[A6 C5 2.5 TDI]Wymiana rozrządu
[A6 C5 2.5 TDI]Wymiana rozrządu
Witam.przebieg mojego samochodu to 200tys. rozrząd wymieniany był przy 110 tys.przy jakim przebiegu powinienem go wymienić żeby było bezpiecznie i czy wymieniać cały kompletny czy wystarczy tylko tzw.podstawowy?
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Re: [A6 C5 2.5 TDI]Wymiana rozrządu
Myślę że już odpowiedziałeś sobie na to pytanie kiedy wymienić.gacuś pisze:Witam.przebieg mojego samochodu to 200tys. rozrząd wymieniany był przy 110 tys.przy jakim przebiegu powinienem go wymienić żeby było bezpiecznie i czy wymieniać cały kompletny czy wystarczy tylko tzw.podstawowy?
Wskazówki jak niżej w połowie postu "meszruma" " problematyka rozrządu w silnikach 2.5TDI V6" co jak gdzie po co i na co : :mrgreen:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jeżeli wymienialiśmy rozrząd sami wcześniej to wiemy co było wymienione.jeżeli wszystko począwszy od pasków a kończąc na rolkach nie skracajmy czasu wymiany.uważam , że skracamy czas żywotności silnika.wszystko zależy jakie ręce dotykają naszego silnika.dodam jeszcze że każda śruba np; koła na wale korbowym czy rolek ,które jak wiecie (ale nie wszystkie i nie tylko związane z rozrządem) są montowane do obudowy aluminiowej, powinny być dokręcone kluczem dynanometrycznym.każde dociąganie śruby powoduje naciąganie gwintu.jeśli mamy dobrego mechanika to chociaż tę śrubę nasmaruje (odpowiednim smarem,klejem)sprawdżcie sami-dokręćcie śrubę na sucho a drugą nasmarowaną wyżej wymienionym kluczem z tą samą mocą a potem odkręćcie zwykłym płaskim kluczem-zobaczycie jaka była różnica.po drugie - wszystko co się rusza się zużywa-koła zębate również.a każde założenie nowego paska zużywa je jeszcze bardziej.także im mniej dotykane tym lepiej w sumie polecam wymianę pasków,rolek(wszystkich),pompy i rolki napinacza co 100-120 tys. a lamp i zderzaka nie będzie trzeba dotykać.chyba że polerować :lol:
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
ja co prawda jeszcze nie spotkałem się z pękniętym paskiem w audi.myślę że w naszych autkach tego limitu nikt nie przekracza i to się nie stanie.prędzej mogłoby się stać coś innego co może spowodować przestawienie rozrządu a w tego skutkach natychmiastowe zatrzymanie silnika(nawet nie staram się sobie wyobrazić jakie mogą być tego następstwa :-x ) a przestawienie rozrządu spowodować może uszkodzenie pompy wodnej, uszkodzenie napinacza- rolki napinającej lub jakiejkolwiek innej rolki.także wymiana między 100 a 120 tys nie powinna spowodować żadnej z tych przyczyn które wyżej wymieniłem(pod warunkiem że i te części wymienisz przy każdej wymianie rozrządu )
moim zdaniem częstotliwość wymian rozrządu powinna być ustalona przez producenta w/w pasków, audi może i zaleca wymianę swoich orginalnych pasków po 120k a jakiś chinol czy kto tam nie jeszcze swoich po 60k... wszystko zależne jest od jakości sprzętu. Ja wymieniam co 60k przy krążeniu około 20k rocznie, więc jak wydam 2000 zł co 3 lata to nie zbiednieję. Jeżeli wiesz co miałeś założone / wymienione przy ostatnim serwisie to powinieneś wiedzieć ile ci to wytrzyma... Nawet jak auto stało 2 lata pod blokiem, nie ruszane, paski się starzeją i mogą pęknąć...
Artur
Bez przesady. Audi to nie Punto HGT gdzie producent zalecal wymiane co 90kkm a pasek lubil peknac jeszcze przed 60kkm.djart pisze:moim zdaniem częstotliwość wymian rozrządu powinna być ustalona przez producenta w/w pasków, audi może i zaleca wymianę swoich orginalnych pasków po 120k a jakiś chinol czy kto tam nie jeszcze swoich po 60k... wszystko zależne jest od jakości sprzętu. Ja wymieniam co 60k przy krążeniu około 20k rocznie, więc jak wydam 2000 zł co 3 lata to nie zbiednieję. Jeżeli wiesz co miałeś założone / wymienione przy ostatnim serwisie to powinieneś wiedzieć ile ci to wytrzyma... Nawet jak auto stało 2 lata pod blokiem, nie ruszane, paski się starzeją i mogą pęknąć...
Po drugie za 2kpln to moze uda Ci sie porzadne czesci do rozrzadu kupic.
Po trzecie jesli chodzi o czas minimalne czasy dla dobrych paskow to 5 lat.
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
hymm... może i 5 lat... a może i nie... ciekawe czy na 1 komplecie opon jeździsz 5 lat, jeśli tak to zrób fotki jak one wyglądają po takim okresie... :mrgreen: a 2k pln może i w warszawie nie wystarczy na komplet rozrządu do 2.5 v6 tdi - mi wystarczyło na wszystko, paski, rolki, napinacze, itp itd, każdy wie co i jak - i to razem z robocizną!!! co prawda kupiłem dobry sprzęt po dużych zniżkach (znajoma w sklepie) i mechanik znajomy i tani, acz kolwiek w warszawie konkurencja spora więc i tam powinno być tanio, jak nie taniej... może się mylę... bo żadko w stolicy goszczę (nigdy w serwisie z autem, nie umniejszając fachowcom), no ale w sumie jak wymieniasz swoje paski po 120k / 5 lat i płacisz sporo więcej jak 2k pln, bo nawet na części nie starcza, a ja co 60-80k /3 lata i za około 2k pln, to mniej więcej na to samo wychodzi, z tą róźnicą, że ja jestem pewien, że moje paski nie pękną...
Artur
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Ja kupując swoją niuńkę miałem na papierze że paski-same paski!!! były wymienione 20 tysi przed zakupem. Co się okazało to faktycznie wymienione były same paski bo jedna rolka od rdzy zrobiła się różowa i stanęła pompa wody. Zaczęło palić pasek (dym z pod maski,smród palonej gumy i zero ogrzewania i chłodzenia. Wywaliłem kupe kasiory ale jestem pewien że nie doświadcze takiej przygody już więcej.Fakt że nie inwestowałem w cinkciangciongi czyli chińskie klapki,ale wymieniłem wszystko-cztery paski 0osiem rolek,pompę wody i inapinacz hydrauliczny. Teraz nie boję się jechać nawet do okoła świata.
co do ceny: moj brat jest mechanikiem Audi (kiedys w ASO, teraz niezalezny serwis)djart pisze:hymm... może i 5 lat... a może i nie... ciekawe czy na 1 komplecie opon jeździsz 5 lat, jeśli tak to zrób fotki jak one wyglądają po takim okresie... :mrgreen: a 2k pln może i w warszawie nie wystarczy na komplet rozrządu do 2.5 v6 tdi - mi wystarczyło na wszystko, paski, rolki, napinacze, itp itd, każdy wie co i jak - i to razem z robocizną!!! co prawda kupiłem dobry sprzęt po dużych zniżkach (znajoma w sklepie) i mechanik znajomy i tani, acz kolwiek w warszawie konkurencja spora więc i tam powinno być tanio, jak nie taniej... może się mylę... bo żadko w stolicy goszczę (nigdy w serwisie z autem, nie umniejszając fachowcom), no ale w sumie jak wymieniasz swoje paski po 120k / 5 lat i płacisz sporo więcej jak 2k pln, bo nawet na części nie starcza, a ja co 60-80k /3 lata i za około 2k pln, to mniej więcej na to samo wychodzi, z tą róźnicą, że ja jestem pewien, że moje paski nie pękną...
Maja naprawde dobre ceny na oryginaly bo sporo autek robia.
I to on mi powiedzial, ze same graty to ok. 2 kpln.
Wiec jak ktos Ci robi za 2kpln z robota (ktorej jest niemalo) to gratki
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 cze 2010, 22:36
- Lokalizacja: Kolonia PL / Grantham UK
Audi A6 2.5 TDI 99r. Rozrząd i termostat
Witam Klubowiczów, mam pytanko będę wymieniał termostat w moim Audi A6 2.5 TDI 99r. i chciałem zapytać czy to prawda że jak się ściągnie rozrząd żeby dostać się do termostatu to drugi raz tego samego rozrządu się nie zakłada i trzeba kupić nowy. Proszę o pomoc. Dziękuję
Archibald