[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Potwierdzam. Wykonałem ten "zabieg" (wymiana oleju, nowy program skrzyni i silnika oraz adaptacja skrzyni biegów) w moim pojeździe przed świętami w SSerwis. Przyczyną wykonania było falowanie obrotów pomiędzy 1000-1600 min-1. Po adaptacji usterka wyeliminowana. Szacun dla Pana Sopy. Nie ten samochód. Skrzynia jak nówka. Przebieg 190kkm. Cena oleju 205 zł/l. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
No niestety, zostaje bez wymiany. Olej rzadki, czuć spalenizną. Po rozmowie z mechanikami decyzja o nie wymienianiu oleju. Nie widać żadnych oznak uszkodzenia skrzyni, jednak odradzili, zbyt wysokie prawdopodobieństwo, iż skrzynia po wymianie oleju zacznie źle pracować.
Tak, że jeżdżę do momentu jakiś niepokojących objawów w pracy skrzyni... i wtedy remont.
Co do nowego softu to gość z serwisu twierdzi, że do mojego auta/skrzyni nie ma żadnych nowych wersji oprogramowania..., czy to prawda ... .
Podobno niczego nie ukrywają, i że jak jest nowa wersja to ją po prostu wgrywają. Za przykład podwał Q5 do którego właśnie jest dostępna nowa wersja i ją wgrywają.
Tak, że jeżdżę do momentu jakiś niepokojących objawów w pracy skrzyni... i wtedy remont.
Co do nowego softu to gość z serwisu twierdzi, że do mojego auta/skrzyni nie ma żadnych nowych wersji oprogramowania..., czy to prawda ... .
Podobno niczego nie ukrywają, i że jak jest nowa wersja to ją po prostu wgrywają. Za przykład podwał Q5 do którego właśnie jest dostępna nowa wersja i ją wgrywają.
a niby dlaczego owa skrzynia miala by zle pracowac ? wszak tam jest olej ful syntetyczny i jest filtr ! ktory szlamów nie przepusci ... Wiec dla mnie teorie o ze nowy olej coś tam wypłucze są jakies smieszne .Stary olej noszacy znamiona przypalenia nie ma wlasciwosci jakie miec powinien . Ale ja tylko zwykłym użytkownikiem samochodów jestem z automatyczną skrzynką , w ilosci 8 sztuk na przestrzeni posiadania przeze mnie samochodów. Jestem po prostu ciekaw jak oni to motywują , dlaczego nie chca wymieniać , skoro skrzynia nie nosi znamion jak piszesz ... "Nie widać żadnych oznak uszkodzenia skrzyni"
Mój MB ma nowy olej w skrzynce sam go wymieniałem , mechanicy po włozeniu bagnetu i zaobaczeniu na palcu jaki jest olej powiedzieli buuuuuuuuu nie jest dobrze :mrgreen: jakis dziwny kolor ma ten olej , a jaki ma miec skoro jst w skrzynce juz 9 lat i 100000 km zrobił , musiał zmienic kolor . rozebrałem miske olej jak olej ciemny troche ale nie smierdział spalenizna a wiem jak taki olej smierdzi po kłopotach kiedys tam z skrzynką w sierze .Na dole w misce zero opiłków , tylko troche szlamu , wyczysciłem , zalałem nowym olejem i juz 10 tys km zrobiłem i jest oki , a skrzynka o wiele lepiej pracuje , choc nie pracowała zle , jedynie na zimnej zmiana z 1-2 była wyczówalna - po wymianie jest duzo lepiej .
Mnie to sie wydaje , ze Ci co mieli kłopoty po wymianie oleju w skrzynkach , ktorych nie mieli pzred wymianą , to z powodu złego zastosowanego oleju , nawet do mojej skrzynki w MB trzech mechaników chciało mi lac olej o specyfikacji 236.9 a musi byc według poprawionych danych przez MB 236.14 na moje protesty i ich zestrofowanie , uznano mnie iż wydziwiam ! ze wszystkim taki leją i oni jezdzą ... to pozostawie bez komentarza .
Mój MB ma nowy olej w skrzynce sam go wymieniałem , mechanicy po włozeniu bagnetu i zaobaczeniu na palcu jaki jest olej powiedzieli buuuuuuuuu nie jest dobrze :mrgreen: jakis dziwny kolor ma ten olej , a jaki ma miec skoro jst w skrzynce juz 9 lat i 100000 km zrobił , musiał zmienic kolor . rozebrałem miske olej jak olej ciemny troche ale nie smierdział spalenizna a wiem jak taki olej smierdzi po kłopotach kiedys tam z skrzynką w sierze .Na dole w misce zero opiłków , tylko troche szlamu , wyczysciłem , zalałem nowym olejem i juz 10 tys km zrobiłem i jest oki , a skrzynka o wiele lepiej pracuje , choc nie pracowała zle , jedynie na zimnej zmiana z 1-2 była wyczówalna - po wymianie jest duzo lepiej .
Mnie to sie wydaje , ze Ci co mieli kłopoty po wymianie oleju w skrzynkach , ktorych nie mieli pzred wymianą , to z powodu złego zastosowanego oleju , nawet do mojej skrzynki w MB trzech mechaników chciało mi lac olej o specyfikacji 236.9 a musi byc według poprawionych danych przez MB 236.14 na moje protesty i ich zestrofowanie , uznano mnie iż wydziwiam ! ze wszystkim taki leją i oni jezdzą ... to pozostawie bez komentarza .
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Z tym "Nie widać żadnych oznak ..." to może tak nie do końca, spalenizna była jednak mocno wyczuwalna, jest to jakaś oznaka zużycia, natomiast podczas jazdy nie wyczuwam żadnych problemów ... .krzys124 pisze:Jestem po prostu ciekaw jak oni to motywują , dlaczego nie chca wymieniać , skoro skrzynia nie nosi znamion jak piszesz ... "Nie widać żadnych oznak uszkodzenia skrzyni"
Kierownik serwisu widział możliwość wymiany, oczywiście nie dają żadnej gwarancji i nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ewentualne problemy ze skrzynią. Mechanicy obsługujący moje auto po spuszczeniu 2 setek oleju stwierdzili, że na 80% będę miał kłopoty po wymianie i radzą go nie ruszać. To mi wystarczyło do podjęcia decyzji, gdybym dostał przynajmniej ustne zapewnienie, że mam 50% szans na to, że wymiana nie pogorszy sytuacji zaryzykował bym. Więc na razie temat zamknięty, na pewno dam znać jak zaczną pojawiać się jakieś problemy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Może oni po prostu chcą na Tobie zarobić?
Pragnę zacytować mojego szanownego kolegę z forum, sewana. Wypowiada on się o skrzyniach nowszej generacji (powiedzmy takich jak w C6), czyli zalewanych olejem syntetycznym, którego nigdy się nie powinno wymieniać, bla bla bla. Co prawda w samym jego artykule jest nieco sprzeczności, ale konstrukcyjnie obie skrzynie (6HP i 722.6) są bardzo zbliżone.

Jeszcze wrócę do olejów dożywotnich. Początkowo skrzynie z olejem syntetycznym, super żywotnym były oznaczane aprobatami 236.10 i 236.12. Chyba rok wstecz pojawiłą się nowa aprobata 236.14 i pare tygodni temu Mercedes sam się przyznał, że 236.10 i 236.12 nie były olejami doskonałymi, rzeczywiście pozwalającymi na niewymianę. Być może to zagrywka marketingowa w dobie kryzysu, by ludzie zmienili na .14
Ja jednak uważam, że każdy olej z powodu ciśnień, wahań temperatury i ogólnego wykonywania pracy się zużywa dlatego niezbędnym jest jego wymiana. Im szybciej i częściej tym lepiej dla skrzyni.
PS. Jeszcze gdzieś czytałem, że kolega, którego cytowałem, spotkał się z skrzynią CVT Hondy (zapewne też ZF...
), która przy przebiegu 40 tys chodziła bardzo źle i serwis proponował jedynie wymianę. Poprzez zmianę oleju co krótki interwał (chyba 10 tys jak pamiętam) ta skrzynia przejeździła w tym samochodzie jeszcze 120 tys km! Szarpała bo szarpala, ale jeździł 
Pragnę zacytować mojego szanownego kolegę z forum, sewana. Wypowiada on się o skrzyniach nowszej generacji (powiedzmy takich jak w C6), czyli zalewanych olejem syntetycznym, którego nigdy się nie powinno wymieniać, bla bla bla. Co prawda w samym jego artykule jest nieco sprzeczności, ale konstrukcyjnie obie skrzynie (6HP i 722.6) są bardzo zbliżone.
Jak widać, kolega stanowczo odradza systematyczną wymianę oleju. Chwile później pisze jednak2. Mercedes w założeniach projektowych nie przewidział serwisowej wymiany oleju w ASB 722.6. Do skrzyni stosuje się specjalny syntetyczny olej o nieograniczonej trwałości statycznej. Oznacza to, że nie ma potrzeby (i ja stanowczo odradzam) wymiany oleju profilaktycznie lub co określony interwał czasowy.
Dalej odwołuje się już tylko konkretnie do przypadku Mercedesa. Jaki olej lać jak go wymienić. Powtórzę jedno, bardzo ważne zdanie, które niektórzy z tego wątku powinni sobie zawiesić nad łóżkiem w ramce. Zwłaszcza polecam to tym, którzy zaczęli lub zaczynają przygodę z ASB z olejami "longlife"3. Potrzeba wymiany oleju występuje wyłącznie w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niedomagań skrzyni. W szczególności gdy: istnieje podejrzenie, że skrzynia była traktowana nieprawidłowo przez poprzedniego właściciela, skrzynia się wyraźnie ślizga, brak jakiegoś biegu (zwykle problemy zaczynają się od wstecznego), szarpanie przy zmianie biegów, występuje wyraźne przeciąganie biegów na gorącej skrzyni (na zimnej objaw taki może być jak najbardziej prawidłowy!). Wszystkie te objawy są symptomami psującej się skrzyni i w zasadzie powinniśmy udać się do serwisu, jednak z uwagi na to, że nie ma dobrych serwisów zajmujących się skrzyniami automatycznymi warto zadziałać we własnym zakresie Często wymiana oleju może nam przedłużyć działanie psującej się skrzyni lub wręcz zahamować proces jej psucia. Natomiast wizyta w warsztacie i naprawa skrzyni na 99% spowoduje lawinę kolejnych kłopotów z ASB.

Interpretacja jest prosta. Jeśli wymiana oleju zatrzymuje nadmierne zużycie psującej się skrzyni to wymiana oleju zatrzymuje nadmierne zużycie poprawnie działającej. W obu przypadkach "nadmiernie" spowodowane jest NIE WYMIENIANIEM OLEJU, czyli pozwalający na pracę skrzyni w płynie, który być może gorzej odbiera temperaturę z elementów ciernych, gorzej smaruje mechanizmy, zawiera grudki i opiłki, które nie zatrzyma filtr, a z miłą chęcią pochłonie płyta sterująca.Często wymiana oleju może nam przedłużyć działanie psującej się skrzyni lub wręcz zahamować proces jej psucia.
Jeszcze wrócę do olejów dożywotnich. Początkowo skrzynie z olejem syntetycznym, super żywotnym były oznaczane aprobatami 236.10 i 236.12. Chyba rok wstecz pojawiłą się nowa aprobata 236.14 i pare tygodni temu Mercedes sam się przyznał, że 236.10 i 236.12 nie były olejami doskonałymi, rzeczywiście pozwalającymi na niewymianę. Być może to zagrywka marketingowa w dobie kryzysu, by ludzie zmienili na .14

Ja jednak uważam, że każdy olej z powodu ciśnień, wahań temperatury i ogólnego wykonywania pracy się zużywa dlatego niezbędnym jest jego wymiana. Im szybciej i częściej tym lepiej dla skrzyni.
PS. Jeszcze gdzieś czytałem, że kolega, którego cytowałem, spotkał się z skrzynią CVT Hondy (zapewne też ZF...


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Zarobili by na wymianie, na naprawie nie zarabiają bo nie naprawiają, zresztą nawet gdyby to robili to musiał bym być szaleńcem żeby robić to w ASO.Camel- pisze:Może oni po prostu chcą na Tobie zarobić?
Co do potrzeby zmian oleju w skrzyni to już nie chce mi się kolejny raz w tym wątku o tym pisać, w moim przypadku decyzja podyktowana była czystą matematyką. Jak na tym wyjdę zobaczymy.
krucek82
Chyba nie ten wątek... .
Witam.
Właśnie jutro jestem umówiony w serwisie Audi na wymianę oleju w tiptronicu,mimo że niektórzy piszą ,że nie wymienia się oleju w takiej skrzyni biegów.Jak zadzwoniłem do serwisu to nikt słowem nie wspomniał że się nie wymienia, zapytali tyko nr nadwozia celem zamówienia części potrzebnych do wymiany (olej,filtr itp).Jakoś nikt nie próbował wypersfadowac tej wymiany.
Właśnie jutro jestem umówiony w serwisie Audi na wymianę oleju w tiptronicu,mimo że niektórzy piszą ,że nie wymienia się oleju w takiej skrzyni biegów.Jak zadzwoniłem do serwisu to nikt słowem nie wspomniał że się nie wymienia, zapytali tyko nr nadwozia celem zamówienia części potrzebnych do wymiany (olej,filtr itp).Jakoś nikt nie próbował wypersfadowac tej wymiany.
