Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 08 kwie 2010, 21:09

Podawałem wcześniej cenę u Sopy, 200 PLN + 200 PLN skrzynia + silnik.

Jack171
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 wrz 2009, 05:37
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Jack171 » 08 kwie 2010, 21:53

Potwierdzam. Wykonałem ten "zabieg" (wymiana oleju, nowy program skrzyni i silnika oraz adaptacja skrzyni biegów) w moim pojeździe przed świętami w SSerwis. Przyczyną wykonania było falowanie obrotów pomiędzy 1000-1600 min-1. Po adaptacji usterka wyeliminowana. Szacun dla Pana Sopy. Nie ten samochód. Skrzynia jak nówka. Przebieg 190kkm. Cena oleju 205 zł/l. :-)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 kwie 2010, 12:31

No niestety, zostaje bez wymiany. Olej rzadki, czuć spalenizną. Po rozmowie z mechanikami decyzja o nie wymienianiu oleju. Nie widać żadnych oznak uszkodzenia skrzyni, jednak odradzili, zbyt wysokie prawdopodobieństwo, iż skrzynia po wymianie oleju zacznie źle pracować.
Tak, że jeżdżę do momentu jakiś niepokojących objawów w pracy skrzyni... i wtedy remont.

Co do nowego softu to gość z serwisu twierdzi, że do mojego auta/skrzyni nie ma żadnych nowych wersji oprogramowania..., czy to prawda ... .
Podobno niczego nie ukrywają, i że jak jest nowa wersja to ją po prostu wgrywają. Za przykład podwał Q5 do którego właśnie jest dostępna nowa wersja i ją wgrywają.

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 12 kwie 2010, 13:06

MaTyS, u Sopy byłeś czy u siebie gdzieś?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 kwie 2010, 13:48

Tak jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się na ASO w Olsztynie pod warunkiem, że będę obecny podczas wymiany.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 12 kwie 2010, 14:26

MaTyS pisze:No niestety, zostaje bez wymiany. Olej rzadki, czuć spalenizną.
Ja Ci sie naprawdę dziwię , ale to ja ... :-/
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 12 kwie 2010, 17:15

Ja też się dziwie :shock:

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 12 kwie 2010, 17:39

a niby dlaczego owa skrzynia miala by zle pracowac ? wszak tam jest olej ful syntetyczny i jest filtr ! ktory szlamów nie przepusci ... Wiec dla mnie teorie o ze nowy olej coś tam wypłucze są jakies smieszne .Stary olej noszacy znamiona przypalenia nie ma wlasciwosci jakie miec powinien . Ale ja tylko zwykłym użytkownikiem samochodów jestem z automatyczną skrzynką , w ilosci 8 sztuk na przestrzeni posiadania przeze mnie samochodów. Jestem po prostu ciekaw jak oni to motywują , dlaczego nie chca wymieniać , skoro skrzynia nie nosi znamion jak piszesz ... "Nie widać żadnych oznak uszkodzenia skrzyni"
Mój MB ma nowy olej w skrzynce sam go wymieniałem , mechanicy po włozeniu bagnetu i zaobaczeniu na palcu jaki jest olej powiedzieli buuuuuuuuu nie jest dobrze :mrgreen: jakis dziwny kolor ma ten olej , a jaki ma miec skoro jst w skrzynce juz 9 lat i 100000 km zrobił , musiał zmienic kolor . rozebrałem miske olej jak olej ciemny troche ale nie smierdział spalenizna a wiem jak taki olej smierdzi po kłopotach kiedys tam z skrzynką w sierze .Na dole w misce zero opiłków , tylko troche szlamu , wyczysciłem , zalałem nowym olejem i juz 10 tys km zrobiłem i jest oki , a skrzynka o wiele lepiej pracuje , choc nie pracowała zle , jedynie na zimnej zmiana z 1-2 była wyczówalna - po wymianie jest duzo lepiej .
Mnie to sie wydaje , ze Ci co mieli kłopoty po wymianie oleju w skrzynkach , ktorych nie mieli pzred wymianą , to z powodu złego zastosowanego oleju , nawet do mojej skrzynki w MB trzech mechaników chciało mi lac olej o specyfikacji 236.9 a musi byc według poprawionych danych przez MB 236.14 na moje protesty i ich zestrofowanie , uznano mnie iż wydziwiam ! ze wszystkim taki leją i oni jezdzą ... to pozostawie bez komentarza .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 kwie 2010, 18:07

krzys124 pisze:Jestem po prostu ciekaw jak oni to motywują , dlaczego nie chca wymieniać , skoro skrzynia nie nosi znamion jak piszesz ... "Nie widać żadnych oznak uszkodzenia skrzyni"
Z tym "Nie widać żadnych oznak ..." to może tak nie do końca, spalenizna była jednak mocno wyczuwalna, jest to jakaś oznaka zużycia, natomiast podczas jazdy nie wyczuwam żadnych problemów ... .
Kierownik serwisu widział możliwość wymiany, oczywiście nie dają żadnej gwarancji i nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ewentualne problemy ze skrzynią. Mechanicy obsługujący moje auto po spuszczeniu 2 setek oleju stwierdzili, że na 80% będę miał kłopoty po wymianie i radzą go nie ruszać. To mi wystarczyło do podjęcia decyzji, gdybym dostał przynajmniej ustne zapewnienie, że mam 50% szans na to, że wymiana nie pogorszy sytuacji zaryzykował bym. Więc na razie temat zamknięty, na pewno dam znać jak zaczną pojawiać się jakieś problemy.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 12 kwie 2010, 20:13

Może oni po prostu chcą na Tobie zarobić?

Pragnę zacytować mojego szanownego kolegę z forum, sewana. Wypowiada on się o skrzyniach nowszej generacji (powiedzmy takich jak w C6), czyli zalewanych olejem syntetycznym, którego nigdy się nie powinno wymieniać, bla bla bla. Co prawda w samym jego artykule jest nieco sprzeczności, ale konstrukcyjnie obie skrzynie (6HP i 722.6) są bardzo zbliżone.
2. Mercedes w założeniach projektowych nie przewidział serwisowej wymiany oleju w ASB 722.6. Do skrzyni stosuje się specjalny syntetyczny olej o nieograniczonej trwałości statycznej. Oznacza to, że nie ma potrzeby (i ja stanowczo odradzam) wymiany oleju profilaktycznie lub co określony interwał czasowy.
Jak widać, kolega stanowczo odradza systematyczną wymianę oleju. Chwile później pisze jednak
3. Potrzeba wymiany oleju występuje wyłącznie w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niedomagań skrzyni. W szczególności gdy: istnieje podejrzenie, że skrzynia była traktowana nieprawidłowo przez poprzedniego właściciela, skrzynia się wyraźnie ślizga, brak jakiegoś biegu (zwykle problemy zaczynają się od wstecznego), szarpanie przy zmianie biegów, występuje wyraźne przeciąganie biegów na gorącej skrzyni (na zimnej objaw taki może być jak najbardziej prawidłowy!). Wszystkie te objawy są symptomami psującej się skrzyni i w zasadzie powinniśmy udać się do serwisu, jednak z uwagi na to, że nie ma dobrych serwisów zajmujących się skrzyniami automatycznymi warto zadziałać we własnym zakresie Często wymiana oleju może nam przedłużyć działanie psującej się skrzyni lub wręcz zahamować proces jej psucia. Natomiast wizyta w warsztacie i naprawa skrzyni na 99% spowoduje lawinę kolejnych kłopotów z ASB.
Dalej odwołuje się już tylko konkretnie do przypadku Mercedesa. Jaki olej lać jak go wymienić. Powtórzę jedno, bardzo ważne zdanie, które niektórzy z tego wątku powinni sobie zawiesić nad łóżkiem w ramce. Zwłaszcza polecam to tym, którzy zaczęli lub zaczynają przygodę z ASB z olejami "longlife" ;-)
Często wymiana oleju może nam przedłużyć działanie psującej się skrzyni lub wręcz zahamować proces jej psucia.
Interpretacja jest prosta. Jeśli wymiana oleju zatrzymuje nadmierne zużycie psującej się skrzyni to wymiana oleju zatrzymuje nadmierne zużycie poprawnie działającej. W obu przypadkach "nadmiernie" spowodowane jest NIE WYMIENIANIEM OLEJU, czyli pozwalający na pracę skrzyni w płynie, który być może gorzej odbiera temperaturę z elementów ciernych, gorzej smaruje mechanizmy, zawiera grudki i opiłki, które nie zatrzyma filtr, a z miłą chęcią pochłonie płyta sterująca.

Jeszcze wrócę do olejów dożywotnich. Początkowo skrzynie z olejem syntetycznym, super żywotnym były oznaczane aprobatami 236.10 i 236.12. Chyba rok wstecz pojawiłą się nowa aprobata 236.14 i pare tygodni temu Mercedes sam się przyznał, że 236.10 i 236.12 nie były olejami doskonałymi, rzeczywiście pozwalającymi na niewymianę. Być może to zagrywka marketingowa w dobie kryzysu, by ludzie zmienili na .14 :)

Ja jednak uważam, że każdy olej z powodu ciśnień, wahań temperatury i ogólnego wykonywania pracy się zużywa dlatego niezbędnym jest jego wymiana. Im szybciej i częściej tym lepiej dla skrzyni.

PS. Jeszcze gdzieś czytałem, że kolega, którego cytowałem, spotkał się z skrzynią CVT Hondy (zapewne też ZF... ;-) ), która przy przebiegu 40 tys chodziła bardzo źle i serwis proponował jedynie wymianę. Poprzez zmianę oleju co krótki interwał (chyba 10 tys jak pamiętam) ta skrzynia przejeździła w tym samochodzie jeszcze 120 tys km! Szarpała bo szarpala, ale jeździł :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 12 kwie 2010, 20:38

Camel- pisze:Może oni po prostu chcą na Tobie zarobić?
Zarobili by na wymianie, na naprawie nie zarabiają bo nie naprawiają, zresztą nawet gdyby to robili to musiał bym być szaleńcem żeby robić to w ASO.

Co do potrzeby zmian oleju w skrzyni to już nie chce mi się kolejny raz w tym wątku o tym pisać, w moim przypadku decyzja podyktowana była czystą matematyką. Jak na tym wyjdę zobaczymy.

krucek82

Chyba nie ten wątek... .

Robin 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:42
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Robin 75 » 12 kwie 2010, 21:40

Witam.
Właśnie jutro jestem umówiony w serwisie Audi na wymianę oleju w tiptronicu,mimo że niektórzy piszą ,że nie wymienia się oleju w takiej skrzyni biegów.Jak zadzwoniłem do serwisu to nikt słowem nie wspomniał że się nie wymienia, zapytali tyko nr nadwozia celem zamówienia części potrzebnych do wymiany (olej,filtr itp).Jakoś nikt nie próbował wypersfadowac tej wymiany. :->

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 12 kwie 2010, 22:07

Robin 75, jak wrocisz z serwisu napsiz ile cie skasowali i czy wgrali ci nowy soft do skrzyni, a takze czy czujesz ze skrzynia chodzi ci lepiej.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 12 kwie 2010, 22:30

JA WYMIENIAÂŁEM W SWYM AUDI olej i filtr u Pana Sopy . Po wymianie skrzynia zdecydowanie lepiej chodzi , ale ja mam a-6 z 2000 roku , wiec i inną zapewne skrzynkę .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 12 kwie 2010, 22:33

ja mam 2004rok grudzien, i nie wiem czy byl zmieniany czy tez nie dlatego czekam na opinie kolegi jak tam po wymmianie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja