[A6 C6 3.0 TDI] Zepsute wentylatory?
[A6 C6 3.0 TDI] Zepsute wentylatory?
Witam.
Mam pytanko odnosnie wentylatorow. Czy takie cos moze sie zepsuc ot tak sobie?
Ponizej kody z VAG'a a jeszcze nizej wyjasnienie moich watpliwosci.
2 Faults Found:
001681 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 9.9 %
Voltage: 11.78 V
Duty Cycle: 9.9 %
Duty Cycle: 9.9 %
001683 - Fan 2 Control Circuit: Short to GND
P0693 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 9.9 %
Voltage: 11.78 V
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 9.9 %
A teraz po krotce moje perypetie w serwisie. Oddalem autko do serwisu (AUDI) na przeglad i wymiane oleju i filtrow. Wszystko fajnie i pieknie, za duzo nie bylo do wymiany - dwie swiece zarowe i dwa stabilizatory. Okazalo sie, ze to nie koniec. Odebralem telefon z serwisu, a pan Konsultant pyta mnie, czy wyrazam zgode na wymiane paska rozrzadu, gdyz ani w ksiazce, ani w komputerze On nie moze znalezc informacji kiedy byl ten PASEK wymieniany. Jakiez bylo jego zdziwienie, ze nie mam zamiaru ZAMIENIAC lancuszkow na pasek, no i tyle. Nie minela godzina a tu nastepny telefon. Tym razem zaproponowno mi wymiane wentylatorow, gdyz sa popsute. Grzecznie zostalem poinformowany, ze to jedyne £1000, oraz ze nie wymienienie tychze wentylatorow bedzie powodowalo przegrzewanie silnika. Po opcji wymiany paska rozrzadu, bylem pewien, ze grzeczny Pan Konsultant chce tylko wyciagnac wiecej kaski i nie wymienilem tych wentylatorow. Dodam tylko, ze autko pojechajo do serwisu dzien po przejechaniu 4000 km bez zadnych problemow z przegrzewaniem.
Z tad moje pytanie. Czy owe bledy rzeczywiscie oznaczaja zepsute wentylatory, czy jedynie jakies zwarcie lub rozlaczenie wtyczek?
Bledy po wykasowaniu powracaja a silnik trzyma prawidlowa temperature.
Pozdrawiam wszystkich.
Mam pytanko odnosnie wentylatorow. Czy takie cos moze sie zepsuc ot tak sobie?
Ponizej kody z VAG'a a jeszcze nizej wyjasnienie moich watpliwosci.
2 Faults Found:
001681 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 9.9 %
Voltage: 11.78 V
Duty Cycle: 9.9 %
Duty Cycle: 9.9 %
001683 - Fan 2 Control Circuit: Short to GND
P0693 - 001 - Upper Limit Exceeded
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 9.9 %
Voltage: 11.78 V
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 9.9 %
A teraz po krotce moje perypetie w serwisie. Oddalem autko do serwisu (AUDI) na przeglad i wymiane oleju i filtrow. Wszystko fajnie i pieknie, za duzo nie bylo do wymiany - dwie swiece zarowe i dwa stabilizatory. Okazalo sie, ze to nie koniec. Odebralem telefon z serwisu, a pan Konsultant pyta mnie, czy wyrazam zgode na wymiane paska rozrzadu, gdyz ani w ksiazce, ani w komputerze On nie moze znalezc informacji kiedy byl ten PASEK wymieniany. Jakiez bylo jego zdziwienie, ze nie mam zamiaru ZAMIENIAC lancuszkow na pasek, no i tyle. Nie minela godzina a tu nastepny telefon. Tym razem zaproponowno mi wymiane wentylatorow, gdyz sa popsute. Grzecznie zostalem poinformowany, ze to jedyne £1000, oraz ze nie wymienienie tychze wentylatorow bedzie powodowalo przegrzewanie silnika. Po opcji wymiany paska rozrzadu, bylem pewien, ze grzeczny Pan Konsultant chce tylko wyciagnac wiecej kaski i nie wymienilem tych wentylatorow. Dodam tylko, ze autko pojechajo do serwisu dzien po przejechaniu 4000 km bez zadnych problemow z przegrzewaniem.
Z tad moje pytanie. Czy owe bledy rzeczywiscie oznaczaja zepsute wentylatory, czy jedynie jakies zwarcie lub rozlaczenie wtyczek?
Bledy po wykasowaniu powracaja a silnik trzyma prawidlowa temperature.
Pozdrawiam wszystkich.
Witam. Moze ktos podpowie cos wiecej na ten temat. A przy okazji, autko bylo serwisowane regularnie w serwisie Audi, czy jesli taka akcja byla przeprowadzona w UK, mozliwe, ze o tym zapomniano? Jedynym miejscem gdzie mozna przejrzec wezwania do serwisu jest strona VOSA, na ktorej sa tylko dwie informacje odnosnie poduszek i elektrycznej klapy tylnej w kombi.KMS pisze:W tych autach była akcja serwisowa dotycząca wymiany wadliwej wiązki wentylatorów (nieodpłatnie)
Jeszcze jedno pytanko. Mam zamiar sprawdzic owe wentylatory i o ile nie sa przepalone to czy wymiana wiazki zasilajacej/sterujacej moze przyspozyc problemow. ile moze kosztowac taka wymiana w serwisie?
