[C5 2.0 + LPG] Sporadyczne szrpnięcia podczas jazdy i błędy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
- Lokalizacja: Dolnośląskie
[C5 2.0 + LPG] Sporadyczne szrpnięcia podczas jazdy i błędy
Witam wszystkich!
Ostatnio w czasie jazdy (zarówno na benzynie jak i gazie) od czasu do czasu auto lekko przyszarpuje. Podpięłam VAG i wyskoczyły błędy:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8E0 909 557 J
Component: 2.0L R4/5VS 0001
Coding: 0011582
Shop #: WSC 02325
4 Faults Found:
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit
P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000
czujnika lambda - za wolny sygnał
obwod wtrysku paliwa do cyl. 1 otwarty
wypadanie zapłonu wykryte
wypadanie zapłonu na cyl. nr 1
kojarzycie z czym to jest związane? już się zastanawiam nad cewką lub świecami (wymienione 12 tys. temu). 2 tys do tyłu też miałam problem z brakiem zapłonu - padł na cyl. 2. powodem była instalacja LPG. Czy problem powraca?
POzdrawiam
Ostatnio w czasie jazdy (zarówno na benzynie jak i gazie) od czasu do czasu auto lekko przyszarpuje. Podpięłam VAG i wyskoczyły błędy:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8E0 909 557 J
Component: 2.0L R4/5VS 0001
Coding: 0011582
Shop #: WSC 02325
4 Faults Found:
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit
P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000
czujnika lambda - za wolny sygnał
obwod wtrysku paliwa do cyl. 1 otwarty
wypadanie zapłonu wykryte
wypadanie zapłonu na cyl. nr 1
kojarzycie z czym to jest związane? już się zastanawiam nad cewką lub świecami (wymienione 12 tys. temu). 2 tys do tyłu też miałam problem z brakiem zapłonu - padł na cyl. 2. powodem była instalacja LPG. Czy problem powraca?
POzdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 13:16 przez Matahari01, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
- Lokalizacja: kazimierza
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Nie wiem nie jestem mechanikiem. Dlatego pytam. Bo ostatnia awaria zaczynała się podobnie a to doprowadziło do tego, że do domu pewnego dnia wróciłam na 3 garach. Auto trafiło do warsztatu i tam doszli do wniosku że przyczyną była instalacja, tj. coś na listwie wtryskowej. I gazownik robił to tydzień.
secundo:
ÂŚwiece NGK platynowe ( jak mówił mechanik). A tak w ogóle to co ile mam je wymieniać przy gazie?
[ Dodano: 2010-04-25, 17:10 ]
... a ostatni incydent z gazem - chodziło o to, że podawał i gaz i benzynę na raz i podobno świeca wtedy padła
[ Dodano: 2010-04-25, 17:10 ]
... no może mi ktoś kit pocisnął
:-?
[ Dodano: 2010-04-25, 17:15 ]
a co do lambdy to ma jakiś związek z powyższym?
Czy jej żywot dobiega końca?
primo : koleżankofire driver pisze:kolego Matahari
czy to szarpanie jest podczas jazdy?
czy wymienione cewki są takie same jak oryginalne
secundo:
i ostatnie:Matahari01 pisze:w czasie jazdy (zarówno na benzynie jak i gazie)
chodzi o świece.Matahari01 pisze:świecami (wymienione 12 tys. temu)
ÂŚwiece NGK platynowe ( jak mówił mechanik). A tak w ogóle to co ile mam je wymieniać przy gazie?
[ Dodano: 2010-04-25, 17:10 ]
... a ostatni incydent z gazem - chodziło o to, że podawał i gaz i benzynę na raz i podobno świeca wtedy padła
[ Dodano: 2010-04-25, 17:10 ]
... no może mi ktoś kit pocisnął
:-?
[ Dodano: 2010-04-25, 17:15 ]
a co do lambdy to ma jakiś związek z powyższym?
Czy jej żywot dobiega końca?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze proponuję zostawić instalację LPG w spokoju. Skasować błędy w ECU jakiekolwiek są i jeździć na benzynie tak około tygodnia i obserwować no chyba że już wcześniej nie da się jeździć, wtedy podpinamy vaga i patrzymy jakie są błędy. Jeśli nadal będzie pojawiał się błąd Random Multiple Misfire to ja bym stawiał na cewkę. Jaki w tym silniku jest układ zapłonowy? Czy tam są pojedynce cewki wpinane bezpośrednio na świece czy jedna duża z przewodami wysokiego napięcia?
Co do mechanika to wydaje mi się że nabijał Cię w butelkę bo świece moim zdaniem nie padłyby od jednoczesnego podawania gazu i benzyn, najwyżej by się zadymiły od bogatszej mieszanki. Po drugie to nie jest możliwe jednoczesne podawanie gazu i benzyny, albo chodzą wtryski benzynowe albo gazowe. Zresztą gdyby wszystkie podawały jednocześnie to mieszanka byłaby tak bogata że całym autem by trzęsło, szarpało lub by gasło i VAG pokazał by błąd w ECU o za bogatej mieszance.
Co do mechanika to wydaje mi się że nabijał Cię w butelkę bo świece moim zdaniem nie padłyby od jednoczesnego podawania gazu i benzyn, najwyżej by się zadymiły od bogatszej mieszanki. Po drugie to nie jest możliwe jednoczesne podawanie gazu i benzyny, albo chodzą wtryski benzynowe albo gazowe. Zresztą gdyby wszystkie podawały jednocześnie to mieszanka byłaby tak bogata że całym autem by trzęsło, szarpało lub by gasło i VAG pokazał by błąd w ECU o za bogatej mieszance.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Dzięki fassi1!
Spróbuję zrobić tak jak radzisz. Zobaczymy co z tego będzie.
Z tego co widzę moim "babskim okiem" :lol: mam podpięte 4 cewki - pojedynczo do każdej świecy.
Spróbuję zrobić tak jak radzisz. Zobaczymy co z tego będzie.
fassi1 pisze:Jaki w tym silniku jest układ zapłonowy? Czy tam są pojedynce cewki wpinane bezpośrednio na świece czy jedna duża z przewodami wysokiego napięcia?
Z tego co widzę moim "babskim okiem" :lol: mam podpięte 4 cewki - pojedynczo do każdej świecy.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W aucie z LPG panuje zasada: jeśli jest coś nie tak na benzynie i na gazie to zostawić w spokoju instalację LPG i doprowadzić auto do porządku na benzynie a potem zabrać się za strojenie instalacji LPG. Przede wszystkim w idealnym stanie musi być układ zapłonowy bo gaz potrzebuje bardzo dobrą iskrę.
Powodzenia.
Powodzenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
- Lokalizacja: kazimierza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
- Lokalizacja: Dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
- Lokalizacja: Dolnośląskie
mały raport:
Oo usunięciu błędów jakiś czas auto jeździło potem znowu zaczęło podszarpywać. Wczoraj podpięłam się pod VAG i wyskoczył mi tylko 1 błąd:
Co o tym myślicie?
[ Dodano: 2010-04-29, 13:53 ]
hmmm winy wtrysk lub jego sterowanie?
[ Dodano: 2010-04-29, 22:59 ]
.... aha zapomniałam napisać... wymieniłam też przy okazji filtr powietrza...
[ Dodano: 2010-04-29, 23:01 ]
Oo usunięciu błędów jakiś czas auto jeździło potem znowu zaczęło podszarpywać. Wczoraj podpięłam się pod VAG i wyskoczył mi tylko 1 błąd:
Trochę jestem niecierpliwa... wczoraj skasowałam ten błąd... przejechałam od tego czasu ze 40km i na razie nie szarpie.... ale spodziewam się że znowu zacznie.Matahari01 pisze:17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit
P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
Co o tym myślicie?
[ Dodano: 2010-04-29, 13:53 ]
hmmm winy wtrysk lub jego sterowanie?
[ Dodano: 2010-04-29, 22:59 ]
.... aha zapomniałam napisać... wymieniłam też przy okazji filtr powietrza...
[ Dodano: 2010-04-29, 23:01 ]
noooo ból straszny.... a jak będzie boleć jak przekroczy 5zeta?goly191 pisze:wczoraj tankowałem Pb, to mnie do dziś kręgosłup boli :lol:
a gdzie lato
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Witam
Fassi1 był najbliżej. Auto wróciło od mechanika. Ten tez podejrzewał cewkę ale podmienił na używki do testu, i jak mówi było to samo. Jak się okazało, chyba ktoś poprzednio mnie zrobił w bambuko :evil: Pokazał mi stare świece - no wypalone przykopcone stwierdził, że na pewno chodziły więcej niż 13 tys. - wymienił wszystkie na nowe Boscha Super Plus. Dodatkowo dostał się do siatki przed filtrem powietrza i stwierdził, że chyba też jej nikt nie czyścił - to zrobił.... i przestało szarpać Powiem więcej, zużycie średnie paliwa spadło o ponad litr i teraz mi pokazuje 9,1!!! na jeździe mieszanej
Za to nowy ból jest taki, że zaczęły mi falować obroty na postoju. :-x
Pozdrawiam chłopaki!
