele mniejsze!!! :lol:
Ale oczywiście każdy ma swoje zdanie które szanuje i nie mam zamiaru nikogo namawiać do takich rozwiązań, ja tylko pisze jakie są moje spostrzeżenia w tej sprawie. I najważniejsze jest to żeby każdy był zadowolony ze swojej niuni :mrgreen:
zamiast krwi benzyna, zamiast serca turbina:-)
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
smoke, no nie dalej jak wczoraj widziałem te lampy na Allegro. Zrobione w takim wykonaniu jak ori (bez zadnych ringów). Mnie interesowały takie jak mam (99-01), czyli D2S/H7, ale były tez takie do 99 (bez osłonki na żarówkę kierunku) D2S/H1.
No mam nadzieję, że mi się nie przyśniło i że moje stare oczy dobrze widziały
Co do palników to ja celowo jak wymieniałem to chciałem Philipsa, płaciłem cenę jak napisałeś, ale moje stare palniki były Osram i wygląda na to, że były wtedy 8 letnie, czyli od nowości, tak, że raz na 8 lat to taki wydatek moze chyba byc
No mam nadzieję, że mi się nie przyśniło i że moje stare oczy dobrze widziały

Co do palników to ja celowo jak wymieniałem to chciałem Philipsa, płaciłem cenę jak napisałeś, ale moje stare palniki były Osram i wygląda na to, że były wtedy 8 letnie, czyli od nowości, tak, że raz na 8 lat to taki wydatek moze chyba byc

Części samochodowe online - Motostacja pl