[A6 C5 2.5 TIP TRONIC, Q, AKN] zmiana turbiny
[A6 C5 2.5 TIP TRONIC, Q, AKN] zmiana turbiny
witam szyskich
wsadzilem nowa turbinke od 180 do mojego akn 150KM
i pierwsze co zauwazylem to turbinka od 180 ma czesc ktora jest napedzana spalinami o okolo 3 cm wieksza niz w 150.
W zachowaniu tzn przy przelaczaniu biegow przy pelnym wciscnieciu pedalu gazu
samochodzik przelacza z 4 na piec przy ok 170-180 km/h a obroty wtedy spadaja do ok 3000 i bardzowolna wrecz niezuwazalnie rosna a predkosc znowu fajnie do gory.
taka sama jest sytuacja gdy zapina 4 wtedy tez predkosc rosnie dosyc szybko a obroty silnika bradzo powoli rosna od 3000 do 4200 ma sie wrazenie ze samochod bedzie caly czas jechal na 4 i nigdy nie bedzie mial potrzeby wrzucenia wyzszego biegu
wiec co za tym idzie - czy jest konieczne zestrojenia mapy (zrobienie chipa) po ten mod ?
wsadzilem nowa turbinke od 180 do mojego akn 150KM
i pierwsze co zauwazylem to turbinka od 180 ma czesc ktora jest napedzana spalinami o okolo 3 cm wieksza niz w 150.
W zachowaniu tzn przy przelaczaniu biegow przy pelnym wciscnieciu pedalu gazu
samochodzik przelacza z 4 na piec przy ok 170-180 km/h a obroty wtedy spadaja do ok 3000 i bardzowolna wrecz niezuwazalnie rosna a predkosc znowu fajnie do gory.
taka sama jest sytuacja gdy zapina 4 wtedy tez predkosc rosnie dosyc szybko a obroty silnika bradzo powoli rosna od 3000 do 4200 ma sie wrazenie ze samochod bedzie caly czas jechal na 4 i nigdy nie bedzie mial potrzeby wrzucenia wyzszego biegu
wiec co za tym idzie - czy jest konieczne zestrojenia mapy (zrobienie chipa) po ten mod ?
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Ja na Twoim miejscu i tak bym podjechał do jakiegos tunera co by Ci soft napisał, bo wiadomo, każde turbo inaczej wstaje itp itd. Tymbardziej ze jak sam mowisz sa roznice miedzy tymi turbinami. Tak samo jak np w Passacie wymieni się turbo i do 131km wstawi turbo od B6 od wersji 170km to różnicy wiekszej nie widać po za tym że budzi sie później i moze wrazenie ze ciagnie wyzej. A dopiero po virusie czuc roznice no i dodatkowe KM 

- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Po pierwsze stifii a nie stiffiPiotruś pisze:
Oczywiście w moim przekonaniu najprzyjemniej jeździ się zdrową serią, która to zdrowa seria i tak jest niezbywalnym warunkiem ewentualnego zremapowania ECU ... .
(i mam nadzieje, ze Kolega stiffi przemyśli sobie głęboko powyższą uwagę ... :roll: ).

Po drugie kooega chyba nie jeździł autem po programie skoro tak bardzo zachwala jazdę serią, ponieważ jazda po programie bez porównania do serii daje wielką radość z jazdy i przy tym samym operowaniu pedałem gazu co przed mniejsze spalanie:)
Po trzecie to chyba oczywiste, że auto musi trzymać seryjne parametry aby mogło się poddać kuracji odmładzającej .
Po czwarte jeśli turbo przypasowało p&p od 180km wersji, więc jest to logiczne , że trzeba dokonać korekty softu w autku do którego zostało zamontowane turbulum "większe" niż siedziało ori. Skoro przed wymianą turbiny samochód jeździł dobrze, to po wstawieniu mocniejszej turbiny powinien też jeździć dobrze, a jeśli nie jeździ to wiadomo że sprawa tkwi w sofcie ponieważ 150km ma inny soft aniżeli 180km. Po prostu trzeba "nauczyć" samochodu współgrania z nowym wydajniejszym elementem. To tak samo jakby z komputera wyciągnąć pierwszy model Sound Blastera, w zamian wstawić X-Fi i się zastanawiać czemu to nie chodzi

I bardzo dobrzekoledzy w piatek wymienilem pompr na nowa i powiem wam nie to auto.
zasowa ze az milo, ale i tak w piatek wybieram sie do rogala na soft oraz zgranie turbinki od 180 i wyciecie katow - zobaczymy jak wtedy bedzie latala


zmiany limitera momentu obrotowego sterowniku skrzyni (tip
No i jestem po wirusie u rogala wykresik przesle mi jutro wiec go takze jutro umieszcze
po shamowaniu w serii wyszlo 148 kucykow z groszami oraz 313 NM z groszami
a po modzie 175 kucy i 406 NM z groszami. I powiem nie to auto - lecz jest jeden mninus
ktory wyszedl w czasie drogi do domu a mianowicie przy depneciu gaz do dechy i zlapaniu 180 jest wahlowanie z 4 na 5 bieg i spowrotem na 4 wiec zaistniala potrzeba zmiany limitera momentu obrotowego w sterowniku skrzyni (tip tronic) wiec czeka mnie druga wizyta u rogala.
I stad moje pytanie czy ktos w okolicach lublina badz rzeszowa robi cos takiego
?
po shamowaniu w serii wyszlo 148 kucykow z groszami oraz 313 NM z groszami
a po modzie 175 kucy i 406 NM z groszami. I powiem nie to auto - lecz jest jeden mninus
ktory wyszedl w czasie drogi do domu a mianowicie przy depneciu gaz do dechy i zlapaniu 180 jest wahlowanie z 4 na 5 bieg i spowrotem na 4 wiec zaistniala potrzeba zmiany limitera momentu obrotowego w sterowniku skrzyni (tip tronic) wiec czeka mnie druga wizyta u rogala.
I stad moje pytanie czy ktos w okolicach lublina badz rzeszowa robi cos takiego

- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Jeśli chodzi o programy to niestety firmowi tunerzy zbyt dobrej opinii nie mają, a skoro tak poinformowany jesteś to powinieneś o tym wiedzieć a widzę wręcz przeciwnie, że nawet polecasz. Bo ABT takie idealne wcale nie jest i zdarza się im robić programy beznadziejne przyklad pozwole sobie zacytować ze strony diesel-tuning.plPiotruś pisze:Na koniec powiem jeszcze, że wcale nie jestem wrogiem rozsądnego zoptymalizowania seryjnych parametrów silnika - lecz musi się to odbyć z wykorzystaniem kompetencji takich, jakie (prawdopodobnie) cechują chipownię dokonujacą modyfikacji np. u:
- usera "firewire"
- lub ściśle powiązanych z AUDI firm typu ABT czy MTM (np. allroad Kolegi Surowy)
Niestety - pokusa "silnego strzału w plecy", nawet kosztem trwałości samochodu - to wystarczające żerowisko emocjonalne dla "chipowni", które tak naprawdę w większosci przypadków nawet nie mają pojęcia jak należałoby prawidłowo zdiagnozować silnik przed wirusowaniem (a o braku dobrej woli to już lepiej nie wspominać) ... .
Oczywiście, nie mówie że ABT to kiepska firma, bo wręcz przeciwnie jest ona rewelacyjna. No ale jak widać programy z najwyższej pólki zdarzają się iż im nie wychodząAudi A6 2.0TDI 140 KM 2004r. Przyjechało do nas po tuningu przeprowadzonym w Niemczech u jakiegoś przedstawiciela firmy ABT Sportsline - nadwornego tunera Audi. Sterownik został przeprogramowany niefachowo, modyfikacja zawierała błędy, również wynik tych działań był... mizerny 154 KM po tuningu ABT!
Poniżej przedstawiamy fotki plomb na sterowniku z logo niemieckiego tunera i wykresy modyfikacji: pierwszy wykres - seria/tuning ABT, drugi wykres - seria/nasz tuning 170 KM.

A co do "silnego strzału w plecy" to uwierz, że na serii miałem wbicie w fotel przy 2200rpm, a po programie to zjawisko nie wystepuje. Bo tu nie chodzi o cyferki by były jak najwyższe, a o krzywe przebiegu momentu/mocy

Wykres mojej A6 po modzie i przed
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 06:22 przez darek_s6, łącznie zmieniany 1 raz.