.... zmieniam mechanika tamte świece miały jeszcze salonowe znaczki, pewnie po poprzednim właścicielu już nie wspomnę o innym przekręcie - myślał, że jak kobitka to szydło z worka nie wyjdzie!
[ Dodano: 2010-05-14, 09:02 ]
Koledzy
Szperam trochę po tym forum i znalazłam coś takiego:
a6-c5-18t-nierowna-praca-silnika-vt8509.htm
W sumie podobnie się tu działo jak u mnie, mam na myśli błędy VAG. Czy mogę się odnieść do tego jakoś? Czy jest to dla mnie jakiś trop? Różnica jest w silnikach bo u mnie 2.0 a tam 1.8T dlatego nie jestem pewna.
To falowanie jest coraz silniejsze. Odstawiłam do elektro-mechanika. Zobaczymy co powie ale coś napomknął, że to może być przez gaz (może wtryskiwacze gazu).dziś będę dzwonić co wyniuchał.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-14, 22:27 ]
.... odebrałam auto od speca-diagnosty... facet łebski... obadał samochód i stwierdził, że istnieje konflikt z gazem. Jeśli chodzi o benzynę to tylko zaadaptował przepustnicę, stwierdził, że na benzynie jest, cytuję, "igła". Problem leży w czasie otwarcia wtryskiwaczy gazowych, tłumaczył mi to tak fachowo, że miałam wrażenie jakbym na polibudzie studiowała.... ale kupy się to trzymało mocno. Podobno "gaz" nie umie sobie dobrać czasu wtrysku i wprowadza komputer w null mode ( o ile dobrze piszę) stąd biorą się takie błędy na vagu.
To już druga paść co do wtrysków gazowych! Albo oddam w lepsze ręce ten gaz... albo się poddam i polecę zdemontować.
Fassi1 był najbliżej. Auto wróciło od mechanika. Ten tez podejrzewał cewkę ale podmienił na używki do testu, i jak mówi było to samo. Jak się okazało, chyba ktoś poprzednio mnie zrobił w bambuko :evil: Pokazał mi stare świece - no wypalone przykopcone stwierdził, że na pewno chodziły więcej niż 13 tys. - wymienił wszystkie na nowe Boscha Super Plus. Dodatkowo dostał się do siatki przed filtrem powietrza i stwierdził, że chyba też jej nikt nie czyścił - to zrobił.... i przestało szarpać Powiem więcej, zużycie średnie paliwa spadło o ponad litr i teraz mi pokazuje 9,1!!! na jeździe mieszanej
Za to nowy ból jest taki, że zaczęły mi falować obroty na postoju. :-x
Pozdrawiam chłopaki!
.... zmieniam mechanika tamte świece miały jeszcze salonowe znaczki, pewnie po poprzednim właścicielu już nie wspomnę o innym przekręcie - myślał, że jak kobitka to szydło z worka nie wyjdzie!
[ Dodano: 2010-05-14, 09:02 ]
Koledzy
Szperam trochę po tym forum i znalazłam coś takiego:
a6-c5-18t-nierowna-praca-silnika-vt8509.htm
W sumie podobnie się tu działo jak u mnie, mam na myśli błędy VAG. Czy mogę się odnieść do tego jakoś? Czy jest to dla mnie jakiś trop? Różnica jest w silnikach bo u mnie 2.0 a tam 1.8T dlatego nie jestem pewna.
To falowanie jest coraz silniejsze. Odstawiłam do elektro-mechanika. Zobaczymy co powie ale coś napomknął, że to może być przez gaz (może wtryskiwacze gazu).dziś będę dzwonić co wyniuchał.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-14, 22:27 ]
.... odebrałam auto od speca-diagnosty... facet łebski... obadał samochód i stwierdził, że istnieje konflikt z gazem. Jeśli chodzi o benzynę to tylko zaadaptował przepustnicę, stwierdził, że na benzynie jest, cytuję, "igła". Problem leży w czasie otwarcia wtryskiwaczy gazowych, tłumaczył mi to tak fachowo, że miałam wrażenie jakbym na polibudzie studiowała.... ale kupy się to trzymało mocno. Podobno "gaz" nie umie sobie dobrać czasu wtrysku i wprowadza komputer w null mode ( o ile dobrze piszę) stąd biorą się takie błędy na vagu.
To już druga paść co do wtrysków gazowych! Albo oddam w lepsze ręce ten gaz... albo się poddam i polecę zdemontować.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga