[A6 C6] nierówne wolne obroty
[A6 C6] nierówne wolne obroty
Witam forumowiczów,
Od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu ślicznej A6 C6 2006r. z silnikiem 2.0TDI 140 KM.
Nie wiem czy to nie moja nadwrażliwość ale mam pewne wątpliwości co do pracy silnika.
Oto objawy:
1. Na wolnych obrotach silnik ma wyczuwalne wibracje a obroty pływają pomiędzy 800 a 1000obr/min,
2. Wydaje mi się, ze czasem traci moc i nie przyspiesza tak jak powinien,
3. Bez biegu gdy staram się go przegazować bywa (nie zawsze), że nie da się przekroczyć 3000 obr/min po czym za chwile mu przechodzi i kręci się normalnie.
Co do pkt. 3. nie chodzi mi o to aby go katować ale sprawdzałem tylko. Poprzednio jeździłem Passatem B5 1.9TDI 1999r. i miałem problemy z przepływomierzem, które w podobny sposób się objawiały.
Czy mam udać się z tym do serwisu?
Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Jak odróżnić (ale nie po opisie w książce serwisowej) wizualnie silnik typu BRE od BLB? Czy możliwe to jest zaglądając pod maskę?
Z góry dzięki za pomoc.
Od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu ślicznej A6 C6 2006r. z silnikiem 2.0TDI 140 KM.
Nie wiem czy to nie moja nadwrażliwość ale mam pewne wątpliwości co do pracy silnika.
Oto objawy:
1. Na wolnych obrotach silnik ma wyczuwalne wibracje a obroty pływają pomiędzy 800 a 1000obr/min,
2. Wydaje mi się, ze czasem traci moc i nie przyspiesza tak jak powinien,
3. Bez biegu gdy staram się go przegazować bywa (nie zawsze), że nie da się przekroczyć 3000 obr/min po czym za chwile mu przechodzi i kręci się normalnie.
Co do pkt. 3. nie chodzi mi o to aby go katować ale sprawdzałem tylko. Poprzednio jeździłem Passatem B5 1.9TDI 1999r. i miałem problemy z przepływomierzem, które w podobny sposób się objawiały.
Czy mam udać się z tym do serwisu?
Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Jak odróżnić (ale nie po opisie w książce serwisowej) wizualnie silnik typu BRE od BLB? Czy możliwe to jest zaglądając pod maskę?
Z góry dzięki za pomoc.
marzenia się spełniają - jeżdżę A6
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sie 2009, 16:25
- Lokalizacja: łódź
witam wlasnie mnie tez tak chodzi po odpaleniu jakos buja autem po rozgrzaniu do 90 stopni jakby znikalo to bujanie jakie koszta takiej wiazki albo jakie koszta pompowtryskow i czy na kompie beda wiedzieli odrazu czy to jest wiazka czy pompowtryski czy lepiej odrazu wymienic to i to z gory dziekuje za odpowiedz :roll:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świnoujście
Witam u mnie padł pompowtrysk na czwartym układzie . Koszt nowego 800 zł objawy :
-bujało budą po rozgrzaniu silnika
-na 6 biegu po mocnym dodaniu gazu szarpał 2-3 razy a dopiero potem przyspieszał.
korekcje wtrysków 0.4-0,8 a podciekającego 1.4 -niby w normie (1.8) tylko czasami wskakiwał na (1,9) Niestety silnikiem nadal poszarpuje najmocniej przy 50-80 stopni C a nie wyrzuca błędów
-bujało budą po rozgrzaniu silnika
-na 6 biegu po mocnym dodaniu gazu szarpał 2-3 razy a dopiero potem przyspieszał.
korekcje wtrysków 0.4-0,8 a podciekającego 1.4 -niby w normie (1.8) tylko czasami wskakiwał na (1,9) Niestety silnikiem nadal poszarpuje najmocniej przy 50-80 stopni C a nie wyrzuca błędów
LukaszRud
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
ja dziś coś takiego u siebie zauważyłem jak stałem na światłach
temperatura około 40-50' C
obroty normalnie 900 i wahały się w zakresie 850 - 950 tak że siedząc czułem jak trzęsie autem
co to może być
tydzień temu byłem na diagnostyce i nie było problemów , jedynie diagnosta powiedział mi że były błędy dwa ale jakieś 20 tys km temu - " układ motylkowy" - nie wiem co to
ps. filtry wymienione olej też
ja dziś coś takiego u siebie zauważyłem jak stałem na światłach
temperatura około 40-50' C
obroty normalnie 900 i wahały się w zakresie 850 - 950 tak że siedząc czułem jak trzęsie autem
co to może być
tydzień temu byłem na diagnostyce i nie było problemów , jedynie diagnosta powiedział mi że były błędy dwa ale jakieś 20 tys km temu - " układ motylkowy" - nie wiem co to
ps. filtry wymienione olej też
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
Bylo juz kilka razy na tym forum! Sprawdz korekte przy uzyciu VAG w Engine na grupie (bodajze) 12 i 13...Adadadi pisze:Elo wam też mam taki problem w C6 z silnikiem 2.0 TDI. Czuć drgania silnika na wolnych obrotach podczas których wskazówka obrotomierza pływa (nieznacznie). Osobiście stawiam na pompo-wtryski. Czekam na wasze opinie.
Stifii co to za oprogramowanie.Wgrywali ci takie? Jaki koszt?Mam pytanie-czy na wolnych obrotach na fisie spalania w pasu miałem litry na godziny na postoju,tu w C6 na postoju pali mi od 0,5 l/100km do 40 l/100km-czy to normalne w tych autach?stifii pisze:Jeśli trzęsie oraz czasem przerywa przy ruszaniu na wolnych obrotach, trzeba w serwisie wgrać nowe oprogramowanie do silnika. Oczywiście mowa o 2.0tdi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga