Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] tylny most

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
luzik33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2010, 15:04
Lokalizacja: lublin

[A6 C5] tylny most

Post autor: luzik33 » 04 kwie 2010, 21:08

jak jadę powyżej 80km słyszę szum tylnego mostu. zerknąłem na niego i jest mokry. co może być przyczyną mokrego tylnego mostu. moja laleczka quattro ma przejechane 225 tyś km.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 15:24 przez luzik33, łącznie zmieniany 2 razy.
uśmiech

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 05 kwie 2010, 12:08

Jeśli w dyferencjale nie ma oleju to oczywiscie, to on może hałasować :lol: Jednak częsciej hałasują łożyska wału, które w Audi nie są wymienialne :-?

tkmarian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 29 lis 2009, 10:58
Lokalizacja: bristol uk

Post autor: tkmarian » 05 kwie 2010, 20:18

luzik33,
najczesciej cieknie z uszczelniaczy polosi .Przerabialem to ostatnio-simeringi kosztuja kolo 40 zeta sztuka(orginal) plus 2-3 godziny roboty <ok>

luzik33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2010, 15:04
Lokalizacja: lublin

Post autor: luzik33 » 06 kwie 2010, 09:06

Dzięki za rady jutro mam wolne więc naprawiam
uśmiech

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 10 kwie 2010, 19:30

luzik33 pisze:Dzięki za rady jutro mam wolne więc naprawiam
luzik33 wymieniałeś może te uszczelniacze? Poci mi się z prawej strony i chyba będę musiał wymienić uszczelniacz...

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 10 kwie 2010, 23:02

i mi sie poci bo widze cos troszke ciemno w okolicy dyfru.audi nasze to juz przereklamowane auta chyba :-/

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 11 kwie 2010, 16:25

To, że się poci to nic nieszkodzi. Póki nie ubywa oleju z dyfru nie ma się czym przejmować :)

gość_

Post autor: gość_ » 11 kwie 2010, 16:28

a jak to jest w C4? u mnie tez się poci na dodatek przy prędkości 60km/h huczy z tyłu jakieś łożysko. Na pewno nie są to koła bo sprawdzane było to. Czyli to gdzieś na wale? i co też nie naprawię tego?

deny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:53
Lokalizacja: Bytom Śląskie

Post autor: deny » 11 kwie 2010, 21:21

Camel-, Witam. Mam pytanie które to łożyska wału nie są w Audi wymienialne ?
DENY
Audi c4 S4 sedan 94' 4.2 280 KM
Audi a6 c4 avant 96' Quattro 2.8 174 KM - Zona

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 12 kwie 2010, 17:16

deny, wiedziałem, że ktoś w końcu się doczepi :-D łożyska za pewne są wymienialne - marne w tym moje doświadczenie. Chodziło mi o to, że oficialnie wał wymienia się w całości i nie ma do niego części zamiennych (łączniki, łożyska, podpory) - wg Audi czy konkretniej ETKI.

deny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:53
Lokalizacja: Bytom Śląskie

Post autor: deny » 12 kwie 2010, 21:19

Camel-, Tak i tu się z tobą zgodze wał powinno wymieniać się w całosci ale może w Niemczech gdzie wypłate sie dostaje w euro. A dziesięcioletnie porysowane Audi sprzedaje się Polakowi.W Polsce jest troche inaczej z dużym akcentem na troche!Jak dobrze poszukasz to znajdziesz wszystko.Nawet ostatnio znalazłem na allegro gościa który sprzedaje przeguby wału

[ Dodano: 2010-04-12, 21:47 ]
szybki-ens, Jak to łożysko na wale to pół biedy jak to dyfer to kup lepiej inny.Na początek sprawdz poziom i stan oleju( czy czasami nie mleko czy galareta) śruba znajduje się z prawej strony (imbus 17 taka jest w dyfrach AAT w innych niewiem oznaczenie dyfra na nim na samym dole i na naklejce w bagażniku) Jak chcesz się bawić w remont to patrz na mój temat [budowa dyfra AAT Audi C4 S4] tam masz bydowę i opis wszystkich częśći i nawet rozmiary łożysk

[ Dodano: 2010-04-12, 21:57 ]
szybki-ens, Ale z tego co widze to masz dyfer CKF
DENY
Audi c4 S4 sedan 94' 4.2 280 KM
Audi a6 c4 avant 96' Quattro 2.8 174 KM - Zona

gość_

Post autor: gość_ » 12 kwie 2010, 22:02

dziś byłem z tym tematem u kumatego gościa i on stwierdził, że jeżeli tylko przy pewnej prędkości pojawia się huczenie to na początek trzeba uszczelnić most i sprawdzić poziom i stan oleju jak to właśnie napisałeś czy nie ma galarety. Wg niego nie ma mowy o jakimkolwiek uszkodzeniu mechanicznym. Więc coś w tym może być skoro i ty i on tak mówicie :) Dzięki ;)

deny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:53
Lokalizacja: Bytom Śląskie

Post autor: deny » 12 kwie 2010, 22:39

Dodam jeszcze że remont tylniego mostu robiłem w BMW E34 530.Okazało się ze z oleju zrobiło się mleko padły dwa łożyska na wałku (atakującym czyli na głównym) mechanik za samą robociznę krzykną 800pln.

[ Dodano: 2010-04-12, 22:49 ]
No więc dyfer zdemontowałem sam na kanale samochód pod dom na lince.Wylałem z niego olej{mleko} odkręciłem tylnią pokrywe , odkręciłem śrubę zabezpieczając czpień{wyjście na wał} Odkręciłem boki ,wyjąłem koło talerzowe wraz z mechanizmem różnicowym wybiłem wałek. Zbiłem z niego łożyska

[ Dodano: 2010-04-12, 23:02 ]
I zaczeły się poszukiwania łożysk i zimmeringów.Moja rada do zwykłego sklepu z część nawet nie idz, sprzedawcy opowiadali mi bzduru w stylu ze takie łożyska to tylko na zamówienie specjalne do fabryki że z USA trzeba sciągac że tylko serwis że tylko nowy dyfer że nie ma i ch.j.No więc jest taka mała hurtownia łożysk i zimmeringów w Zabrzu na ulicy Srebrnej mieli i to od ręki { gdybyś potrzebował to pisz numer łożyska i wymiary to podjade i zapytam{

[ Dodano: 2010-04-12, 23:14 ]
Nabiłem łożyska na wałek poskładałem dyfer do kupy i zaczeło się dystansowanie dyfra . Powiem tylko tyle zajeło mi to 5 dni {samo dystansowanie} dyfer na stole w małym pokoju wycinanie podkładek ze wszelkiego rodzaju materiału ,mordercza robota już wiem czemu tyle to kosztuje.Dodam jeszcze ze rzecz miała miejsce w 2003 roku wtedy za używany taki dyfer chcieli około 1500pln.Z tego co wiem bmw chula po dzień dzisiejsz i dyfer w nim jest cichutki i suchutki.
DENY
Audi c4 S4 sedan 94' 4.2 280 KM
Audi a6 c4 avant 96' Quattro 2.8 174 KM - Zona

gość_

Post autor: gość_ » 13 kwie 2010, 07:11

oj oj oby twój czarny scenariusz w moim przypadku się nie potwierdził !!

luzik33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2010, 15:04
Lokalizacja: lublin

Post autor: luzik33 » 13 kwie 2010, 14:27

ja wiechałem na kanał odkręciłem śrubę olej jest normalny nie jest galareta a do uszczelnieniu mostu chyba zabiorę się za kilka dni niema co szukać awarii na siłę to jest w końcu audi anie skundlony passat ..... w czwartek jadę do warszawki i myślę żę wszystko będzie grało
uśmiech

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja