Witam, "odziedziczyłem" powyższe Audi, 12 lat nic nie robione poza standardowymi wymianami eksploatacyjnymi, przez ostatni rok cała plaga, cóż wiek i przebieg robią swoje (`96; 310 000 km) - mechanizm sprzęgła, mechanizm hamulca, świece (wytrzymały 12 lat ), rozrusznik, koło, poduszki. Prawdopodobnie mam już po turbinie, rzyga olejem aż miło, co ranek nowe plamy pod garażem. Czy w Polsce ktoś uczciwie potrafi się tym zająć czy też każdy bawi się w pana regeneratora, i ingeruje np. w korpus i oddaje mi rzekomo zregenerowaną turbinę, mimo że uszkodzony korpus to już death ? Czy nie lepiej od razu kupić nową ? Jaki może być jej koszt ?
Generalnie chcę uczciwie sprzedać to Audi, nie za bardzo wiem niestety ile za nie wołać mając na uwadze następujące kwestie:
a) turbina
b) pasek rozrządu + napinacz + pompa wody do wymiany przy 312 000
c) lewa tylna piasta - okazało się, że przez rok jeździłem z piastą z Audi z lat `80, o 4 mm za cienką wobec prawidłowej, cwaniaczek w warsztacie stwierdził, że w całym Trójmieście nie ma używki, a nowa to 600 zł 8-) Póki co jest tam prowizorka w postaci wytoczonego krążka o odpowiedniej średnicy, na razie nie mam czasu się tym zwyczajnie zająć
d) kontrolka paliwa - spada do zera zawsze gdy poziom paliwa spada do 1-szej ćwiartki
e) w prawych przednich drzwiach zapadł się bolec, i bez zdejmowania tapicerki nie da się niestety tego zrobić lecz to + zbieżność kół będzie zrobiona na dniach
f) przedni zderzak nieoryginalny z racji stłuczki, świeżo założony używany
g) tylny zderzak 2 x po szpachli (drobne stłuczki), niestety tydzień temu mi go przetarto z 1 i 2 strony (zastanawiające) + przetarcia po obu stronach drzwi tylnych + ewidentne ślady sympatycznego gwoździa na nadkolu pojawiła się rudziutka
Generalnie trzeba zrobić rozrząd, turbinę, piastę + poprawki lakiernicze. Jako plus niewątpliwie to, że w Polsce jeździ od `97, wnętrze dość zadbane (zdarty meszek skrzyni biegów, ale to normalne), 5 biegów, climatronic. Jeżeli ktoś z okolic Trójmiasta chciałby obejrzeć xxxxxxxxxxxx zweryfikować jego stan dla informacji innych zaprasza. Telefon i ew. zdjęcia na PRV. Z góry dzięki.
Uwaga! Próba umieszczenia ogłoszenia zakończy się usunięciem postu!
[A6 C4 2.5 TDI AEL] turbina i kilka innych kwestii
[A6 C4 2.5 TDI AEL] turbina i kilka innych kwestii
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 20:46 przez paparazzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Pies pogrzebany w tym, że nie mam w rodzinie mechanika, a komu by nie dać, to nie będąc na żywo przy naprawianiu i tak przekręcą, bo niby z jakiej paki mam podejrzewać, że ktoś chce mi wsadzić piastę z roku 85 ?
Wiem, że auto jest idealne do miasta, na taxi, lecz potrzebuję w 100% pewnego, do wojaży po Europie. Ten niestety mi tego nie gwarantuje, choćbym naprawił wyżej wymienione. Poza tym już sama naprawa powyższych jest czasem niewykonalna - zwłaszcza turbin. Czy jesteś w stanie polecić kogoś, kto rzetelnie oceni co jest grane i zregeneruje bądź na wstępie doda, że trzeba kupić nową ? Walałem się po wielu warsztatach, w jednym na początku już kazali mi regenerować, w kolejnym stwierdzili, że to coś z EGR albo odpowietrzeniem korbu, w kolejnym facet stwierdził, że to wina jakiegoś sztucera (?), parę dni faktycznie nie kapał, lecz potem wróciło do normy. Zauważam również lekki świst przy wchodzeniu na moment, tak od ok. 1600-1700. Z drugiej strony kopa ma dalej. Lecz nigdy jeszcze nie widziałem tak zarzyganego auta. Stąd dylemat czy bawić się w regenerowanie, kupić od razu nową, czy też zostawić rozrząd i turbinę do zakresu własnego ewentualnego nowego użytkownika ?
Wiem, że auto jest idealne do miasta, na taxi, lecz potrzebuję w 100% pewnego, do wojaży po Europie. Ten niestety mi tego nie gwarantuje, choćbym naprawił wyżej wymienione. Poza tym już sama naprawa powyższych jest czasem niewykonalna - zwłaszcza turbin. Czy jesteś w stanie polecić kogoś, kto rzetelnie oceni co jest grane i zregeneruje bądź na wstępie doda, że trzeba kupić nową ? Walałem się po wielu warsztatach, w jednym na początku już kazali mi regenerować, w kolejnym stwierdzili, że to coś z EGR albo odpowietrzeniem korbu, w kolejnym facet stwierdził, że to wina jakiegoś sztucera (?), parę dni faktycznie nie kapał, lecz potem wróciło do normy. Zauważam również lekki świst przy wchodzeniu na moment, tak od ok. 1600-1700. Z drugiej strony kopa ma dalej. Lecz nigdy jeszcze nie widziałem tak zarzyganego auta. Stąd dylemat czy bawić się w regenerowanie, kupić od razu nową, czy też zostawić rozrząd i turbinę do zakresu własnego ewentualnego nowego użytkownika ?
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Kolego paparazzi, co jak co ale C4 niepewnym autem bym nie nazwał. Nawet jak sie coś psuje to auto zazwyczaj może jechać dalej, elektroniki jest jak na lekarstwo i do tego mało zaangażowanej w prowadzenie auta
Wiadomo, jest masa rzeczcy które sie zużywają jak np pompa,wtryski, łożyska, turbo, żarówki. Ale w nowych autach jest masa wad genetycznych... Odpowiednia profilaktyka uchroni przed niespodziankami
Jezeli nadal auto chcesz sprzedać to: Lakierem się nie przejmuj, bedzie gadanie że bite ze wszystkich stron. Zmień piaste na taką jak trzeba, zalej bak Rozrząd i tak masa ludzi zmienia po zakupie
Chcesz jeździć dalej, zrób wszystko co konieczne i wpływa na bezpieczeństwo, czyli przede wszystkim piasta plus przegląd hamulców(regeneracja zacisków i wymiana przewodów elastycznych), zajmij sie zawieszeniem i dobrą oponą
Turbo póki żyje regeneruj. Przeglądnij dział 'Polecam'
Co do cen przeglądnij allegro, znajdziesz co trzeba
Wiadomo, jest masa rzeczcy które sie zużywają jak np pompa,wtryski, łożyska, turbo, żarówki. Ale w nowych autach jest masa wad genetycznych... Odpowiednia profilaktyka uchroni przed niespodziankami
Jezeli nadal auto chcesz sprzedać to: Lakierem się nie przejmuj, bedzie gadanie że bite ze wszystkich stron. Zmień piaste na taką jak trzeba, zalej bak Rozrząd i tak masa ludzi zmienia po zakupie
Chcesz jeździć dalej, zrób wszystko co konieczne i wpływa na bezpieczeństwo, czyli przede wszystkim piasta plus przegląd hamulców(regeneracja zacisków i wymiana przewodów elastycznych), zajmij sie zawieszeniem i dobrą oponą
Turbo póki żyje regeneruj. Przeglądnij dział 'Polecam'
Co do cen przeglądnij allegro, znajdziesz co trzeba
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga