[Audi A6 C4 2.5 TDI] Klekotanie silnika
[Audi A6 C4 2.5 TDI] Klekotanie silnika
Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem klekotanie pochodzace z silnika. Daje się zauważyć, gdy silnik pracuje rozgrzany na luzie. Polklekocze chwilę i przestanie, ewentualnie gdy dodam gazu w tym czasie klekotanie narasta wraz z obrotami. Jednak podkreślę, że nie klekocze stale. Poza tym pracuje równiutko i nie ma z nim żadnych problemów. Proszę o poradę - może ktoś mi podpowie o co tu może chodzić. To mój pierwszy diesel i do tego dość świeży zakup. Pzdr
Kolego stosuj Tag-i w tytułach postów.
Od pewnego czasu zauważyłem klekotanie pochodzace z silnika. Daje się zauważyć, gdy silnik pracuje rozgrzany na luzie. Polklekocze chwilę i przestanie, ewentualnie gdy dodam gazu w tym czasie klekotanie narasta wraz z obrotami. Jednak podkreślę, że nie klekocze stale. Poza tym pracuje równiutko i nie ma z nim żadnych problemów. Proszę o poradę - może ktoś mi podpowie o co tu może chodzić. To mój pierwszy diesel i do tego dość świeży zakup. Pzdr
Kolego stosuj Tag-i w tytułach postów.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2008, 21:33 przez marf60, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego-po prostu metalowy kruciec wyrabia sie, jego powierzchnia staje sie poszczepiona i zaczyna stukac jakbys walił mlotkiem. Nie wiem jak jest w V6 ale w R5 to jest glowna przyczyna stuków.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
od wczoraj mam tez problem z klekotaniem silnika. Silnik to 1,9 TDI, a historia tego klekotania jest następująca: jechalem na autostradzie i grzalem ok 200km/h, okazalo sie ze puscila uszczelka pod glowica i cisnienie ktore dostalo sie do ukladu chlodzacego spowodowalo ze wyplulo mi plyn chlodzacy.Silnik sie przegrzal. Natychmiast zatrzymalem sie jak mi sie kontrolka zapalila. Od tego czasu slychac takie jakby pukanie mlotkiem.Bylem u 3 mechanikow i slyszalem 3 rozne wersje co to moze byc. Czy ktos moze mial podobny problem? Co to moze byc naprawde?Dodam ze teraz oprocz klekotania jest wszystko ok. Silnik sie nie przegrzewa, ale tez tak szybko nie jezdze i tylko bylem u mechanikow. Odpala normalnie. Napewno uszczelka do wymiany, ale pytanie co poza tym?
Co do 1.9 TDI trudno mi jest jednoznacznie określić-być może masz zbyt niskie ciśnienie oleju i przez to silnik metalicznie stuka. Ja majac passata b4 1.9 TDI miałem uszkodzona pompe oleju-głosno stukał, ale i miał najechane ponad 400tyś. Mozliwe ze popychacze hydrauliczne...można gdybac. Przestawiony kat wtrysku to również głośniejsza praca, a co do przegrzania mogł to być jedynie zbieg okoliczności.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Mam 1,9 TDI i podobny problem u mnie silnik zaczyna się trząść i głośniej klekotać jak wcisnę sprzęgło, dosyć głośno brzmi jak go gaszę. Z odpaleniem na zimno i na ciepło nie ma problemu. Mechanik twierdzi że to dwumas trochę to mi nie pasuje bo nikt tego nie potwierdza a 1200 kosztuje. Co wy na to?
- GrzesiekA6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
- Lokalizacja: szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
GrzesiekA6 pisze:Tych dwóch kolegów powyżej miało ten problem w c5? (bo tak wnoskuje z tego co mają wpisane w profilu).
U mnie ten klekot kiedyś występował częściej teraz to się tak nie zdaża, ale czy po tym co tu przeycztałem powinienem się martwić?
od kogoś kiedyś usłyszałem że to napinacz paska czy jakoś tak...
myślę że to klekotanie u ciebie to ta pąpa wacum
audi the best
Przedmówcy dobrze Ci piszą - klepie trzpień w pompie podciśnienia (vacum). Też mam C4 2,5 R5 i te typy poprostu tak mają. Nie przejmuj się jeżdżąc z tym klekotaniem pompy nic nie uszkodzisz. Na przyszłość polecam korzystać z opcji "szukaj" - temat był już kilkakrotnie omawiany. Poszukaj a znajdziesz dość niezły wykład na ten temat oraz opis naprawy, którą sam bez problemu jesteś w stanie wykonać
- GrzesiekA6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
- Lokalizacja: szczecin
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga