Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]niesprawne wycieraczki

Elektryka
ODPOWIEDZ
czayauk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:05
Lokalizacja: manchester

[A6 C5]niesprawne wycieraczki

Post autor: czayauk » 19 maja 2008, 21:49

Witam wszystkich i prosze o rade .Wycieraczki ruszaja sie bardzo wolno w trybie przerywanym chodza z przerwami tryb szybki stal sie trybem bardzo wolnym a tryb najszybszy stal sie trybem szybkim i tez nie do konca krotko mowiac dzialaja bardzo wolny jakby nie mialy sily.Jaka moze byc przyczyna??
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez czayauk, łącznie zmieniany 2 razy.

macieja910

Post autor: macieja910 » 19 maja 2008, 22:02

czayauk mozliwe ze cos je przyblokowalo, albo konczy Ci sie juz silniczek :-?

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 297
Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 20 maja 2008, 00:08

najprawdopodobnije tak jak pisze macieja silniczek jest do wymiany.. ;-)
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS

coddy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2008, 13:01
Lokalizacja: Warszawa/Częstochowa

Post autor: coddy » 23 maja 2008, 13:43

Witam wszystkich!

macieja, jahro nie do końca się z Wami zgadzam.
Miałem taką samą sytuacje jakiś miesiąc temu i również myślałem, że silniczek
do wymiany ponieważ w ogóle przestały działać wycieraczki. Rozebrałem więc podszybie by dostać się do mechanizmu i go wykręciłem. Okazało się, że jedno z ramion, które porusza wycieraczkami jest zapieczone (najprawdopodobniej uszczelka zaczęła przeciekać). Aby to rozruszać stosowałem różnego rodzaju środków typu WD-40 ale w końcu pomógł młotek ;). Rozebrałem to ustrojstwo, kupiłem nowe uszczelki, nasmarowałem i złożyłem ponownie. Silniczek na szczęście okazał się dobry i dzięki temu po całym dniu dłubania znowu mam sprawne wycieraczki.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez coddy, łącznie zmieniany 2 razy.

mundek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2008, 11:40
Lokalizacja: gorzów

Post autor: mundek » 30 lip 2008, 14:18

mialem to samo zapieczona tuleja odepnij mechanizm z silnika jeśli nie chodza lużno to zapieczona są dwie tuleje pozdrawiam

jarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2008, 21:59
Lokalizacja: SZWECJA

Post autor: jarek » 30 lip 2008, 14:46

to jest normalna rzecz w a6 mechanizm jest do wymiany ,i nie ma tam zadnych uszczelek koszt nowego w audi 450zl wymienialem w tamtym miesiacu
JAREK

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 22 gru 2008, 03:57

Ja znowu mam problem z tylna wycieraczka.
Wlaczajac ja, wycieraczka robi ruch 20cm i zatrzymuje sie na 2 sek i dalsze 20cm i znowu to samo.

Ma ktos jakies pomysly dlaczego??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wyrwiząb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 323
Rejestracja: 12 gru 2011, 11:19
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wyrwiząb » 24 kwie 2013, 13:04

DANIO pisze:Ja znowu mam problem z tylna wycieraczka.
Wlaczajac ja, wycieraczka robi ruch 20cm i zatrzymuje sie na 2 sek i dalsze 20cm i znowu to samo.

Ma ktos jakies pomysly dlaczego??

Pozdrawiam
Ale wygrzebałem truposza ;)
U mnie też coś dziwnego się stało. Po włączeniu tylnej, dojdzie do połowy szyby i nic się dalej nie dzieje. Pomagałem ręką i wtedy rusza do końca i wraca, ale w ponownym cyklu zatrzymuje się w tym samym miejscu. Czy też jest to objaw zatarcia mechanizmu? Wraca normalnie.

Byłem teraz przy aucie, zapuściłem ten machanizm olejem do turbin stomatologicznych i zaczęło działać. Zaciera się od brudu i rdzy.

tu-134
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 21:15
Lokalizacja: Bartoszyce/warmińsko-mazurskie

Post autor: tu-134 » 09 sie 2013, 15:25

u mnie dziś w a6 kombi ,tylna wycieraczka po włączeniu od razu miała "pod górkę" i po ok.30sek. zatrzymała się w połowie szyby i tak pozostała , co panowie proponują ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 sie 2013, 09:40

tu-134 pisze:u mnie dziś w a6 kombi ,tylna wycieraczka po włączeniu od razu miała "pod górkę" i po ok.30sek. zatrzymała się w połowie szyby i tak pozostała , co panowie proponują ?
Wymienić lub spróbować przeczyścić mechanizm/silniczek.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 sie 2013, 20:02

Koledzy, nic nie wymieniajcie! Szkoda pieniędzy na zakup mechanizmu. Nie ma prostszej roboty w Audiczkach, jak naprawa mechanizmów przednich czy tylnych. Po wymontowaniu mechanizmu, rozpinamy wodzik który napędza bolec (gdzie przykręca się ramię wycieraczki), zdejmujemy zawleczkę (seger ) z górnej części bolca (gdzie przykręca się ramię wycieraczki), potem podkładkę, pod którą jest zazwyczaj uszkodzona gumowa uszczelka (oring). Dolną część bolca, czyli ramię przykręcamy do imadła, i przekręcając w lewo i prawo mechanizmem wyciągamy bolec. Można delikatnie pomóc sobie młotkiem zwracając szczególną uwagę na gwint. Przed wszystkim można jeszcze użyć WD 40. Po wybiciu bolca oczyścić, oszlifować, nasmarować i poskładać, z tym że trzeba założyć nowy oring. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba o średnicy 8 lub 10 mm. Trochę mniejszy może być, bo spokojnie można go naciągnąć.

Pozdrawiam
Lektor.

lol72
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
Imię: Włodzimierz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żory

Post autor: lol72 » 11 sie 2013, 21:01

szalony pisze:Koledzy ... naciągnąć.

Pozdrawiam
Zgadzam się w całej rozciągłości. Jeżeli mechanizm nie jest połamany to w godzinkę ogarniecie temat z imadłem i WD40, a oryginał to nie chiński zamiennik. Ostatnio w golfie 5 plus zajęło mi to z demontażem 20 minut prawa strona (są osobno), a oringi były całe.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga