[A6 C5]niesprawne wycieraczki
[A6 C5]niesprawne wycieraczki
Witam wszystkich i prosze o rade .Wycieraczki ruszaja sie bardzo wolno w trybie przerywanym chodza z przerwami tryb szybki stal sie trybem bardzo wolnym a tryb najszybszy stal sie trybem szybkim i tez nie do konca krotko mowiac dzialaja bardzo wolny jakby nie mialy sily.Jaka moze byc przyczyna??
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez czayauk, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 maja 2008, 13:01
- Lokalizacja: Warszawa/Częstochowa
Witam wszystkich!
macieja, jahro nie do końca się z Wami zgadzam.
Miałem taką samą sytuacje jakiś miesiąc temu i również myślałem, że silniczek
do wymiany ponieważ w ogóle przestały działać wycieraczki. Rozebrałem więc podszybie by dostać się do mechanizmu i go wykręciłem. Okazało się, że jedno z ramion, które porusza wycieraczkami jest zapieczone (najprawdopodobniej uszczelka zaczęła przeciekać). Aby to rozruszać stosowałem różnego rodzaju środków typu WD-40 ale w końcu pomógł młotek . Rozebrałem to ustrojstwo, kupiłem nowe uszczelki, nasmarowałem i złożyłem ponownie. Silniczek na szczęście okazał się dobry i dzięki temu po całym dniu dłubania znowu mam sprawne wycieraczki.
Pozdrawiam
macieja, jahro nie do końca się z Wami zgadzam.
Miałem taką samą sytuacje jakiś miesiąc temu i również myślałem, że silniczek
do wymiany ponieważ w ogóle przestały działać wycieraczki. Rozebrałem więc podszybie by dostać się do mechanizmu i go wykręciłem. Okazało się, że jedno z ramion, które porusza wycieraczkami jest zapieczone (najprawdopodobniej uszczelka zaczęła przeciekać). Aby to rozruszać stosowałem różnego rodzaju środków typu WD-40 ale w końcu pomógł młotek . Rozebrałem to ustrojstwo, kupiłem nowe uszczelki, nasmarowałem i złożyłem ponownie. Silniczek na szczęście okazał się dobry i dzięki temu po całym dniu dłubania znowu mam sprawne wycieraczki.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez coddy, łącznie zmieniany 2 razy.
- Wyrwiząb
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 323
- Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Ale wygrzebałem truposzaDANIO pisze:Ja znowu mam problem z tylna wycieraczka.
Wlaczajac ja, wycieraczka robi ruch 20cm i zatrzymuje sie na 2 sek i dalsze 20cm i znowu to samo.
Ma ktos jakies pomysly dlaczego??
Pozdrawiam
U mnie też coś dziwnego się stało. Po włączeniu tylnej, dojdzie do połowy szyby i nic się dalej nie dzieje. Pomagałem ręką i wtedy rusza do końca i wraca, ale w ponownym cyklu zatrzymuje się w tym samym miejscu. Czy też jest to objaw zatarcia mechanizmu? Wraca normalnie.
Byłem teraz przy aucie, zapuściłem ten machanizm olejem do turbin stomatologicznych i zaczęło działać. Zaciera się od brudu i rdzy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Koledzy, nic nie wymieniajcie! Szkoda pieniędzy na zakup mechanizmu. Nie ma prostszej roboty w Audiczkach, jak naprawa mechanizmów przednich czy tylnych. Po wymontowaniu mechanizmu, rozpinamy wodzik który napędza bolec (gdzie przykręca się ramię wycieraczki), zdejmujemy zawleczkę (seger ) z górnej części bolca (gdzie przykręca się ramię wycieraczki), potem podkładkę, pod którą jest zazwyczaj uszkodzona gumowa uszczelka (oring). Dolną część bolca, czyli ramię przykręcamy do imadła, i przekręcając w lewo i prawo mechanizmem wyciągamy bolec. Można delikatnie pomóc sobie młotkiem zwracając szczególną uwagę na gwint. Przed wszystkim można jeszcze użyć WD 40. Po wybiciu bolca oczyścić, oszlifować, nasmarować i poskładać, z tym że trzeba założyć nowy oring. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba o średnicy 8 lub 10 mm. Trochę mniejszy może być, bo spokojnie można go naciągnąć.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
- Imię: Włodzimierz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
Zgadzam się w całej rozciągłości. Jeżeli mechanizm nie jest połamany to w godzinkę ogarniecie temat z imadłem i WD40, a oryginał to nie chiński zamiennik. Ostatnio w golfie 5 plus zajęło mi to z demontażem 20 minut prawa strona (są osobno), a oringi były całe.szalony pisze:Koledzy ... naciągnąć.
Pozdrawiam
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga