Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] nierówne wolne obroty

Silniki wysokoprężne
pabel29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 lip 2009, 08:27
Lokalizacja: Gliwice

[A6 C6] nierówne wolne obroty

Post autor: pabel29 » 05 sie 2009, 12:52

Witam forumowiczów,

Od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu ślicznej A6 C6 2006r. z silnikiem 2.0TDI 140 KM.
Nie wiem czy to nie moja nadwrażliwość ale mam pewne wątpliwości co do pracy silnika.
Oto objawy:

1. Na wolnych obrotach silnik ma wyczuwalne wibracje a obroty pływają pomiędzy 800 a 1000obr/min,
2. Wydaje mi się, ze czasem traci moc i nie przyspiesza tak jak powinien,
3. Bez biegu gdy staram się go przegazować bywa (nie zawsze), że nie da się przekroczyć 3000 obr/min po czym za chwile mu przechodzi i kręci się normalnie.

Co do pkt. 3. nie chodzi mi o to aby go katować ale sprawdzałem tylko. Poprzednio jeździłem Passatem B5 1.9TDI 1999r. i miałem problemy z przepływomierzem, które w podobny sposób się objawiały.

Czy mam udać się z tym do serwisu?

Mam jeszcze dodatkowe pytanie. Jak odróżnić (ale nie po opisie w książce serwisowej) wizualnie silnik typu BRE od BLB? Czy możliwe to jest zaglądając pod maskę?

Z góry dzięki za pomoc.
marzenia się spełniają - jeżdżę A6 :-)

Awatar użytkownika
wojciech_A6_C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojciech_A6_C6 » 05 sie 2009, 19:16

1. Odróżnić można nie zaglądając pod maskę, tylko do bagażnika ;] Przy kole zapasowym będzie napisane na naklejce.
2. Powiem jak jest u mnie. Przy nie dotykaniu pedału gazu, silnik sobie pyrkoce na obrotach 800 - 1000 obr/min, po lekkim, muśnięciu pedału, odrazu wskakuje na 1100 obr/min.

Awatar użytkownika
kryssiwy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 04 cze 2009, 12:11
Lokalizacja: FZG

Post autor: kryssiwy » 07 sie 2009, 11:42

jezeli masz audzianke c6 2.0TDI rok produkcji 2006 to posiadasz silniczek BRE,mozesz tez to sprawdzic na wlepce pierwszej strony ksiazki serwisowej...
jezeli chodzi o nierówne obroty na jalowym stawiam na kulejace pompowtryski lub wiazke zasilajaca je...

TOMCIO1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 sie 2009, 16:25
Lokalizacja: łódź

Post autor: TOMCIO1973 » 13 sie 2009, 23:55

witam wlasnie mnie tez tak chodzi po odpaleniu jakos buja autem po rozgrzaniu do 90 stopni jakby znikalo to bujanie jakie koszta takiej wiazki albo jakie koszta pompowtryskow i czy na kompie beda wiedzieli odrazu czy to jest wiazka czy pompowtryski czy lepiej odrazu wymienic to i to z gory dziekuje za odpowiedz :roll:

LukaszRud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2010, 08:52
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: LukaszRud » 15 mar 2010, 09:33

Witam u mnie padł pompowtrysk na czwartym układzie . Koszt nowego 800 zł objawy :
-bujało budą po rozgrzaniu silnika
-na 6 biegu po mocnym dodaniu gazu szarpał 2-3 razy a dopiero potem przyspieszał.
korekcje wtrysków 0.4-0,8 a podciekającego 1.4 -niby w normie (1.8) tylko czasami wskakiwał na (1,9) Niestety silnikiem nadal poszarpuje najmocniej przy 50-80 stopni C a nie wyrzuca błędów
LukaszRud

Salah Ad-Din
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Salah Ad-Din » 07 kwie 2010, 22:46

Witam

ja dziś coś takiego u siebie zauważyłem jak stałem na światłach :/

temperatura około 40-50' C

obroty normalnie 900 i wahały się w zakresie 850 - 950 tak że siedząc czułem jak trzęsie autem

co to może być ??

tydzień temu byłem na diagnostyce i nie było problemów , jedynie diagnosta powiedział mi że były błędy dwa ale jakieś 20 tys km temu - " układ motylkowy" - nie wiem co to

ps. filtry wymienione olej też

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 07 kwie 2010, 22:54

Wtryskiwacze? Nie wiem jaki masz silnik, ale jesli jest to 2.0tdi to moze byc przyczyna.

Salah Ad-Din
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Salah Ad-Din » 07 kwie 2010, 23:18

Malik pisze:Wtryskiwacze? Nie wiem jaki masz silnik, ale jesli jest to 2.0tdi to moze byc przyczyna.
3.0 TDI

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 08 kwie 2010, 10:27

Jesli 3.0tdi to tez bym mimo wszystko sprawdzil czy jakies wtryski nie leja za bardzo!

Salah Ad-Din
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Salah Ad-Din » 08 kwie 2010, 14:47

,a może to być wina paliwa ?? ( orlen verwa ) albo czujnik tem. ?? bo wtryski były wymieniane 50 tys km temu w akcji serwisowej ( teraz mnie wzywają z chłodnicą )

dziś zaraz po odpaleniu też szarpał i jak osiągnął 90'C to podobnie :/

Adadadi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2010, 15:49
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Adadadi » 11 kwie 2010, 16:06

Elo wam też mam taki problem w C6 z silnikiem 2.0 TDI. Czuć drgania silnika na wolnych obrotach podczas których wskazówka obrotomierza pływa (nieznacznie). Osobiście stawiam na pompo-wtryski. Czekam na wasze opinie.

Awatar użytkownika
Malik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 kwie 2008, 13:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Malik » 13 kwie 2010, 14:12

Adadadi pisze:Elo wam też mam taki problem w C6 z silnikiem 2.0 TDI. Czuć drgania silnika na wolnych obrotach podczas których wskazówka obrotomierza pływa (nieznacznie). Osobiście stawiam na pompo-wtryski. Czekam na wasze opinie.
Bylo juz kilka razy na tym forum! Sprawdz korekte przy uzyciu VAG w Engine na grupie (bodajze) 12 i 13...

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 13 kwie 2010, 15:16

Jeśli trzęsie oraz czasem przerywa przy ruszaniu na wolnych obrotach, trzeba w serwisie wgrać nowe oprogramowanie do silnika. Oczywiście mowa o 2.0tdi

szczyrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: szczyrk » 16 kwie 2010, 20:37

stifii pisze:Jeśli trzęsie oraz czasem przerywa przy ruszaniu na wolnych obrotach, trzeba w serwisie wgrać nowe oprogramowanie do silnika. Oczywiście mowa o 2.0tdi
Stifii co to za oprogramowanie.Wgrywali ci takie? Jaki koszt?Mam pytanie-czy na wolnych obrotach na fisie spalania w pasu miałem litry na godziny na postoju,tu w C6 na postoju pali mi od 0,5 l/100km do 40 l/100km-czy to normalne w tych autach?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 16 kwie 2010, 23:01

szczyrk pisze:u w C6 na postoju pali mi od 0,5 l/100km do 40 l/100km-czy to normalne w tych autach?
W C6 nie pokazuje spalania na postoju, tylko ostatnie podczas jazdy. Jak ruszyłeś i od razu zatrzymałeś się to pokaże Ci 40 l.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga