Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.0 + LPG] Sporadyczne szrpnięcia podczas jazdy i błędy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

[C5 2.0 + LPG] Sporadyczne szrpnięcia podczas jazdy i błędy

Post autor: Matahari01 » 25 kwie 2010, 15:47

Witam wszystkich!
Ostatnio w czasie jazdy (zarówno na benzynie jak i gazie) od czasu do czasu auto lekko przyszarpuje. Podpięłam VAG i wyskoczyły błędy:

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8E0 909 557 J
Component: 2.0L R4/5VS 0001
Coding: 0011582
Shop #: WSC 02325
4 Faults Found:
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow
P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit
P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000

czujnika lambda - za wolny sygnał
obwod wtrysku paliwa do cyl. 1 otwarty
wypadanie zapłonu wykryte
wypadanie zapłonu na cyl. nr 1

kojarzycie z czym to jest związane? już się zastanawiam nad cewką lub świecami (wymienione 12 tys. temu). 2 tys do tyłu też miałam problem z brakiem zapłonu - padł na cyl. 2. powodem była instalacja LPG. Czy problem powraca?
POzdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 13:16 przez Matahari01, łącznie zmieniany 1 raz.

fire driver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
Lokalizacja: kazimierza

Post autor: fire driver » 25 kwie 2010, 16:33

kolego Matahari
czy to szarpanie jest podczas jazdy?
czy wymienione cewki są takie same jak oryginalne

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 kwie 2010, 17:00

A co ma instalacja LPG do cewki i w jaki sposób może być przyczyną jej padnięcia?
Ja bym stawiał na szwankowanie cewki.

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 25 kwie 2010, 17:08

Nie wiem nie jestem mechanikiem. Dlatego pytam. Bo ostatnia awaria zaczynała się podobnie a to doprowadziło do tego, że do domu pewnego dnia wróciłam na 3 garach. Auto trafiło do warsztatu i tam doszli do wniosku że przyczyną była instalacja, tj. coś na listwie wtryskowej. I gazownik robił to tydzień. :/
fire driver pisze:kolego Matahari
czy to szarpanie jest podczas jazdy?
czy wymienione cewki są takie same jak oryginalne
primo : koleżanko :)
secundo:
Matahari01 pisze:w czasie jazdy (zarówno na benzynie jak i gazie)
i ostatnie:
Matahari01 pisze:świecami (wymienione 12 tys. temu)
chodzi o świece.
ÂŚwiece NGK platynowe ( jak mówił mechanik). A tak w ogóle to co ile mam je wymieniać przy gazie?

[ Dodano: 2010-04-25, 17:10 ]
... a ostatni incydent z gazem - chodziło o to, że podawał i gaz i benzynę na raz i podobno świeca wtedy padła

[ Dodano: 2010-04-25, 17:10 ]
... no może mi ktoś kit pocisnął
:-?

[ Dodano: 2010-04-25, 17:15 ]
a co do lambdy to ma jakiś związek z powyższym?
Czy jej żywot dobiega końca?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 kwie 2010, 19:11

Po pierwsze proponuję zostawić instalację LPG w spokoju. Skasować błędy w ECU jakiekolwiek są i jeździć na benzynie tak około tygodnia i obserwować no chyba że już wcześniej nie da się jeździć, wtedy podpinamy vaga i patrzymy jakie są błędy. Jeśli nadal będzie pojawiał się błąd Random Multiple Misfire to ja bym stawiał na cewkę. Jaki w tym silniku jest układ zapłonowy? Czy tam są pojedynce cewki wpinane bezpośrednio na świece czy jedna duża z przewodami wysokiego napięcia?
Co do mechanika to wydaje mi się że nabijał Cię w butelkę bo świece moim zdaniem nie padłyby od jednoczesnego podawania gazu i benzyn, najwyżej by się zadymiły od bogatszej mieszanki. Po drugie to nie jest możliwe jednoczesne podawanie gazu i benzyny, albo chodzą wtryski benzynowe albo gazowe. Zresztą gdyby wszystkie podawały jednocześnie to mieszanka byłaby tak bogata że całym autem by trzęsło, szarpało lub by gasło i VAG pokazał by błąd w ECU o za bogatej mieszance.

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 25 kwie 2010, 19:52

Dzięki fassi1!
Spróbuję zrobić tak jak radzisz. Zobaczymy co z tego będzie.
fassi1 pisze:Jaki w tym silniku jest układ zapłonowy? Czy tam są pojedynce cewki wpinane bezpośrednio na świece czy jedna duża z przewodami wysokiego napięcia?

Z tego co widzę moim "babskim okiem" :lol: mam podpięte 4 cewki - pojedynczo do każdej świecy.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 kwie 2010, 20:37

W aucie z LPG panuje zasada: jeśli jest coś nie tak na benzynie i na gazie to zostawić w spokoju instalację LPG i doprowadzić auto do porządku na benzynie a potem zabrać się za strojenie instalacji LPG. Przede wszystkim w idealnym stanie musi być układ zapłonowy bo gaz potrzebuje bardzo dobrą iskrę.
Powodzenia.

fire driver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
Lokalizacja: kazimierza

Post autor: fire driver » 26 kwie 2010, 19:59

jeżeli dojdziesz co szwankuje to napisz

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 26 kwie 2010, 22:02

Oczywiście!
Na razie wykasowałam błędy i zgodnie z zaleceniem fassi1 jeżdżę tylko na benzynie.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 kwie 2010, 08:28

Matahari01 pisze:a co do lambdy to ma jakiś związek z powyższym?
oczywiście
dlatego radzę ją śledzić
jak szybko błąd powróci to wiaodmo
Matahari01 pisze:zgodnie z zaleceniem fassi1 jeżdżę tylko na benzynie.
wczoraj tankowałem Pb, to mnie do dziś kręgosłup boli :lol:
a gdzie lato

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 29 kwie 2010, 13:52

mały raport:
Oo usunięciu błędów jakiś czas auto jeździło potem znowu zaczęło podszarpywać. Wczoraj podpięłam się pod VAG i wyskoczył mi tylko 1 błąd:
Matahari01 pisze:17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit
P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
Trochę jestem niecierpliwa... wczoraj skasowałam ten błąd... przejechałam od tego czasu ze 40km i na razie nie szarpie.... ale spodziewam się że znowu zacznie.
Co o tym myślicie?

[ Dodano: 2010-04-29, 13:53 ]
hmmm winy wtrysk lub jego sterowanie?

[ Dodano: 2010-04-29, 22:59 ]
.... aha zapomniałam napisać... wymieniłam też przy okazji filtr powietrza...

[ Dodano: 2010-04-29, 23:01 ]
goly191 pisze:wczoraj tankowałem Pb, to mnie do dziś kręgosłup boli :lol:
a gdzie lato
noooo ból straszny.... a jak będzie boleć jak przekroczy 5zeta?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 02 maja 2010, 23:12

Matahari01 pisze:noooo ból straszny.... a jak będzie boleć jak przekroczy 5zeta?
nie mnie
LPG latem w dobrej cenie przeważnie :lol:

Matahari01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 lip 2009, 19:48
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Matahari01 » 12 maja 2010, 12:16

Witam
Fassi1 był najbliżej. Auto wróciło od mechanika. Ten tez podejrzewał cewkę ale podmienił na używki do testu, i jak mówi było to samo. Jak się okazało, chyba ktoś poprzednio mnie zrobił w bambuko :evil: Pokazał mi stare świece - no wypalone przykopcone stwierdził, że na pewno chodziły więcej niż 13 tys. - wymienił wszystkie na nowe Boscha Super Plus. Dodatkowo dostał się do siatki przed filtrem powietrza i stwierdził, że chyba też jej nikt nie czyścił - to zrobił.... i przestało szarpać <ok> Powiem więcej, zużycie średnie paliwa spadło o ponad litr <ok> i teraz mi pokazuje 9,1!!! na jeździe mieszanej
Za to nowy ból jest taki, że zaczęły mi falować obroty na postoju. :-x
Pozdrawiam chłopaki!
.... zmieniam mechanika tamte świece miały jeszcze salonowe znaczki, pewnie po poprzednim właścicielu :-/ już nie wspomnę o innym przekręcie - myślał, że jak kobitka to szydło z worka nie wyjdzie!

[ Dodano: 2010-05-14, 09:02 ]
Koledzy
Szperam trochę po tym forum i znalazłam coś takiego:
a6-c5-18t-nierowna-praca-silnika-vt8509.htm
W sumie podobnie się tu działo jak u mnie, mam na myśli błędy VAG. Czy mogę się odnieść do tego jakoś? Czy jest to dla mnie jakiś trop? Różnica jest w silnikach bo u mnie 2.0 a tam 1.8T dlatego nie jestem pewna.
To falowanie jest coraz silniejsze. Odstawiłam do elektro-mechanika. Zobaczymy co powie ale coś napomknął, że to może być przez gaz (może wtryskiwacze gazu).dziś będę dzwonić co wyniuchał.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-05-14, 22:27 ]
.... odebrałam auto od speca-diagnosty... facet łebski... obadał samochód i stwierdził, że istnieje konflikt z gazem. Jeśli chodzi o benzynę to tylko zaadaptował przepustnicę, stwierdził, że na benzynie jest, cytuję, "igła". Problem leży w czasie otwarcia wtryskiwaczy gazowych, tłumaczył mi to tak fachowo, że miałam wrażenie jakbym na polibudzie studiowała.... ale kupy się to trzymało mocno. Podobno "gaz" nie umie sobie dobrać czasu wtrysku i wprowadza komputer w null mode ( o ile dobrze piszę) stąd biorą się takie błędy na vagu.
To już druga paść co do wtrysków gazowych! Albo oddam w lepsze ręce ten gaz... albo się poddam i polecę zdemontować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga