
[AKE 2,5 180 KM] Zawór (czujnik)N75 i N18
[AKE 2,5 180 KM] Zawór (czujnik)N75 i N18
czytałem ostatnio o tym zaworze,że można go wyczyścić samemu.że może być brudny i mogą pojawiać się różne skutki tego.co prawda u mnie nic złego z autem się nie działo ale nie dało mi wymontowałem go.któryś z kolegów napisał aby rozgiąć i ściągnąć tę metalową objemkę i go rozebrać.i ja właśnie chciałem o tej objemce tutaj napisać.myślę że mam nowy pomysł aby to łatwiej rozebrać i złożyć.wcale nie jest to przyjemna praca z tą objemką.można sobie ręce pokaleczyć dłubiąc i rozginając.polecam rozciąć brzeszczotem delikatnie tak jak na zdjęciu gdzie śrubokręt pokazuje i po prostu ją rozgiąć(otworzyć jak orzecha).rozebrać, wyczyścić.po złożeniu założyć ją z powrotem (gdzie ona nadal będzie nam dobrze siedziała jak wcześniej) a na nią założyć wcześniej przygotowaną opaskę(nie większą niż 30mm-potrzebny będzie pilnik w celu wyszlifowania uskoku na miejsce króćca przewodu) i ją zacisnąć tak jak pokazuje drugie zdjęcie.uwierzcie mi że to pójdzie łatwiej niż dłubanie i zaciskanie kombinerkami.po takim relaksiku i piwko lepiej smakuje 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
lorus, gratuluje pomyslu :lol: ale mysle ze takim czyms pod maska to raczej nie bedziesz sie chwalil :lol: te czasy dawno minely gdzie czesci w sklepach nie bylo
bez obrazy ale jak widze jak niektorzy maja zdrutawane audice (klasa premium) to az krew zalewa

bez obrazy ale jak widze jak niektorzy maja zdrutawane audice (klasa premium) to az krew zalewa

allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
Dzieki za podpowiedź. Dobry pomysł.
Jeśli chodzi o wypowiedzi kolegów, którzy myślą że 10-letnie A6 jest czymś wspaniałym i należy używać tylko oryginalnych części to nie mają ambicji. Dzisiaj takie 10-letnie A6 można kupic za 20000zł. Chyba nie warto kupować do niego nowych zaworków w serwisie za 500zł.
Myślę, że "KTOÂŚ" się zatrzymał na 2003 roku i nie myśli o tym, że nasze autka to już przestarzały sprzęt. Mamy 2010 i np. w Niemczech na model C5 mówią "ten najstarszy", z którym były wieczne problemy.
Pozdrawiam,
Nie chciałem nikogon obrazić (jestem użytkownikiem C5). Ale na szczęście nie używam tylko oryginalnych części.
Jeśli chodzi o wypowiedzi kolegów, którzy myślą że 10-letnie A6 jest czymś wspaniałym i należy używać tylko oryginalnych części to nie mają ambicji. Dzisiaj takie 10-letnie A6 można kupic za 20000zł. Chyba nie warto kupować do niego nowych zaworków w serwisie za 500zł.
Myślę, że "KTOÂŚ" się zatrzymał na 2003 roku i nie myśli o tym, że nasze autka to już przestarzały sprzęt. Mamy 2010 i np. w Niemczech na model C5 mówią "ten najstarszy", z którym były wieczne problemy.
Pozdrawiam,
Nie chciałem nikogon obrazić (jestem użytkownikiem C5). Ale na szczęście nie używam tylko oryginalnych części.
Swiado
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
sa czesci ktore musza byc nowe i orginalne (np.termostat,czujniki itp.)a w szczegolnosci elementy podcisnieniowe i nie wazne ile auto ma lat :-Pswiado pisze:Dzieki za podpowiedź. Dobry pomysł.
Jeśli chodzi o wypowiedzi kolegów, którzy myślą że 10-letnie A6 jest czymś wspaniałym i należy używać tylko oryginalnych części to nie mają ambicji. Dzisiaj takie 10-letnie A6 można kupic za 20000zł. Chyba nie warto kupować do niego nowych zaworków w serwisie za 500zł.
Myślę, że "KTOÂŚ" się zatrzymał na 2003 roku i nie myśli o tym, że nasze autka to już przestarzały sprzęt. Mamy 2010 i np. w Niemczech na model C5 mówią "ten najstarszy", z którym były wieczne problemy.
Pozdrawiam,
Nie chciałem nikogon obrazić (jestem użytkownikiem C5). Ale na szczęście nie używam tylko oryginalnych części.
jak ja bym podjechal do piotrusia czy sopy z czyms takim pod maska to

auto jest tanie w zakupie dlatego ze najdrozsze na swiecie w utrzymaniu(2.5 v6 tdi)i trzeba sie liczyc z kosztami(srednia naprawa moze przekroczyc wartosc auta wiec 400zl za n75 to nie jest zaden koszt)

Witam.
Jestem Nowy i jak zapewne wiele osób zarejestrowałem się na forum bo "coś zaczęło się dziać"
Czy ten zawór tutaj jest odpowiedzialny za Turbinę?? (Zawór turbiny).
Chyba właśnie mi się zawiesił.
- nagła utrata mocy;
- po zawieszce (sygnał do komputera) kopcenie na czarno.
- po zgaszeniu silnika, zawór się odwiesza i silnik już działa niby prawidłowo, ale po jednostajnej pracy silnika znów się "zapada".
10-cio letnie auto jest tak samo warte jak roczniak aby o nie dbać. Jednakże dobrze naprawiona częśc może być równie dobra co wymieniona na nową.
Jeśli to ten zawór, podpowiedzcie mi, w którym miejscu go znaleźć.
Jestem Nowy i jak zapewne wiele osób zarejestrowałem się na forum bo "coś zaczęło się dziać"
Czy ten zawór tutaj jest odpowiedzialny za Turbinę?? (Zawór turbiny).
Chyba właśnie mi się zawiesił.
- nagła utrata mocy;
- po zawieszce (sygnał do komputera) kopcenie na czarno.
- po zgaszeniu silnika, zawór się odwiesza i silnik już działa niby prawidłowo, ale po jednostajnej pracy silnika znów się "zapada".
10-cio letnie auto jest tak samo warte jak roczniak aby o nie dbać. Jednakże dobrze naprawiona częśc może być równie dobra co wymieniona na nową.
Jeśli to ten zawór, podpowiedzcie mi, w którym miejscu go znaleźć.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Magilla, na przegrodzie między skomorą silnika a kabiną, obo filtra paliwa masz 2 takie zawory: szary i czarny. jeden steruje EGRem, drugi turbina. Który jest który zobacz po wężykach, dokąd prowadzą
Dla pierwszej diagnozy zamień te wężyki i wtyczki na zaworkach. Zobaczysz czy pomogło, jeśli tak to masz 'winowajcę"

Dla pierwszej diagnozy zamień te wężyki i wtyczki na zaworkach. Zobaczysz czy pomogło, jeśli tak to masz 'winowajcę"
Części samochodowe online - Motostacja pl
OK.
wyczyściłem po dociskałem styki smarem miedzianym potraktowałem i na koniec spojrzałem w prawo.
A tam dziura.. myślę sobie.
Jednak to nie była dziura, ale rura od intercoolera mi się z kolektora zsunęła bo opaska zaciskowa strzeliła ....
Dymiło na czarno bo ciepłe powietrze ssało z komory silnikowej...
ehhhh nic..
dziękuję za podpowiedź przyda się na przyszłość
wyczyściłem po dociskałem styki smarem miedzianym potraktowałem i na koniec spojrzałem w prawo.
A tam dziura.. myślę sobie.
Jednak to nie była dziura, ale rura od intercoolera mi się z kolektora zsunęła bo opaska zaciskowa strzeliła ....
Dymiło na czarno bo ciepłe powietrze ssało z komory silnikowej...
ehhhh nic..
dziękuję za podpowiedź przyda się na przyszłość

- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
kompletnie nie rozumiem twojej wypowiedzimariusz888 pisze: sa czesci ktore musza byc nowe i orginalne (np.termostat,czujniki itp.)a w szczegolnosci elementy podcisnieniowe i nie wazne ile auto ma lat :-P
jak ja bym podjechal do piotrusia czy sopy z czyms takim pod maska to<alpaga>
auto jest tanie w zakupie dlatego ze najdrozsze na swiecie w utrzymaniu(2.5 v6 tdi)i trzeba sie liczyc z kosztami(srednia naprawa moze przekroczyc wartosc auta wiec 400zl za n75 to nie jest zaden koszt)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
Przemcio,
sprawdź zaworek zwrotny ten na ścianie grodziowej tuz za rozgałęzieniem koło przewodu serwa może w nim leży problem po prostu zacina się i są problemy- raz jest podciśnienie a raz go nie ma
sprawdź zaworek zwrotny ten na ścianie grodziowej tuz za rozgałęzieniem koło przewodu serwa może w nim leży problem po prostu zacina się i są problemy- raz jest podciśnienie a raz go nie ma
Ostatnio zmieniony 01 maja 2011, 22:16 przez piotrek1204, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
- nie ma prawa się blokować w całym zakresie ma chodzić lekko bez żadnych bloków itp.Przemcio pisze:dzis jeszcze włozyłem paluchy głebiej wykreciłem gruche zeby sztanga poruszac,
od samego dołu sie blokuje
sprawdź dokładnie turbinę czy się nie zacina i przy okazji gruchę czy się nie przycina i jej szczelność

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przemcio- widzę że pojawiły się nowe fakty. Nie kupuj części na pałę- niepotrzebne wydatki i strata czasu.
Z tą sztangą to chyba coś nie tak. Zrób tak (skoro lapek ci umarł): jak silnik się rozgrzeje podnieś maskę i na pracującym silniku zdejmuj i zakładaj przewód podciśnienia na gruszce, i obserwuj uważnie sztangę- powinna bardzo płynnie podnosić się i opadać.
Z tą sztangą to chyba coś nie tak. Zrób tak (skoro lapek ci umarł): jak silnik się rozgrzeje podnieś maskę i na pracującym silniku zdejmuj i zakładaj przewód podciśnienia na gruszce, i obserwuj uważnie sztangę- powinna bardzo płynnie podnosić się i opadać.

Witam. Mam taki problem ze za pierwszym razem byl spadek mocy, auto nie ciagnelo do przodu i pojawiala sie chmura. Pojechałem zdiagnozowac to do serwisu i tam stwierdzili że padł zawór ciśnienia w turbinie. Wymienilem zawór cisnienia w turbinie i wszystko wrocilo do normy Ale po ok 4 miesiacach objawy powrocily i juz nie wiem czy to to samo i dlaczego tak szybko zawor sie zepsół. Zawór (baczek) kupiłem na allegro.
Bardzo prosze o jakiekolwiek porady na temat.
Bardzo prosze o jakiekolwiek porady na temat.