Update:
W etce znalazlem rysunek tej wiazki (972-65) w calkiem przyzwoitej cenie okolo 80 euro,
po sprawdzeniu wentylatorow czy sie kreca bede wymienial ta wiazke (4F2 971 284 G).
Oczywiscie sprobuje skontaktowac sie z serwisem gdzie autko bylo dotychczas serwisowane i mam nadzieje, ze osoby w nim pracujace beda bardziej kompetentne niz u mnie w miescie.KMS pisze:Zadzwoń do serwisu
Moze ktos z was ma jakies blizsze informacje na temat tej akcji, moze jakas data wprowadzenia, jakis numer zlecenia/rozporzadzenia z Audi?
Rozwiazany problem. A wiec po kolei.
Wiemieniana wiazka wentylatora byla w marcu - WIELKA porazka! Dzisiaj widzialem efekt na wlasne oczy jak wyglada wymiana wiazki w serwisie AUDI! Odciety jeden kabelek sterujacy i zlaczony z innym! Dokladnie przy podszybiu gdzie znajduja sie przekazniki i kilka bezpiecznikow. Nie wiem czy ta akcja serwisowa wlasnie na tym powinna polegac, ale dla mnie to Partactwo.
Po nitce do klebka doszlismy do pierwszego regulatora (?) obrotow wentylatora miejszego. To wlasnie on powoduje zwarcie. Po jego odcieciu i podlaczeniu bezposrednio pradu wentylator sie kreci. (BOSCH 1 137 328 159)
Prawdopodobie rzecz nie do kupienia osobno, ale czekam na uzywany wentylaror.
Jezeli chcecie to moge podac adresy tych dwoch serwisow gdzie auto bylo serwisowane (o ile nie zlamie to zadnych zasad regulaminu).
Wiemieniana wiazka wentylatora byla w marcu - WIELKA porazka! Dzisiaj widzialem efekt na wlasne oczy jak wyglada wymiana wiazki w serwisie AUDI! Odciety jeden kabelek sterujacy i zlaczony z innym! Dokladnie przy podszybiu gdzie znajduja sie przekazniki i kilka bezpiecznikow. Nie wiem czy ta akcja serwisowa wlasnie na tym powinna polegac, ale dla mnie to Partactwo.
Po nitce do klebka doszlismy do pierwszego regulatora (?) obrotow wentylatora miejszego. To wlasnie on powoduje zwarcie. Po jego odcieciu i podlaczeniu bezposrednio pradu wentylator sie kreci. (BOSCH 1 137 328 159)
Prawdopodobie rzecz nie do kupienia osobno, ale czekam na uzywany wentylaror.
Jezeli chcecie to moge podac adresy tych dwoch serwisow gdzie auto bylo serwisowane (o ile nie zlamie to zadnych zasad regulaminu).
fabiano82, pozdrowionka
na dzien dzisiejszy moge podac tylko serwis w ktorym proponowano mi wymiane paska:
Huntingdon Audi
1 Washingley Road
Huntingdon
Cambridgeshire
PE29 6WP
a z drugim poczekam, az dowiem sie czy robota jaka wykonali to partactwo, czy tylko mala usterka w okablowaniu.
Dalsza czesc moich perypetii z wentami tutaj
[ Dodano: 2010-04-13, 21:35 ]
Z czystm sumieniem moge podac adres serwisu w ktorym autko bylo serwisowane oraz to w ktorym dokonano przerobki wiazki wentylatorow:
Slough Audi
Dover Road
Slough
Berkshire
SL1 4RF
W tej chwili temat uwazam za zamkniety.
Jezeli szukacie wyjasnien i rozwiazania zajrzyjcie do dzialu elektryka.
na dzien dzisiejszy moge podac tylko serwis w ktorym proponowano mi wymiane paska:
Huntingdon Audi
1 Washingley Road
Huntingdon
Cambridgeshire
PE29 6WP
a z drugim poczekam, az dowiem sie czy robota jaka wykonali to partactwo, czy tylko mala usterka w okablowaniu.
Dalsza czesc moich perypetii z wentami tutaj
[ Dodano: 2010-04-13, 21:35 ]
Z czystm sumieniem moge podac adres serwisu w ktorym autko bylo serwisowane oraz to w ktorym dokonano przerobki wiazki wentylatorow:
Slough Audi
Dover Road
Slough
Berkshire
SL1 4RF
W tej chwili temat uwazam za zamkniety.
Jezeli szukacie wyjasnien i rozwiazania zajrzyjcie do dzialu elektryka.