Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[100 c4]POMPA WSPOMAGANIA

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Roach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2008, 10:37
Lokalizacja: Wrocław

[100 c4]POMPA WSPOMAGANIA

Post autor: Roach » 01 sie 2008, 11:25

Wymieniłem uszczelniacz na wałku pompy. Poskładałem ją, założyłem, a wspomaganie przestało działać.

Układ odpowietrzyłem kręcąc do oporu kilka razy w obie strony, aż ubyło płynu w zbiorniczku. Teraz po wyrównaniu nic się nie dzieje, oprócz tego, że jak popuszczę przewód wychodzący z pompy i idący do maglownicy, zaczyna bulgotać w zbiorniczku.

Czy ktoś rozbierał kiedyś pompę wspomagania i mógłby mi opisać jak to robił i którą stroną składał poszczególne części? Musiałem coś źle żłożyć...

Uszkodzona napewno nie jest, bo rozbierałem ją 2 razy i nic nie wskazywało na jakiekolwiek uszkodzenia.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2008, 15:55 przez Roach, łącznie zmieniany 1 raz.

Karolus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Karolus » 03 sie 2008, 22:10

a u mnie piszczy, szxczegolnie jak sie nagrzeje...co moze byc? czyzby olej felerny czy moze pompa siada? co do powyzszego postu, jak bede rozbieral to sie skontaktuje i razem zlozymy :P
pozdrowionka
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...

Roach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2008, 10:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Roach » 12 sie 2008, 10:12

Super, dzięki. :-)

To dziwne, że piszczy. Może zmień płyn? Ewentualnie może coś w środku być nie tak.

Ogólnie sama pompa jest bardzo łatwa do zdemontowania i rozebrania. Przy składaniu trzeba szczególną uwagę poświęcić na odpowiednie ułożenie pierścienia krzywkowego, żeby tłoczył w odpowiednie kanały. Oczywiście wszystko w idealnej czystości, żeby paprochy nie dostały się wnętrza.

Zrób proszę fotki jak będziesz rozbierał pompę - jak ściągniesz pokrywę. Chodzi mi właśnie o to, żeby zobaczyć, czy ja dobrze ustawiłem właśnie pierścień krzywkowy i ten na samym dole, co ma dwie małe uszczelki do kanałów obudowy.

[ Dodano: 2008-08-12, 10:17 ]
Ja zmieniłem olej na ELF G3 z normą DEXTON III, oczywiście mineral - czerwony (27zł/litr, ale to trochę mało jak zrobisz wymianę kompleksową - z maglownicą). Tak mi poradzili. U mnie jest cichutko, ale chyba nie mogę tu nic gadać, bo u mnie nie ma odpowiedniego ciśnienia. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Po wymianie efet zerowy. Nawet podczas skręcania na maksa nie słychać, żeby ciśnienie zostało upuszczane przez zawór.

[ Dodano: 2008-08-12, 10:23 ]
W Twoim przypadku sprawdź, czy to sama pompa, czy właśnie zawór. Wiesz jakie jest piszczenie przy upuszczaniu ciśnienia na max skręconych kołach.

Jak to nie to, to albo olej, albo w pompie jest coś wymyte przez kawitację. Stąd podczas przepływu ciśnień płyn piszczy. Rozebranie pompy niewiele zajmie, także możesz sobie to zrobić, żeby sprawdzić jaki jest stan. Tylko dobrze popatrz co do czego idzie jak będziesz rozbierał, żebyś się nie wtopił tak jak ja. :-P

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 12 paź 2008, 21:49

Karolus pisze:a u mnie piszczy, szxczegolnie jak sie nagrzeje...co moze byc? czyzby olej felerny czy moze pompa siada? co do powyzszego postu, jak bede rozbieral to sie skontaktuje i razem zlozymy :P
pozdrowionka
Pompa do wymiany!!!! u mnie tez piszczało dwa dni i tak sie pompa zatarla ze silnik stanąl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja