[A6 C6] nierówne wolne obroty
czesc. chcialem zapytac o te wibracje przy ruszaniu,. u mnie pojawiaja sie tylko przy obrotach 1800 - 1900. to znaczy dokladnie w tym przedziale. jak ruszam dosc szybko i sprzeglo zalapuje powyzej tych obrotow nie ma zadnych drgan. czy to ma cos wspolnego z wtryskami? auto ma 147 tys przebiegu. jest po wszystkich obowiazkowych przegladach w serwisie audi. zaden mechanik nie zwrocil mi na to uwagi to sobie jezdze. ale po przeczytaniu postow troche zwatpilem. z gory dzieki za podpowiedzi
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
szczyrk pisze:
Stifii co to za oprogramowanie.Wgrywali ci takie? Jaki koszt?Mam pytanie-czy na wolnych obrotach na fisie spalania w pasu miałem litry na godziny na postoju,tu w C6 na postoju pali mi od 0,5 l/100km do 40 l/100km-czy to normalne w tych autach?
Tak znajomy mi wgrywał co pracuje w serwisie w Poznaniu Więc co do kosztu to nie jestem w stanie się wypowiedzieć
stifii, a gdzie to wgrywałeś? U siebie czy właśnie w Poznaniu? Chodzi mi o to czy soft do silnika/skrzyni można mieć np. na laapku czy trzeba to w serwisie robić?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
stifii pisze:szczyrk pisze:
Stifii co to za oprogramowanie.Wgrywali ci takie? Jaki koszt?Mam pytanie-czy na wolnych obrotach na fisie spalania w pasu miałem litry na godziny na postoju,tu w C6 na postoju pali mi od 0,5 l/100km do 40 l/100km-czy to normalne w tych autach?
Tak znajomy mi wgrywał co pracuje w serwisie w Poznaniu Więc co do kosztu to nie jestem w stanie się wypowiedzieć
Jak możesz to przybliż temat.Każdy z nas chciałby aby jego silnik tez nie bujał lub zeby miał najnowsze oprogramowanie do silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
byłem dziś w Dynasoft i ASO we Wrocku. Wtryski - igła , turbina - igła Vag nie pokazuje błędów , ALE :
- auto delikatnie całe się trzęsie
- dźwignia zmiany biegów to samo ( manual )
mówią że jestem przewrażliwiony ,a tak nie jest wolę dmuchać na zimne - wcześniej tak nie było a teraz jest
wstępna diagnoza :
- filtr paliwa ( bo zmieniany był miesiąc temu na nowy MANa ) może ma jakiś defekt
- poduszki od silnika
- i jakiś tam pasek napinający
macie jakieś inne pomysły
Pozdrawiam
byłem dziś w Dynasoft i ASO we Wrocku. Wtryski - igła , turbina - igła Vag nie pokazuje błędów , ALE :
- auto delikatnie całe się trzęsie
- dźwignia zmiany biegów to samo ( manual )
mówią że jestem przewrażliwiony ,a tak nie jest wolę dmuchać na zimne - wcześniej tak nie było a teraz jest
wstępna diagnoza :
- filtr paliwa ( bo zmieniany był miesiąc temu na nowy MANa ) może ma jakiś defekt
- poduszki od silnika
- i jakiś tam pasek napinający
macie jakieś inne pomysły
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Modrzej
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 301
- Rejestracja: 18 lut 2010, 21:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: londyn
komp mi tez nie pokazywal a mimo to trzepalo i objawy byly idealne jak u ciebie ale to byla benzyna a na silnikach disla niezabardzo sie orjentuje
[ Dodano: 2010-05-01, 12:44 ]
a oni wszendzie tak muwiom ze czlowiek jest przewrazliwiony i zeby sie nieprzejmowal ale jak cos siadzie to oni przeciez za to nie pieniazkow nie wydadza
[ Dodano: 2010-05-01, 12:44 ]
a oni wszendzie tak muwiom ze czlowiek jest przewrazliwiony i zeby sie nieprzejmowal ale jak cos siadzie to oni przeciez za to nie pieniazkow nie wydadza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
Akurat dzięki temu skojarzyłem... tez mi telepało budą... zwłaszcza po odpaleniu... no i wyskakiwał problem z EGR (nie do końca otwarty lub zamknięty)...Salah Ad-Din pisze:w Dynasoft mówią że to może być EGR więc mają mi to przeczyścić
Olewałem to bo tylko trochę więcej kopcił...
ale z 2-3 tygodnie temu miałem taką większą trasę (2000km) więc pomyślałem że przedmucham dziadkowe jeżdżenie... no i problem z EGR wcięło... a budą nie trzęsie...
Nic poza tym z autem nie było robione oprócz sprawdzania kilka razy Max km/h i trzymanie trochę ponad 200km/h
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
wITAM
jestem po czyszczeniu EGR. Zapchany był troszkę , ale nic to nie dało Dziś lub w poniedziałek jadę zobaczyć czy to czasami nie jest jakiś tłumik albo rura pod spodem auta która się obluzowała i drga.
nie zrobiłem fotek jak mi czyścili
http://img23.imageshack.us/img23/2299/audi30literv6tdienginet.jpg
jestem po czyszczeniu EGR. Zapchany był troszkę , ale nic to nie dało Dziś lub w poniedziałek jadę zobaczyć czy to czasami nie jest jakiś tłumik albo rura pod spodem auta która się obluzowała i drga.
nie zrobiłem fotek jak mi czyścili
http://img23.imageshack.us/img23/2299/audi30literv6tdienginet.jpg
Widzę ze dużo osób ma te problemy na przełomie kwiecień/maj... rozmawiałem z kumplem z Exon (taka firma od paliw/oleji) - ma TT-STDI jak to mówi
Jego opinia..
Stacje paliw nie wymieniają szybko paliwa zimowego na letnie... i efekt taki że przy dodatnich temperaturach paliwo z dodatków smarujących pozostawia jakiś tam większy osad jak zazwyczaj... no i EGR zapchany... więc tankować na stacjach z dużym obrotem... (jak jestem w PL to leję na shellu albo auchan... bo to orlen z reguły)
Jego opinia..
Stacje paliw nie wymieniają szybko paliwa zimowego na letnie... i efekt taki że przy dodatnich temperaturach paliwo z dodatków smarujących pozostawia jakiś tam większy osad jak zazwyczaj... no i EGR zapchany... więc tankować na stacjach z dużym obrotem... (jak jestem w PL to leję na shellu albo auchan... bo to orlen z reguły)
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 lut 2010, 10:19
- Lokalizacja: KOSZALIN
witam kolego
u mnie jest to samo jesli mowa o pkt.3 jak mam wcisniete sprzeglo to obroty zatrzymaja sie na 3 tysiacach, natomiast jak puszcze sprzeglo to spokojnie kreci sie dalej, nie mam pojecia czemu tak jest. mam silnik BRE. z kolei moj ojciec ma silnik BLB i nie ma roznicy czy sprzeglo wcisniete czy nie zawsze kreci sie do oporu.
jesli mowa o pkt.1 to u mnie tez sa wibracje na wolnych obrotach.
martwi mnie jeszcze ze podczas ruszania pierwszy bieg jast taki ze w momencie przekraczania 2 tys. obr. auto jakby stracilo moc , na kazdym innym biegu idzie bardzo dobrze.
pozdrawiam
u mnie jest to samo jesli mowa o pkt.3 jak mam wcisniete sprzeglo to obroty zatrzymaja sie na 3 tysiacach, natomiast jak puszcze sprzeglo to spokojnie kreci sie dalej, nie mam pojecia czemu tak jest. mam silnik BRE. z kolei moj ojciec ma silnik BLB i nie ma roznicy czy sprzeglo wcisniete czy nie zawsze kreci sie do oporu.
jesli mowa o pkt.1 to u mnie tez sa wibracje na wolnych obrotach.
martwi mnie jeszcze ze podczas ruszania pierwszy bieg jast taki ze w momencie przekraczania 2 tys. obr. auto jakby stracilo moc , na kazdym innym biegu idzie bardzo dobrze.
pozdrawiam
- Dany1107
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
- Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom
Drgania.
Witam.Panowie mam tem sam problem.Kupilem autko piec dni temu i troszke mnie te drgania niepokoja.Wiec z tego co piszecie to do sprawdzenia mam EGR,filtr paliwa i wtryski tak :?: Pozdro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga