[a6 c5] 2,7 turbo
[a6 c5] 2,7 turbo
Witam
mam pytanie po jedzie dzis zostawiam audi na chwile (temperatura podczas jazdy caly czas na srodku) i wracam i wskazowka prawie na nastepnej kresce za srodkiem
czy to jest normalne jak jest tak cieplo jak dzis (28 stopni w cieniu) czy cos jest nie tak?
stosuj tagi
mam pytanie po jedzie dzis zostawiam audi na chwile (temperatura podczas jazdy caly czas na srodku) i wracam i wskazowka prawie na nastepnej kresce za srodkiem
czy to jest normalne jak jest tak cieplo jak dzis (28 stopni w cieniu) czy cos jest nie tak?
stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 13 lip 2008, 22:24 przez gość_, łącznie zmieniany 1 raz.
dzwonilem do audi, powiedzieli ze to jest nie wporzadku
po wylaczeniu silnika temperature ukladu chlodzenia powinien hamowac wentylator elektryczny
i teraz do was pytanie ten wentylator elektryczny wlacza mi sie w czasie jazdy przy jakis 90 stopniach, ale po wylaczeniu silnika sie nie wlacza
czy padniety jest czujnik temp w chlodnicy (ten 4 pinowy)?
troche mnie dziwi ze podczas pracy silnika dziala normalnie, chyba ze wtedy wentylatorem steruje inny uklad
po wylaczeniu silnika temperature ukladu chlodzenia powinien hamowac wentylator elektryczny
i teraz do was pytanie ten wentylator elektryczny wlacza mi sie w czasie jazdy przy jakis 90 stopniach, ale po wylaczeniu silnika sie nie wlacza
czy padniety jest czujnik temp w chlodnicy (ten 4 pinowy)?
troche mnie dziwi ze podczas pracy silnika dziala normalnie, chyba ze wtedy wentylatorem steruje inny uklad
Troche dziwne.
Ja nie mialem takiej sytuacji , po to wlasnie wentylator elektryczny. Nastepna kreska jesli dobrze pamietam to 100 stopni. W upaly ten elektryczny dosc czesto sie wlacza. Powinienes to wylapac na wylaczonym zaplonie. Nie wiem tylko czy jest osobny obwod do zalaczenia jak ten zaplon jest wylaczony, ale chyba tak jesli wlacza sie jak pracuje silnik.
Na moj gust rosnaca tem. cieczy moze powodowac uszkodzenia uszczelki pod glowica.
Ja nie mialem takiej sytuacji , po to wlasnie wentylator elektryczny. Nastepna kreska jesli dobrze pamietam to 100 stopni. W upaly ten elektryczny dosc czesto sie wlacza. Powinienes to wylapac na wylaczonym zaplonie. Nie wiem tylko czy jest osobny obwod do zalaczenia jak ten zaplon jest wylaczony, ale chyba tak jesli wlacza sie jak pracuje silnik.
Na moj gust rosnaca tem. cieczy moze powodowac uszkodzenia uszczelki pod glowica.
poprawka, zalacza sie tylo przy wlaczonej klimie (wentylator chlodnicy elektryczny, wentylator klimy)
a tak wentylator sie wogole nie wlacza , czy to wychodzi ze czujnik do wymiany?
i jeszcze pytanie bo widze ze on jest na rurze od chlodnicy na dole, czy jego wymiana nie zapowietrzy ukladu chlodzenia?
a tak wentylator sie wogole nie wlacza , czy to wychodzi ze czujnik do wymiany?
i jeszcze pytanie bo widze ze on jest na rurze od chlodnicy na dole, czy jego wymiana nie zapowietrzy ukladu chlodzenia?
kolego a6go własnie mam tak samo i byłem ostatnio u mechanika i powiedzial ze to jest ok,jesli temp wraca po odpaleniu autka do 90 stopni to ok,a wentylator właczyc sie moze nawet przy 105 stopniach ,,,u mnie dovhodzi do 100 a jak mam właczona klime to slysze wentylator ale to od klimy /w kazdym razie jak dojdziesz do czegos konkretnego to sie podziel pozdrawiam
Wentylator działa tylko przy wł silniku tak było w instrukcji a jeśli działa to nalezy poczekac az skonczy i wył silnik. Trzeba pamietac o tym że wł wentylator sam przy wył silniku nic nie da bo obieg jest wtedy zamkniety. Z drugiej strony gdyby powstał błąd i płyn w chłodnicy w zime zszedł by do prawie zera a silnik powiedzmy nadal trzymał by koło 70 stopni to kto wie co by sie stało gdyby zimna ciecz ruszyła w gorącym bloku.
oczywiscie ze da, wiesz jak sie goraco robi pod maska w lato przy wylaczonym silniku?
gadalem ze znajomym co tez ma audi i mu sie ten wentylator zawsze wlacza jak sie silnik dobrze rozgrzeje po wylaczeniu silnika
i nie popadajmy w skrajnosci, jakie 0 stopni?
napewno(tak mylse ze jest, ale nie wiem) jest to zabezpieczone jakims przekaznikiem i to nie dlatego zeby nie przesadzic z chlodzeniem , tylko po to zeby aku sie nie rozladowal
gadalem ze znajomym co tez ma audi i mu sie ten wentylator zawsze wlacza jak sie silnik dobrze rozgrzeje po wylaczeniu silnika
i nie popadajmy w skrajnosci, jakie 0 stopni?
napewno(tak mylse ze jest, ale nie wiem) jest to zabezpieczone jakims przekaznikiem i to nie dlatego zeby nie przesadzic z chlodzeniem , tylko po to zeby aku sie nie rozladowal
Z tego co pamietam jest w instrukcji obsługi napisane że nie włącza. U mnie w C5 wentylator wył wraz z silnikiem a to gorące powietrze to nie żartujmy sobie smiech na sali i silnika to nie ziębi ani wali:-) hahah... Przekład skrajny mozliwy do uzyskania przy wył silniku w zime po jeździe chłodziwo myknie poniżej zera bez problemu aha aby uświadomić Ci że sie mylisz ujmę to tak. Podczas uzupełniania borygo w autobusach z rozgrzanym silnikiem musi byc wł pompka w okresie zimowym. Obieg musi być. Ehh koniec tematu
qris absolutnie nie ma racji to co gadasz to bzdura,na przednim pasie jest naklejka po niemiecku i angielsku zeby uwazac bo w kazdej chwili moze sie właczyc wentylator,a temperatura silnika wzrasta po wyłaczeniu silnika inawet do 120 stopni wentylator sie włacza w roznych temperaturach w poprzednim moim aucie właczł sie dokladnie przy 97stopniach..
Witam
Panowie mam silnik 1,8 t i jest tak samo, wymienilem czujnik temperatury, włącznik termiczny od wentylatora, korek od zbiorniczka i termostat.... i dalej bez zmian jest tak samo. Widac tak te auta juz maja, jedyne rozwiazanie do montaz dodatkowej pompy elektrycznej ktora by sie załączała po wyłączeniu silnika ale zastanawia mnie gdzie to podpiąć ....
pozdrawiam.
Panowie mam silnik 1,8 t i jest tak samo, wymienilem czujnik temperatury, włącznik termiczny od wentylatora, korek od zbiorniczka i termostat.... i dalej bez zmian jest tak samo. Widac tak te auta juz maja, jedyne rozwiazanie do montaz dodatkowej pompy elektrycznej ktora by sie załączała po wyłączeniu silnika ale zastanawia mnie gdzie to podpiąć ....
pozdrawiam.