Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C4 2.5 TDI] Klekotanie silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
marf60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 cze 2008, 10:40
Lokalizacja: Biała Podlaska

[Audi A6 C4 2.5 TDI] Klekotanie silnika

Post autor: marf60 » 03 sie 2008, 20:44

Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem klekotanie pochodzace z silnika. Daje się zauważyć, gdy silnik pracuje rozgrzany na luzie. Polklekocze chwilę i przestanie, ewentualnie gdy dodam gazu w tym czasie klekotanie narasta wraz z obrotami. Jednak podkreślę, że nie klekocze stale. Poza tym pracuje równiutko i nie ma z nim żadnych problemów. Proszę o poradę - może ktoś mi podpowie o co tu może chodzić. To mój pierwszy diesel i do tego dość świeży zakup. Pzdr

Kolego stosuj Tag-i w tytułach postów.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2008, 21:33 przez marf60, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 04 sie 2008, 09:56

Wg. mnie Vaqum pompa klekocze, a dokladnie chodzi o kruciec ktory wchodzi w blok silnika i pompe. Podjedz do speca niech sprawdzi to co napisałem
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 361
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 04 sie 2008, 14:40

martino, a możesz opisać coś więcej co powoduje taki klekot, mam podobny objaw, coś tam trzeba wymienić czy wyregulować?

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 04 sie 2008, 17:36

Kolego-po prostu metalowy kruciec wyrabia sie, jego powierzchnia staje sie poszczepiona i zaczyna stukac jakbys walił mlotkiem. Nie wiem jak jest w V6 ale w R5 to jest glowna przyczyna stuków.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

marini2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marini2 » 04 sie 2008, 23:29

od wczoraj mam tez problem z klekotaniem silnika. Silnik to 1,9 TDI, a historia tego klekotania jest następująca: jechalem na autostradzie i grzalem ok 200km/h, okazalo sie ze puscila uszczelka pod glowica i cisnienie ktore dostalo sie do ukladu chlodzacego spowodowalo ze wyplulo mi plyn chlodzacy.Silnik sie przegrzal. Natychmiast zatrzymalem sie jak mi sie kontrolka zapalila. Od tego czasu slychac takie jakby pukanie mlotkiem.Bylem u 3 mechanikow i slyszalem 3 rozne wersje co to moze byc. Czy ktos moze mial podobny problem? Co to moze byc naprawde?Dodam ze teraz oprocz klekotania jest wszystko ok. Silnik sie nie przegrzewa, ale tez tak szybko nie jezdze i tylko bylem u mechanikow. Odpala normalnie. Napewno uszczelka do wymiany, ale pytanie co poza tym?

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 05 sie 2008, 12:09

Co do 1.9 TDI trudno mi jest jednoznacznie określić-być może masz zbyt niskie ciśnienie oleju i przez to silnik metalicznie stuka. Ja majac passata b4 1.9 TDI miałem uszkodzona pompe oleju-głosno stukał, ale i miał najechane ponad 400tyś. Mozliwe ze popychacze hydrauliczne...można gdybac. Przestawiony kat wtrysku to również głośniejsza praca, a co do przegrzania mogł to być jedynie zbieg okoliczności.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 09 wrz 2008, 19:57

Mam 1,9 TDI i podobny problem u mnie silnik zaczyna się trząść i głośniej klekotać jak wcisnę sprzęgło, dosyć głośno brzmi jak go gaszę. Z odpaleniem na zimno i na ciepło nie ma problemu. Mechanik twierdzi że to dwumas trochę to mi nie pasuje bo nikt tego nie potwierdza a 1200 kosztuje. Co wy na to?

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 10 wrz 2008, 09:29

Najprostrza metoda sprawdzenia Vacum
Zapalasz silnik wciskasz pare razy pedal hamulca
jesli klekot ucicha to
masz przyczyne :mrgreen: pompa vacum
czasami rozebranie i wyczysczenie pomaga <ok>

marini2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marini2 » 10 wrz 2008, 09:53

juz mam problem rozwiazny z moim klekotaniem ktore opisalem wyzej. okazalo sie po kompletnym rozebraniu silnika ze tlok byl przytarty i to dosc mocno.

wojtek696
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 03 wrz 2008, 21:14
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: wojtek696 » 14 wrz 2008, 10:42

u mnie mialem to samo tylko w innym acie.Mialem upalona swiece i ta stukala a jak sie gdzies wbila to stukanie przechodzilo na czas ja sie znowu nie oderwala.u mnie skonczylo sie powaznie.
Obrazek

Awatar użytkownika
GrzesiekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: GrzesiekA6 » 23 mar 2009, 10:18

Tych dwóch kolegów powyżej miało ten problem w c5? (bo tak wnoskuje z tego co mają wpisane w profilu).
U mnie ten klekot kiedyś występował częściej teraz to się tak nie zdaża, ale czy po tym co tu przeycztałem powinienem się martwić?
od kogoś kiedyś usłyszałem że to napinacz paska czy jakoś tak...

łukaszgdynia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
Lokalizacja: gdynia chylonia

Post autor: łukaszgdynia » 23 mar 2009, 16:28

GrzesiekA6 pisze:Tych dwóch kolegów powyżej miało ten problem w c5? (bo tak wnoskuje z tego co mają wpisane w profilu).
U mnie ten klekot kiedyś występował częściej teraz to się tak nie zdaża, ale czy po tym co tu przeycztałem powinienem się martwić?
od kogoś kiedyś usłyszałem że to napinacz paska czy jakoś tak...

myślę że to klekotanie u ciebie to ta pąpa wacum
audi the best

juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: juchas » 24 mar 2009, 14:10

jeżeli po wciskaniu hamulca w jakikolwiek sposób zmienia się stukanie, na chwile przestaje potem znowu to vacum na 100/

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 24 mar 2009, 23:50

Przedmówcy dobrze Ci piszą - klepie trzpień w pompie podciśnienia (vacum). Też mam C4 2,5 R5 i te typy poprostu tak mają. Nie przejmuj się jeżdżąc z tym klekotaniem pompy nic nie uszkodzisz. Na przyszłość polecam korzystać z opcji "szukaj" - temat był już kilkakrotnie omawiany. Poszukaj a znajdziesz dość niezły wykład na ten temat oraz opis naprawy, którą sam bez problemu jesteś w stanie wykonać ;-)

Awatar użytkownika
GrzesiekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: GrzesiekA6 » 29 mar 2009, 00:39

Zgadza się to że klekotanie ucicha po wciśnięciu hamulca ale dopiero po trzecim wciśnięciu i to tylko na chwile ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga